SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 38% gewijzigd door Xeor op 18-04-2013 15:36:58 ]
Ik zal eens een leuke OP proberen te makenquote:Op donderdag 18 april 2013 15:21 schreef Luxuria het volgende:
Dit is zeker fijn om een reeks van te hebben omdat er inderdaad best veel mensen alleen op reis gaan.
Misschien wel leuk om de OP een keer leuk aan te kleden, mijn originele OP hoeft er niet perse in.
Klinkt leuk, ook ervaringen binnen Europa of?quote:Op donderdag 18 april 2013 15:22 schreef Xlarge het volgende:
Ik ben een aantal keer alleen weggegaan, vrouw en kind thuis achtergelaten, om wat avontuurlijke reizen te maken.
Nu moet je dat wel in perspectief plaatsen, omdat iedereen tegenwoordig naar z.o. Azie gaat, en heel het gebied ingericht is voor backpackers. Echt een uitdaging is dat tegenwoordig niet meer.
Maar zo in mijn eentje vond ik het toch een klein avontuur.
Ik vond het iig heerlijk om te doen, heb een hoop mensen ontmoet, en kon gaan en staan waar ik wilde.
Ook ben ik een keer alleen naar de Verenigde Arabische Emiraten geweest, dat was iets minder avontuurlijk, omdat ik bij familie sliep. Vrouw en kind moest ik echter weer achterlaten.
De VAE is wel een andere wereld, veel luxe en alles over de top in sommige steden, dat is wel mooi om te zien.
Nou , ik heb best veel gereisd, binnen en buiten Europa, maar altijd in gezelschap.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:37 schreef Xeor het volgende:
[..]
Klinkt leuk, ook ervaringen binnen Europa of?
Héhé topic gaat inderdaad over het "alleen op reis gaan"quote:Op donderdag 18 april 2013 15:39 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Nou , ik heb best veel gereisd, binnen en buiten Europa, maar altijd in gezelschap.
En daar mag ik niet over in dit topic posten
Ja, ik sprak ook geen Spaans toen ik ging. Was wel even lastig in het gastgezin, omdat ze daar echt geen Engels spraken, maar met een taalgidsje in de hand komt je er wel uit, in ieder geval tot je eerste les.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit wil ik ook! Kun je dit ook als je niveau niet verder komt dan Ola
In 2007 ben ik naar Mexico vertrokken zonder Spaans te spreken en heb het gewoon terloops op straat geleerd. Na twee maanden toch een weekje les gehad in grammatica en toen zonder problemen heel Zuid Amerika doorgereisd! (totaal 11 maanden).quote:Op donderdag 18 april 2013 17:37 schreef Dobbs het volgende:
[..]
Ja, ik sprak ook geen Spaans toen ik ging. Was wel even lastig in het gastgezin, omdat ze daar echt geen Engels spraken, maar met een taalgidsje in de hand komt je er wel uit, in ieder geval tot je eerste les.
En wat is jou vervoersmiddel binnen Europa?quote:Op donderdag 18 april 2013 23:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In 2007 ben ik naar Mexico vertrokken zonder Spaans te spreken en heb het gewoon terloops op straat geleerd. Na twee maanden toch een weekje les gehad in grammatica en toen zonder problemen heel Zuid Amerika doorgereisd! (totaal 11 maanden).
Verder heb ik in 2011 heb vier maanden door Thailand, Maleisië en de Filipijnen gereisd en in 2012 een maand naar Colombia.
Binnen Europa heb ik alleen gereisd in Spanje en Noorwegen en naar Parijs en dit jaar volgt dus Frankrijk/Spanje/Portugal.
Naar Colombia kun je de vriendin beter thuislaten...quote:Op vrijdag 19 april 2013 19:16 schreef Remqo het volgende:
Over een maandje ga ik naar Colombia op eigen houtje, niet helemaal alleen, want een Peruaanse vriendin gaat mee. Ik heb er zin in
Ze is dan ook 'een' vriendinquote:Op vrijdag 19 april 2013 19:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Naar Colombia kun je de vriendin beter thuislaten...
Hadden vrouw en kind geen zin om mee te gaan, of had jij geen zin om met hen te gaan?quote:Op donderdag 18 april 2013 15:22 schreef Xlarge het volgende:
Ik ben een aantal keer alleen weggegaan, vrouw en kind thuis achtergelaten, om wat avontuurlijke reizen te maken.
Nu moet je dat wel in perspectief plaatsen, omdat iedereen tegenwoordig naar z.o. Azie gaat, en heel het gebied ingericht is voor backpackers. Echt een uitdaging is dat tegenwoordig niet meer.
Maar zo in mijn eentje vond ik het toch een klein avontuur.
Ik vond het iig heerlijk om te doen, heb een hoop mensen ontmoet, en kon gaan en staan waar ik wilde.
Ook ben ik een keer alleen naar de Verenigde Arabische Emiraten geweest, dat was iets minder avontuurlijk, omdat ik bij familie sliep. Vrouw en kind moest ik echter weer achterlaten.
De VAE is wel een andere wereld, veel luxe en alles over de top in sommige steden, dat is wel mooi om te zien.
Nee hoor, we gaan elk jaar wel op een gezinsvakantie, maar ik heb inderdaad wel eens de behoefte om mijzelf te redden, en ook lekker alleen te zijn.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:23 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hadden vrouw en kind geen zin om mee te gaan, of had jij geen zin om met hen te gaan?
Cool. Ik ben ook veel alleen op reis geweest en heb nu een gezin dat niet per se voor het avontuur gaat (kids zijn ook nog klein). Dus ik zie mezelf de komende jaren ook nog wel een paar keer alleen op pad gaan.quote:Op donderdag 25 april 2013 14:59 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Nee hoor, we gaan elk jaar wel op een gezinsvakantie, maar ik heb inderdaad wel eens de behoefte om mijzelf te redden, en ook lekker alleen te zijn.
Alhoewel het niet echt alleen is, je ontmoet constant mensen.
Daarbij moet ook gezegd worden dat mijn vrouw meer het type all-in concept, of camping vakantie is.
In een niet westers land, met een rugzak is niet echt haar ding.
Wellicht in de toekomst ga ik nog wel eens samen met mijn dochter iets avontuurlijks doen, als ze wat ouder is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |