Maar ik denk dan toch dat n cfm-56 met zwavelrijke brandstof eerder n trail zal veroozaken dan 'n cfm56 op zwavelarme brandstof ?quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:00 schreef Venus-Castina het volgende:
[..]
In hele grove lijnen klopt je hypothese, alleen is het zo bij straal motoren dat ze al een overvloed aan condensatiekernen uitstoten. Meer condensatiekernen in de uitstoot zal dus niet tot gevolg hebben dat er meer contrails zullen zijn. Het is juist het water in zowel de uitstoot als de omgeving wat de limiterende factor is.
Hierbij refereer ik naar het onderzoek van enige tijd terug wat een correlatie aantoonde tussen de efficientie van de motor en de waarschijnlijkheid dat er een contrail wordt gevormd:
Experimental Test of the Influence of Propulsion Efficiency on Contrail Formation.
De conclusie was dat een moderne high bypass motor (In dit geval een CFM-56) in dezelfde omstandigheden vlugger een contrail zal creeren dan een ouderwetse straight jet of low bypass motor (in dit geval een JT3D). Dat terwijl een JT3D veel meer condensatiekernen uitstoot dan een CFM-56.
Ik dank je ervoor maar...quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Een laag SO2 aerosolen is geen wolk waterdamp. Je kan het misschien beter met reflecterende smog vergelijken. BBC horizon had daar een keer een item over, global dimming. Is misschien de moeite waard.
Wat vond je verder eigenlijk van de rekensom van laatst?
Welke factoren vind je (te) onzeker dan? 1 kilo op 10.000 liter is voor een aditief volgens mij zelfs idioot veel. Kan het wel eens navragen. Ken iemand die in die branche werkt, en wel eens monsters krijgt om te testen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:40 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Maar ik denk dan toch dat n cfm-56 met zwavelrijke brandstof eerder n trail zal veroozaken dan 'n cfm56 op zwavelarme brandstof ?
[..]
Ik dank je ervoor maar...
Ik vond de oeps factor iets te groot , en de div factoren erg onzeker maar dat is my bad hoor.
1 kilo op 10.000 liter is dat reeel ? Ik weet het gewoon niet.
De cijfers maken imo iig wel duidelijk dat er ontzettend veel kerosine verstookt wordt en 'n minieme toevoeging kan volgens mij grote gevolgen hebben, zeker daarboven.
Dat denk ik niet aangezien straalmotoren toch al overvloedig veel condensatiekernen uitstoten.quote:Op vrijdag 19 april 2013 15:40 schreef Resonancer het volgende:
Maar ik denk dan toch dat n cfm-56 met zwavelrijke brandstof eerder n trail zal veroozaken dan 'n cfm56 op zwavelarme brandstof ?
http://www.telegraaf.nl/b(...)__chemtrails___.htmlquote:Complotdenker dient Wob-verzoek in over chemtrails
DEN HAAG -
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft openheid verschaft over de mysterieuze vliegtuigstrepen die ontstaan door luchtverkeer, door complotdenkers vaak aangeduid als 'chemtrails'. Zij hebben een zogeheten Wob-verzoek ingediend bij de overheid, waarin ze vragen om informatie over de sporen in de lucht.
Met een Wob-verzoek kunnen burgers inzicht krijgen in overheidsinformatie. De Wet openbaarheid van bestuur regelt het recht van burgers op informatie. Deze is in de meeste gevallen openbaar.
Een nieuwsgierige complotdenker wilde dolgraag meer weten over de chemtrails (een samentrekking van de Engelse woorden chemical en trail). In een brief aan het ministerie stelt de aanvrager in totaal vier vragen:
-de reden waarom er chemtrails zijn.
-de frequentie waarmee gevlogen wordt.
-de grondstoffen die gebruikt worden.
-gebruiken de vliegtuigen een transponder.
Keurig antwoord
De man krijgt een keurig antwoord, van een ambtenaar namens staatssecretaris Mansvelt van Infrastructuur en Milieu. De brief is gepubliceerd op de site van de Rijksoverheid.
"Vliegtuigstrepen worden gevormd ten gevolge van de uitstoot van waterdamp door vliegverkeer. Als de warme vochtige lucht die door de vliegtuigmotor wordt uitgestoten zich mengt met voldoende koude lucht op grote hoogte in de atmosfeer (8-12 km) kunnen zich ijskristallen vormen, zichtbaar als vliegtuigstrepen. De kleur van de vliegtuigstrepen wordt vooral bepaald door de positie van de zon ten opzichte van de strepen en de waarnemer. Bij laagstaande zon vlak voor zonsondergang kunnen ze een felgele of oranje kleur krijgen. Ook kan de aanwezigheid van andere wolken de kleur van de strepen beïnvloeden."
Uiteindelijk concludeert de ambtenaar: "Gelet op het voorgaande kan ik uw verzoek om informatie uit documenten niet honoreren, omdat het ministerie niet over documenten beschikt waarin de door u gevraagde informatie is opgenomen."
Ben blij dat er hoogopgeleiden voor onze overheid werken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:17 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)__chemtrails___.html
lijkt exact op hoe het op wikipedia zo'n beetje beschreven word..quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:17 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)__chemtrails___.html
duidelijk de chemtrials te zien.quote:
aquote:
ja mooi bleven ze lang in de lucht hangen.quote:
Niet zo lang, kwartiertje denk ik.quote:Op maandag 17 juni 2013 13:41 schreef tribalwars het volgende:
[..]
a
[..]
ja mooi bleven ze lang in de lucht hangen.
Telegraaf kennende zou het zomaar zo kunnen zijn.quote:Op maandag 17 juni 2013 12:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
lijkt exact op hoe het op wikipedia zo'n beetje beschreven word..
copy paste??
[ afbeelding ]
Gewoon wikipedia.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:04 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Telegraaf kennende zou het zomaar zo kunnen zijn.
Ik neem maar aan dat ze bedoelen als we er eenmaal aan begonnen zijn ? Of zijn ze dat al ?quote:If SRM were terminated for any reason, there is high confidence
that global surface temperatures would rise very rapidly to values consistent with the
greenhouse gas forcing. CDR and SRM methods carry side effects and long-term
consequences on a global scale
http://coto2.files.wordpr(...)icy-summary-2013.pdf
Wat leevoer met verse patenten:quote:“New and improved observational aerosol datasets have emerged since AR4. A number of field experiments have taken place.”
Oh ja, die is ook leuk.quote:Op zondag 9 februari 2014 13:07 schreef DemonRage het volgende:
Past wel in dit topic:
GeoEngineering Watch: Facebook User Account Frozen After Posting Photo
Hij zoekt alleen maar wat sfeerfoto's hoorquote:Op zaterdag 8 februari 2014 16:36 schreef Lavenderr het volgende:
crosspost van FP
Gaat over chemtrails dus past hier wel
Daniël Lohues zoekt foto's platteland
ATTENTION CHEMTRAILS ACTIVISTS AND ONLINE RESEARCHERSquote:Op zondag 9 februari 2014 13:07 schreef DemonRage het volgende:
Past wel in dit topic:
GeoEngineering Watch: Facebook User Account Frozen After Posting Photo
De TT was eerst anders. Stond chemtrails in.quote:Op zondag 9 februari 2014 14:16 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hij zoekt alleen maar wat sfeerfoto's hoor
[..]
ATTENTION CHEMTRAILS ACTIVISTS AND ONLINE RESEARCHERS
Altijd aardig om je artikel zo te beginnen. Maar waarom zou Facebook een foto van een stel ballasttanks verwijderen?
Staat zelfs nog steeds in de url.quote:Op zondag 9 februari 2014 14:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De TT was eerst anders. Stond chemtrails in.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:08 schreef Lavenderr het volgende:
Geen chemtrails de laatste dagen en dat komt volgens Niburu vanwege de wereldtop in Den Haag
http://www.niburu.co/inde(...)chemtrails&Itemid=24
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |