abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125667978
Je zal het maar hebben; je huis is geen thuis. Dit kan allerlei redenen hebben, uiteenlopend van scheidingen tot huiselijk geweld. Hoe dan ook, het is thuis voor jou als minderjarige niet prettig en je telt af naar de dag dat je uit huis mag.

De puberteit is zowel voor ouders als kinderen niet altijd even prettig. Dwarsliggen wordt een sport en alles wat je ouders zeggen is sowieso onredelijk. Soms gaat het echter verder dan dat je niet uit mag en dat je daardoor knallende ruzie krijgt. Je wordt emotioneel verwaarloosd of nog erger. Of je ouders liggen in scheiding en alles krijgt nog aandacht en tijd, behalve jij.

Dit topic is voor jou, om je gal te spuwen als het slecht gaat, maar ook voor de succesmomentjes, om te weten dat je niet alleen bent en om hulp te zoeken, als je dat wilt. :)

Je wilt misschien hulp zoeken, maar waar begin je?
1.Mentoren en vertrouwenspersonen zijn er niet voor niets op school.
Zoek iemand om mee te praten die wat verder van je af staat zoals een docent waar je goed mee op kan schieten of gewoon je mentor. Deze mensen zullen tegen niemand anders wat zeggen als je aangeeft dat je dat liever niet hebt.
2. Als praten met een docent of mentor niet genoeg hulp biedt, kan je overwegen om naar een maatschappelijk werker te praten. Deze zijn gewoon te vinden op google door "maatschappelijk werker + je gemeente" in te tikken. Maatschappelijk werkers zijn in de meeste gevallen gratis en hebben bovendien geheimhoudingsplicht.
3. Mocht ook dat niet helpen, kan je naar een psycholoog gaan. Psychologen hebben vaak wel te maken met een wachtlijst en je hebt een verwijzing van je huisarts nodig om de behandeling vergoed te krijgen. Je moet je niet laten ontmoedigen hierdoor, zeker niet als je echt voelt dat je een psycholoog nodig hebt.

Hier zijn nog wat sites die je misschien verder op weg kunnen helpen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Users op FOK! zijn geen professionele hulpverleners en zullen nooit de precies passende hulp aanbieden die jij nodig hebt, maar voel je vrij om hier je gal te spuwen, ervaringen te delen en tips te geven.
#TeamMiley
  woensdag 24 april 2013 @ 01:05:29 #2
395200 deadprez
One more rail
pi_125668277
doe maar niet

[ Bericht 73% gewijzigd door arachide. op 24-04-2013 01:06:12 ]
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_125668280
TS begint he?

Wel in een spoiler tho.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#TeamMiley
pi_125668490
Geeft TS een aai :@

Wat me alleen een beetje verbaast; je zegt dat je jezelf altijd in een slachtofferrol draait, en vervolgens bevestigt je psycholoog alleen maar dat je een slachtoffer ben? Ik mag hopen dat hij je ook helpt meer dan alleen een slachtoffer te zijn.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  woensdag 24 april 2013 @ 02:58:33 #5
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_125668917
Ik kan het goed vinden met mijn ouders

:P Scheelt dat ik een eigen huis heb, soms wordt het gewoon tijd om op jezelf te gaan.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  woensdag 24 april 2013 @ 07:39:38 #6
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_125669427
Een hele tijd geleden, toen ik net mn stiefpa kende, had hij enorme woedeaanvallen en dat reageerde hij af op mij en mn broer. Niet een tik op den reet ofzo, maar keihard in mekaar rossen, bij de keel pakken enzo. Ik vertel dat tegen de juf, de juf nodigt moeders en stiefpa uit en gaan een gesprek aan.
Toen ze klaar waren kreeg ik op m'n kop dat ik niet moest liegen. De juf stelde hen in het gelijk. Ik kreeg ook het stempeltje 'enorme fantast' op m'n hoofd gedrukt en werd nooit meer serieus genomen met mijn problemen.

Maargoed, dat is inmiddels ook alweer tien jaar geleden.
Kaleidoscopiklimax
pi_125677573
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2013 07:39 schreef RadioSlut het volgende:
Een hele tijd geleden, toen ik net mn stiefpa kende, had hij enorme woedeaanvallen en dat reageerde hij af op mij en mn broer. Niet een tik op den reet ofzo, maar keihard in mekaar rossen, bij de keel pakken enzo. Ik vertel dat tegen de juf, de juf nodigt moeders en stiefpa uit en gaan een gesprek aan.
Toen ze klaar waren kreeg ik op m'n kop dat ik niet moest liegen. De juf stelde hen in het gelijk. Ik kreeg ook het stempeltje 'enorme fantast' op m'n hoofd gedrukt en werd nooit meer serieus genomen met mijn problemen.

Maargoed, dat is inmiddels ook alweer tien jaar geleden.
Wat deed je om het thuis uit te houden?
#TeamMiley
  woensdag 24 april 2013 @ 18:52:49 #8
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_125688457
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 13:26 schreef arachide. het volgende:

[..]

Wat deed je om het thuis uit te houden?
In een fantasiewereld leven. :Y
Kaleidoscopiklimax