abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125441859
Wat is het doel van dit topic:
De doel van dit topic is om je ervaringen met andere FOK!kers te delen die betrekking hebben op het alleen reizen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 38% gewijzigd door Xeor op 18-04-2013 15:36:58 ]
  donderdag 18 april 2013 @ 15:21:18 #2
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_125441998
Dit is zeker fijn om een reeks van te hebben omdat er inderdaad best veel mensen alleen op reis gaan.

Misschien wel leuk om de OP een keer leuk aan te kleden, mijn originele OP hoeft er niet perse in.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_125442075
Ik ben een aantal keer alleen weggegaan, vrouw en kind thuis achtergelaten, om wat avontuurlijke reizen te maken.
Nu moet je dat wel in perspectief plaatsen, omdat iedereen tegenwoordig naar z.o. Azie gaat, en heel het gebied ingericht is voor backpackers. Echt een uitdaging is dat tegenwoordig niet meer.
Maar zo in mijn eentje vond ik het toch een klein avontuur.
Ik vond het iig heerlijk om te doen, heb een hoop mensen ontmoet, en kon gaan en staan waar ik wilde.
Ook ben ik een keer alleen naar de Verenigde Arabische Emiraten geweest, dat was iets minder avontuurlijk, omdat ik bij familie sliep. Vrouw en kind moest ik echter weer achterlaten.
De VAE is wel een andere wereld, veel luxe en alles over de top in sommige steden, dat is wel mooi om te zien.

[ Bericht 6% gewijzigd door Xlarge op 18-04-2013 15:33:10 ]
pi_125442245
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:21 schreef Luxuria het volgende:
Dit is zeker fijn om een reeks van te hebben omdat er inderdaad best veel mensen alleen op reis gaan.

Misschien wel leuk om de OP een keer leuk aan te kleden, mijn originele OP hoeft er niet perse in.
Ik zal eens een leuke OP proberen te maken :P
pi_125442597
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:22 schreef Xlarge het volgende:
Ik ben een aantal keer alleen weggegaan, vrouw en kind thuis achtergelaten, om wat avontuurlijke reizen te maken.
Nu moet je dat wel in perspectief plaatsen, omdat iedereen tegenwoordig naar z.o. Azie gaat, en heel het gebied ingericht is voor backpackers. Echt een uitdaging is dat tegenwoordig niet meer.
Ik vond het iig heerlijk om te doen, heb een hoop mensen ontmoet, en kon gaan en staan waar ik wilde.
Ook ben ik een keer alleen naar de Verenigde Arabische Emiraten geweest, dat was iets minder avontuurlijk, omdat ik bij familie sliep. Vrouw en kind moest ik echter weer achterlaten.
De VAE is wel een andere wereld, veel luxe en alles over de top in sommige steden, dat is wel mooi om te zien.
Klinkt leuk, ook ervaringen binnen Europa of?
pi_125442661
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:37 schreef Xeor het volgende:

[..]

Klinkt leuk, ook ervaringen binnen Europa of?
Nou , ik heb best veel gereisd, binnen en buiten Europa, maar altijd in gezelschap.
En daar mag ik niet over in dit topic posten :s)
pi_125442719
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:39 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Nou , ik heb best veel gereisd, binnen en buiten Europa, maar altijd in gezelschap.
En daar mag ik niet over in dit topic posten :s)
Héhé topic gaat inderdaad over het "alleen op reis gaan" :Y
pi_125447310
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 13:49 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dit wil ik ook! Kun je dit ook als je niveau niet verder komt dan Ola :P
Ja, ik sprak ook geen Spaans toen ik ging. Was wel even lastig in het gastgezin, omdat ze daar echt geen Engels spraken, maar met een taalgidsje in de hand komt je er wel uit, in ieder geval tot je eerste les. :)
  donderdag 18 april 2013 @ 19:58:55 #9
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_125452158
Afgelopen weekeinde alleen naar Londen geweest en het beviel prima; stevige wandeltocht gemaakt door o.a Regent's Park en Hyde Park, en langs bezienswaardigheden als Buckingham Palace, Parliament, London Eye, St. Paul's Catherdral, etc. Onderweg toch redelijk wat aanspraak van o.a andere toeristen. :+
  donderdag 18 april 2013 @ 23:06:52 #10
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_125462134
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:37 schreef Dobbs het volgende:

[..]

Ja, ik sprak ook geen Spaans toen ik ging. Was wel even lastig in het gastgezin, omdat ze daar echt geen Engels spraken, maar met een taalgidsje in de hand komt je er wel uit, in ieder geval tot je eerste les. :)
In 2007 ben ik naar Mexico vertrokken zonder Spaans te spreken en heb het gewoon terloops op straat geleerd. Na twee maanden toch een weekje les gehad in grammatica en toen zonder problemen heel Zuid Amerika doorgereisd! (totaal 11 maanden).

Verder heb ik in 2011 heb vier maanden door Thailand, Maleisië en de Filipijnen gereisd en in 2012 een maand naar Colombia.

Binnen Europa heb ik alleen gereisd in Spanje en Noorwegen en naar Parijs en dit jaar volgt dus Frankrijk/Spanje/Portugal.
pi_125469369
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 23:06 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

In 2007 ben ik naar Mexico vertrokken zonder Spaans te spreken en heb het gewoon terloops op straat geleerd. Na twee maanden toch een weekje les gehad in grammatica en toen zonder problemen heel Zuid Amerika doorgereisd! (totaal 11 maanden).

Verder heb ik in 2011 heb vier maanden door Thailand, Maleisië en de Filipijnen gereisd en in 2012 een maand naar Colombia.

Binnen Europa heb ik alleen gereisd in Spanje en Noorwegen en naar Parijs en dit jaar volgt dus Frankrijk/Spanje/Portugal.
En wat is jou vervoersmiddel binnen Europa?
  vrijdag 19 april 2013 @ 11:39:31 #12
362578 JustAsEasy
Un Café por favor
pi_125473264
Goed Topic.
Ik ben zelf ook van plan in de zomer iets in mijn uppie te gaan doen.

Ben pas 18 jaar, maar lijkt me een hele leuke ervaring. Ik was zelf aan Lissabon aan het denken.
De toerist weet niet waar hij is geweest,
De reiziger weet niet waar hij naar toe gaat
  Moderator vrijdag 19 april 2013 @ 14:35:31 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_125480252
Nu gelinkt aan het eerste deel.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_125482200
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2013 14:35 schreef UIO_AMS het volgende:
Nu gelinkt aan het eerste deel.
Dankje ;)
pi_125483011
Voor degene die alleen op 'avontuur' in Europa willen, kan ik de Balkan aanraden. Enkel nog maar in Bosnië, Montenegro en Servië geweest, maar wat ik er van heb gezien, was ongelofelijk prachtig, echt een mix van het allerbeste dat Europa heeft te bieden. Ook gemakkelijk om rond te reizen en helemaal niet gevaarlijk.
  † In Memoriam † vrijdag 19 april 2013 @ 19:16:53 #16
88815 The_Emotion
98.3
pi_125491968
Over een maandje ga ik naar Colombia op eigen houtje, niet helemaal alleen, want een Peruaanse vriendin gaat mee. Ik heb er zin in
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:44:05 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125493140
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:16 schreef Remqo het volgende:
Over een maandje ga ik naar Colombia op eigen houtje, niet helemaal alleen, want een Peruaanse vriendin gaat mee. Ik heb er zin in
Naar Colombia kun je de vriendin beter thuislaten...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † vrijdag 19 april 2013 @ 20:28:31 #18
88815 The_Emotion
98.3
pi_125495796
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Naar Colombia kun je de vriendin beter thuislaten...
Ze is dan ook 'een' vriendin ;)
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zaterdag 20 april 2013 @ 19:40:20 #19
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_125530448
Reis vanaf halverwege volgende week alleen in Myanmar, wel vaker alleen gereisd overigens. Ben nu met vriend van me in Cambodia, dus daar geen updates over. Grootste van alleen zijn: precies datgeen doen wat jij wilt op dat moment :)
  donderdag 25 april 2013 @ 13:27:08 #20
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_125716331
Ik heb een weekje Lissabon alleen gedaan en dat beviel me best. Volgend tripje zal denk ik Riga oid worden. Manlief blijft thuis bij de honden en zo wisselen we dat af. Daarnaast reizen we ook nog wel samen maar ik vind het zalig om een paar dagen echt alleen te zijn.
Wil je toch iets van gezelschap dan is de website www.couchsurfing.org wel een leuke. Je hoeft niet te couchsurfen maar kunt bijvoorbeeld ook iets gaan drinken met een local.
L'Enfer, c'est les autres.
  donderdag 25 april 2013 @ 14:21:27 #21
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_125718433
Vorige zomer ben ik 2 weken alleen op reis geweest; beetje Tokyo/Japan ontdekken. Geweldige ervaring en deze zomer alleen richting Zuid-Korea!!! Zin in!!!!!!!

Tijdens de reis zoveel mensen leren kennen, uitnodigingen gekregen, viel me reuze mee!! Verveelde me geen seconde!!
  donderdag 25 april 2013 @ 14:23:26 #22
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_125718516
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:22 schreef Xlarge het volgende:
Hadden vrouw en kind geen zin om mee te gaan, of had jij geen zin om met hen te gaan? :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_125719871
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:23 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Hadden vrouw en kind geen zin om mee te gaan, of had jij geen zin om met hen te gaan? :)
Nee hoor, we gaan elk jaar wel op een gezinsvakantie, maar ik heb inderdaad wel eens de behoefte om mijzelf te redden, en ook lekker alleen te zijn.
Alhoewel het niet echt alleen is, je ontmoet constant mensen.

Daarbij moet ook gezegd worden dat mijn vrouw meer het type all-in concept, of camping vakantie is.
In een niet westers land, met een rugzak is niet echt haar ding.

Wellicht in de toekomst ga ik nog wel eens samen met mijn dochter iets avontuurlijks doen, als ze wat ouder is :)
  donderdag 25 april 2013 @ 15:00:14 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125719886
Ik ga altijd in m'n eentje. Gisteren weer een ticket geboekt voor een reisje van 2 maanden. Start in Varanasi (India) en dan over land via Nepal en opnieuw India naar Bangladesh.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 25 april 2013 @ 15:05:53 #25
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_125720075
quote:
14s.gif Op donderdag 25 april 2013 14:59 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Nee hoor, we gaan elk jaar wel op een gezinsvakantie, maar ik heb inderdaad wel eens de behoefte om mijzelf te redden, en ook lekker alleen te zijn.
Alhoewel het niet echt alleen is, je ontmoet constant mensen.

Daarbij moet ook gezegd worden dat mijn vrouw meer het type all-in concept, of camping vakantie is.
In een niet westers land, met een rugzak is niet echt haar ding.

Wellicht in de toekomst ga ik nog wel eens samen met mijn dochter iets avontuurlijks doen, als ze wat ouder is :)
Cool. Ik ben ook veel alleen op reis geweest en heb nu een gezin dat niet per se voor het avontuur gaat (kids zijn ook nog klein). Dus ik zie mezelf de komende jaren ook nog wel een paar keer alleen op pad gaan. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')