Thanks voor je reactie!quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:51 schreef Viezze het volgende:
Ik studeer zelf technologiemanagement in Groningen, de meeste mensen doen daarna de studie Supply Chain Management (SCM) of Technology and Operations Management (TOM). Ik ken mensen die zowel TOM als SCM doen. Wat ik hoorde is SCM niet heel moeilijk en redelijk bedrijfskundig (logisch, het wordt vanuit een bedrijfskundige faculteit aangeboden), ook afhankelijk van de keuzevakken die je kiest. TOM is wat meer werk, maar heeft natuurlijk een hele andere insteek.
Van de andere steden weet ik minder af. Rotterdam staat wel goed aangeschreven (maar is natuurlijk een kutstad) en A'dam volgens mij minder.
Waarom wil je SCM gaan studeren?
Zelf ga ik overigens Operations Management and Logistics studeren in Eindhoven, maar dat is tweejarig.
Oja, sinds de nieuwe masters is het bij de RuG (specifiek bij SCM en TOM) moeilijker geworden je scriptie fulltime bij een bedrijf te schrijven. De vakgroep heeft zelf projecten liggen waar je uit kan kiezen en zelf met iets komen wordt niet heel erg makkelijk gemaakt (maar niks is onmogelijk).
Heb het zelf in Rotterdam gestudeerd en is me erg goed bevallen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 22:58 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie!
Rotterdam zit er helaas sowieso niet in voor mij, daarvoor moet je een minimale GPA van 3.0 voor hebben
De campus van de Maastrichtse variant zit in Venlo (schijnt veel samenwerking te zijn met het Duitse achterland), de VU schijnt weer veel samen met Schiphol te doen en Groningen is natuurlijk de mainport van het noorden (en vormt eigenlijk met Bremen en Hamburg ook een belangrijke industriele corridor). Tilburg heb ik echt helemaal niks mee.
Ik wil het gaan studeren omdat ik echt gefascineerd ben door havens, transport en logistiek. Het slim leren plannen, zo snel mogelijk en tegen zo laag mogelijke kosten spreek me heel erg aan. Daarnaast ben altijd wel goed in optimalisatieproblemen met randvoorwaarden, dus hoop dat SCM ook wel enig wiskundig inzicht vereist?
Wat jij gaat doen lijkt mij iets te technisch, maar zeker ook tof!
Ik zie ook meer een carriere in het bedrijfsleven zitten dan in de wetenschapquote:Op woensdag 17 april 2013 00:23 schreef tha_one het volgende:
[..]
Heb het zelf in Rotterdam gestudeerd en is me erg goed bevallen.
Heb voor mijn thesis een LP probleem onderzocht, maar was schijnbaar de eerste in enkele jaren die dit deed. Je word als SCM student redelijk voorbereid op een carriere in het bedrijfsleven en niet in de Wetenschap.
Als operations research je intresse meer heeft zou je kunnen kijken naar de genoemde variant in Eindhoven. Daar leer je zowiezo meer de technische achtergronden om een programatuur van een model ook goed in te kunnen richten.
Tsja ik vind persoonlijk dat je tijdens een 1-jarige master daar te weinig van mee kan krijgen. Maar daar zijn de mening over verdeeld. Wat betreft wiskunde is dit niet zo heel veel. Voor echt wiskundige toepassing kom je zoals gezegd bij operations research terecht.quote:Op dinsdag 16 april 2013 22:58 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Ik wil het gaan studeren omdat ik echt gefascineerd ben door havens, transport en logistiek. Het slim leren plannen, zo snel mogelijk en tegen zo laag mogelijke kosten spreek me heel erg aan. Daarnaast ben altijd wel goed in optimalisatieproblemen met randvoorwaarden, dus hoop dat SCM ook wel enig wiskundig inzicht vereist?
Wat jij gaat doen lijkt mij iets te technisch, maar zeker ook tof!
Bij de VU Amsterdam moet je aanvragen of je word toegelaten, voor 1 mei staat er..quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:37 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Wie is of kent iemand die deze master heeft gedaan? Ik zit er sterk aan te denken om deze master te gaan doen komend jaar, dus zou graag wat van jullie ervaringen horen
Het kan in Amsterdam, Groningen, Tilburg, Maastricht en Rotterdam, dus keus genoeg lijkt me..
Doe nu trouwens BSc Economie en bedrijfseconomie in Utrecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |