ik snap er niet veel van (de search bevatte niet juiste antwoord)....
kun je alle dvd disk gebruiken of moet je perse een DVD+RW disk kopen om in een DVD+RW brander te gebruiken of werkt een DVD-RW ook?
staat een mooi overzichtje tussen de verschillen
als je heeeel ff wacht,
http://zdnet.com.com/2100-1103-957191.html
als die hier dus uitkomt ga ik daar maar eens voor..
die kan zowel DVD-R als DVD+RW aan.. kun je iig altijd uit de voeten
DVD+R/W is op dit moment sneller, en ontwikkelt zich ook sneller dan DVD-R/W
Pioneer was de Pioneer door als een idioot de A0x versies te releasen van de DVD-R/W branders om zo ervoor te zorgen dat de markt wakker werd.
Philips en de rest, hield dit tegen , totdat hun markaandeel te veel instorte en moesten ze wel hun DVD+R/W aangaan bieden om ervoor te zorgen dat de consument de keuze maakt/kan maken welke van de 2 de nieuwe standaard moet worden.....
op dit moment slaat de wijzer uit naar +R/W...
en daar baal ik van ( omdat ik een DVD-R/W Pioneer A04 heb)
of het mogelijk is om +R/W's op een -R/W te branden weet ik niet..
of het mogelijk is om -R/W's te branden op een +R/W, weet ik ook niet...
ik weet alleen dat de DVD-RW voor 6.5 Euro en de DVD-R's te koop zijn voor +/- 5.5 Euro
en daar pak je moor 4.3 GB per schrijfje voor
quote:Ik kan namelijk een spindel van 25 DVD-R disks kopen voor 43 euro vandaar dat ik het graag wil weten. Voor dat ik de verkeerde koop
Op woensdag 11 september 2002 20:49 schreef S-Cript het volgende:of het mogelijk is om +R/W's op een -R/W te branden weet ik niet..
of het mogelijk is om -R/W's te branden op een +R/W, weet ik ook niet...ik weet alleen dat de DVD-RW voor 6.5 Euro en de DVD-R's te koop zijn voor +/- 5.5 Euro
en daar pak je moor 4.3 GB per schrijfje voor
quote:Dat ligt aan de DVD brander die je hebt. Sommige merken ondersteunen DVD-R, andere DVD+R.
Op woensdag 11 september 2002 20:50 schreef Trizone het volgende:
die site had ik reeds bezocht, echter blijf ik nog met de vraag zitten: Kan ik ieder DVD disk gebruiken of moet ik perse DVD+R disks gebruiken?
quote:Ik heb een + versie, ik snap wel dat er verschillen zijn hoe de DVD geschreven wordt, maar zijn de schijfjes ook anders?
Op woensdag 11 september 2002 20:57 schreef Light het volgende:[..]
Dat ligt aan de DVD brander die je hebt. Sommige merken ondersteunen DVD-R, andere DVD+R.
quote:Waarschijnlijk wel, maar zeker weten doe ik het niet. Wel weet ik dat een +brander niet op -schijfjes kan branden, dus alleen al daarom denk ik dat er wel een verschil is.
Op woensdag 11 september 2002 22:16 schreef Trizone het volgende:[..]
Ik heb een + versie, ik snap wel dat er verschillen zijn hoe de DVD geschreven wordt, maar zijn de schijfjes ook anders?
quote:da's wat ik weten wou, dank je
Op woensdag 11 september 2002 22:37 schreef Light het volgende:[..]
Waarschijnlijk wel, maar zeker weten doe ik het niet. Wel weet ik dat een +brander niet op -schijfjes kan branden, dus alleen al daarom denk ik dat er wel een verschil is.
quote:Ik heb gehoord dat een Toshiba DVD/ROM drive beide types kan lezen...
Op woensdag 11 september 2002 20:57 schreef Light het volgende:
Dat ligt aan de DVD brander die je hebt. Sommige merken ondersteunen DVD-R, andere DVD+R.
quote:het lezen is ook niet het probleem , maar het schrijven wel , een hele boel dvd+rw dvd-rw worden niet herkend door oudere spelers
Op woensdag 11 september 2002 22:51 schreef Tackleberry het volgende:[..]
Ik heb gehoord dat een Toshiba DVD/ROM drive beide types kan lezen...
ik ga gewoon is de gok wagen om een dvd-r te branden in een dvd+r+rw brander
quote:Ik gok dat dat niet gaat werken
Op vrijdag 13 september 2002 18:22 schreef morpheus_at_work het volgende:[..]
het lezen is ook niet het probleem , maar het schrijven wel , een hele boel dvd+rw dvd-rw worden niet herkend door oudere spelers
![]()
ik ga gewoon is de gok wagen om een dvd-r te branden in een dvd+r+rw brander
quote:het werkt
Op vrijdag 13 september 2002 18:28 schreef Light het volgende:[..]
Ik gok dat dat niet gaat werken
quote:En de brander (wat voor een is het eigenlijk?), snapt die er nog wat van?
Op vrijdag 13 september 2002 19:03 schreef morpheus_at_work het volgende:[..]
het werkt
, kan hem terug lezen op 2 dvd spelers in huis , alleen mijn dvd speler in pc snapt er niets van
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |