abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125261465
Minstens 5 doden nadat Poolse bus met kinderen van brug stort op E34 in Oelegem
Op de E34 Turnhout-Antwerpen is vanmorgen vroeg rond 6u30 een zwaar ongeval gebeurd met een Poolse bus met voornamelijk Russische kinderen tussen 15 en 22 jaar. Daarbij zijn minstens vijf mensen, van wie drie kinderen, om het leven gekomen. De balans zal mogelijk nog hoger oplopen, want er zijn ook vijf zwaargewonden. Tien anderen raakten lichtgewond.

De bus stortte volgens de eerste berichten in Oelegem bij Ranst van een brug metersdiep naar beneden, vloog door een vangrail en belandde uiteindelijk op zijn zijkant in de lagergelegen berm. De ravage is enorm groot, maar er zouden nu geen passagiers meer gekneld zitten in de bus.

Volgens het regionale departement voor Noodsituaties in het Russische Volgograd komen de inzittenden van de in Ranst gecrashte bus uit het district Soerovikino. Nog volgens deze bron betrof het "volgens voorlopige informatie" 31 kinderen en acht volwassenen. Volgens de gemeente Ranst ging het om 42 inzittenden.

Russen.
De omstandigheden van het ongeluk zijn nog niet duidelijk, maar de bus is op een brug door de vangrail gereden en naar beneden gestort. Er waren geen andere voertuigen bij het ongeval betrokken. Het gaat het om een Poolse bus, waarin ook kinderen uit Rusland tussen 15 en 17 jaar zaten. Aanvankelijk was er sprake dat zij de Oekraïense nationaliteit zouden hebben, maar het gaat om Russen die op weg waren van Volgograd naar Parijs. De inzittenden zijn vooral jongeren tussen 15 en 22 jaar.

Enorme ravage
Er zijn vijf doden te betreuren. Het zou gaan om één begeleider, de buschauffeur en drie kinderen. Ondertussen bevestigde Lode Hofmans, burgemeester van Ranst, ook een vijfde dodelijk slachtoffer. De gemeentelijke fase van het rampenplan is er van kracht. "Verschillende gewonden zijn intussen al naar ziekenhuizen overgebracht, de passagiers die ongedeerd bleven worden voorlopig opgevangen in de brandweerkazerne van Zandhoven", aldus Hofmans.

Ook medisch interventieplan is afgekondigd. De hulpdiensten zijn ter plaatse om de reizigers te evacueren. Op de E34 richting Antwerpen is er ook grote hinder voor het verkeer. De rechterrijstrook is afgesloten. De ravage is enorm, maar er zou niemand meer gekneld zitten. De passagiers worden overgebracht naar de brandweerkazerne in Zandhoven.

De gewonden zijn overgebracht naar ziekenhuizen in Lier, Malle, Herentals, Deurne en Stuyvenbergh. In het gemeentehuis van Broechem is een coördinatiecentrum ingericht, waar de verschillende verantwoordelijken zoals brandweer, politie en medische diensten momenteel informatie uitwisselen.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)E34-in-Oelegem.dhtml

De chauffeur zal wel weer de zwarte piet worden van dit triest gebeuren.
Wat een einde van waarschijnlijk een mooie vakantie.
Life is Music
  zondag 14 april 2013 @ 12:34:43 #2
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_125261826
Kan zijn...maar die zat dan ook wel achter het stuur op het moment supreme.
  zondag 14 april 2013 @ 13:24:06 #3
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_125263311
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:21 schreef Fredo55 het volgende:
De chauffeur zal wel weer de zwarte piet worden van dit triest gebeuren.
Hij reed dan ook hè.....
pi_125263564
Als je ziet wat voor smak die bus gemaakt heeft, is het nog een wonder dat er maar 5 dodelijke slachtoffers zijn.
pi_125263641
Bij vertrek uit Rusland is de regio Antwerpen toch geen logische route naar Parijs?
pi_125264296
quote:
99s.gif Op zondag 14 april 2013 12:34 schreef TR08 het volgende:
Kan zijn...maar die zat dan ook wel achter het stuur op het moment supreme.
En als die dat niet zat dan is het helemaal de zwarte piet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zondag 14 april 2013 @ 14:08:47 #7
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_125264767
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 13:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Bij vertrek uit Rusland is de regio Antwerpen toch geen logische route naar Parijs?
Begrijp ik ook niet :o

Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 14 april 2013 @ 17:53:37 #9
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_125274105
Damn, helemaal van Rusland naar België rijden met de bus. Wat een afstand. Die waren zeker niet helemaal fris meer lijkt mij.
pi_125274251
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 13:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Je kunt onderweg toch ook steden bekijken? Vreemde vraag dit.
pi_125274681
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 17:55 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Je kunt onderweg toch ook steden bekijken? Vreemde vraag dit.
Uit de OP komt er niks over een rondreis naar boven, je kan er zelfs uit opmaken dat het een reis van A naar B is en dan is Antwerpen geen logische plek om te belanden... Je zou je kunnen afvragen of de chauffeur wellicht niet helemaal helder was en of je daar ook de oorzaak van dit ongeval zou kunnen zoeken.
pi_125274877
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:

En als die dat niet zat dan is het helemaal de zwarte piet.
Dan was het feitelijk niet de chauffeur... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 14 april 2013 @ 18:08:58 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_125274930
Volgens het NOS Journaal kwam de bus vanuit Berlijn. Geen remsporen op de weg, dus chauffeur wellicht in slaap gevallen of onwel geworden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_125274944
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2013 18:04 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Uit de OP komt er niks over een rondreis naar boven, je kan er zelfs uit opmaken dat het een reis van A naar B is en dan is Antwerpen geen logische plek om te belanden... Je zou je kunnen afvragen of de chauffeur wellicht niet helemaal helder was en of je daar ook de oorzaak van dit ongeval zou kunnen zoeken.
Het was een rondreis. Ze zijn ook in Berlijn geweest.
  Moderator maandag 15 april 2013 @ 19:06:17 #15
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_125320377
België met bussen :r
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')