Nee, is juiste type.quote:Op maandag 15 april 2013 11:18 schreef pinooo het volgende:
verkeerde bitjes gebruikt (verkeerd type, niet verkeerde kwaliteit)
en uiteraard, niet over laten slaan, daar slijten ze van
Als dat echt het geval is heb je baggerkwaliteit bitjes... de bitjes zouden harder dan de schroeven moeten zijn...quote:Op maandag 15 april 2013 11:20 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Nee, is juiste type.
Tx 25 voor tx25 schroeven etc...
En ik laat ze dus niet overslaan, de eerste keer dat ze overslaan zijn ze gewoon ook meteen afgesleten...
De schroef slijt niet, het bitje wel....
Boormachine staat op laagste toerental, bitjes passen echt goed (geloof me).quote:Op maandag 15 april 2013 11:20 schreef mvdejong het volgende:
- lage toeren;
- eerst controleren of de bitjes echt goed passen;
- de koppel-begrenzer zo laag mogelijk instellen.
De eerste keer dat ze overslaan zijn ze ook ongeveer helemaal weg...quote:Op maandag 15 april 2013 11:22 schreef DroogDok het volgende:
Als ze niet "overslaan" kunnen ze toch ook niet slijten?
Misschien dat hier het probleem dan zit...quote:Op maandag 15 april 2013 11:24 schreef Diemux het volgende:
Ik doe al meer dan twee jaar met mijn set bitjes, zakelijk gebruik. Waren niet extreem dure. Mijn collega weet er zowat wekelijks een set door te krijgen. Kwestie van juiste bit op de juiste schroef, de machine recht houden en een goede bithouder hebben.
Kan zeker, hij moet recht zijn en goed in de machine zitten.quote:Op maandag 15 april 2013 11:25 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Misschien dat hier het probleem dan zit...
Bosch boormachine, ik zet wel wat kracht denk ik. Recht hou ik hem wel, zit ook goed in de houder maar heb steeds het gevoel dat die niet 100% recht draait...quote:Op maandag 15 april 2013 11:28 schreef Diemux het volgende:
[..]
Kan zeker, hij moet recht zijn en goed in de machine zitten.
Daarnaast is recht houden nog belangrijker, veel mensen houden de machine schuin en zetten veels te veel kracht.
Wat voor machine heb je trouwens? Als deze te weinig kracht heeft willen mensen nog wel eens te hard duwen.
Kan zijn dat de machine zelf krom isquote:Op maandag 15 april 2013 11:32 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Bosch boormachine, ik zet wel wat kracht denk ik. Recht hou ik hem wel, zit ook goed in de houder maar heb steeds het gevoel dat die niet 100% recht draait...
asquote:
Bij kroeskop schroeven is er een verschil tussen Pz en Ph koppen. Bitjes passen onderling wel min of meer, maar verkeerde bitje gaat dus inderdaad versneld kapot.quote:Op maandag 15 april 2013 11:18 schreef pinooo het volgende:
verkeerde bitjes gebruikt (verkeerd type, niet verkeerde kwaliteit)
en uiteraard, niet over laten slaan, daar slijten ze van
Dat zou ik ook zeggen als ik ze maar van 1 merk had getest... Ondertussen 4 merken verder ofzo...quote:Op maandag 15 april 2013 13:01 schreef Deshain het volgende:
Je hebt gewoon klotebitjes, sorry.
Als je ze op één schroef helemaal afdraait is het gewoon rommel.
Heb je hele harde schroeven dan ofzo?quote:Op maandag 15 april 2013 15:31 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen als ik ze maar van 1 merk had getest... Ondertussen 4 merken verder ofzo...
Als ik m'n boorhamer op een 5 cm schroef zet draait-ie gewoon door tot de plug gesmolten in de muur zit...quote:Op maandag 15 april 2013 15:38 schreef Deshain het volgende:
Als je je koppelring van de accuschroever te hoog heb staan blijft hij gewoon draaien als hij eruit komt/teveel weerstand heeft en draai je iets kapot, of de schroef dan wel het bitje.
Dan is je plug de zwakste schakel, draai hem eens in een stuk bangkirai van een centimeter of wat.quote:Op maandag 15 april 2013 15:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als ik m'n boorhamer op een 5 cm schroef zet draait-ie gewoon door tot de plug gesmolten in de muur zit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |