abonnement Unibet Coolblue
pi_125678422
nee zag al een filmpje van de motorized versie, das leuk voor fotografie, maar niet voor film.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 24 april 2013 @ 16:53:55 #27
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_125684457
OP aangepast :)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_125710580
9K in een kleine body :-) Heb je wel eens een RED in real life gezien? En als je dan echt de eindbaas wil laten zien kom dan aan met de Arri....

En het wilde idee om zelf rig componenten te ontwerpen en te produceren: succes ermee ik geef je echter weinig (lees totaal geen) kans. Heb je de kennis om uberhaubt een goed concept te ontwikkelen (genoeg in-the-field-hands-on ervaring)? Of kom je met een product dat al bestaat? In het geval van het laatste ga je het qua prijs nooit redden tegen spullen uit China. Als het gaat om kwaliteit dan ga je het nooit redden tegen merken zoals Vocas, Zacuto, Red Rock Micro, BeBob, Wooden Camera etc etc etc.

Dream on :-)
pi_125710613
Je zal overigens niet het eerste Nederlandse bedrijf in deze markt zijn. Wat dat betreft mogen we trots zijn op de kwaliteit van Vocas en Cambo.
pi_125710747
Vergeet de RED en ga voor ditte :-)



Of datte

pi_125711407
Zullen elkaar weinig ontlopen lijkt me? De RED, Arri of Aaton...
  donderdag 25 april 2013 @ 11:06:48 #32
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_125711510
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 11:02 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Zullen elkaar weinig ontlopen lijkt me? De RED, Arri of Aaton...
Ieder zijn eigen doelgroep idd. Zelf merk ik bijvoorbeeld dat RED veel meer in de muziekindustrie voor clips wordt gebruikt, en Arri voor films (tevens Arri belichting _O_ niet voor niets wordt een tungsten lamp vaak gewoon een Arri genoemd, zonder dat het dat merk is :D ). Digitale Aaton's heb ik zelf maar weinig in filmproducties gezien eigenlijk, hun super16 camera ken ik dan weer wel :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  donderdag 25 april 2013 @ 16:49:40 #33
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_125723669
@ ervani: je begrijpt het hele concept niet. :') Het gaat niet om een bedrijf dat 'eventjes' ff een hele line-up high grade cameragear neerzet.

Een slider bestaat uit eenvoudige delen... een rig is ook niet heel veel meer dan rails met verbindingen en schroefjes. Je hoeft niet met een revolutionair concept te komen. Er is al over nagedacht, je kunt het alleen eenvoudig houden voor productie en naar eigen inzicht features implementeren. Dus puur qua materiaal hoeft het de kosten eigenlijk niet te zijn. Wat je betaalt bij de grote merken zoals Zacuto en Red Rock is voornamelijk ook een boel daaromheen, research en development, marketing, enz, etc. Waar ik het over heb, gaat alleen om een concept uitwerken dat makkelijk en snel te realiseren is en gewoon goed in elkaar steekt. Geen massaproductie of wat dan ook, maar juist 'on demand'.

Wat ik zie is dat hobbyisten en beginners vaak ook wel zulke mooie gear willen maar geen honderden euro's willen uitgeven om te kunnen wat dat gear ze mogelijk maakt. Echter zijn er ook heel veel die niet zo handig zijn, of helemaal geen tijd voor hebben voor doe-het-zelf-projecten. Ze moeten dan ook nog eens zelf met een concept komen en maar kijken of dat werkt. Dat ziet er dan waarschijnlijk nogal amateuristisch in elkaar geknutseld uit, wil je waarschijnlijk niet al te graag mee voor de dag komen...

Anyhoezers, aangezien de doorsnee gebruiker van de gedoelde markt dus geen pro user is en 'budget' het motto is, gaat het me er grotendeels alleen om de materiaalkosten vergoed te krijgen als ook de arbeidskosten. Het winstoogmerk is nihil. Dat iemand erdoor een baan heeft en een enkeling van zijn werk profiteert is dus het voornaamste punt. Het doel is verder ook niet meteen om allerlei rigs e.d. uit te brengen, dat kan 'mogelijk' later eens. Eerst puur sliderwerk en daarbij zou het tof zijn als we een slider heel erg aantrekkelijk kunnen prijzen.

Dus leuk en aardig dat je demotiverend en neerkijkend spreekt over iets waar je nog niet eens argumenten op kunt loslaten, maar ik denk dat je het concept niet begrijpt, wellicht omdat je zelf de doelgroep dan ook niet bent. :P Als jij spul wilt importeren moet je dat vooral doen. Als je bakken geld wilt uitgeven voor profi camergear, moet je dat ook vooral doen. Zelf wil ik gewoon iets betaalbaars hebben, maar heb geen tijd en tools om te knutselen. Dus zelf zou ik het juist ideaal vinden als ik goedkoop aan iets kan komen zonder te doe-het-zelven. Ik heb het geluk dat ik al een goedbetalende andere droombaan heb, dus alles wat ik qua foto- en videografie doe is pure hobby. Maar ik hoef dus ook niet voor de dag te komen met een dure gear waar een merkje op staat. Het gaat me om de effectiviteit van iets. En als je met een goedkope slider dezelfde shots als met een dure kunt maken, dan vind ik dat effectief en interesseert me dat. Maar goed, verschillende mensen, verschillende wensen. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 25 april 2013 @ 16:50:19 #34
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_125723692
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 10:30 schreef ervani het volgende:
9K in een kleine body :-) Heb je wel eens een RED in real life gezien? En als je dan echt de eindbaas wil laten zien kom dan aan met de Arri....

En het wilde idee om zelf rig componenten te ontwerpen en te produceren: succes ermee ik geef je echter weinig (lees totaal geen) kans. Heb je de kennis om uberhaubt een goed concept te ontwikkelen (genoeg in-the-field-hands-on ervaring)? Of kom je met een product dat al bestaat? In het geval van het laatste ga je het qua prijs nooit redden tegen spullen uit China. Als het gaat om kwaliteit dan ga je het nooit redden tegen merken zoals Vocas, Zacuto, Red Rock Micro, BeBob, Wooden Camera etc etc etc.

Dream on :-)
Ik heb een RED in het echt gezien! Wil je me aanraken? :+ *O*
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_125724119
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 16:50 schreef whY... het volgende:

[..]

Ik heb een RED in het echt gezien! Wil je me aanraken? :+ *O*
Nee dank je... zo bijzonder ben je niet... je hebt m aan mogen raken: wauw. Ik zeg in een lijstje stoppen en boven je bed hangen (die foto van jouw hand op de body van de Red)
  donderdag 25 april 2013 @ 17:18:34 #36
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_125724691
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:02 schreef ervani het volgende:

[..]

Nee dank je... zo bijzonder ben je niet... je hebt m aan mogen raken: wauw. Ik zeg in een lijstje stoppen en boven je bed hangen (die foto van jouw hand op de body van de Red)
sarcasme op internet werkt echt niet zien we maar weer eens _O-
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  donderdag 25 april 2013 @ 17:19:10 #37
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_125724708
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:02 schreef ervani het volgende:

[..]

Nee dank je... zo bijzonder ben je niet... je hebt m aan mogen raken: wauw. Ik zeg in een lijstje stoppen en boven je bed hangen (die foto van jouw hand op de body van de Red)
Haha wat ben jij lekker cynisch zeg, maar dat even terzijde. Red's zijn prima camera's net zoals die Arrie's
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_125729265
Amen, shiznuts....amen _O_
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_125742529
Ik ben nog steeds erg blij met mijn GH3 en ik heb er al mooie beelden mee gemaakt :) Een stuk scherper en minder muddy dan de 5D mk II. However, tijdens de 'M' manual setting alsnog de exposure automatisch lijkt in te stellen. Dit zie ik heel soms terug in mijn footage, als ik een pan maak van licht (lucht) naar donker (asfalt) lijkt-ie zelf een stop te verschieten. Autofocus staat wel aan, ik film met de 12 - 35 lens.

Wie weet er meer? Daar had ik met een 5D Mark II nooit last van, manual is manual.
url
  donderdag 25 april 2013 @ 23:44:06 #40
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_125744612
Ik heb niet zoveel met de GH3 gespeeld en weet niet of dit je al overduidelijk was, maar 't is niet toevallig dat je de 'M' op de dial instelt en dan de video rec-knop gebruikt toch? :P

Want op de GH2 de 'M' dial is alleen voor fotomodus. Je moet dan eerst in de 'filmcamera' modus gaan en dan in het menu ook nog eerst instellen dat je manual exposure wilt gebruiken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 25 april 2013 @ 23:45:51 #41
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125744684
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:07 schreef Drommelsch85 het volgende:
Een stuk scherper en minder muddy dan de 5D mk II.
Is dat ook niet een kwestie van instellen en post?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_125744761
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:44 schreef shiznuts het volgende:
Ik heb niet zoveel met de GH3 gespeeld en weet niet of dit je al overduidelijk was, maar 't is niet toevallig dat je de 'M' op de dial instelt en dan de video rec-knop gebruikt toch? :P
Nee, echt 'Filmcameraatje M'. Geen fotomodus.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:45 schreef Stefan het volgende:

[..]

Is dat ook niet een kwestie van instellen en post?
Ik merk anders in low-light echt behoorlijke verschillen, waar 1080p eerder 720p was. Met normaal licht kan ik nu ook croppen in een 1080p beeld als ik het toch naar 720p exporteer, kon ik met de 5D Mk II ook niet. Scherper maken in post deed ik toch al, maar daar zit ook een grens aan. En 50 fps @ 1080p :9~

Heb het echt over de Mk II, met de Mk III geen ervaring.

[ Bericht 59% gewijzigd door Drommelsch85 op 25-04-2013 23:57:55 ]
url
  donderdag 25 april 2013 @ 23:51:41 #43
44906 merino
World of Sleepers
pi_125744919
Ik heb laatst voor iemand MK II beelden gespot. Toen viel mij pas echt het verschil op tussen mijn GH2 GOP3 hack en de grote hoeveelheid lelijke frames in zijn MK II beelden. Alhoewel hij vast niet de hoogste settings had gebruikt want de clips waren erg klein kwa mb's.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  donderdag 25 april 2013 @ 23:57:59 #44
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125745185
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:47 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Nee, echt 'Filmcameraatje M'. Geen fotomodus.

[..]

Ik merk anders in low-light echt behoorlijke verschillen, waar 1080p eerder 720p was. Met normaal licht kan ik ook croppen in een 1080p beeld als ik het toch naar 720p exporteer, kon ik met de 5D Mk II ook niet. Scherper maken in post deed ik toch al, maar daar zit ook een grens aan.

Heb het echt over de Mk II, met de Mk III geen ervaring.
Ik heb zelf ook met de Mk2 gefilmd, ook met lowlicht, maar heb geen vergelijking omdat ik nooit een GH2/3 in handen heb gehad
maar je kan daar de scherpte zelf ook instellen, er wordt aangeraden juist niet scherp te filmen maar daar heb ik nog niet mee geexerimenteerd
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_125745206
Klopt, heb ook niet op zijn allerscherpst gefilmd, gewoon op neutraal laten staan. Ik moet nog veel meer leren over grading wil ik de voordelen inzien van 'flat' schieten.
url
  vrijdag 26 april 2013 @ 00:00:40 #46
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125745273
Ik ga binnenkort beginnnen met experimenteren met flat filmen

Heb trouwens gemerkt dat met de MKIII beelden in post 10 procent scherper maken enorm scheelt

In de III zit ook een extra glaasje tegen moire enzo
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_125745421
Mk III beelden zijn dan ook een stuk beter, nieuwere sensor. Body is helaas wel aan de prijs
url
pi_125746989
Die powermask feature van Colorista is toch wel nice _O_

url
  vrijdag 26 april 2013 @ 09:22:29 #49
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_125749450
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 23:45 schreef Stefan het volgende:

[..]

Is dat ook niet een kwestie van instellen en post?
Nee tuurlijk niet, een gh3 is gewoon veel scherper dan de 5dmk2/3, daar kun je in post niet veel aan doen zonder dat je lelijke footage krijgt
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_125785045
Nogmaals ik mag hier van een paar opperhoofd smurfen geen link plaatsen naar mijn online filmschool want dan begint men te huilen over Spam... Maar daarin staat van alles duidelijk omschreven over de juiste picture styles voor het filmen met de 5D.

Maar als je met standaard PS werkt dan ben je niet goed bezig!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')