Snap ik, ik had ook niet het idee dat ze die man echt 60 dagen later zouden ophalen.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:09 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
Fantastische TV, maar jongens, alle reality van NG en Dis is totally gescript, met trailers voor de stuntmannen, helicopters, crewhotels die ze daar laten optrekken, en een ploeg zo groot dat je misselijk van wordt, die hebben budgetten, daar kun je in NL tientallen series van maken.
Wat niet op Discovery. Als je zo cynisch bent kun je beter niet kijken.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:49 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja dat zag er weer erg nep uit, de trailer dan
Ik kijk ook altijd naar die bushman met korte broek en blote kuiten die verteld hoe giftig de slangen wel niet zijn zijn waar die rondloopt...quote:Op woensdag 17 april 2013 20:45 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik kijk die man die alleen op een eiland zit op NG geloof ik, dat is wel leuke tv, Marood naked ofzo
Daar heb je gelijk in, er zijn ook 900 series over een arts, 10.000 series over een moord oplossenquote:Op woensdag 17 april 2013 21:10 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
Hoezo armetierig? Wieisdemol heeft het alleen recht op een Who is it? Er kunnen toch meerdere formats in eenzelfde genre bestaan, lijkt mij juist voor de kijker alleen maar rijkdom, of vergis ik mij nu?
Ik ben niet cynisch maar amish en maffia matcht imho niet. Die amisch meisjes in de grote wereld vond ik ook nep. Maar een serie als Storage Wars en Pawn Stars wat ook gescript is vind ik wel weer leukquote:Op woensdag 17 april 2013 21:13 schreef Mylene het volgende:
[..]
Wat niet op Discovery. Als je zo cynisch bent kun je beter niet kijken.
Het is niet een kwestie van ruw verhaal filmen, je weet een aantal dingen die gaan gebeuren en daar stel je de afleveringen op vast. Exits/opdrachten/binnenkomst huis weet ik veel. Je weet dat het gaat gebeuren en je weet ook dat het tv gaat opleveren. Daarmee bouw je een skelet van een programma en je casting zorgt er dan voor of het gaat sparken of niet.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:13 schreef Stefan het volgende:
[..]
Snap ik, ik had ook niet het idee dat ze die man echt 60 dagen later zouden ophalen.
De deelnemers krijgen daar ook best wel veel geld, die krabbenvangers laten zich ook niet gratis filmen
Maar alle reality wordt gescript, soms vooraf soms achteraf. Soms beide. Bij Cherso staan er dingen vast, maar daar filmen ze 120 uur ruw materiaal en bepalen ze later de verhaallijn in 8x 23 minuten
true, en weet je van te voren weet je het niet. Er is geen recept voor succes. Je kan niet zeggen als je dit doet, dat doet, zus doet, dan heb je succes. Maar ja, dan is het altijd makkelijk voor no no's om te roepen, zie je wel, gejat format etc. etc. But I don't see them doing the effortquote:Op woensdag 17 april 2013 21:15 schreef Stefan het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, er zijn ook 900 series over een arts, 10.000 series over een moord oplossen
Maar de kijker bepaalt t succes. En die ziet wel dat Sabotage erg WIDM is. Aan de andere kant, WipeOut is ook niet bijster origineel en toch een succes
Bij Storage Wars doen de makers zelf er interessante meuk in om er weer een slot op te doen. Zegt die gast zelf die eruit is gegooid en er rechtszaak van heeft gemaakt. David Hester geloof ik. Dat is gewoon vet nep.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:17 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik ben niet cynisch maar amish en maffia matcht imho niet. Die amisch meisjes in de grote wereld vond ik ook nep. Maar een serie als Storage Wars en Pawn Stars wat ook gescript is vind ik wel weer leuk
Laatst was er een aflevering van Made in NL over Nederlandse formats, was erg boeiend, heb je vast gezienquote:Op woensdag 17 april 2013 21:20 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
true, en weet je van te voren weet je het niet. Er is geen recept voor succes. Je kan niet zeggen als je dit doet, dat doet, zus doet, dan heb je succes. Maar ja, dan is het altijd makkelijk voor no no's om te roepen, zie je wel, gejat format etc. etc. But I don't see them doing the effort
budgetten zijn maar gedeeltelijk afhankelijk van reclamebudgetten, daarnaast zijn prijzen van reclames altijd onderwerp van nacalculatie en hebben ze in die zin ook weer niets met productiebudgetten te maken. Een zender koopt een programma, en verwacht dat de reclame opbrengsten meer opbrengen, als het beter scoort vangen zij de hogere reclame opbrengsten, niet het productiehuis...quote:Op woensdag 17 april 2013 21:20 schreef Toverheks het volgende:
de Buitenlandse budgetten is ook afhankelijk van reclamegelden, in Amerika dringen ze voor de Voice, daar zijn belachelijke bedragen mee gemoeid, hier zie je het ook welke maatschappij ( bv Heineken) er reclamegeld tegenaan wilt gooien (VI is erg in trek reclame duurt al 11 minuten soms er tussen door) Ik denk dat daarom de buitenlandse Formats wel scoren, want reclametijd inkopen in bv net 5 of RTL 5 geen haalbare kaart is qua kijkers.
ik werk dagelijks met een paar van die mensen samen die je zagquote:Op woensdag 17 april 2013 21:22 schreef Stefan het volgende:
[..]
Laatst was er een aflevering van Made in NL over Nederlandse formats, was erg boeiend, heb je vast gezien
Ik geloof zeker dat t nep is, net zoals bij Pawn Stars echt niet zomaar steeds mensen binnenlopen met leuk spul, weet zeker dat die mensen met hun troep gecast worden en dat de expert ook al in een kamertje zit te wachtenquote:Op woensdag 17 april 2013 21:22 schreef Mylene het volgende:
[..]
Bij Storage Wars doen de makers zelf er interessante meuk in om er weer een slot op te doen. Zegt die gast zelf die eruit is gegooid en er rechtszaak van heeft gemaakt. David Hester geloof ik. Dat is gewoon vet nep.
Wat ik er armetierig aan vind is het volgende. Het basis-idee van een mol binnen een groep die ontmaskerd moet worden, is gejat. Op zich geen probleem, mits het goéd gejat is en er een creatieve draai aan is gegeven. Maar om nou een blik goedkope BN-ers open te trekken die na een eliminatie dingen tegen elkaar zeggen als:quote:Op woensdag 17 april 2013 21:10 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
Hoezo armetierig? Wieisdemol heeft het alleen recht op een Who is it? Er kunnen toch meerdere formats in eenzelfde genre bestaan, lijkt mij juist voor de kijker alleen maar rijkdom, of vergis ik mij nu?
http://www.huffingtonpost(...)wsuit_n_2279176.htmlquote:Former "Storage Wars" star Dave Hester is suing A&E and alleging that significant aspects of hit reality show are fake, Deadline reports.
According to the lawsuit obtained by Deadline, Hester claims that "Storage Wars" producers plant expensive items -- such as a BMW, or a newspaper announcing Elvis' death -- in storage lockers that its stars are supposed to be blindly bidding on.
“['Storage Wars'] regularly 'salts' the storage lockers that are the subject of the auctions portrayed on the Series with valuable or unusual items to add dramatic effect, even going so far as to stage entire storage units," the suit reads.
Hester claims that he was fired from the show for complaining about the shady practice, and is seeking $3.5 million in damages.
Dan Dotson, a representative of the show's auction company, refuted the allegations to TMZ, claiming that all storage units featured on the show are sealed before auction and are therefore not susceptible to tampering. "We only sell legitimate units on Storage Wars. Every unit goes through a 64-day legal process and no one has access to units prior to auction,” Dotson said.
Allegations of reality show hoaxes have plagued several shows in recent months. A contestant on HGTV's "House Hunters" alleged in June that the show wouldn't agree to feature her story until she had already closed on a home. She then had to pretend to tour several other houses that she wasn't actually considering.
Similar charges hung over TLC's "Breaking Amish," which purported to follow four Amish and Mennonite young adults who were leaving their closed communities for the first time to live in New York City. Reports surfaced that several cast-members had lied about their backstories, with allegations including that they had left their communities several years earlier, and that some had been previously married, divorced and had a child together. Towards the end of the series, cast members Rebecca and Abe revealed that they had a child together before filming began. However, it remains unclear as to whether or not "Breaking Amish" producers were aware of their history.
Fout Platform misschien?quote:Op woensdag 17 april 2013 21:26 schreef ditisHuub het volgende:
maar goed we raken off topic en zowaar verwikkeld in een interessant en constructief gesprek, laten we snel weer terug gaan naar:
Armertierige uitvoering, schaamteloze B-sterren, waardeloos format etc?
Gert, Dementor, Scrutinezer?
Ik zou niet trots zijn als ik zou meewerken aan dit programma.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:26 schreef ditisHuub het volgende:
maar goed we raken off topic en zowaar verwikkeld in een interessant en constructief gesprek, laten we snel weer terug gaan naar:
Onscherpe shots, statisch camerawerk in en rond de villa ... Of zie ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 17 april 2013 21:26 schreef ditisHuub het volgende:
oke, maar dacht ook dat als er een nieuw format bedacht wordt, er sponsoren etc werden gezocht en dat ze er reklame voor terug kregen, en als ik eerlijk ben, op Net5 scoort het natuurlijk minder dan bv op RTL 4....en al zit Sabotage op prime time, kijk je hebt studio sport op 1, afgelopen dan zap je niet gelijk op ander net maar gaat ff wat anders doen na een halve zondag sport te hebben gekeken.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:23 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
budgetten zijn maar gedeeltelijk afhankelijk van reclamebudgetten, daarnaast zijn prijzen van reclames altijd onderwerp van nacalculatie en hebben ze in die zin ook weer niets met productiebudgetten te maken. Een zender koopt een programma, en verwacht dat de reclame opbrengsten meer opbrengen, als het beter scoort vangen zij de hogere reclame opbrengsten, niet het productiehuis...
Dát is pas makkelijk, om kritiek te pareren met "ga het zelf maar eens doen".quote:Op woensdag 17 april 2013 21:20 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
true, en weet je van te voren weet je het niet. Er is geen recept voor succes. Je kan niet zeggen als je dit doet, dat doet, zus doet, dan heb je succes. Maar ja, dan is het altijd makkelijk voor no no's om te roepen, zie je wel, gejat format etc. etc. But I don't see them doing the effort
Het is gewoon werk, geen kunst, eerst de hypotheek kunnen betalen, who cares of je er trots op bent, dat is meegenomen, geen vereistequote:Op woensdag 17 april 2013 21:29 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik zou niet trots zijn als ik zou meewerken aan dit programma.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |