abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 april 2013 @ 15:58:41 #1
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_125601429
Daar er op FOK! meerdere nerds/geeks zijn, zullen er vast meer zijn die aan cosplay doen.

Na gezocht te hebben, kon ik echter geen centraal cosplay topic vinden. Hier kunnen we tips, trucs, leuke locaties, ideeen en inspiratie uitwisselen.

Wat is cosplay: Cosplay is een vorm van performance art waarbij de deelnemers gebruikmaken van kostuums en accessoires om een bepaald personage of idee uit te beelden. In de ruimere zin van het woord refereert cosplay aan alle gekostumeerde rollenspellen buiten het podium om, ongeacht de culturele context.

Waar kun je aan cosplay doen: Er zijn verschillende evenementen door het jaar heen. Midwinterfest in het Arceon, Elf Fantasy Fair in Haarzuilens of Animecon in Den Haag, en zo nog veel meer.

Tof! Waar koop ik dat? Kopen is voor mietjes! Echte cosplayers maken hun eigen kostuum enn props!

Handige links:
http://volpinprops.blogspot.nl (Onwijs goede prop maker die stap voor stap uitlegt hoe hij zijn props maakt)
http://www.miccostumes.co(...)s-cosplay-tutorials/ (Handige materialen lijst)
http://thecosplaychronicles.blogspot.nl/p/tutorials.html (Wat handige tutorials voor je eigen cosplay)

Ik ga elk jaar naar de Elf Fantasy Fair en ben dit jaar voor het tweede jaar bezig met mijn eigen dingen te maken.
Deze keer met name voor mijn kinderen die als Zelda en Link gingen. Vrij kort van te voren begonnen, dus nog veel ruimte voor verbetering.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten voor volgend jaar zijn:
Twee Peach kostuums voor de kinderen (inc kroontjes uiteraard)
Een mannencloak met het Stark embleem en wolfenhuid als kraag.
Een schild
Een two-hander axe
Een helm
Een vrouwelijke cloak met bondkraag en ook het Stark embleem geborduurd
Een Stark of Winterfell banner
Een omslagjurk in de stijl van Winterfell

De cloaks ga ik in het najaar aan beginnen, de props dan ook, omdat dan pas onze hobbykamer echt klaar is.
  maandag 22 april 2013 @ 16:16:13 #2
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_125602198
Naja, helemaal zelf maken is niet echt nodig. Je kan ook verschillende onderdelen kopen om te combineren of te customizen. Je hebt sites als http://cosplaysky.com/ waar je complete costuums kan aanschaffen maar op de zalando achtige site http://www.milanoo.com/ kan je ook veel vinden om zelf te customizen..

Ik ben zelf niet zo van het verkleden maar vind het wel heel cool om te zien. :)
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  maandag 22 april 2013 @ 16:22:49 #3
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_125602486
Ik ga altijd in blauwe legging met daaroverheen een rode speedo, telt dat ook? :P
  maandag 22 april 2013 @ 16:41:14 #4
54772 Silmarwen
pi_125603263
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:16 schreef B-FliP het volgende:
Naja, helemaal zelf maken is niet echt nodig. Je kan ook verschillende onderdelen kopen om te combineren of te customizen. Je hebt sites als http://cosplaysky.com/ waar je complete costuums kan aanschaffen maar op de zalando achtige site http://www.milanoo.com/ kan je ook veel vinden om zelf te customizen..

Ik ben zelf niet zo van het verkleden maar vind het wel heel cool om te zien. :)
Maar dat is lang zo leuk niet. Ik heb echt al een jaar voorpret aan het maken. Nu ben ik wel handig, en dat is natuurlijk ook wel nodig. Je moet wel een beetje kunnen knutselen en omgaan met een naaimachine. Dat laatste is echt niet moeilijk, patronen tekenen overigens ook niet.

Maar je kunt klein beginnen. En sommige dingen zijn erg lastig te maken. Zo heeft mijn man chainmail, ik ga niet wekenlang ringetje aan ringetje vastzetten.

Op de EFF kwam ik een vrouw tegen die ruim een halfjaar had gedaan over haar jurk. Een gigantische hoepeljurk gemaakt uit bladvormige stukken blauwe zijden. Het was echt prachtig, maar daar heb je wel tijd en energie voor nodig. Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden van haar.
pi_128013594
quote:
» Er is al 58 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Ik vind van wel :Y Er zijn ook vast wel meer cosplayers hier op Fok! :Y

Ik doe ook aan cosplay, ook al ben ik er nog niet zo lang mee bezig. In 2009 ben ik naar zowel de Elf Fantasy Fair als naar animeconventie Abunai! geweest. Beide keren in kostuum.

Terwijl ik bezig was aan het kostuum voor Elf Fantasy Fair heb ik mijn moeders naaimachine laten ontploffen :') Gelukkig was mijn schoonmoeder de reddende engel :Y

Dit jaar ga ik alleen naar Abunai. Ik heb drie kostuums gepland, waarvan ik nu halverwege de tweede ben. :)

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 15:58 schreef Silmarwen het volgende:
Projecten voor volgend jaar zijn:
Twee Peach kostuums voor de kinderen (inc kroontjes uiteraard)
Een mannencloak met het Stark embleem en wolfenhuid als kraag.
Een schild
Een two-hander axe
Een helm
Een vrouwelijke cloak met bondkraag en ook het Stark embleem geborduurd
Een Stark of Winterfell banner
Een omslagjurk in de stijl van Winterfell

De cloaks ga ik in het najaar aan beginnen, de props dan ook, omdat dan pas onze hobbykamer echt klaar is.
Leuke projectjes! Weet je al waar je de props van gaat maken? :)
  † In Memoriam † dinsdag 2 juli 2013 @ 13:05:32 #6
187254 Giertje
lets all make believe
pi_128496257
dit ga ik wel even volgen vind het wel intressant
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
  zondag 7 juli 2013 @ 20:33:50 #7
54772 Silmarwen
pi_128697273
Het plan is gewijzigd, het wordt Bowser, Mario en 3 peaches. xD

We zijn nu bezig met Bowser, zal morgen wel even wat foto's uploaden.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:20:50 #8
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_128711677
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:33 schreef Silmarwen het volgende:

https://www.facebook.com/(...)&type=1&l=b98b7afd13

De foto's ;)
  maandag 8 juli 2013 @ 09:23:49 #9
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_128711737
TVP, niet dat ik hier aan doe hoor :).
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_129112114
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 20:33 schreef Silmarwen het volgende:

dit x wel van jezelf en niet van je kinderen?
  zaterdag 19 april 2014 @ 17:10:11 #11
54772 Silmarwen
pi_139045932
Het idee was in de loop van het jaar wat verandert, zoals gewoonlijk. :D

Ik werd Maria aka vrouwelijke Mario en de dames Princess Peach. Het middelste jurkje heb ik niet zelf gemaakt. Niet hele goede foto's, kijken of ik morgen betere kan maken.

Kroontjes zijn van crafting foam, verder is alles zelf gemaakt behalve mijn rode shirt. Das gewoon de H&M. :+
Mario outfit.

Princess Peach

En alle drie hadden ze hun eigen schildrugzakjes.

En de hele groep samen (zwart witte kostuum ook zelf gemaakt)

pi_139057221
Die jurkjes en rugzakjes zijn echt te cute!

Ik ga dit jaar voor het eerst naar een cosplayevent. Ik ga als Cersei Lannister uit game of thrones en mn vriendin gaat als Daenerys. Ik ga beide jurken zelf maken maar vooralsnog zijn het gewoon lappen stof :)
pi_139098472
Oh, ik was dit topic alweer een beetje uit het oog verloren :)

Wat een dropjes! O+ Die schildjes zijn ook héél erg leuk gedaan :Y Was het leuk op de Elf Fantasy Fair dit jaar? :) Ik moet er volgend jaar toch echt maar weer eens naartoe :s)

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:46 schreef annelotje het volgende:
Die jurkjes en rugzakjes zijn echt te cute!

Ik ga dit jaar voor het eerst naar een cosplayevent. Ik ga als Cersei Lannister uit game of thrones en mn vriendin gaat als Daenerys. Ik ga beide jurken zelf maken maar vooralsnog zijn het gewoon lappen stof :)
Leuke karakters! Volgens mij zie je Cersei niet vaak lopen hier in Nederland (maar ik kan het mis hebben). Naar welke conventie ben je van plan te gaan?

Ik zie dat mijn vorige post van juni 2013 is en ik dus nooit de resultaten van mijn kostuums heb geplaatst :@.

Ik was destijds bezig met drie anime-kostuums. Lelouch Lamperouge uit Code Geass, Yoruichi uit Bleach en Kurenai uit Naruto. Zie hieronder voor de referenties :)

Helaas heb ik het derde kostuum (Kurenai) een week voor de conventie moeten schrappen omdat hij (letterlijk) te ingewikkeld was om te maken, zeker met de stof die ik ervoor had uitgezocht.

De andere twee heb ik wel afgekregen:

Yoruichi:

Lelouch:

Momenteel heb ik alleen cosplays uit de anime-wereld, maar ben nu bezig met Anna van Frozen:

Ik heb nog niet heel veel tijd in het kostuum gestoken en heb, op het knippen van de pony en de uiteinden van de vlechten na, de pruik en de schoenen af en ben met de rok begonnen. :)

De stand van zaken momenteel:

Momenteel ben ik aan het bedenken hoe ik de lichter blauwe baan aan de onderkant van haar jurk ga bevestigen. :) Ook hoop ik stiekem een miljoen te winnen zodat ik een embroidery machine kan aanschaffen. De versiersels op haar lijfje, rok en de kleine 'vleugeltjes' in de schulpjes van haar cape zijn namelijk allemaal geborduurd. :'( :'( :'(
  maandag 21 april 2014 @ 07:26:06 #14
54772 Silmarwen
pi_139101576
Pfff ik haat borduren. :D

Wel vet mooi gemaakt.

We hebben nu een doel om aardig wat kilo's kwijt te raken, maar een jaar de tijd. Mijn man wil als Drogo maar ik betwijfel of ik als Daenerys wil. Ik heb A best heul grote tieten, ook als ik 10 tot 15 kilo lichter ben. :D B ben wel een beetje te oud denk ik. :+ Maar dan zouden de kindjes de draken worden.

Ach we hebben nog lang de tijd om na te denken.

Heb wel Worbla ontdekt en boetseerplastic, wat een geweldig spul. O+
pi_139101588
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 07:26 schreef Silmarwen het volgende:

Wel vet mooi gemaakt.

We hebben nu een doel om aardig wat kilo's kwijt te raken, maar een jaar de tijd. Mijn man wil als Drogo maar ik betwijfel of ik als Daenerys wil. Ik heb A best heul grote tieten, ook als ik 10 tot 15 kilo lichter ben. :D B ben wel een beetje te oud denk ik. :+ Maar dan zouden de kindjes de draken worden.

Draken van kinderen. :D
pi_139101771
Ik heb gelukkig een borduurmachine. De jurk van cersei zou anders niet te doen zijn! Ik ga de blauwe maken met daarop 4 vogels geborduurd. Ik heb een borduurpatroon gevonden die er aardig op lijkt.

Plan is om begin juli naar epicon in den bosch te gaan.

Wat jij gemaakt hebt is ook heel gaaf hitomi!
  maandag 21 april 2014 @ 13:16:06 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139107376
Gaaf gemaakt hoor! _O_
Knap ook om dat allemaal zelf uit te werken. :Y
  PR en moderator dinsdag 22 april 2014 @ 05:06:00 #18
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_139136397
Even een TVP'tje zetten hier :D Knap hoe jullie dat zelf maken! Leuk om te zien!
Fuck the EBU.
pi_139138390
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 07:26 schreef Silmarwen het volgende:

Wel vet mooi gemaakt.

Wat maken je voorgevel of leeftijd nu uit als je plezier hebt? ;) Ik vind het een heel erg leuk idee! Maar, willen de kindjes wel draken zijn? :P

Ik wil ook een keer worbla gaan gebruiken, maar in de nabije toekomst heb ik nog niet echt een karakter op mijn lijst staan waar ik het echt voor kan gebruiken. :) Dus dat komt nog wel een keer :Y Tegenwoordig is er een Nederlandse shop die dat spul levert, dus dat is in ieder geval wel makkelijk!

quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 08:28 schreef annelotje het volgende:
Ik heb gelukkig een borduurmachine. De jurk van cersei zou anders niet te doen zijn! Ik ga de blauwe maken met daarop 4 vogels geborduurd. Ik heb een borduurpatroon gevonden die er aardig op lijkt.
[ link | afbeelding ]

Plan is om begin juli naar epicon in den bosch te gaan.

Wat jij gemaakt hebt is ook heel gaaf hitomi!
Ik kon me de jurk even niet voor de geest halen, dacht dat Cersei alleen maar rood droeg :P Maar dat is wel een mooi project :D En die vogel lijkt er inderdaad heel erg op! :Y Denk niet dat veel mensen door zullen hebben dat hij er op de oorspronkelijke jurk heel anders uitziet.

Ga je er ook nog kraaltjes doorheen doen zoals ik hier zie? (Ik neem aan dat dit de oorspronkelijke van de serie is)

dinsdag 22 april 2014 @ 10:15:01 #20
54772 Silmarwen
pi_139138842
Je, ze willen voor alsnog wel draakjes zijn. :D En anders wat anders, het is ook hun feestje natuurlijk! Ik denk dat de jongste heel graag een Dalek jurk zou willen bijvoorbeeld. Die is om een of andere vreemde reden gek op Daleks, zonder Dr Who gezien te hebben. :D

Dat borduren is wel mooi. Cersei's jurk is ook echt prachtig. Wel een project hoor!

Weeping Angel lijkt mij ook nog wel gaaf trouwens.
pi_139141389
Ja dat is m hitomi! Was begonnen om m met de hand te borduren maar dat is echt te veel werk!
De bedoeling is wel dag de kralen er ook nog op gaan komen.
Ik hoop echt dat mn kamer snel klaar is en dat ik dan even als een speer ga! Ik wil niet in een halve jurk gaan. Dan liever in mn gewone kloffie.
  donderdag 24 april 2014 @ 15:46:36 #22
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_139216999
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:10 schreef Silmarwen het volgende:
Veel tekst met plaatjes.
Die rugzakken _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_139231342
Ik zag dit laatst op de fb van iemand die ik van het sporten ken. Echt super gaaf; we hebben al afgesproken dat ik volgende keer (september) waarschijnlijk mee ga naar Arcen :)
pi_140044646
Vandaag even lekker progress gemaakt aan mijn Anna cosplay :) Ben even met de cape verder gegaan omdat ik helemaal gek werd van de rok.

Op het moment dat ik de donkere stroken wilde vastnaaien kwam ik erachter dat ik héél veel verschillende kleuren garen heb.. Maar natuurlijk net niet die kleur. |:( Morgen dus maar even langs de stoffenwinkel :)

Voor nu heb ik alles maar vast geknipt, gesmolten (want de donkere stof rafelt eigenlijk, maar door de rand te smelten niet meer :D) en vastgespeld, zodat ik 'm morgen in één keer kan afmaken! :Y

Om 'm zo te zien geeft 't toch echt wel motivatie! :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Hitomi op 17-05-2014 01:54:18 ]
pi_140052875
Goed bezig! En ik ken het euvel. 380 klosjes garen en nooit de goede kleur ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')