abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25975669
Van www.vi.nl

Newcastle bekijkt Kuijt met zware delegatie

4/4/2005 12:12

Dirk Kuijt kan weer een club toevoegen aan het rijtje dat grote belangstelling voor hem heeft. Zondagmiddag zat een grote delegatie van Newcastle United op de tribune voor de Katwijkse international.
Manager Graeme Souness, assistent Dean Saunders en scout Ray Clarke (ex-Sparta en Ajax) zagen hoe Kuijt en zijn ploegmakkers zondag AZ oprolden. Enige smetje was dat Kuijt niet in groten doen was, mede omdat hij in de aanloop last had gekregen van een griep.

Newcastle kan versterking voor de voorhoede gebruiken. De ploeg mist een echte goalgetter nu Alan Shearer op leeftijd begint te raken en Craig Bellamy tot ongewenst persoon is verklaard. Beide aanvallers zijn clubtopscorer met zeven treffers. Spelers als Shola Ameobi (één doelpunt) en Patrick Kluivert (vier) hebben nog minder gescoord.

Kuijt verlengde onlangs nog zijn contract bij Feyenoord. Geïnteresseerde clubs zullen flink moeten betalen om zijn tot medio 2009 lopende contract af te kopen.
pi_25975681
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:00 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Goed nieuws voor de Barca- en kluivert fans
9 mln [afbeelding]
Je wilt voor Kuyt meer dan 9 miljoen krijgen?
  maandag 4 april 2005 @ 13:35:22 #253
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_25975708
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:34 schreef VoreG het volgende:

[..]

20.
The Most Incredible, Baby
  maandag 4 april 2005 @ 13:46:55 #254
55651 JaWi
Shalom.
pi_25975921
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:35 schreef RedGuy het volgende:

[..]

20.
al krijgen ze 20, een half jaar later krijgen we weer te horen dat er geen geld is voor aankopen .
slettebak [@] gmail.com
pi_25982642
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:34 schreef VoreG het volgende:

[..]

Tuurlijk. Topscorer van Europa, basisplek in het nationale elftal, goedbetaald contract tot 2009, afgelopen winterstop nog een bod van 10mln afgeslagen (met toen nog een kortlopend contract). Zegt Jorien, dus is het waar.
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:46 schreef JaWi het volgende:

[..]

al krijgen ze 20, een half jaar later krijgen we weer te horen dat er geen geld is voor aankopen .
Neen, we steken alles in de samenwerkingverbanden en nieuwe talentjes uit IJsland en Burkina Faso.
pi_26097928
quote:
'Ik vind Ajax toch een wat arrogante club. Op het moment dat Sneijder en Van der Vaart doorbreken, worden ze gelijk tot megasterren gemaakt. Bij Feyenoord is dat niet het geval en dat is een grote fout van Ajax'
Wat een brein heeft deze nuchtere Hollandse jongen!
pi_26098887
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:24 schreef gras het volgende:

[..]

Wat een brein heeft deze nuchtere Hollandse jongen!
Deze jongen vertelt gewoon wat zijn achterban wil horen.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_26099611
Moeilijk te beseffen dat deze jongen wel gewoon een nuchtere kijk op de wereld heeft, en met beide beentjes op de grond blijft?
"..and in my brain it's going wrong.."
  zaterdag 9 april 2005 @ 16:30:03 #259
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_26099926
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:28 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Kluivert is in vorm een absolute topspits ja en in dat geval beter dan Kuyt en RvN. Ik heb ook al een keer of 100 gezegd dat dat nu dus niet het geval is. Dus jouw post is nogal kort door de bocht
Kluivert in vorm een betere spits dan RvN in vorm?? wat een onzin man, Kluivert heet totaal geen killerinstinct, nooit gehad en zal het ook nooit krijgen die jongen had zich gewoon op een andere plek moeten concentreren ipv maar steeds in de spits te willen lopen ... dat hij completer is dan RvN kan zijn ja, technischer etc maar een betere spits nee,,,

zelfde als dat die duitser "Der bomber" hier in NL altijd wordt afgedaan als een boer(lachertje) zonder techniek, maar die gast schoot ze wel binnen en daar draait het uiteindelijk om...
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_26100405
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 16:19 schreef Staanplaats het volgende:
Moeilijk te beseffen dat deze jongen wel gewoon een nuchtere kijk op de wereld heeft, en met beide beentjes op de grond blijft?
De media maakt spelers, de supporters breekt ze. Ja, dat is echt de grote fout van Ajax!

En met wie vergelijkt de grote Kuijt eigenlijk Sneijder en van der Vaart? Er is totaal geen vergelijkingsmateriaal. Het afgelopen decennium is er geen enkele fatsoenlijke speler bij Feyenoord doorgebroken.
pi_26100734
Lijkt me verstandig om ff het hele artikel te lezen
pi_26100851
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 16:57 schreef Erasmusch het volgende:
Lijkt me verstandig om ff het hele artikel te lezen
Zou kunnen, maar die quote.
pi_26102755
Nog een uitspraak van Kuijt:
'Als Robin van Persie mijn mentaliteit had, kon hij de beste speler van de wereld worden'.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_26103369
En als Robin van Persie de vrouw van Dirk Kuijt had, was hij geen moslim maar protestant geworden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_26143025
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 16:30 schreef DAMH het volgende:

[..]

Kluivert in vorm een betere spits dan RvN in vorm?? wat een onzin man, Kluivert heet totaal geen killerinstinct, nooit gehad en zal het ook nooit krijgen die jongen had zich gewoon op een andere plek moeten concentreren ipv maar steeds in de spits te willen lopen ... dat hij completer is dan RvN kan zijn ja, technischer etc maar een betere spits nee,,,
Deze twee zaken kun je niet los van elkaar zien.....
Kluivert is goeden doen heeft genoeg doelpunten gemaakt. En het gaat erom dat hij vaak doelpunten maakte die RvN, gezien zijn beperkte techniek, nooit gemaakt zou hebben. Tel daar de mogelijkheden van Kluivert bij op om ook nog eens een beslissende pass te geven en je komt tot de conclusie dat Kluivert in vorm beter is dan RvN....
quote:
zelfde als dat die duitser "Der bomber" hier in NL altijd wordt afgedaan als een boer(lachertje) zonder techniek, maar die gast schoot ze wel binnen en daar draait het uiteindelijk om...
Scorebrodjournalistiek
Je moet ook kijken naar het soort goals en of een andere spits die niet zou kunnen maken.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_26143057
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 16:19 schreef Staanplaats het volgende:
Hoe noem je bedragen van 20 miljoen verwachten voor een speler als Kuyt?
Dat is niet de hemel inprijzen zeker......

Zo schijnheilig als de pest dus, die quote.
pi_26145242
quote:
Op maandag 4 april 2005 13:46 schreef JaWi het volgende:

[..]

Jullie hebben geld en geven het uit aan slechte aankopen.
pi_26148741
quote:
Op maandag 11 april 2005 13:03 schreef Luni het volgende:

[..]

Jullie hebben geld en geven het uit aan slechte aankopen.
Tsja, aanhaken bij het Ajax niveau is niet iedereen gegeven
  maandag 11 april 2005 @ 23:14:55 #269
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_26159737
quote:
Op maandag 11 april 2005 11:20 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Deze twee zaken kun je niet los van elkaar zien.....
Kluivert is goeden doen heeft genoeg doelpunten gemaakt. En het gaat erom dat hij vaak doelpunten maakte die RvN, gezien zijn beperkte techniek, nooit gemaakt zou hebben. Tel daar de mogelijkheden van Kluivert bij op om ook nog eens een beslissende pass te geven en je komt tot de conclusie dat Kluivert in vorm beter is dan RvN....
[..]

Scorebrodjournalistiek
Je moet ook kijken naar het soort goals en of een andere spits die niet zou kunnen maken.
(punt1) ik ben niet goed in stats, althans ik weet ze niet, maar ik kan me niet herrineren dat Kluivert ze waar dan ook aan de lopende band erin schoot zoals RvN dat bij PSV en ManU heeft gedaan

(punt2) Wat een onzin zeg, het gaat er niet om hoe(ook voor mij als supporter is dat wel belangrijk ik hou namelijk van een mooie goal) je scoort maar dat je scoort... en de simpelste balletjes die zogenaamd iedere spits kan maken zijn meestal de moeilijkste..

de meeste goals van RvN kan iedere andere spits ook maken, maar ze doen dat niet wat is nu je punt dan?
-the Dude-
pi_26160073
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 18:50 schreef methodmich het volgende:
En als Robin van Persie de vrouw van Dirk Kuijt had, was hij geen moslim maar protestant geworden.
katholiek is beter
pi_26160763
quote:
Op maandag 11 april 2005 23:27 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

katholiek is beter
dan jood

Wordt tijd dat ie tegen FCDB weer zn goaltje meepikt. 3 wedstrijden zonder goal en Kalou komt dichterbij op de topscorerslijst...
pi_26160871
quote:
Op maandag 11 april 2005 23:54 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

dan jood

Wordt tijd dat ie tegen FCDB weer zn goaltje meepikt. 3 wedstrijden zonder goal en Kalou komt dichterbij op de topscorerslijst...
Wat maakt het uit dat Kalou dichterbij komt, ze spelen toch allebei voor Feyenoord, ze komen gewoon allebei op 25 goals uit
pi_26166000
quote:
Op maandag 11 april 2005 23:14 schreef DAMH het volgende:

[..]

(punt1) ik ben niet goed in stats, althans ik weet ze niet, maar ik kan me niet herrineren dat Kluivert ze waar dan ook aan de lopende band erin schoot zoals RvN dat bij PSV en ManU heeft gedaan
Absoluut gezien scoorde RvN tot aan dit seizoen veel in de EPL. Maar daar zijn flink wat kwalificaties bij te maken zoals bijvoorbeeld aanvankelijk de perfecte aanvoer van Beckham en Scholes en Giggs, en de ongelooflijke naieve manier van spelen in de EPL waardoor hij zeeen van ruimte kreeg. Tel daarbij op dat de Liga veel zwaarder is dan de EPL (om maar niet te spreken over de HCE). Buiten de top in de EPL is het in vergelijking met Spanje een heel stuk minder, vooral toen.
Goals met elkaar vergelijken hebben wmb sowieso al weinig nut, maar in dit geval is het nut daarvan echt nihil.
quote:
(punt2) Wat een onzin zeg, het gaat er niet om hoe(ook voor mij als supporter is dat wel belangrijk ik hou namelijk van een mooie goal) je scoort maar dat je scoort... en de simpelste balletjes die zogenaamd iedere spits kan maken zijn meestal de moeilijkste..

de meeste goals van RvN kan iedere andere spits ook maken, maar ze doen dat niet wat is nu je punt dan?
Mijn stelling in dit verband is dat elke goede spits op de plek van RvN minimaal zoveel goals zou maken. Een goede spits staat daar wel in de 16 en intikken lijkt mij nou niet de technisch meest gecompliceerde actie. Pre voor Kluivert is dat hij een actie heeft en op eigen kracht een wedstrijd kan beslissen; bij RvN ontbreekt dit volledig (jaja, die goal tegen Fulham was een overtreding). Hij is volledig afhankelijk van de aanvoer die hij ontvangt; loopt dit minder dan scoort hij ineens niet meer. Dan is ook meteen zijn nut 0 geworden zoals we nu kunnen zien van ManU.

Ontopic: het verhaal over RvN is uiteraard volledig analoog aan een verhaal over Dirkie.....
  dinsdag 12 april 2005 @ 12:01:36 #274
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_26167570
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:46 schreef aldostuta het volgende:

[..]
Uiteraard ben ik het er mee eens dat La liga sterker is dan de EPL , maar vergeet niet dat Kluivert volgens mij een tijdje Rivaldo en Figo naast zich heeft gehad....

Mja ik vind dat je wel heel makkelijk praat over ff die intikkertjes maken, waarom kan niet iedereen dit? je moet uiteraard wel toevallig altijd op de goede plek staan, dit is iets wat Kluivert niet bezit,, en wat RvN bijvoorbeeld ook heeft is werklust waarbij is constant voorin druk uitoefent op de laatste linie, zie je kluivert ook niet veel doen...

Ik denk dat als je gerespecteerde coaches op deze aardbol zou vragen wie zou je kiezen, als je tussen een Kluivert in vorm of een RvN in vorm moest kiezen voor de alleen de spits positie (dus niet op 10 of waar dan ook, want ik ben wel van mening dat je met kluivert meerdere kanten opkan) iedereen voor RvN zou kiezen,, behalve van Gaal misschien
-the Dude-
pi_26168716
Dirk Kuijt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')