Super!quote:
Oké maar hij heeft geen KPN kastje he.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:41 schreef Simba het volgende:
Volgens mij kun je zelfs alleen het kaartje overzetten.
Top, gaat helemaal goed komen dan!quote:
Deze dan zeker:quote:Op woensdag 17 april 2013 21:51 schreef Merkie het volgende:
Je moet zo'n Conex CAM-module ergens op de kop tikken:
[ afbeelding ]
Dan heb je dat Digitenne-kastje niet meer nodig en doe je Digitenne-kaart in die module. Tegenwoordig ondersteunt bijna elke TV DVB-T. Stuk makkelijker, betere beeldkwaliteit (geen digitaal-analoog-digitaal signaalverlies) en scheelt een afstandsbediening.
Zoiets idd. Die moet je in je TV stoppen inderdaad, en dat Digitenne-kaartje stop je in dat ding. Je kan beter op Marktplaats kijken, daar staan vaak Digitenne starterspakketten voor pakweg ¤20 (gokje), daar zit zo'n module ook vaak bij.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:26 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Deze dan zeker:
http://www.dixons.nl/comp(...)ne.html#.UW8FLLWeN8E
Maar stop je die in je tv of wat moet ik me erbij voorstellen? Want veel wijzer word ik van die omschrijving niet en van google word ik ook niet al te veel wijzer.
Thanks! Scheelt dat nog wat in beeld kwaliteit? Want ik vind die resolutie soms om te huilen, komt natuurlijk door de scart kabel.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:28 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zoiets idd. Die moet je in je TV stoppen inderdaad, en dat Digitenne-kaartje stop je in dat ding. Je kan beter op Marktplaats kijken, daar staan vaak Digitenne starterspakketten voor pakweg ¤20 (gokje), daar zit zo'n module ook vaak bij.
Check ff of je TV ruimte heeft voor zo'n module. Als hij jonger is dan 3 jaar is de kans 90% dat hij het ondersteunt.
Het scheelt niet heel veel. Het is iets beter, vooral wat minder ruis.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:04 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Thanks! Scheelt dat nog wat in beeld kwaliteit? Want ik vind die resolutie soms om te huilen, komt natuurlijk door de scart kabel.
ze zenden ook niet in heel hoge kwaliteit uit hoor. Maar Ookal heb je zo n insteekkaart dan moet je ook nog de antenne meenemen.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:04 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Thanks! Scheelt dat nog wat in beeld kwaliteit? Want ik vind die resolutie soms om te huilen, komt natuurlijk door de scart kabel.
Is er ook een andere antenna nodig aangezien de antenna die de TS nu heeft niet ondersteund wordt.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:51 schreef Merkie het volgende:
Je moet zo'n Conex CAM-module ergens op de kop tikken:
[ afbeelding ]
Dan heb je dat Digitenne-kastje niet meer nodig en doe je Digitenne-kaart in die module. Tegenwoordig ondersteunt bijna elke TV DVB-T. Stuk makkelijker, betere beeldkwaliteit (geen digitaal-analoog-digitaal signaalverlies) en scheelt een afstandsbediening.
Onzin. Het zou kunnen dat er geen 5V op de coax-poort van zijn TV staat, in dat geval heb je een 5V-inserter nodig. Deze zit ook bij zo'n Digitenne starterspakket.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:25 schreef Dimens het volgende:
[..]
Is er ook een andere antenna nodig aangezien de antenna die de TS nu heeft niet ondersteund wordt.
Of dat ja.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:27 schreef Merkie het volgende:
[..]
Onzin. Het zou kunnen dat er geen 5V op de coax-poort van zijn TV staat, in dat geval heb je een 5V-inserter nodig. Deze zit ook bij zo'n Digitenne starterspakket.
Klopt, als de tv Ziggo gecertificeerd is zou het kunnen dat digitenne niet werkt maar ik sluit het niet uit. Gewoon de fabrieksinstellingen terugzetten en dan voor DVB-T kiezen.quote:Op donderdag 18 april 2013 00:52 schreef Liandri het volgende:
Bij insteek kaart is het gewoon belangrijk dat de TV het aankan en er geen lock op zit omdat de winkel waar hij gekocht is een afspraak puur heeft met ziggo ofzo
het kasje kan door heel nl gebruikt worden setup opnieuw doorlopen voor de provincie en zenders zoeken en je zou klaar moeten zijn
Wat is dat voor onzin?quote:Op donderdag 18 april 2013 00:52 schreef Liandri het volgende:
Bij insteek kaart is het gewoon belangrijk dat de TV het aankan en er geen lock op zit omdat de winkel waar hij gekocht is een afspraak puur heeft met ziggo ofzo
Satellietquote:Op donderdag 18 april 2013 01:18 schreef Trebo het volgende:
Let er wel even op dat je de juiste satelliet instelt op je digitenne. Dit omdat digitenne overal van een andere zendmast gebruik maakt.
Gewoon allebei 2,50 lappen en Ajax - Heereenveen bestellen?quote:Op woensdag 17 april 2013 21:38 schreef Salt_Seafood het volgende:
Vrijdagavond ga ik bij een maat thuis voetbal kijken. Is het mogelijk dat ik mijn kastje (met kaartje etc.) meeneem en het bij hem thuis aansluit, want ik heb wel Eredivisie Live en hij niet (hij heeft sowieso een hele andere provider).
Benieuwd naar het antwoord, ik hoop van wel natuurlijk!
Goeie vraag helaas heb ik het alleen meerde malen mee gemaakt (helpdesk ervaring)quote:
Dat zou betekenen dat winkeliers met de firmware van hun televisies rommelen. Lijkt me sterk en als dat zou gebeuren, kun je altijd de originele firmware terugzetten zodat het wel geaccepteerd wordt.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:17 schreef Liandri het volgende:
[..]
Goeie vraag helaas heb ik het alleen meerde malen mee gemaakt (helpdesk ervaring)
Waar in een klant een Insteek kaart besteld en deze uiteindelijk niet wordt geaccepteerd door de TV (ondanks dat er wel een slot voor is) puur omdat de winkel/fabrikant een deal heeft met een specifieke aanbieder
Ik heb daarom mensen altijd aangeraad om eerst dit duidelijk te hebben voor dat men overgaat tot de aanschaf om gekloot te verkomen
Nope,quote:Op donderdag 18 april 2013 14:20 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat winkeliers met de firmware van hun televisies rommelen. Lijkt me sterk en als dat zou gebeuren, kun je altijd de originele firmware terugzetten zodat het wel geaccepteerd wordt.
Heb je het niet over DVB-C?
Er bestaan geen TV's die zijn gelockt voor een specifieke aanbieder. Als een bepaalde CI of CI+ module niet werkt in een TV met een ingebouwde DVB-T en/of DVB-C tuner dan is er iets anders aan de hand, bijvoorbeeld een technisch defect aan de module of de TV, of er wordt een verkeerde module gebruikt, of de TV is niet op de juiste wijze ingesteld.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:17 schreef Liandri het volgende:
[..]
Goeie vraag. Helaas heb ik het alleen meerdere malen meegemaakt (helpdesk ervaring).
Waar een klant een insteek kaart bestelt en deze uiteindelijk niet wordt geaccepteerd door de TV (ondanks dat er wel een slot voor is) puur omdat de winkel/fabrikant een deal heeft met een specifieke aanbieder.
Ik heb daarom mensen altijd aangeraden om eerst dit duidelijk te hebben voor dat men overgaat tot de aanschaf om gekloot te voorkomen.
Media Markt doet het niet, BCC doet het niet, wie doet dat volgens jou dan wel? Klinkt als een Broodjeaapverhaal.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:23 schreef Liandri het volgende:
[..]
Nope,
ik heb zelfs in winkels zien staan en ook geinformeerd dat er een insteek kaart in kan en dat er dan bij de spec staat "ziggo insteek kaar geschikt" als je dan vraag of andere insteek kaarten ook kunnen zeggen ze gewoon glashard nee helaas
quote:Op donderdag 18 april 2013 14:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
Media Markt doet het niet, BCC doet het niet, wie doet dat volgens jou dan wel? Klinkt als een Broodjeaapverhaal.
Dit kan misschien zo klinken en misschien is mijn uitleg ook niet helemaal goed (sorry daar voor) maar niet alle tvs accepteren elke firmwarequote:Op donderdag 18 april 2013 14:25 schreef Riparius het volgende:
[..]
Er bestaan geen TV's die zijn gelockt voor een specifieke aanbieder. Als een bepaalde CI of CI+ module niet werkt in een TV met een ingebouwde DVB-T en/of DVB-C tuner dan is er iets anders aan de hand, bijvoorbeeld een technisch defect aan de module of de TV, of er wordt een verkeerde module gebruikt, of de TV is niet op de juiste wijze ingesteld.
Zolang ze qua type gelijk aan elkaar zijn, is de firmware gelijk aan elkaar. Enkel als je buitenlandse modellen hebt kan de werking van de firmware verschillen maar dat heeft niets te maken met providers die contracten met winkeliers hebben.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:32 schreef Liandri het volgende:
[..]
[..]
Dit kan misschien zo klinken en misschien is mijn uitleg ook niet helemaal goed (sorry daar voor) maar niet alle tvs accepteren elke firmware
en niet elke tv heeft de zelfde firmeware. dus ja dan komt het voor dat een kaart niet geaccepteerd kan worden.
Dan is het hoe dan ook verleden tijd want het gebeurt tegenwoordig sowieso niet meer en mocht het vroeger gebeuren, ben ik heel benieuwd naar je bron naast je eigen ervaring. Ik vind het voor alsnog maar een sterk verhaal.quote:ik kan alleen maar uitgaan van de verhalen die ik in die tijd gehoord heb.
en van klanten heb meden gedeeld gekregen
en daar bij ben ik helaas meerde keren tegen gekomen dat een tv de kaart niet accepteert vanwege specifieke FW problemen
en de FW word dan toch echt verzorgt door de fabrikant zelf dus hoe dat allemaal zit geen idee en of daar deals zijn tis mogelijk alleen is dat wel idd raar als dat zo zou zijn.
Mijn bron is men oud werkgever (isp)quote:Op donderdag 18 april 2013 14:44 schreef Dimens het volgende:
[..]
Zolang ze qua type gelijk aan elkaar zijn, is de firmware gelijk aan elkaar. Enkel als je buitenlandse modellen hebt kan de werking van de firmware verschillen maar dat heeft niets te maken met providers die contracten met winkeliers hebben.
[..]
Dan is het hoe dan ook verleden tijd want het gebeurt tegenwoordig sowieso niet meer en mocht het vroeger gebeuren, ben ik heel benieuwd naar je bron naast je eigen ervaring. Ik vind het voor alsnog maar een sterk verhaal.
Niet echt een betrouwbare bron. Wie zegt dat winkeliers dat doen als het ook jouw oude werkgever kan zijn die een contract heeft met winkeliers om personeel dat te laten zeggen zodat consumenten een nieuwe televisie kopen?quote:Op donderdag 18 april 2013 14:47 schreef Liandri het volgende:
[..]
Mijn bron is men oud werkgever (isp)
waarom zou mijn werkgever een winkel laten zeggen sorry helaas alleen geschikt voor kpn?quote:Op donderdag 18 april 2013 14:52 schreef Dimens het volgende:
[..]
Niet echt een betrouwbare bron. Wie zegt dat winkeliers dat doen als het ook jouw oude werkgever kan zijn die een contract heeft met winkeliers om personeel dat te laten zeggen zodat consumenten een nieuwe televisie kopen?
Wie zegt dat winkeliers dat deden? Dat jou baas die bewering maakt, wil nog niet zeggen dat het ook zo is. Ik vind het maar een vreemd verhaal allemaal. Vooral omdat er werkelijk niets over te vinden is enkel dan jouw ervaring.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:01 schreef Liandri het volgende:
[..]
waarom zou mijn werkgever een winkel laten zeggen sorry helaas alleen geschikt voor kpn?
nogmaals of het nu nog zo is geen idee.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:02 schreef Dimens het volgende:
[..]
Wie zegt dat winkeliers dat deden? Dat jou baas die bewering maakt, wil nog niet zeggen dat het ook zo is. Ik vind het maar een vreemd verhaal allemaal. Vooral omdat er werkelijk niets over te vinden is enkel dan jouw ervaring.
Het is nooit zo geweest. Fabrikanten produceren al jaren TV toestellen met digitale tuners die voor heel Europa geschikt moeten zijn, en ook de firmware in die toestellen wordt door de fabrikanten ontwikkeld. In heel Europa wordt voor digitale televisie de DVB standaard gebruikt. Daarvan bestaan verschilende varianten voor distributie via de ether (DVB-T), via de kabel (DVB-C) en via de satelliet (DVB-S). En dan heb je ook nog CI slots, en ook die zijn in Europees verband gestandaardiseerd. Alleen kreeg je toen ook nog CI+ slots, zogenaamd omdat sommige providers hun content beter wilden kunnen beveiligen, en die standaard is nooit door de EU goedgekeurd. Maar inmiddels beschikken zo goed als alle nieuwe toestellen over zowel een DVB-T(2) als over een DVB-C(2) tuner en tevens over een CI+ slot, dat overigens downwards compatible is met een 'gewoon' CI slot. Als een aanbieder - zoals KPN met Digitenne - dus geen CI+ modules gebruikt, maar gewone CI modules (bij Digitenne: Conax) dan werken die CI modules ook in toestellen met een CI+ slot.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:06 schreef Liandri het volgende:
[..]
nogmaals of het nu nog zo is geen idee.
Digitenne gebruikt geen CI+ modules, de Conax modules die KPN levert zijn gewone CI modules. Deze zijn geschikt voor alle TV-toestellen met een ingebouwde DVB-T tuner en een CI of een CI+ slot, en dat zijn praktisch alle moderne TV's. Op de site van KPN staat trouwens wel een lijst van modellen waarmee de Conax module in ieder geval werkt, maar zo'n lijst kan nooit volledig zijn.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:16 schreef HenkiePenkie88 het volgende:
Nog steeds werken niet alle TV's met alle verschillende type CI+/CAM modules. Meestal heeft dit voornamelijk te maken met de manier waarop de provider het signaal scrambeld.
Het beste kun je dit bij je provider KPN in dit geval navragen, zij hebben vaak een lijst met ondersteunde TV's.
Dat is waar, lijst kan nooi 100% volledig zijn. Echter beter iets dan nietsquote:Op de site van KPN staat trouwens wel een lijst van modellen waarmee de Conax module in ieder geval werkt, maar zo'n lijst kan nooit volledig zijn.
Sterker nog, je kunt geen losse KPN Digitenne smartcards meer kopen, deze worden uitsluitend nog geleverd door KPN in combinatie met hardware (insteekkaart of ontvanger). In feite geldt het huurmodel dus voor elke Digitenne abonnee. Ik denk daarom niet dat je oude hardware uit de periode dat er nog wel losse hardware werd verkocht kunt omruilen. Behalve ¤ 10,17 verzendkosten krijg je ook nog te maken met ¤ 25,42 activatiekosten, en dat voor elk pakket opnieuw. Ook moet er tegenwoordig voor elke in gebruik zijnde smartcard abonnementsgeld worden betaald. Daardoor is Digitenne in vergelijking met een (basis) digitaal kabelabonnement helemaal niet zo voordelig als wordt voorgespiegeld, en dat terwijl het zenderaanbod van Digitenne in vergelijking met digitale kabeltelevisie heel pover is, evenals de beeldkwaliteit.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:25 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Je kunt bij KPN ook tegen volgens mij eenmalige kosten voor verzending (een tientje ofzo) je kastje omruilen voor die CI module. Hoef je hem niet te kopen en wordt deze "huur" van KPN, (abbonement prijs blijft gelijk), als ie dan kapot is krijg je zo een nieuwe.
Alleen geschikt voor Digitenne is wél mogelijk. Digitenne gaat via DVB-T, Ziggo/UPC DVB-C. Niet elke TV ondersteunt DVB-C insteekkaarten. Misschien ben je daarmee in de war. Maar dat TV's gelockt zijn is bullshit.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:01 schreef Liandri het volgende:
[..]
waarom zou mijn werkgever een winkel laten zeggen sorry helaas alleen geschikt voor kpn?
Zou kunnnen iddquote:Op vrijdag 19 april 2013 07:37 schreef Merkie het volgende:
[..]
Alleen geschikt voor Digitenne is wél mogelijk. Digitenne gaat via DVB-T, Ziggo/UPC DVB-C. Niet elke TV ondersteunt DVB-C insteekkaarten. Misschien ben je daarmee in de war. Maar dat TV's gelockt zijn is bullshit.
Waar zegt de topicstarter dat zijn huidge kastje gekocht is? Als deze gewoon bij het abbonement van KPn hoort kun je hem tegen enkel verzendkosten omruilen voor CAI.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:41 schreef Riparius het volgende:
[..]
Sterker nog, je kunt geen losse KPN Digitenne smartcards meer kopen, deze worden uitsluitend nog geleverd door KPN in combinatie met hardware (insteekkaart of ontvanger). In feite geldt het huurmodel dus voor elke Digitenne abonnee. Ik denk daarom niet dat je oude hardware uit de periode dat er nog wel losse hardware werd verkocht kunt omruilen. Behalve ¤ 10,17 verzendkosten krijg je ook nog te maken met ¤ 25,42 activatiekosten, en dat voor elk pakket opnieuw. Ook moet er tegenwoordig voor elke in gebruik zijnde smartcard abonnementsgeld worden betaald. Daardoor is Digitenne in vergelijking met een (basis) digitaal kabelabonnement helemaal niet zo voordelig als wordt voorgespiegeld, en dat terwijl het zenderaanbod van Digitenne in vergelijking met digitale kabeltelevisie heel pover is, evenals de beeldkwaliteit.
Je bedoelt een CAM = Conditional Access Module, geen CAI = Centrale Antenne Inrichting.quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:56 schreef RvS-Coldplay het volgende:
[..]
Waar zegt de topicstarter dat zijn huidge kastje gekocht is? Als deze gewoon bij het abonnement van KPN hoort kun je hem tegen enkel verzendkosten omruilen voor CAI.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |