Charisteas nietquote:Op woensdag 23 februari 2005 15:32 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Goals en assists die elke redelijke spits zou maken......
.
Hoho, ik heb bij de discussie over Kluivert nog nooit als argument aangevoerd dat hij topscorer is van Oranje. Dat is inderdaad ook geen argument. Ik heb ook al toegegeven dat zijn ontwikkeling mij verbaasd heeft. Dirk Kuyt bij Ajax zou een regelrechte ramp worden gezien zijn voetballende kwaliteiten.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:34 schreef methodmich het volgende:
En bij Kluivert wijs je constant op zijn oude statistieken.... Kom op, ik snap dat je geen Feyenoorder bent, maar Dirk Kuijt had ik op dit moment best bij Ajax willen zien. Gewoon een prima spits, die zijn beperkingen kent en daar naar speelt en ze bovendien nog verbetert ook. Van lachertje bij Utrecht tot gewaardeerd international, ik geef het je te doen.
Erger dan die 2 Grieken die er nu staan kan het toch nietquote:Op woensdag 23 februari 2005 15:40 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Hoho, ik heb bij de discussie over Kluivert nog nooit als argument aangevoerd dat hij topscorer is van Oranje. Dat is inderdaad ook geen argument. Ik heb ook al toegegeven dat zijn ontwikkeling mij verbaasd heeft. Dirk Kuyt bij Ajax zou een regelrechte ramp worden gezien zijn voetballende kwaliteiten.
Zonder de technische kwaliteiten om een wedstrijd te beslissen ben je in mijn ogen geen topspits, maar zit je er op zijn best net onder (zoals RvN; Kuyt is daar nog niet). Makaay heeft absoluut wel technische kwaliteiten. Hij heeft de mogelijkheden om bijvoorbeeld van buiten de 16 te scoren, hetgeen hem wel een topspits maakt en in de potjes tegen Ajax heeft hij laten zien wel degelijk veel met een bal te kunnen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:38 schreef ferrarifreak het volgende:
Maar veel goals maken is ook een kwaliteit. Ik snap niet dat Ajacieden altijd alleen naar techniek kijken. En Zlatan is ook een topspits ja, maar een heel ander soort topspits. Je moet Kuijt eerder vergelijken met Makaay, die blinkt ook niet uit van de technische kwaliteiten, maar scoort wel en daar gaat het om.
Geef mij even mijn post waarin ik beweer dat Harry top is, wil je?quote:
Charisteas is een goed voorbeeld: die wordt na drie wedstrijden al uitgefloten omdat hij wel eens een bal van zn voet laat springen. Zou Kuyt ook gebeuren. Elke Ajax spits zal aan Kluivert of Zlatan gespiegeld worden, en in dit licht bezien kan Kuyt het niet redden. Komt nog bij dat het ajax publieke over het algemeen zulk soort spitsen niet pruimt (ik niet in ieder gevalquote:Op woensdag 23 februari 2005 15:45 schreef ferrarifreak het volgende:
[..]
Erger dan die 2 Grieken die er nu staan kan het toch niet
Maar ik denk dat Kuijt nou juist dé spits is die Ajax nodig heeft, want die trekt met z'n harde werken het hele team omhoog juist, én is effectief met goals maken. Iets wat Ajax nu echt niet is.
Engeland - Nederland gezien trouwens? Perfecte samenwerking van vd Vaart en Kuijt.![]()
quote:
Quote-knoeierdquote:Op woensdag 23 februari 2005 15:50 schreef bluzh het volgende:
quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:46 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Geef mij even mijn post waarin ik beweer dat Harry top is, wil je?
[..]
quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:50 schreef bluzh het volgende:
quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:46 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Geef mij even mijn post waarin ik beweer dat Harry top is, wil je?
[..]
Net als "jullie" Pierreke dus...quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:53 schreef ferrarifreak het volgende:
Zlatan zag Ajax enkel als opstapje, en lacht ze nu vanuit Turijn uit : "dat ik daar een jaar geleden nog speeldeMoet je ze eens zien spartellen in de UEFA cup".
ach, hij is er in ieder geval zowel sportief als financieel op vooruit gegaanquote:Op woensdag 23 februari 2005 16:03 schreef ferrarifreak het volgende:
[..]
Alsof Pierre bij een succesvolle wereldclub zit nu
Staat daar misschien ergens een fillmpje van online? En is deze goal ook de hele wereld overgegaan?quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:30 schreef Staanplaats het volgende:
Gelul dat Kuijt geen techniek heeft. Die scoorde bij Utrecht een omhaal waar van Basten z'n vingers bij kon aflikken..
PBateman1978, nog steeds op zoek naar goede rechtsbacks?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 13:30 schreef gras het volgende:
[..]
Noem eens vijf spelers die beter zijn. En kom dan niet met spelers als Lauren, Sagnol, Salgado, Neville, Zebina, etc.
Raar, want Lazovic heeft niet half de kwaliteiten van Kuijt.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:40 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Hoho, ik heb bij de discussie over Kluivert nog nooit als argument aangevoerd dat hij topscorer is van Oranje. Dat is inderdaad ook geen argument. Ik heb ook al toegegeven dat zijn ontwikkeling mij verbaasd heeft. Dirk Kuyt bij Ajax zou een regelrechte ramp worden gezien zijn voetballende kwaliteiten.
Met het feit dat ik geen Feyenoorder ben heeft het ook niets te maken, want over spelers als Kalou en Lazovic hoor je mij niet.
quote:Gullit wenst Kuijt veel succes bij Europese topclub
Uitgegeven: 23 februari 2005 14:43
Laatst gewijzigd: 23 februari 2005 15:39
ROTTERDAM - Ruud Gullit wenst zijn topscorer Dirk Kuijt veel succes in zijn onvermijdelijke avontuur bij een Europese topclub. Maar de trainer van Feyenoord zal hem bij diens toekomstplannen, op de korte of langere termijn, niet van advies dienen.
"Ik ben daarin niet onafhankelijk. Ik houd natuurlijk wel mijn Feyenoord-pet op. Ik moet aan het belang van de club en aan mijn eigen belang denken. Ik kan daarom niet anders zeggen dat ik hoop dat Dirk nog lang bij Feyenoord speelt", sprak Gullit woensdag in de Kuip met een veelbetekenende glimlach.
De oud-international benadrukte daarbij wel dat hij Kuijt een lucratieve transfer van harte gunt. "Ik hoop hem later bij Milan, Real Madrid of Manchester United te zien spelen. Dat zou me heel erg trots en blij maken. Dat is toch het doel waar je naar streeft, als trainer en als speler. We willen allemaal bij een grote club eindigen."
Gullit reageerde aan de vooravond van de return tegen Sporting Lissabon, donderdag in de Kuip, op de pogingen van Feyenoord om het contract van Kuijt open te breken. De karaktervolle Katwijker, met twintig treffers topscorer van alle gerenommeerde Europese competities, kan tegen sterk verbeterde voorwaarden een nieuwe, meerjarige verbintenis tekenen in de Kuip. Het huidige contract van de 24-jarige international heeft een looptijd tot medio 2007.
Compliment
"Het is logisch wat er nu gebeurt en het ergert me helemaal niet", stelde Gullit, die zelf op 24-jarige leeftijd van PSV naar AC Milan verhuisde. "Dirk heeft in de laatste zes maanden een ongelooflijke ontwikkeling doorgemaakt. Dan kom je vanzelf in de belangstelling en is ook je contract opeens onderwerp van discussie. Dat is alleen maar prettig voor een speler, die dergelijke aandacht voor zichzelf als een groot compliment moet zien."
Gullit, die uit eigen ervaring sprak: "Een gewilde speler bepaalt zelf wanneer hij weggaat bij een club. Dat voelt hij zelf aan en dat geeft hij ook zelf aan. Daar kan een club verder weinig aan doen."
Kuijt was het woensdag in de Kuip met zijn trainer eens. "In Nederland is Feyenoord de enige club voor mij. Met mijn zaakwaarnemer Rob Jansen wacht ik nu rustig de nieuwe aanbieding af. Ik ben benieuwd hoeveel waardering Feyenoord voor mij heeft. Daarna zal het een moeilijke afweging worden. Maar in principe bepaal ik inderdaad wat er gaat gebeuren."
Rendement
Volgens Gullit speelt Kuijt dit seizoen bij Feyenoord veel functioneler dan tijdens zijn eerste contractjaar in de Kuip. "Dat komt omdat wij hem op een andere manier gebruiken. Hij mag voorin niet meer zoveel uit zijn positie lopen om te gaan sleuren op het middenveld. Hij moet rond het strafschopgebied van de tegenstander spelen en zoveel mogelijk doelgerichte acties maken. Hij heeft niet voor niets al zo vaak gescoord dit seizoen. Hoe minder hij doet, hoe groter zijn rendement is."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |