Super!quote:
Oké maar hij heeft geen KPN kastje he.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:41 schreef Simba het volgende:
Volgens mij kun je zelfs alleen het kaartje overzetten.
Top, gaat helemaal goed komen dan!quote:
Deze dan zeker:quote:Op woensdag 17 april 2013 21:51 schreef Merkie het volgende:
Je moet zo'n Conex CAM-module ergens op de kop tikken:
[ afbeelding ]
Dan heb je dat Digitenne-kastje niet meer nodig en doe je Digitenne-kaart in die module. Tegenwoordig ondersteunt bijna elke TV DVB-T. Stuk makkelijker, betere beeldkwaliteit (geen digitaal-analoog-digitaal signaalverlies) en scheelt een afstandsbediening.
Zoiets idd. Die moet je in je TV stoppen inderdaad, en dat Digitenne-kaartje stop je in dat ding. Je kan beter op Marktplaats kijken, daar staan vaak Digitenne starterspakketten voor pakweg ¤20 (gokje), daar zit zo'n module ook vaak bij.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:26 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Deze dan zeker:
http://www.dixons.nl/comp(...)ne.html#.UW8FLLWeN8E
Maar stop je die in je tv of wat moet ik me erbij voorstellen? Want veel wijzer word ik van die omschrijving niet en van google word ik ook niet al te veel wijzer.
Thanks! Scheelt dat nog wat in beeld kwaliteit? Want ik vind die resolutie soms om te huilen, komt natuurlijk door de scart kabel.quote:Op woensdag 17 april 2013 22:28 schreef Merkie het volgende:
[..]
Zoiets idd. Die moet je in je TV stoppen inderdaad, en dat Digitenne-kaartje stop je in dat ding. Je kan beter op Marktplaats kijken, daar staan vaak Digitenne starterspakketten voor pakweg ¤20 (gokje), daar zit zo'n module ook vaak bij.
Check ff of je TV ruimte heeft voor zo'n module. Als hij jonger is dan 3 jaar is de kans 90% dat hij het ondersteunt.
Het scheelt niet heel veel. Het is iets beter, vooral wat minder ruis.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:04 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Thanks! Scheelt dat nog wat in beeld kwaliteit? Want ik vind die resolutie soms om te huilen, komt natuurlijk door de scart kabel.
ze zenden ook niet in heel hoge kwaliteit uit hoor. Maar Ookal heb je zo n insteekkaart dan moet je ook nog de antenne meenemen.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:04 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Thanks! Scheelt dat nog wat in beeld kwaliteit? Want ik vind die resolutie soms om te huilen, komt natuurlijk door de scart kabel.
Is er ook een andere antenna nodig aangezien de antenna die de TS nu heeft niet ondersteund wordt.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:51 schreef Merkie het volgende:
Je moet zo'n Conex CAM-module ergens op de kop tikken:
[ afbeelding ]
Dan heb je dat Digitenne-kastje niet meer nodig en doe je Digitenne-kaart in die module. Tegenwoordig ondersteunt bijna elke TV DVB-T. Stuk makkelijker, betere beeldkwaliteit (geen digitaal-analoog-digitaal signaalverlies) en scheelt een afstandsbediening.
Onzin. Het zou kunnen dat er geen 5V op de coax-poort van zijn TV staat, in dat geval heb je een 5V-inserter nodig. Deze zit ook bij zo'n Digitenne starterspakket.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:25 schreef Dimens het volgende:
[..]
Is er ook een andere antenna nodig aangezien de antenna die de TS nu heeft niet ondersteund wordt.
Of dat ja.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:27 schreef Merkie het volgende:
[..]
Onzin. Het zou kunnen dat er geen 5V op de coax-poort van zijn TV staat, in dat geval heb je een 5V-inserter nodig. Deze zit ook bij zo'n Digitenne starterspakket.
Klopt, als de tv Ziggo gecertificeerd is zou het kunnen dat digitenne niet werkt maar ik sluit het niet uit. Gewoon de fabrieksinstellingen terugzetten en dan voor DVB-T kiezen.quote:Op donderdag 18 april 2013 00:52 schreef Liandri het volgende:
Bij insteek kaart is het gewoon belangrijk dat de TV het aankan en er geen lock op zit omdat de winkel waar hij gekocht is een afspraak puur heeft met ziggo ofzo
het kasje kan door heel nl gebruikt worden setup opnieuw doorlopen voor de provincie en zenders zoeken en je zou klaar moeten zijn
Wat is dat voor onzin?quote:Op donderdag 18 april 2013 00:52 schreef Liandri het volgende:
Bij insteek kaart is het gewoon belangrijk dat de TV het aankan en er geen lock op zit omdat de winkel waar hij gekocht is een afspraak puur heeft met ziggo ofzo
Satellietquote:Op donderdag 18 april 2013 01:18 schreef Trebo het volgende:
Let er wel even op dat je de juiste satelliet instelt op je digitenne. Dit omdat digitenne overal van een andere zendmast gebruik maakt.
Gewoon allebei 2,50 lappen en Ajax - Heereenveen bestellen?quote:Op woensdag 17 april 2013 21:38 schreef Salt_Seafood het volgende:
Vrijdagavond ga ik bij een maat thuis voetbal kijken. Is het mogelijk dat ik mijn kastje (met kaartje etc.) meeneem en het bij hem thuis aansluit, want ik heb wel Eredivisie Live en hij niet (hij heeft sowieso een hele andere provider).
Benieuwd naar het antwoord, ik hoop van wel natuurlijk!
Goeie vraag helaas heb ik het alleen meerde malen mee gemaakt (helpdesk ervaring)quote:
Dat zou betekenen dat winkeliers met de firmware van hun televisies rommelen. Lijkt me sterk en als dat zou gebeuren, kun je altijd de originele firmware terugzetten zodat het wel geaccepteerd wordt.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:17 schreef Liandri het volgende:
[..]
Goeie vraag helaas heb ik het alleen meerde malen mee gemaakt (helpdesk ervaring)
Waar in een klant een Insteek kaart besteld en deze uiteindelijk niet wordt geaccepteerd door de TV (ondanks dat er wel een slot voor is) puur omdat de winkel/fabrikant een deal heeft met een specifieke aanbieder
Ik heb daarom mensen altijd aangeraad om eerst dit duidelijk te hebben voor dat men overgaat tot de aanschaf om gekloot te verkomen
Nope,quote:Op donderdag 18 april 2013 14:20 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat winkeliers met de firmware van hun televisies rommelen. Lijkt me sterk en als dat zou gebeuren, kun je altijd de originele firmware terugzetten zodat het wel geaccepteerd wordt.
Heb je het niet over DVB-C?
Er bestaan geen TV's die zijn gelockt voor een specifieke aanbieder. Als een bepaalde CI of CI+ module niet werkt in een TV met een ingebouwde DVB-T en/of DVB-C tuner dan is er iets anders aan de hand, bijvoorbeeld een technisch defect aan de module of de TV, of er wordt een verkeerde module gebruikt, of de TV is niet op de juiste wijze ingesteld.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:17 schreef Liandri het volgende:
[..]
Goeie vraag. Helaas heb ik het alleen meerdere malen meegemaakt (helpdesk ervaring).
Waar een klant een insteek kaart bestelt en deze uiteindelijk niet wordt geaccepteerd door de TV (ondanks dat er wel een slot voor is) puur omdat de winkel/fabrikant een deal heeft met een specifieke aanbieder.
Ik heb daarom mensen altijd aangeraden om eerst dit duidelijk te hebben voor dat men overgaat tot de aanschaf om gekloot te voorkomen.
Media Markt doet het niet, BCC doet het niet, wie doet dat volgens jou dan wel? Klinkt als een Broodjeaapverhaal.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:23 schreef Liandri het volgende:
[..]
Nope,
ik heb zelfs in winkels zien staan en ook geinformeerd dat er een insteek kaart in kan en dat er dan bij de spec staat "ziggo insteek kaar geschikt" als je dan vraag of andere insteek kaarten ook kunnen zeggen ze gewoon glashard nee helaas
quote:Op donderdag 18 april 2013 14:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
Media Markt doet het niet, BCC doet het niet, wie doet dat volgens jou dan wel? Klinkt als een Broodjeaapverhaal.
Dit kan misschien zo klinken en misschien is mijn uitleg ook niet helemaal goed (sorry daar voor) maar niet alle tvs accepteren elke firmwarequote:Op donderdag 18 april 2013 14:25 schreef Riparius het volgende:
[..]
Er bestaan geen TV's die zijn gelockt voor een specifieke aanbieder. Als een bepaalde CI of CI+ module niet werkt in een TV met een ingebouwde DVB-T en/of DVB-C tuner dan is er iets anders aan de hand, bijvoorbeeld een technisch defect aan de module of de TV, of er wordt een verkeerde module gebruikt, of de TV is niet op de juiste wijze ingesteld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |