Er leven vleermuizen onder dakpannen..quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:15 schreef BaraCuda het volgende:
tvp
Ik heb al heul lang vliegen op zolder terwijl daar helemaal niks raar ligt.
Geen lijken in elk geval
Zijn van die dikke isolatieplaten met daar boven op dakpannen. Dus de buitenwereld is totaal afgesloten.quote:
Als je dat wilt geloven, wil ik je geloof niet verstorenquote:Op vrijdag 19 april 2013 20:26 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Zijn van die dikke isolatieplaten met daar boven op dakpannen. Dus de buitenwereld is totaal afgesloten.
Ook een goede tip. Ik woon trouwens in een flat en mijn bovenburen staan niet bekend om hun hygiëne. Maar voor ik daar aan klop, wil ik in huis alles uitsluiten. Bedacht me om het ventilatierooster met vershoudfolie af te plakken (wel met gaatjes), om te zien of ik daar morgen vliegen achter tref.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:26 schreef Life2.0 het volgende:
misschien slechte ontluchting en ruikt het daar en trekt het vliegen aan?
zet een fan in de wc neer, kijk of ze blijven (ze houden niet van tocht)
Vliegen kunnen ook in de ventilatiebuizen zelf leven. Vooral als de buizen in contact staan met de buizen uit de keuken zijn er plekken in het systeem waar lucht relatief weinig doorstroomt maar waar de wand van de buizen flink vet zijn geworden. Dat is dan een gratis maaltijd voor die beesten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:30 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Ook een goede tip. Ik woon trouwens in een flat en mijn bovenburen staan niet bekend om hun hygiëne. Maar voor ik daar aan klop, wil ik in huis alles uitsluiten. Bedacht me om het ventilatierooster met vershoudfolie af te plakken (wel met gaatjes), om te zien of ik daar morgen vliegen achter tref.
Ik loop het morgen allemaal even door. Goed om te weten. Je werkt in de ongediertebestrijding of weet je er door een andere reden veel vanaf?quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:32 schreef ATan het volgende:
[..]
Vliegen kunnen ook in de ventilatiebuizen zelf leven. Vooral als de buizen in contact staan met de buizen uit de keuken zijn er plekken in het systeem waar lucht relatief weinig doorstroomt maar waar de wand van de buizen flink vet zijn geworden. Dat is dan een gratis maaltijd voor die beesten.
Nee, maar ik heb elke denkbare plaag ondertussen wel gezien in mijn eigen huizen, op werk, bij vrienden of bij kennissenquote:Op vrijdag 19 april 2013 20:35 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Ik loop het morgen allemaal even door. Goed om te weten. Je werkt in de ongediertebestrijding of weet je er door een andere reden veel vanaf?
@OmNomNom: die link zat ik net door te lezen. Toch bedankt.
Zo kan het ook inderdaad. Bedankt voor het meedenken! Ik ga er morgen werk van maken. Ik kom er morgen op terug.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:37 schreef ATan het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb elke denkbare plaag ondertussen wel gezien in mijn eigen huizen, op werk, bij vrienden of bij kennissen
Klustervliegen? Nooit van gehoord! Wat zijn dat voor beesten dan?quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:56 schreef RoofingBurner het volgende:
Wij hadden/hebben in het archief ook last van vliegen. Bleken clustervliegen te zijn. Nu staat er continu een raampje open en is het een stuk beter. Slechts enkele vliegen blijven achter en gaan ook dood, de rest gaat keurig weer weg. Niet te hopen dat het clustervliegen zijn want die blijven komen.
Wat dacht je van die keer dat we de oude keuken eruit gingen slopen en er een gigantisch hommelnest achter bleek te zitten. Hommels, hommels everywhere.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:38 schreef Jill-RMC het volgende:
Begane grond? Dood beest in de kruipruimte?
Nog steeds lichtelijke trauma's van die keer dat mn oma een dode rat in de kruipruimte had. Echt niet grappig, begon met een paar vliegjes en na een paar dagen zat ineens d'r hele raam vol vliegen![]()
Stomme beest was ook nog doodgegaan in een niet bereikbaar deel van de kruipruimte, dus ze moest het afwachten
Check dit!quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:01 schreef ATan het volgende:
[..]
Wat dacht je van die keer dat we de oude keuken eruit gingen slopen en er een gigantisch hommelnest achter bleek te zitten. Hommels, hommels everywhere.
Het lijkt op een kleine variant van de huisvlieg, althans kleinere vleugels. Een hor kan nooit geen kwaad, zeker in de zomer. Hoewel het dan ook wel lekker is om de ramen zoveel mogelijk gesloten te houden. Tenminste, in mijn woning blijft het dan lekker koel in de woning. Alleen s'ochtends vroeg even luchten.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:21 schreef benkruk het volgende:
Zijn het gewone vliegen om te zien, of zijn het wat aparte vliegjes. Er zijn namelijk vliegjes die uit het riool komen.
En komen de vliegen niet van buiten? Ik woon 3 hoog en heb vlak naast mijn raam een grote boom staan. Vorige zomer ook extreem veel vliegen gehad. Alles geprobeerd en doorzocht. Bleek dat ze van buiten (uit de boom) kwamen.. een hor plaatsen voor de deur en het raampje deed wonderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |