abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125587606
Welke initiele kosten maak je,
- Hoeveel ben je kwijt voor verf en vloer voor een standaard appartement/huisje? (Zijn er huurhuizen waar er al een redelijke vloer inzit?)
- Meubels en witgoed hoeft niet zo nodig, die kom je in de loop van de tijd wel 2dehands tegen

Welke maandelijkse kosten heb je
- Servicekosten (in het geval van een appartement, Ik zit trouwens met het idee dat voor een paar euro meer je een huisje kunt huren, hmm moet ik uitzoeken)
- Adsl iets van 25euro. (geen zin om 50e per maand om mezelf te verliezen voor een kijkbuis)
- Als je gewend bent dat de verwarming niet hoger staat dan 14 graden. Wat zou je dan kwijt zijn aan gas voor 1persoon?
- En water en stroom?
- Iets van een verzekering? Welke? inboedel maakt me niet zoveel uit, vuur wellicht als je daarmee ook je vloer en klusspul voor het volgende huisje vergoed krijgt. Glas mss, of zit zoiets al in een andere verzekering verstopt?
- Voedsel, Beetje rekening houdend met kilo knallers, aanbiedingen en c-merken

Welke kosten kom je over een jaar pas tegen.
Waterschapsbelasting, ¤ 93,24 per huishouden
Rioolheffing: Gebruiker: ¤ 27,72.
Afvalstoffenheffing: 140 liter restafvalcontainer en 140 liter GFT-container: ¤ 219,96

Ik ben benieuwd naar wat de dingen kosten die ik hier noem en of ik wat dingen vergeet.
pi_125587626
Ik betaal alles bij elkaar zo'n ¤800 per maand voor 80 vierkante meter in de binnenstad
  maandag 22 april 2013 @ 08:19:04 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125587633
Check deze topics eens
http://zoeken.fok.nl/zoek(...)ck&status[]=centraal ;)

Mss vind je daar ook nog handige informatie. :)
  maandag 22 april 2013 @ 08:19:45 #4
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_125587643
Verwarming niet hoger dan 14 graden? Zou in de winter niet graag bij jou op visite komen.
pi_125587711
In principe geef je gewoon uit wat je kunt missen. Er zijn mensen met een bijstandsuitkering die prima rondkomen maar er zijn ook mensen met 2x modaal die zich diep in de schulden steken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_125587756
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 08:27 schreef DroogDok het volgende:
In principe geef je gewoon uit wat je kunt missen. Er zijn mensen met een bijstandsuitkering die prima rondkomen maar er zijn ook mensen met 2x modaal die zich diep in de schulden steken.
Dit dus. Geldt ook voornamelijk voor initiële kosten, het scheelt nogal of je "merk"verf haalt of het bij de Action vandaan haalt.
  maandag 22 april 2013 @ 08:31:35 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125587757
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 08:19 schreef Tinos85 het volgende:
Verwarming niet hoger dan 14 graden? Zou in de winter niet graag bij jou op visite komen.
:o Idd zeg! Ik krijg het al koud van het idee alleen al. Deel je dan vesten uit bij de voordeur? :D

En op je eerste vraag 'Ja, er zijn huurhuizen waar een redelijke vloer in zit, maar die worden dan vaak ter overname aangeboden door de vorige huurder, anders halen ze hem er alsnog uit. En je moet maar net de mazzel hebben dat je een huurhuis tegenkomt met zo'n mooie vloer, dus ik zou gewoon toch maar ruimte voor een vloer maken in je begroting.
pi_125587776
Het kan heel erg verschillen.

Wil je alles nieuw doen, nieuwe meubels etcetc, dan kost het je al gauw 5000 euries.

Doe je alles zo goedkoop mogelijk, minder dan de helft ongetwijfeld.
Denk dat het meeste werk nog gaat zitten in het opknappen van je nieuwe onderkomen.
  Moderator maandag 22 april 2013 @ 10:35:40 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_125590131
wow, het mag dus echt helemaal niks kosten. meubels en witgoed hoeft niet zo nodig? dat kom je in de loop van de tijd wel 2e hands tegen? Wtf? Wat ga je dan doen, je kleding wassen in de rivier en op kratjes zitten?

Als het echt op die manier moet dan denk ik dat je beter even kunt wachten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_125590155
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:35 schreef CoolGuy het volgende:
wow, het mag dus echt helemaal niks kosten. meubels en witgoed hoeft niet zo nodig? dat kom je in de loop van de tijd wel 2e hands tegen? Wtf? Wat ga je dan doen, je kleding wassen in de rivier en op kratjes zitten?

Als het echt op die manier moet dan denk ik dat je beter even kunt wachten.
Was bij mama droppen natuurlijk :7
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_125590198
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 08:31 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dit dus. Geldt ook voornamelijk voor initiële kosten, het scheelt nogal of je "merk"verf haalt of het bij de Action vandaan haalt.
De laatste keer dat ik merkverf haalde was het zo bedroevend slecht dat ik weer terug ben op het goede huismerk _O-
pi_125595686
Van een bijstandsuitkering voor één persoon kun je (over)leven. Kijk dus maar naar die bedragen voor wat je minimaal zo'n beetje aan inkomen nodig hebt.

Als je alleen een kamer gaat huren kan het ook nog wel met wat minder geld.

Alles inrichten kan vanaf ongeveer 1000 euro als je weinig eisen stelt en tevreden bent met 2-hands.
pi_125595946
Niemand kan hier toch een duidelijk antwoord op geven. Je stelt allemaal vragen die je makkelijk zelf uit kunt rekenen. Steek eens moeite in het opstellen van een lijst met wat je allemaal nodig hebt. Ga op onderzoek uit wat de goedkoopste manier is en of je dit zou kunnen betalen.

Je kan op internet vinden wat je betaalt voor verf per m2, wat je betaalt voor laminaat per m2 etc etc. Niemand hier weet waar je gaat wonen, wat je wilt e.d. Ik vind dit nogal lui van je.
Que Sera ~
pi_125610468
Die Rabobank calculator geeft je wel een redelijk beeld van je maandelijkse verplichtingen.
http://www.rabobank.nl/pa(...)oonlasten_calculator

Verf kosten zijn natuurlijk geheel afhankelijk van de grootte van je appartement. Voor+- 70m² ben je waarschijnlijk iets van 200 a 300eurie kwijt inclusief alle rollers enzo.

Voedsel is iets van ¤ 50,- p week, wellicht is jou geval ¤ 10,- als ik zie dat je op de bierkratjes wil slapen en wilt douchen in de regen.
Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')