abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125660552
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_125660632
Laatste post

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 22:21 schreef Solagratia het volgende:
Ik heb inderdaad een aparte werkkamer, maar ik denk dat Amy dan heel de tijd boven komt. Of dat ik afgeleid word :P Maar misschien is het wel iets om over na te denken. Zou veel stress schelen :Y
Hoe vind je oppas aan huis? Behalve dan bij de kapper op het dorp :P
pi_125660756
Je hebt bv Viaviela. Bemiddelingsbureau die voor je kunnen zoeken. Heeft een kennis van me gedaan en erg tevreden.
Met een meidenkwartet
pi_125660853
Zoe, hoop dat je gauw een goede opvang geregeld hebt.
Fijn, dat je op je oude afdeling terug kan.

KJ, hoop dat je een goede oppas kunt vinden. Wat naar van je vader, hoop dat hij weer beter wordt.

Cathmar, dat scheelt een hoop. Kan ik me ook wel voorstellen, zeker bij 3 of meer kinderen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125661907
EVen egopostje hoor,

Mijn dame is vandaag ineens zo ziek geworden.
Niet eten,drinken, 39 graden koorts huilen overgeven en heel veel slapen. Vanavond naar het ziekenhuis gegaan en dikke virusinfectie en opgezwolle keelamandelen morgen moet het drinken beter gaan anders terug naar de huisarts..

is ze een heel jaar amper echt ziek gewest is ze ineens goed ziek ook :(
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_125663814
Sam dat is schrikken zeg, en meteen zo hectisch! Je hebt dus niks meegekregen, alleen het advies het aan te kijken tot morgen?

Wat betreft de kdv/gastgezin/oppas discussie kan ik nog niet meepraten.. had F wel ingeschreven voor een kdv maar we redden het voorlopig zonder. Werken ook allebei thuis, het is even wennen maar het is drukker dan ooit en het gaat nu al best aardig (bij mijn vriend, ik doe alleen administratieve dingetjes en mails nu). Best fijn :Y (maar niet eeuwig.., en dan moet het ook wat flexibel kunnen dus we moeten tegen die tijd maar weer eens oriënteren)

Keshet wat een pretbekkie is Henkie! :D En schroefhandjes! *O*

Kwisted, dat soort dingen overkomt iedereen een keer, zie er nu al tegenop maar het is gewoon waar!!

Coco, die foto met die bril _O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 21:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hou je bek dikke!
Ik heb je echt een beetje gemist, weet je dat? :D O+

Even een vraagje over flessen. We zijn begonnen met Avent, soms gaat dat goed, maar soms sluiten zijn mondhoeken niet helemaal goed aan en hapt hij heel veel lucht, wordt moe en dan drinkt hij zijn fles niet goed leeg.
Toen hebben we een Difrax flesje gekocht, leuk dat je dan wel zijn gezicht kunt zien :+ Maar hierbij loopt de melk er gewoon uit als ik het flesje op z'n kop houd en F verslikt zich daardoor continu. Daarbij laat F de fles nooit los dus ik moet hem soms uit zijn mond trekken omdat hij anders vacuüm zuigt.

Dat laatste vind ik niet zo heel erg, F kan wel veel beter met de speen overweg dan bij de Avent, maar dat de melk zo snel loopt bij de Difrax vind ik niet zo fijn. Herkent iemand dit of hebben wij gewoon toevallig per ongeluk een mislukte speen?
pi_125664220
Ja paracetamol geven mocht alwel over op 240 omdat ze echt goed ziek is en het over twee weken ook had gemogen. en verder drinken blijven aanbieden en anders morgen weer terug. normaa drinkt ze een beker of 7 leeg op een dag nu met moeite 1 en geen melkflessen willen..
pi_125664348
Ik hoop dat de paracetamol iets doet en ze in elk geval weer trek krijgt, eten en slapen kunnen al zoveel doen!
  dinsdag 23 april 2013 @ 23:18:15 #9
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_125664512
Suikertante ik meen me te herinneren dat als je net geschud had en er druk opstond er wel een straal melk uit de difrax fles kwam maar daarna kon je hem gewoon op zijn kop houden en dan druppelde het hooguit wat.

Vervelend dat het beide nu niet lekker werkt voor jullie -O-
Het is soms even zoeken naar welke fles goed werkt voor jouw kindje.
Meen me te herinneren dat het kleine flesje eigen merk Etos echt heel lang duurde zo klein was het gaatje in de speen :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_125665164
Oh, zou dat het zijn? :o Ik ga het zo meteen testen! Zal toch niet waar zijn dat ik hem dan te sierlijk ondersteboven zwiep en mijn eigen baby meteen vol laat lopen :D :@
pi_125667973
Suiker bij ons spoot de mellk uit de fles als hij net iets warmer dan 38 graden was. Maar als het ook gewoon bij op zijn kop houden is zonder schudden misschien een andere speen erop kopen? De spenen van difrax voor de brede flessen passen trouwens ook op avent flessen :-)
pi_125669144
Nou vandaag dag 3 dat f koorts heeft. Was het de afgelopen dagen niet hoger dan 38.5 was t vanmorgen 39.5. Gelukkig drinkt ze wel goed. Ze huilt en slaapt veel.

Gisteravond mezelf nog heel kut gevoeld om de val van t bed. Dankjewel voor de lieve berichtjes, dat hielp. Gelukkig lijkt ze nergens last van t hebben!

Sam, veel beterschap voor je dochtertje!

Kj sterkte met je schoonvader. Heftig zeg zo'n lang ziekbed.
  woensdag 24 april 2013 @ 06:35:14 #13
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_125669153
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 23:29 schreef Suikertante het volgende:
Oh, zou dat het zijn? :o Ik ga het zo meteen testen! Zal toch niet waar zijn dat ik hem dan te sierlijk ondersteboven zwiep en mijn eigen baby meteen vol laat lopen :D :@
Wat ook wel eens kan helpen is het midden van het ventiel doorprikken met bijv een aardappelmesje (autocorrect maakte er aardappelkroket van :D ). Dan is het plastic net niet helemaal door en dan gaat het allemaal ff niet zoals zou moeten. Hier ook al maanden Difrax en nooit problemen met lekken of vacuüm zuigen etc.

Krijg jij het nu al voor elkaar om administratief werk te doen :o . Ik was echt tot 3 maanden na de bevalling een en al verweekte hersenen :')
pi_125669177
Het slow flow speentje van medela gaat heel langzaam en past ook op de difrax fles.
*poef* nu is het weg
pi_125669235
Coco, vergeet ik helemaal te zeggen wat een gave foto van je meisje met sonnebril!

Oh en ik zag nog een dikke pret kerel van Keshet, wat een schatje!

Beterschap voor jullie meisjes Sam en Kwisted.

Sam, hoe ging de nacht. Zei het ziekenhuis iets over het gewicht vanaf welke je 240mg pcm mag geven of is de leeftijd echt het meest uitslaggevend?

Suikertante, bij ons werkten Avent en Medela altijd goed. Had je Medela al geprobeerd!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125669270
Beterschap voor jullie meisjes Sam en Kwisted

Kj sterkte met je schoonvader :*

Ik zit weer 3 dagen in het buitenland voor werk, vandaag vlieg ik al weer naar huis. Mijn man was voor het eerst 3 dagen alleen met Luc. Mijn man doet normaal al heel veel in huis/huishouding en helpt overal mee, maar 3 dagen zo alleen was toch wel ff anders...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_125669870
De nachr ging prima 1 keer wakker geweest om half 4. Nu is ze weer niks waarddus zit te wachten tot de pcm werkt. De arts zij dat zolang ze geen ondergewicht hebben je gewoon rond de 1e verjaardag kon beginnen. Ik had niks anders meer in huis dus een gok genomrn en nagevraagd was dus prima :-)

Nu weer 39 graden en nog steeds nirt drinke /eten vannacht heeft ze gelukkig wel pap gehad :-)
pi_125669895
Vervelend Sam. Toen C koorts had ben ik af en toe onder een lauwe douche gestapt met haar. En veel buiten geweest. Beterschap met Lisa :*
pi_125669931
Sam
:( wat sneu zeg, beterschap voor je meisje

Kwisted
:* voor F

Skoap
3dgn weg lijkt me helemaal niet leuk. Ook pittig voor je man

S is echt geen baby meer. Ze is zo groot!
Als ze staat kan ze zien wat er op de grote tafel staat, kan er iets van afpakken (of van dressoirs enzo). Gister ging ze huilen, ik :? Wat is er. Moest ze keihard lachen. Is een spelletje ofzo :9. Zonet maakte ze de deksel van de tuitbeker los..alles nat. Ik "zucht" ...gaat ze kletsen :D ..hele verhalen. O+ dan ben ik zo dol op dr.
En als ze iets doet wat ze niet mag, toverd ze een mooie glimlach tevoorschijn en t koppie opzij *;
Jaja..opvoeden.. Help :+
pi_125670076
Ohh veel beterschap voor jullie kleintjes Kwisted en Sam :*

Even egopost maar heb wat vragen..
Zijn er hier meer mensen die last hebben (gehad) van veel zweten 's nachts? Overdag heb ik er geen last van maar 's nachts drijf ik m'n bed uit..

Ik ben zaterdag voor het eerst gaan wandelen en heb toen veel pijn van onderen gekregen. Sindsdien kan ik eigenlijk niet langer dan 10 minuten staan/lopen zonder pijn. Ben een beetje bang voor een verzakking :{. De huisarts komt vandaag langs voor zijn kraamronde (wist niet dat huisartsen dat deden :D) dus ga het hem sowieso voorleggen maar misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft?
  woensdag 24 april 2013 @ 08:58:38 #21
258612 nytar
boys boys boys
pi_125670240
Dat 's nachts zweten heb ik in de kraamweek heel erg gedaan. Hele bed zeiknat. Volgens mn kraam normaal en komt dat door hormonen.
pi_125670283
Dat zweten was hier ook heel erg in de kraamweek, volgens mij kraam was het ook normaal en idd veroorzaakt door hormonen.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_125670607
:W misses sweat hier! En vannacht ook ineens een flinke hoeveelheid melk gelekt }:| Inderdaad hormonen dat zweet, maar als je het liefkozend ontwateren noemt krijg je bijna de indruk dat je ervan afvalt en eindelijk dunne enkeltjes krijgt, zo probeer ik het te omarmen ;) Alleen die zweetvoeten!! Dat is nieuw voor mij en ik vind het maar niks.

L0t, ik ben heel benieuwd wat de HA tegen je zegt over de pijn bij het staan. Ik heb op bepaalde momenten ook zo'n druk maar andere momenten lijkt het net of ik nooit ben bevallen. Vandaag wil ik de geboortekaartjes zelf gaan posten, dan ga ik voor t eerst naar buiten O+

F is vandaag mijn held want: 0:00 - 3:30 (ik eruit) 7:00 (vriend opgestaan) *O* Eigenlijk maar één keer eruit dus!
We gaan vandaag proberen hem op onze keukenweegschaal te wegen.

Verder bedankt voor alle flessentips O+ Rustiger geven hielp in elk geval niet. Sinds die Difrax spuugt hij ook telkens na een paar minuten een hap melk rond in de wieg trouwens. Dus ik ga zo maar even een kleine flesvergadering houden met
(8> en jullie tips erbij.

Sam, vandaag dus naar de HA?
En Zoë, ik krijg zo'n zin in de komende maanden/jaren als ik jouw post lees!! O+

Skoap geniet van het thuiskomen straks!
pi_125670882
Nog een postje, over dat uitstapje naar de brievenbus. F is nu 9 dagen oud en ik hoop weer op zijn geboortegewicht.

Is het in dat geval een leuk moment om hem in de draagdoek mee te nemen naar de brievenbus? En zoja, wat moet ik hem dan aan doen?

(Oh my wat spannend!!!)
pi_125670900
Bedankt, het is normaal dus :) Hebben jullie er lang last van gehad?

Klinkt als een prima nacht Suiker! Hoop dat jullie een flesje vinden dat beter werkt.. En naar buiten, leuk! (hopelijk :P)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')