abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 april 2013 @ 09:11:16 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125343286
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 2% gewijzigd door Viking84 op 16-04-2013 09:24:50 ]
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 16 april 2013 @ 09:12:30 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125343307
Mijn laatste post:

Ik heb vanochtend ontbeten met melk met vijf eetlepels volkorenontbijt en twee eetlepels havermout en een schep whey. Veel beter te doen dan pure havermout, maar ik zou het liefst een fifty-fiftyverdeling hebben. Morgen één lepel volkorenontbijt minder en een extra lepel havermout :P.

Valt me wel echt tegen hoe moeilijk het is om op een gezonde manier genoeg binnen te krijgen als je al veel beweegt. Dat is wel een punt van aandacht de komende tijd.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? dinsdag 16 april 2013 @ 09:13:53 #3
70532 loveli
N
pi_125343342
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:10 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Dat zijn maar 2-4 glazen hoor
Of 6 als je kleine glazen neemt en 1.5 bij een mega-glas. Maar melk is voor kalfjes ):O
crap in = crap out
pi_125343358
@vik
Eh.. Ja je moet gewoon doen wat je zelf lekker vindt, je maakt je een beetje te druk om die ene schep havermout
Worry is a misuse of imagination
pi_125343365
@85

Yes. Vriendinnetje was geweigerd omdat ze al te veel artsen hadden!
pi_125343370
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:12 schreef Viking84 het volgende:
Mijn laatste post:

Ik heb vanochtend ontbeten met melk met vijf eetlepels volkorenontbijt en twee eetlepels havermout en een schep whey. Veel beter te doen dan pure havermout, maar ik zou het liefst een fifty-fiftyverdeling hebben. Morgen één lepel volkorenontbijt minder en een extra lepel havermout :P.

Valt me wel echt tegen hoe moeilijk het is om op een gezonde manier genoeg binnen te krijgen als je al veel beweegt. Dat is wel een punt van aandacht de komende tijd.
Dat gaat juist sneller dan je denkt joh! Als je een bak pasta/rijst maakt zit je er snel op een maaltijden van +500kcal (en nog goede andere macro's). Brood is ook een mooie aanvulling (mits niet alleen maar met pindakaas, teveel vet, fout heb ik zelf gemaakt).
Melk vult ook aardig en wat je over houdt aan het einde van de dag vul je met een handje nootjes.
pi_125343386
"To have complete access to The Inner Circle you need to invite at least one more single friend."

Zoveel vrienden heb ik niet ;(
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? dinsdag 16 april 2013 @ 09:15:59 #8
70532 loveli
N
pi_125343388
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:12 schreef Viking84 het volgende:
Mijn laatste post:

Om het je moeilijker te maken, waarom eet je havermout en/of volkorenontbijt? Welke voedingsstoffen wil je binnenkrijgen? En wat prob zegt.
crap in = crap out
pi_125343393
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:15 schreef V1z0R het volgende:
"To have complete access to The Inner Circle you need to invite at least one more single friend."

Zoveel vrienden heb ik niet ;(
Ik heb niet zoveel single vrienden :P
Be someone that makes you happy
pi_125343400
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Of 6 als je kleine glazen neemt en 1.5 bij een mega-glas. Maar melk is voor kalfjes ):O
Melk is een van de betere eiwitbronnen. Dus ik zie het probleem niet.
  Vis een optie? dinsdag 16 april 2013 @ 09:17:15 #11
70532 loveli
N
pi_125343418
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:16 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Melk is een van de betere eiwitbronnen. Dus ik zie het probleem niet.
:*

Vroege ochtend, ls ik zin heb ga ik er later wel serieus op in. Dan vertel ik je meteen waarom 500g pasta ook slecht is.
crap in = crap out
pi_125343424
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:16 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel single vrienden :P
Ik heb alleen maar single vrienden!

Maar ik wil eigenlijk helemaal niet op een datingsite haha
  dinsdag 16 april 2013 @ 09:18:04 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125343439
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:15 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Dat gaat juist sneller dan je denkt joh! Als je een bak pasta/rijst maakt zit je er snel op een maaltijden van +500kcal (en nog goede andere macro's). Brood is ook een mooie aanvulling (mits niet alleen maar met pindakaas, teveel vet, fout heb ik zelf gemaakt).
Melk vult ook aardig en wat je over houdt aan het einde van de dag vul je met een handje nootjes.
Probleem is alleen dat ik hiermee ben begonnen omdat ik hoog zat in m'n carbs en mijn tekort dus liever niet wil aanvullen met carbs maar met eiwitten.
Maar ik zou echt niet weten hoe ik op een dag als vandaag voldoende binnen moet krijgen zonder carbs te eten. Maar misschien is dat ook een minder grote ramp, aangezien het vandaag toch sportdag is.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? dinsdag 16 april 2013 @ 09:18:30 #14
70532 loveli
N
pi_125343451
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:17 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb alleen maar single vrienden!

Maar ik wil eigenlijk helemaal niet op een datingsite haha
Maar je wilt erbij horen, of niet?
crap in = crap out
pi_125343462
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Vroege ochtend, ls ik zin heb ga ik er later wel serieus op in. Dan vertel ik je meteen waarom 500g pasta ook slecht is.
500gram pasta? Hoe krijg je 't weg? :o
Ja doei.
pi_125343471
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:18 schreef loveli het volgende:

[..]

Maar je wilt erbij horen, of niet?
Ben wel benieuwd, maar ik voldoe denk ik niet aan de eisen :+
pi_125343474
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat ik hiermee ben begonnen omdat ik hoog zat in m'n carbs en mijn tekort dus liever niet wil aanvullen met carbs maar met eiwitten.
Maar ik zou echt niet weten hoe ik op een dag als vandaag voldoende binnen moet krijgen zonder carbs te eten. Maar misschien is dat ook een minder grote ramp, aangezien het vandaag toch sportdag is.
Aah, bij low carbs denk ik meteen aan kipfilet, whey en groente. Zit meestal gewoon op m'n carb reqs, dus weet daar niet heel veel van eigenlijk
  Vis een optie? dinsdag 16 april 2013 @ 09:19:30 #18
70532 loveli
N
pi_125343479
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Blik tomijn wegkanen, avocado leeglepelen, de versafdeling van de supermarkt leegkopen.
crap in = crap out
pi_125343485
Vik! Gooi je nog een leuk plaatje in de OP? :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_125343490
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik ben (erg) benieuwd. Met name de 500g pasta. (Ja ik weet dat je wss 100-125gr bedoelt)

Ik quote je vanavond nog een keer mocht je het vergeten zijn :)
  Vis een optie? dinsdag 16 april 2013 @ 09:20:16 #21
70532 loveli
N
pi_125343497
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

500gram pasta? Hoe krijg je 't weg? :o
Sorry, ik lees slecht, 500 kcals aan pasta. Da's een ons ongekookt denk ik.
crap in = crap out
pi_125343528
Vergat ik anna nog veel succes te wensen met haar 101 doelen ^O^.

Over borstkanker vs andere kwaaltjes: ik begrijp beide kanten. Het leven gaat door en daar hoort ook klagen over 'mindere' kwaaltjes bij, maar ik kan me ook voorstellen dat je soms even geen begrip hebt voor andermans gezeur.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? dinsdag 16 april 2013 @ 09:22:12 #23
70532 loveli
N
pi_125343563
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:21 schreef Phaidra het volgende:
andermans gezeur.
Daarmee degradeer je een terechte klacht tot gezeur :+
crap in = crap out
  dinsdag 16 april 2013 @ 09:23:40 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_125343590
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:15 schreef loveli het volgende:

[..]

Om het je moeilijker te maken, waarom eet je havermout en/of volkorenontbijt? Welke voedingsstoffen wil je binnenkrijgen? En wat prob zegt.
Het voelt goed, het is makkelijk klaar te maken, het is weer eens wat anders dan brood en het is gezond (denk ik). Havermout, omdat jij het erover had dat hier stofjes in zitten die een belangrijke rol spelen in het voorkomen van diabetes.
Niet meer actief op Fok!
pi_125343591
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:21 schreef Phaidra het volgende:
Vergat ik anna nog veel succes te wensen met haar 101 doelen ^O^.

Over borstkanker vs andere kwaaltjes: ik begrijp beide kanten. Het leven gaat door en daar hoort ook klagen over 'mindere' kwaaltjes bij, maar ik kan me ook voorstellen dat je soms even geen begrip hebt voor andermans gezeur.
Voel je je met hooikoorts ook niet acuut ziek en met borstkanker als een soort constant 'gegeven'

(Ik weet gelukkig niet hoe kanker voelt maar kan mij voorstellen dat je klaagt over een acute nies aanval en borstkankerpijn meer een constant gegeven is)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')