Wat wil je met je leven? Wil je een relatie? Succesvol leven? Carriere? Gezin? Nieuwe vrienden? Andere vrienden?quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:20 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik ga even met je graven hoor, ik vind dat altijd wel fijn in ieder geval als mensen dat bij mij doen.
Beetje mezelf beter leren begrijpen oid, of ik er iets mee doe is dan nog het 2e maar dat maakt niet uit, bewustwording is belangrijk.
Waarom zou je niet willen studeren?
Waarom zou je niet willen veranderen?
Kost het teveel energie oid?
En wat nu als jij dat niet meer kunt? Ik kon dat niet meer thuis, dus ben gaan wezen reizen. Toen kwam het vanzelf wel weer boven.quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mwah jah... Ergens wel...
Maar je kunt er ook echt tegenop zien.. Het gewoon klote vinden dat de maatschappij zo in elkaar zit zoals het in elkaar zit...
Maar eigenlijk moet je je gedachten op positieve dingen zetten... Dingen die je wel tof vindt..
En dat is anders denken en vergt oefening.. En is soms helemaal niet zo makkelijk...
Maargoed... Wel iets om over na te denken.
Dat gevoel heb ik met name als ik in mijn eentje zit. Niet als je anderen om je heen hebt. Waarom moet je je toch zo down voelen? Is toch nergens voor nodig?quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:37 schreef kingtoppie het volgende:
Ik geloof mezelf ook teveel wat dat betreft, ik neem dat gevoel te serieus als ik me down voel dat ik ook werkelijk nooit iets positief kan vinden denk ik.. Of altijd energieloos zou zijn en echt niks wil..
Het is inderdaad tijdelijk.. Maargoed.. Hardnekkig. v
Nee, ik denk niet dat het om de energie die het kost, gaat. Mijn gedachte is dat ik niet thuis hoor in de 'normale' wereld. De dingen die mensen doen, zoals uitgaan, feestjes, studeren, gewoon blij zijn, dat trekt me op de een of andere manier niet zo erg als bij anderen. De laatste keer dat ik me niet leeg voelde, was toen ik en een meisje samen onze problemen en gevoelens deelden. Het probleem daarvan is dat ik dus in die slechte gevoelens moet blijven om die leegte te verdringen. Dat is niet houdbaar en ook niet gezond. Ik weet ook niet hoe ik op een andere manier de leegte kan wegnemen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:20 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik ga even met je graven hoor, ik vind dat altijd wel fijn in ieder geval als mensen dat bij mij doen.
Beetje mezelf beter leren begrijpen oid, of ik er iets mee doe is dan nog het 2e maar dat maakt niet uit, bewustwording is belangrijk.
Waarom zou je niet willen studeren?
Waarom zou je niet willen veranderen?
Kost het teveel energie oid?
Zie hierboven. Ik kan die connectie met anderen niet maken op een gezonde manier. Waar moet ik dan voor leven?quote:zaterdag 27 april 2013 21:27 schreef sitting_elfling het volgende:[/b]
[..]
Zwelgen in medelijden is soms ook vrij 'lekker'. Het is veel gemakkelijker om te zwelgen in je eigen medelijden en hier en daar wat te zeiken en pissen tegen de maatschappij ter vergelijking om ook echt wat aan je leven te doen
Wie zegt dat je ergens voor moet leven dan?quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:42 schreef Senor__Chang het volgende:
Zie hierboven. Ik kan die connectie met anderen niet maken op een gezonde manier. Waar moet ik dan voor leven?
Ik zal die film zo even bekijken.quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Toen ik die gevoelens had keek ik vaak dat filmpje wat grey poste.
Waarop je je weer beseft dat die gevoelens die je nu hebt. Dus heel normaal zijn. Iedereen heeft een methode om zijn leven weer te veranderen. Ik merk dat dat bij mij met name shock value is. Stel ik zou nu 24 zijn, en in Noord-Groningen wonen met een kut studie, 2 jaar vertraging, een scriptie die af moet en een kut baan. Dan weet ik dat 'blijven' zitten. Geen zin heeft. Kan ik wel naar een psycholoog, dat heeft allemaal geen zin. Ik heb geleerd van mijn huisarts dat ik er gewoon keihard tegen in moest gaan. Heb je hartkloppingen? Voel je je angstig? Ga hardlopen. Meer last? Blijf hardlopen. Het zit allemaal tussen de oren.
Je zult je er zelf enigszins in herkennen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:45 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik zal die film zo even bekijken.
Ja, zo kan je denken, maar ik word daar dus er suicidaal door. Ik vind het erg pijnlijk om me niet verbonden te voelen met iemand anders, dat lege gevoel dus. Ik hoef niet zozeer ergens voor te leven, maar eerder met iemand leven.quote:Op zaterdag 27 april 2013 21:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wie zegt dat je ergens voor moet leven dan?
Check dat filmpje en dan praten we zo verderquote:Op zaterdag 27 april 2013 21:47 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ja, zo kan je denken, maar ik word daar dus er suicidaal door. Ik vind het erg pijnlijk om me niet verbonden te voelen met iemand anders, dat lege gevoel dus. Ik hoef niet zozeer ergens voor te leven, maar eerder met iemand leven.
Ok, maar ik wil ff Tosh.O afkijkenquote:Op zaterdag 27 april 2013 21:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Check dat filmpje en dan praten we zo verder
Hier ookquote:Op zaterdag 27 april 2013 21:42 schreef sitting_elfling het volgende:
e zit. Niet als je anderen om je heen hebt. Waarom moet je je toch zo down voelen? Is toch nergens voor nodig?
Say what?quote:
Jij hebt validatie van anderen nodig voor het bevestigen van je eigen bestaan? Ben je niet goed genoeg voor je zelf ofzo?quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Denk automatisch positiever met anderen om mij heen.
Nee, dat staat er niet.quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij hebt validatie van anderen nodig voor het bevestigen van je eigen bestaan? Ben je niet goed genoeg voor je zelf ofzo?
Niet over jezelf maar meer op de wereld. Wat voor zin heeft dat?quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:20 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet.
Dit is niet op mij persoonlijk van toepassing maar meer op hoe ik de wereld zie.
Ik ben niet zozeer negatief over mezelf maar meer op de wereld.
Ik zeg toch dat ik geen levenslust heb.quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet over jezelf maar meer op de wereld. Wat voor zin heeft dat?
78 staat dus niet op je geboortejaar neem ik aan, hoe oud ben je? Hoelang meot je nog voor je studie?quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:41 schreef suus78 het volgende:
Om maar met de deur in huis te vallen: ik heb al enige tijd (eigenlijk 5 jaar) last van depressieve gevoelens. Dit is begonnen toen ik student werd (raar genoeg). Om de een of andere reden wil het sindsdien niet meer zo lukken. Ik ben bijna al mijn vrienden kwijt geraakt, heb een grondige hekel aan mijn studie gekregen, heb tegenwoordig moeite met sociale situaties (alsof ik het aan het verleren ben), zit liever thuis dan dat ik onder de mens ben (en geef hier te vaak aan toe). Ik heb weinig leuke dingen in mijn leven, weinig om naar toe te leven of naar uit te kijken. Het lukt me gewoon niet. Ik ben onder behandeling bij een psychiater, maar dit geeft tot nu toe 0,0 effect. Mijn medestudenten hebben de tijd van hun leven, terwijl ik het gevoel heb dat ik 5 jaar van mijn leven weggegooid heb. Nja wou het even kwijt.
Het lijkt mij dat anderen met depressie zich ook wel zullen herkennen in die negatieve kijk op dingen/de wereld. Het hoort er een beetje bij, probeer je ertegen te verzetten door toch dingen te ondernemen al lijkt het doelloos of betekenisloos.quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:27 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik geen levenslust heb.
Ik vind het allemaal niet zo boeiend, die negativiteit heeft niet zozeer met gebreken van mezelf te maken vind ik.
Kzie vooral een beetje op tegen dingen die veel energie kosten..quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat anderen met depressie zich ook wel zullen herkennen in die negatieve kijk op dingen/de wereld. Het hoort er een beetje bij, probeer je ertegen te verzetten door toch dingen te ondernemen al lijkt het doelloos of betekenisloos.
Nee, ik ben 23. Ik moet nog een halfjaar studeren. Jammer genoeg gaat dat op dit moment erg moeizaam. Maar wilquote:Op zaterdag 27 april 2013 23:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
78 staat dus niet op je geboortejaar neem ik aan, hoe oud ben je? Hoelang meot je nog voor je studie?
Je moet het afmaken omdat je je dan goed kunt voelen over je prestatiequote:Op zaterdag 27 april 2013 23:58 schreef suus78 het volgende:
[..]
Nee, ik ben 23. Ik moet nog een halfjaar studeren. Jammer genoeg gaat dat op dit moment erg moeizaam. Maar wil
Het toch afmaken..anders voel ik me helemaal een mislukkeling
Waarom zou je je goed moeten voelen over iets wat je weet dat je toch al wel kunt? Daar zit ik zelf bijv. veel mee te worstelen. Waarom studeren voor een examen wetende dat als je het doet je het toch wel kunt?quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je moet het afmaken omdat je je dan goed kunt voelen over je prestatie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |