abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125626146
Hallo medefokkers,

Is er hier iemand die mij kan vertellen of ik smoothies als maaltijdvervanger kan gebruiken zonder dat dit ongezond wordt.
Ik zit dan te denken aan een smoothie van magere yoghurt, fruit (banaan, appel, mango, bosvruchten oid) en muesli. Zou ik hiermee het ontbijt en de lunch mee kunnen vervangen om af te vallen?
Is het dan nog wel verantwoord?

En heeft iemand nog ideeen voor lekkere gezonde smoothies?
  dinsdag 23 april 2013 @ 00:04:15 #2
348686 Apenkoning1
Doe die blanke boy dans
pi_125626200
nee
Heb een huis op een berg wanneer kom je bij me langs?
pi_125626225
Kan maar je kunt ook een bakje yoghurt met fruit en muesli eten. :P Je valt niet perse af met smoothies hoor, ligt er helemaal maar aan wat je er in gebruikt en hoeveel je neemt. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125626267
Waarom niet gewoon eten wat je altijd eet, maar dan de ongezonde dingen er uit houden en gewoon van alles wat minder?

Ik snap dat nooit zo. Door eenzijdig te gaan eten ga je niet afvallen. Dan krijg je hooguit een vitaminetekort.
pi_125626497
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:05 schreef trovey het volgende:
Kan maar je kunt ook een bakje yoghurt met fruit en muesli eten. :P Je valt niet perse af met smoothies hoor, ligt er helemaal maar aan wat je er in gebruikt en hoeveel je neemt. ;)
Werkt als een gek joh.
Moet je Fat sick and nearly Death kijken. Briljante film over een gast die 60 dagen alleen op sap leefde.

blablablabla
pi_125626586
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:02 schreef Kitlerrr het volgende:
Hallo medefokkers,

Is er hier iemand die mij kan vertellen of ik smoothies als maaltijdvervanger kan gebruiken zonder dat dit ongezond wordt.
Ik zit dan te denken aan een smoothie van magere yoghurt, fruit (banaan, appel, mango, bosvruchten oid) en muesli. Zou ik hiermee het ontbijt en de lunch mee kunnen vervangen om af te vallen?
Is het dan nog wel verantwoord?

En heeft iemand nog ideeen voor lekkere gezonde smoothies?
CUL / Blenderontbijt (smoothies, papjes e.d.)
pi_125626756
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:16 schreef Elan het volgende:
Fat sick and nearly Death
TS:
http://www.rebootwithjoe.com/recipes/

Heb je link naar die docu? :@ Kon zelf niets vinden.
pi_125626783
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:28 schreef Ambipur het volgende:

[..]

TS:
http://www.rebootwithjoe.com/recipes/

Heb je link naar die docu? :@ Kon zelf niets vinden.
pi_125626821
quote:
Wtf. Google kon het niet vinden. :D
Dank je wel.
pi_125626830
quote:
Die kerel zag er echt tien keer beter uit na zijn sap dieet.
Deels geloof ik er ook echt wel in, je kunt prima leven op groenten en fruit alleen. Terwijl 80-90% van ons menu nu bestaat uit dierlijke of voorgefabriceerde meuk zou dit eigenlijk andersom moeten zijn.
blablablabla
pi_125626948
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Die kerel zag er echt tien keer beter uit na zijn sap dieet.
Deels geloof ik er ook echt wel in, je kunt prima leven op groenten en fruit alleen. Terwijl 80-90% van ons menu nu bestaat uit dierlijke of voorgefabriceerde meuk zou dit eigenlijk andersom moeten zijn.
:D Damn. Dat verschil tussen voor en na zijn dieet!
  dinsdag 23 april 2013 @ 00:58:44 #12
395886 hezdunnah
Keep it rasta
pi_125627328
Brinta
Arie is net weg en die nigger belt me op
pi_125627364
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:58 schreef hezdunnah het volgende:
Brinta
Pap geven ze niet voor niets aan baby's om te groeien. Dat zit vol met koolhydraten en energie en de melk waarmee je het mengt is ook helemaal niet geschikt als je af wil vallen.
blablablabla
  dinsdag 23 april 2013 @ 01:02:43 #14
395886 hezdunnah
Keep it rasta
pi_125627389
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 01:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Pap geven ze niet voor niets aan baby's om te groeien. Dat zit vol met koolhydraten en energie en de melk waarmee je het mengt is ook helemaal niet geschikt als je af wil vallen.
Ok sorry :@
Arie is net weg en die nigger belt me op
pi_125627457
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Werkt als een gek joh.
Moet je Fat sick and nearly Death kijken. Briljante film over een gast die 60 dagen alleen op sap leefde.

Ik doe het wel gewoon met normaal eten als het moet. :P
Optimist tot in de kist
pi_125627558
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 01:07 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik doe het wel gewoon met normaal eten als het moet. :P
Zo'n shake is ook normaal eten hoor. Die gast flikkert hele kroppen sla en andijvie in die blender.
Alleen zijn al veel mensen zo verpest dat ze dat als konijnenvoer zijn gaan zien, terwijl onze darmen groenten en fruit veel beter verteren en er meer energie en vitaminen uithalen dan vlees brood en zuivelproducten die men vaak prefereert boven eerstgenoemde.
blablablabla
pi_125627586
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 01:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Zo'n shake is ook normaal eten hoor. Die gast flikkert hele kroppen sla en allerlei andijvie in die blender.
Alleen zijn al veel mensen zo verpest dat ze dat als konijnenvoer zijn gaan zien, terwijl onze darmen groenten en fruit veel beter verteren en er meer energie en vitaminen uithalen dan vlees brood en zuivelproducten die men vaak prefereert boven eerstgenoemde.
Ik heb liever wat te kauwen, geeft meer voldoening dan het zo naar binnen gieten. :*
Optimist tot in de kist
pi_125627616
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 01:15 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb liever wat te kauwen, geeft meer voldoening dan het zo naar binnen gieten. :*
Snapte ook niet helemaal waarom die gast overging op een vloeibare variant. Al staat zo'n fles sap wel geloofwaardiger op werk of school dan als je je tanden in een krop sla zet in de pauze :D
blablablabla
pi_125627690
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 01:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Snapte ook niet helemaal waarom die gast overging op een vloeibare variant. Al staat zo'n fles sap wel geloofwaardiger op werk of school dan als je je tanden in een krop sla zet in de pauze :D
Volgens mij werkt het kauwen op je eten zodat je hersenen ook kunnen reageren op een voldaan gevoel beter dan even snel een vloeibare variant naar binnen gooien, volgens mij moet je dan er wel heel goed over nadenken dat je niet teveel neemt omdat je het idee hebt niets binnengekregen te hebben. Niets mis met af en toe een smoothie :9 maar als totale vervanger zou ik ze niet nemen. Die vloeibare ontbijtvarianten zijn dan ook niets voor mij, na zo'n groot glas vol heb ik het idee niets te hebben gehad en de hele fles leegdrinken is ook weer niet de bedoeling. :+
Optimist tot in de kist
pi_125627794
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 01:22 schreef trovey het volgende:

[..]

Volgens mij werkt het kauwen op je eten zodat je hersenen ook kunnen reageren op een voldaan gevoel beter dan even snel een vloeibare variant naar binnen gooien, volgens mij moet je dan er wel heel goed over nadenken dat je niet teveel neemt omdat je het idee hebt niets binnengekregen te hebben. Niets mis met af en toe een smoothie :9 maar als totale vervanger zou ik ze niet nemen. Die vloeibare ontbijtvarianten zijn dan ook niets voor mij, na zo'n groot glas vol heb ik het idee niets te hebben gehad en de hele fles leegdrinken is ook weer niet de bedoeling. :+
Inderdaad _O- .
Volgens mij verneuk je ook heel je stofwisseling en krijg je als je na 60 dagen louter sap doodleuk weer een boterham met kaas eet ook echt problemen met je stoelgang :X .
blablablabla
pi_125627864
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 01:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Inderdaad _O- .
Volgens mij verneuk je ook heel je stofwisseling en krijg je als je na 60 dagen louter sap doodleuk weer een boterham met kaas eet ook echt problemen met je stoelgang :X .
Ik moet er niet aan denken. :X Af en toe je normale maaltijd (lunch/ontbijt)vervangen door een smoothie is niets mis mee maar om ze te nemen om af te vallen zou ik TS niet aanraden, neem gewoon yoghurt/fruit/muesli in de origile vorm of een boterham (of meer) met mager beleg of zoiets als een gevulde salade (maar let op de dressing) zodat je een voldaan gevoel hebt na de maaltijd. :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:32:30 #22
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_125633174
Eet gewoon 500 kcal onder je onderhoud en je valt af. Maakt geen moer uit of die kcals nou uit Mcdonalds of uit Smoothies of uit stierenpoep komen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_125633225
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:32 schreef fathank het volgende:
Eet gewoon 500 kcal onder je onderhoud en je valt af. Maakt geen moer uit of die kcals nou uit Mcdonalds of uit Smoothies of uit stierenpoep komen.
Dit.

Het gaat er niet om of je voeding "gezond" is. Ja, smoothies zijn gezond, maar als je die zoveel drinkt dat je boven je onderhoudkcals komt, dan val je niet af.

Ik ga ongeveer 2 keer per week naar de McDonalds, eet geen fruit en zogenaamd gezonde voeding, maar ben de afgelopen twee maanden 3kg afgevallen.

Kijk gewoon hoeveel kcals er in je normale ontbijt zitten, wat je dan ook eet. Brood ofzo. Kijk dan hoeveel kcals er in een smoothie zitten, als dat er minder zijn, zul je waarschijnlijk afvallen, als je dat tekort iig niet wegwerkt later op de dag.
pi_125633290
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 01:22 schreef trovey het volgende:

[..]

Het duurt inderdaad ongeveer 20 minuten voordat je hersenen het seintje *vol* hebben doorgegeven aan je maag, waardoor je geen trek meer hebt. Als je in die tijd sap drinkt, krijg je meer binnen dan wanneer je het zou moeten kauwen en eet je dus al gauw teveel.
pi_125634641
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 11:36 schreef Scissor het volgende:

[..]

Het duurt inderdaad ongeveer 20 minuten voordat je hersenen het seintje *vol* hebben doorgegeven aan je maag, waardoor je geen trek meer hebt. Als je in die tijd sap drinkt, krijg je meer binnen dan wanneer je het zou moeten kauwen en eet je dus al gauw teveel.
Yep, dat bedoel ik...ik kan in 20 minuten tijd heel wat smoothies op. :P
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')