quote:Ik heb zo waardig mogelijk getracht uit te leggen wat er met iedereen is gebeurt (dat reset-gedoe).
Op woensdag 11 september 2002 00:58 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Sorry, leuk geprobeerd maar ik denk niet dat mensen gaan happen, 't is niet subtiel genoeg.
Edit: ik zie dat je beet hebt
quote:Klopt, maar dat is vrij indirect.
Op woensdag 11 september 2002 01:00 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Jawel hoor, elke handeling die je doet is 100% uit egoisme. die draagmoeder doet 't bijvoorbeeld omdat ze zich goed voelt bij het idee dat ze iemand aan een kind geholpen heeft.
quote:MMM verkracht jij moeder Theresa nou ?
Op woensdag 11 september 2002 01:02 schreef WarMaster het volgende:[..]
Klopt, maar dat is vrij indirect.
quote:Lukt je toch aardig zo te zien
Op woensdag 11 september 2002 01:01 schreef neo567 het volgende:[..]
Ik heb zo waardig mogelijk getracht uit te leggen wat er met iedereen is gebeurt (dat reset-gedoe).
Het is DE waarheid voor iedereen!
Happen dat wil ik niet bereiken.
quote:Tsjaa ik vind de theorie dat iedereen alles uit egoisme doet een totaal andere discussie die niet zo makkelijk te beantwoorden is als deze stelling.
Op woensdag 11 september 2002 01:04 schreef neo567 het volgende:[..]
MMM verkracht jij moeder Theresa nou ?
Oftewel..Altruistisch is passe ?
quote:VOORT-PLAN-TING!
Op dinsdag 10 september 2002 23:29 schreef Timmaeh het volgende:
maar ga nou niet roepen dat het de natuur is...
quote:Ben hier helemaal mee eens, ik zeg het al jaren. Uyt ervaring weet ik dat je dit bij de meeste niet aan hun verstand kan brengen, het is gewoon te hoog gegrepen voor hun en dat zie je al adv reacties die hier geplaatst zijn.
Op dinsdag 10 september 2002 23:16 schreef Jorn_Z het volgende:
Ik vind dat kinderen bewust nemen produceren puur uit egoïsme is.
Ik zal het hier niet allemaal gaan uytleggen nu, want het is toch verloren moeite. Maar wel even ingaan op bepaalde reacties :p
quote:Ik snap wat je bedoelt, maar jij snapt het niet. Bij deze sex draait het alleen maar om lust, dat het kapotje knapt of dat je er geen draagt en iemand er ongewenst zwanger mee maakt, sja. dit is niet hoe voortplanting werkt, dan kun je wel met een ongewenst kind zitten, maar dan maak je nog steeds wel een bewuste keuze om het te houden of niet.
Heb jij weleens seks gehad?
quote:Jij snapt er ook niks van
Mensen planten zich voort om in leven te blijven. En daarnaast, tis toch heerlijk om koters om je heen te hebben
-
Ons hele voortplanting systeem is gewoon helemaal naar de knoppen en je kan al wel weer raden hoe dat komt.
Daarbij komt nog eens bij dat het baren van een kind compleet achterlijk geworden is. Tegenwoordig kan je niet meer zonder ruggenprik in knippen vagina/keyzer snee en weet ik veel wat voor medische toestanden.
De baby is eruit en word gelijk in een conveuse gesmeten er worden allemaal draadjes aangesloten etc. Vroeger ging dat wel anders.
Bovendien is de wereld al overbevolkt, ik vind dat er maar eens een stop opgezet moest worden en trouwens wie wil nog in deze zieke wereld een kind ter wereld brengen en het is niet zo dat dat wereld er beter op word.
Alles wat je doet doe je voor jezelf, one way or antoher. Omdat jij je er goed bij voelt, omdat het je wat bied. En omdat je iets kan doen voor iemand anders (of jezelf) omdat jij er beter van kan worden. Alleen is dit gedrag denk ik niet aan te merken als egoistisch.
Je geeft een andere generatie de kans te om te genieten en te vechten met de vruchten die jij achterlaat. Want niet een generatie helpen om zich voort te planten is pas egoistisch. Jij belemmert een ander in ontwikkelen van kwaliteiten en het beter maken van je omgeving.
Je bent eigenlijk heel sociaal bezig.
quote:Dat is misschien in de VS zo, maar in NL wordt een groot deel van de baby's nog gewoon thuis geboren, en als het in het ziekenhuis is, wordt die ruggenprik etc slechts zeer zelden gebruikt hoor.
Op woensdag 11 september 2002 01:07 schreef NoMercy het volgende:[..]
Daarbij komt nog eens bij dat het baren van een kind compleet achterlijk geworden is. Tegenwoordig kan je niet meer zonder ruggenprik in knippen vagina/keyzer snee en weet ik veel wat voor medische toestanden.
quote:Is het niet heerlijk te kunnen rondzwaaien met 3 miljard jaar geleden eens uitontwikkelde instrinkten
Op woensdag 11 september 2002 01:07 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
VOORT-PLAN-TING!
Das puur natuur om je te willen voortplanten. Of je er nou bewust voor kiest of niet!
quote:Fok!ers zijn blijkbaar hapgrager dan ik dacht
Op woensdag 11 september 2002 01:06 schreef EvilPlatypus het volgende:[..]
Lukt je toch aardig zo te zien
[verbazing]
quote:
Op woensdag 11 september 2002 01:11 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Fok!ers mensen zijn blijkbaar hapgrager dan ik dacht
quote:Ik zei ook niet dat het noodzaak was.. Maar mensen hebben nou eenmaal de drang om zich voort te planten.
Op woensdag 11 september 2002 01:10 schreef EvilPlatypus het volgende:[..]
Is het niet heerlijk te kunnen rondzwaaien met 3 miljard jaar geleden eens uitontwikkelde instrinkten
De discussie ging over kinderen en dat is al een flinke poos geen noodzaak voor het voortbestaan van het ras en dus is de hele voortplantings zooi een tikkie achterhaald...
quote:Ja zo begint de verharding van de maatschappij (egoisme),
Op woensdag 11 september 2002 01:08 schreef Tijn het volgende:
Overigens vraag ik me altijd af waarom bepaalde woorden zo'n ontzettend negatieve lading met zich meekrijgen. Neem nou "egoïsme". Iedereen roept gelijk boe, bah en schande, maar wat is er nou zo erg aan iets voor jezelf doen? Een ander zei al, alles is egoïsme en dat is denk ik ook wel gedeeltelijk waar. En ik zie echt niet in wat daar mis mee is.
quote:Ik ook niet, je moet je leven toch een invulling geven en zoveel mogelijk lol hebben lijkt me een prima tijdsbesteding. (en daar horen kinderen dus niet bij)
Op woensdag 11 september 2002 01:08 schreef Tijn het volgende:
maar wat is er nou zo erg aan iets voor jezelf doen? Een ander zei al, alles is egoïsme en dat is denk ik ook wel gedeeltelijk waar. En ik zie echt niet in wat daar mis mee is.
quote:Och, das een persoonlijke mening natuurlijk, die ieder voor zich mag bepalen
Op woensdag 11 september 2002 01:12 schreef Aaargh! het volgende:[..]
(en daar horen kinderen dus niet bij)
quote:Uiteraard. (Wel irritant is dat mensen je altijd proberen op te dringen dat het 'normaal' is kinderen te 'nemen' en dat je maar heel vreemd bent als je dit niet wilt)
Op woensdag 11 september 2002 01:13 schreef Tijn het volgende:[..]
Och, das een persoonlijke mening natuurlijk, die ieder voor zich mag bepalen
quote:Voor jou hoeft het niet normaal te zijn .
Op woensdag 11 september 2002 01:17 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Uiteraard. (Wel irritant is dat mensen je altijd proberen op te dringen dat het 'normaal' is kinderen te 'nemen' en dat je maar heel vreemd bent als je dit niet wilt)
quote:'Normaal' is altijd een mening, niets is over 't algemeen 'normaal'.
Op woensdag 11 september 2002 01:18 schreef neo567 het volgende:[..]
Voor jou hoeft het niet normaal te zijn .
Maar dat neemt niet weg dat het wel normaal is!
maar goed, nu reageer ik weer op jou, en da's niet de bedoeling (beschouw het bovenstaande maar als niet geschreven)
Tip: als mensen doorhebben dat je aan het trollen bent kan je net zo goed stoppen.
quote:Ja, en papier in de vuinisbak gooien, propjes op straat keilen, het licht 24/7 aan laten, kernafval in zee dumpen er is zo veel 'normaal' bij veel mensen. Maar, toon me gerust even een all-inclusive definitie van normaal...
quote:Ik denk niet dat er echt een norm bestaat voor dit soort dingen. Anno 2002 kun je denk ik vrij veilig zeggen dat je pas gaat proberen kinderen te krijgen zodra je dat zelf wilt. En wil je dat niet, dan doe je dat niet.
Komt aan op de persoonlijke gedachtes van de betreffende personen dus. Dr is geen "goed" en "slecht" in deze kwestie, op die manier. Het is goed als een kind ouders heeft die dat kind ook daadwerkelijk wensten.
quote:De norm wordt gemaakt door wat zo'n 70 a 75% van NL normaal (lees doet) vind, en kiezen voor kinderen hoort daar nou eenmaal bij..
Op woensdag 11 september 2002 01:22 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik denk niet dat er echt een norm bestaat voor dit soort dingen. Anno 2002 kun je denk ik vrij veilig zeggen dat je pas gaat proberen kinderen te krijgen zodra je dat zelf wilt. En wil je dat niet, dan doe je dat niet.
Komt aan op de persoonlijke gedachtes van de betreffende personen dus. Dr is geen "goed" en "slecht" in deze kwestie, op die manier. Het is goed als een kind ouders heeft die dat kind ook daadwerkelijk wensten.
quote:Tsja, als je op zo'n eenvoudige manier de norm vasttelt, heeft deze natuurlijk weinig waarde en ben je nog steeds volledig vrij om te handelen zoals jij dat wilt
Op woensdag 11 september 2002 01:25 schreef neo567 het volgende:[..]
De norm wordt gemaakt door wat zo'n 70 a 75% van NL normaal vind, en kiezen voor kinderen hoort daar nou eenmaal bij..
Overigens vraag ik me sterk af of 70-75% wel zo positief over het krijgen van een kind denkt onder de mannen tussen de 15 en 25 jaar.
quote:Eenvoudig is het, tenzij jij graag moeilijk doet over normen en waarden.
Op woensdag 11 september 2002 01:27 schreef Tijn het volgende:[..]
Tsja, als je op zo'n eenvoudige manier de norm vasttelt, heeft deze natuurlijk weinig waarde en ben je nog steeds volledig vrij om te handelen zoals jij dat wilt
Overigens vraag ik me sterk af of 70-75% wel zo positief over het krijgen van een kind denkt onder de mannen tussen de 15 en 25 jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |