Vooral dat laatste is cruciaal, vandaar dat ik het eerst met een excuus begin en dat ik aangeeef dat de toegezegde hulp van jullie kant uitgebleven is. Ik moet toch wat.quote:Op zondag 14 april 2013 22:21 schreef Bucketlist het volgende:
Het maakt helemaal niet uit of er al een andere huurder is. Ook al hebben ze geen andere huurder maar willen ze jou opzegging niet ongedaan maken dan heb je nog steeds een probleem en moet je weg.
Je moet gewoon hopen dat de verhuurder mee wil werken. Uit coulance.
Heel slim idd om te beginnen met verwijten te spuien als je moet hopen op een gunts van hun kant.quote:Op zondag 14 april 2013 22:25 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Vooral dat laatste is cruciaal, vandaar dat ik het eerst met een excuus begin en dat ik aangeeef dat de toegezegde hulp van jullie kant uitgebleven is. Ik moet toch wat.
Uiteraard zal ik ook toegeven en niet ontkennen dat ik foute dingen heb gedaan en niet altijd correct gehandeld heb zoals het hoort. Maar proceduers en huisuitzettingen staat in feite niemand op te wachten.
Als de woingstichting er ook zo over denkt dan komt het nog goed. eigenlijk ben ik door deze gebeurtenis tot inkeer gekomen en sta ik er nu pas bij stil welke verkeerde acties en beslissingen ik genomen heb, maar als dat voor de woingstichting maar mosterd na de maaaltijd is.quote:Op zondag 14 april 2013 22:30 schreef marsan het volgende:
[..]
Heel slim idd om te beginnen met verwijten te spuien als je moet hopen op een gunts van hun kant.
Jammer genoeg denk ik dat jij gewoon zodanig in elkaar zit dat je ook echt denkt dat alles vooral aan anderen te wijten is en dat jij vooral slachtoffer bent.
Zal na teruhkomst van kantoor meteen ook naar maatschappelijkwerk gaan, maar ga voor half 9 al wachten voor kantoor, zodat ik meteen als eerder binnen kan als het open gaat, niet eerst bellen. Ik heb het mobiel nummer bijmij vanb iemand die binnen 20 minuten ter plaatse is om mij bij te staan als ik er zelf niet goed uiot kom. Hij kan de situatie beter uitleggen zonder stras. Die man heeft mij kostelkoss verhuist en koent mij al langer, zijn vriendin woont in dezelfde flat als mij, maar dan op de begane grond.quote:Op zondag 14 april 2013 22:43 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Als de woingstichting er ook zo over denkt dan komt het nog goed. eigenlijk ben ik door deze gebeurtenis tot inkeer gekomen en sta ik er nu pas bij stil welke verkeerde acties en beslissingen ik genomen heb, maar als dat voor de woingstichting maar mosterd na de maaaltijd is.
Jij snapt echt niet wat marsan zei he?quote:Op zondag 14 april 2013 22:43 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Als de woingstichting er ook zo over denkt dan komt het nog goed. eigenlijk ben ik door deze gebeurtenis tot inkeer gekomen en sta ik er nu pas bij stil welke verkeerde acties en beslissingen ik genomen heb, maar als dat voor de woingstichting maar mosterd na de maaaltijd is.
Leg het dan eens in jouw worden uit, ik heb begrepen dat ik voor te beginnen geen verwijtbare taal moet spuien naar huntoe.quote:
Jij moet morgen je excuses maken voor je overhaaste beslissing en niet beginnen over het deel wat zij -naar jouw zeggen- niet zijn nagekomen. De woningbouw staat prima in haar recht om het door jou persoonlijk ondertekende en ingeleverde formulier te gebruiken waar het voor staat: opzegging van de huur na twee maanden. Waar jij daarna gaat wonen is niet hun probleem.quote:Op zondag 14 april 2013 22:51 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Leg het dan eens in jouw worden uit, ik heb begrepen dat ik voor te beginnen geen verwijtbare taal moet spuien naar huntoe.
Bedankt voor de tip, na die excuus zal ik niet verder in discussie gaan indien er niet overeenstemming bereikt gaat worden. Hij heeft een eigen bedrijf in de nabijheid, maar ails ik hem bel dan zal hij binnen 20 minuten per plaatse zijn en het gesprek op een rustiger wijze overnemen. Ze zullen mij niet baar buiten sturen om daar te wachten, maar als ze dat excuus al aanvaarden dan ben ik al heel gerustgestelder.quote:Op zondag 14 april 2013 22:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jij moet morgen je excuses maken voor je overhaaste beslissing en niet beginnen over het deel wat zij -naar jouw zeggen- niet zijn nagekomen. De woningbouw staat prima in haar recht om het door jou persoonlijk ondertekende en ingeleverde formulier te gebruiken waar het voor staat: opzegging van de huur na twee maanden. Waar jij daarna gaat wonen is niet hun probleem.
Kort gezegd: als zij jouw opzegging ongedaan maken mag jij hen op je blote knietjes danken. Doen ze het niet, dan ligt dat echt aan JOU en en niet aan de woningbouw. En als jij daar met verwijten gaat zwaaien gaat dat je zaak niet helpen.
Eerlijk gezegd: als ik jou was zou ik die persoon die jou wil helpen nu al bellen en vragen of die erbij kan zijn. Voor je ter plekke weer impulsieve uitspraken doet. Kan hij je daarna meteen meenemen naar het maatschappelijk werk voor verdere ondersteunen. Want dat heb je hard nodig.
^^ Dit.quote:Op zondag 14 april 2013 22:21 schreef Bucketlist het volgende:
Je moet gewoon hopen dat de verhuurder mee wil werken. Uit coulance.
Waarom denk je dat?quote:Op zondag 14 april 2013 23:04 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ze zullen mij niet baar buiten sturen om daar te wachten,
Dat doen ze nooit en hebben ze bij mij nog nooit gedaan. Het is een woingstichting die de meeste huurders persoonlijk kennen, ze hebben best wel veel tijd en energie in mij gestoken. Maar door de fusie zijn er oud medewerkers verplaats en nieuwe erbij gekomen, en die weten maar weinig van mij. de oud consulenten zitten in het andere kantoor in Kerrade en hebben ook anddre funties gekregen, mar heb wel een van hun gemaild met alle prolmen en hij weet wel veel vann mij hij was ook betriokken bij de eerste huuropzegging en de annulering daarvanquote:
Er vanuit gaande dat je op je 18e op jezelf ging wonen ben je nu dus iets van 44?quote:Op zondag 14 april 2013 23:04 schreef -Hakuna- het volgende:
want ik huur al 26 jaar bij deze woonstiching
Zijn geboortedatum staat gewoon in z'n profiel, hij wordt dit jaar 48.quote:Op zondag 14 april 2013 23:13 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat je op je 18e op jezelf ging wonen ben je nu dus iets van 44?
Gewoon triest dit
Ben nu 47 jaar, maar huur sinds 1998 of 89 bij dezelfde woingstichting, voorheen heb ik op kamers gewoont en twee keer een bovenwoing bij een particulier in de tijden dat ze niet zulke eisen stelde als nu.quote:Op zondag 14 april 2013 23:13 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat je op je 18e op jezelf ging wonen ben je nu dus iets van 44?
Gewoon triest dit
En dit.quote:Op zondag 14 april 2013 23:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dit.
Voor nu 1 tip: GA SLAPEN! Vergeet je nachtelijke wandelingen. Zet je PC uit. Zet de wekker op 7 uur (maak daar een gewoonte van!), en zorg dat je geschoren bent morgenochtend.
Succes
Ben soms erg nerveus en onrusdtig zoals nu en dan type ik slordig met fouten die ik dan probeer zo snel meglijk te corrigeren. als ik rustig en stel dat ze morgen alles ongedaan maken dan zal dat meteen te zien zijn in beter schrijf en typerwerkquote:Op zondag 14 april 2013 23:16 schreef Gia het volgende:
Waarom typ je steeds 'woing', 'woingstichting' e.d.?
Het is woning, met een 'n' ertussen. Of huis.
Verder is het vrij zinloos om allerlei scenario's te bedenken, daar maak je jezelf alleen maar gek door, ga je piekeren en slaap je niet. Kom je morgen bij de woningstichting met wallen onder je ogen. Ga slapen, morgen vroeg op en zo vroeg mogelijk er naartoe.
Daar vrees ik voor, ik heb inderdaad problemen gemaakt, maar het lijkt wel alsof ze gewacht hebben dat ik deze foot gemaakt heb zodat ze eindelijk van mij af willen, tenminste dat gevoel heb ik. maar dat hoor ik morgen wel als ik meteen te horen krijg dat de woing vergeven is of ze zeggen meteen dat deze keer niet ongedaan gemaakt gaan worden, maar dat via het maatschappelijkw erk mij onder begeleid wonen gaan zetten, met eerst crisesopvang als ik voor eind mei niet weg ben. Zoiets heb ik zelf ook subtiel aangeven, dat ik onder begeleding wilde en desmoods criseopvang, dat is weer vabn die uitspraken waar ik nu weer spijt va heb. Wel het lieft begeleiding hebben in mij hiuidge woming.quote:Op zondag 14 april 2013 23:23 schreef BlueMage het volgende:
Tsja ik ben toch bang dat die wbv het wel een beetje gehad heeft met TS. Hij heeft al eerder voor veel problemen gezorgd, kan me dus wel voorstellen dat ze die opzegging niet meer ongedaan gaan maken, eens houdt het op.
Let op het vetgedrukte: die keuze heb je niet, het is aan de woningbouw.quote:Op zondag 14 april 2013 23:28 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Daar vrees ik voor, ik heb inderdaad problemen gemaakt, maar het lijkt wel alsof ze gewacht hebben dat ik deze foot gemaakt heb zodat ze eindelijk van mij af willen, tenminste dat gevoel heb ik. maar dat hoor ik morgen wel als ik meteen te horen krijg dat de woing vergeven is of ze zeggen meteen dat deze keer niet ongedaan gemaakt gaan worden, maar dat via het maatschappelijkw erk mij onder begeleid wonen gaan zetten, met eerst crisesopvang als ik voor eind mei niet weg ben. Zoiets heb ik zelf ook subtiel aangeven, dat ik onder begeleding wilde en desmoods criseopvang, dat is weer vabn die uitspraken waar ik nu weer spijt va heb. Wel het lieft begeleiding hebben in mij hiuidge woming.
Als ze zeggen dat de woning vergven is hebben ze in die slecths 2 uur van de mogelkijkheid gebruik gemaakt om heel snel een huurder te vinden om te voorkomen dat ik het ongedaan zal maken.
Dit !!!!quote:Op zondag 14 april 2013 23:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dit.
Voor nu 1 tip: GA SLAPEN! Vergeet je nachtelijke wandelingen. Zet je PC uit. Zet de wekker op 7 uur (maak daar een gewoonte van!), en zorg dat je geschoren bent morgenochtend.
Succes
Dat sowiszo als ik er zelf niet uikomt, maar het lan twee kanten opgaan.quote:Op zondag 14 april 2013 23:31 schreef Pleun2011 het volgende:
Gewoon naar maatschappelijk werk gaan en een professional laten bemiddelen.
Morgen weet je het, en nu je bed in zodat je morgenochtend in staat bent een fatsoenlijk gesprek te voeren.quote:Op zondag 14 april 2013 23:33 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Dat sowiszo als ik er zelf niet uikomt, maar het lan twee kanten opgaan.
Als ze puur zakelijk en juridisch denken kunnen ze de huuropzegging zonder discussie doorzetten
Als ze menselijk denken kunnen zo met voorwaarden mij een laaste kans geven. waarin dan eventuele duidelijk afspraken gemaakt kunnen worden naar mij toe.
Ga slapen dit helpt niet. Ga ervanuit dat ze nu te groot zijn om iets persoonlijks tegen je te hebben. Je gaat naar binnen je vraagt om te annuleren en die dame achter de balie nog moe van het weekend klikt zo je opzegging weg. Ze heeft geen zin om je dossier erbij te pakken, ze heeft helemaal geen zin om na te denken, ze klikt en jouw probleem is opgelost.quote:
Er zijn wel plekken, RIBW's met zelfstandige woningen die wel begeleiding krijgen. Helaas wordt ook hier bezuinigd.quote:Op maandag 15 april 2013 00:17 schreef dotKoen het volgende:
Ik vraag me af of er echt goede oplossingen zijn voor mensen zoals TS. Mensen met psychiatrische problematiek waardoor ze zich op elk vlak in de problemen weten te werken, maar niet ziek genoeg zijn om met een rechtelijke machtiging op te laten nemen in een instelling (waar de minister in al haar wijsheid ook alle bedden aan het saneren is...). Onze samenleving is gewoon te complex geworden voor dit soort mensen.
Helaas ja. En nog meer helaas: ministers die menen dat je een probleem "oplost" door net te doen alsof het probleem niet bestaat, zoals in de GGZ nu gebeurt.quote:Op maandag 15 april 2013 00:17 schreef dotKoen het volgende:
Ik vraag me af of er echt goede oplossingen zijn voor mensen zoals TS. Mensen met psychiatrische problematiek waardoor ze zich op elk vlak in de problemen weten te werken, maar niet ziek genoeg zijn om met een rechtelijke machtiging op te laten nemen in een instelling (waar de minister in al haar wijsheid ook alle bedden aan het saneren is...). Onze samenleving is gewoon te complex geworden voor dit soort mensen.
Dat scheelt je dan weer reageren op zijn topics.quote:Op maandag 15 april 2013 10:47 schreef Ridocar het volgende:
TS heeft voor mij afgedaan, wat de uitkomst moge zijn. Lees ik dit topic in, zie ik posts van TS die atm heel veel spijt heeft en het nooit meer zal doen.
Ik durf te wedden dat TS als een blad 180 graden zal draaien zodra hij zijn opzegging heeft kunnen annuleren. TS kan zijn 'leventje' weer oppakken en buuv lastigvallen ('welke excuusbrief?'). Leer mij borderliners kennen...
Dat zeg ik niet. Ik geef mijn mening over de zoveelste situatie waarin TS is terechtgekomen.quote:Op maandag 15 april 2013 10:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat scheelt je dan weer reageren op zijn topics.
Maar hij heeft afgedaan. Dus we weten al dat je voortaan alles zal afkeuren. Dan kun je dat ook wel achterwege laten.quote:Op maandag 15 april 2013 10:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik geef mijn mening over de zoveelste situatie waarin TS is terechtgekomen.
En als ik positief was gebleven? mag ik dat dan ook maar één keer posten?quote:Op maandag 15 april 2013 10:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar hij heeft afgedaan. Dus we weten al dat je voortaan alles zal afkeuren. Dan kun je dat ook wel achterwege laten.
Nee, dan mag je constructief bijdragen!quote:Op maandag 15 april 2013 11:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En als ik positief was gebleven? mag ik dat dan ook maar één keer posten?
Beetje krom, vind je ook niet?quote:Op maandag 15 april 2013 11:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dan mag je constructief bijdragen!
Kritisch kan ook constructief zijn. Maar als jij het nodig acht om hier te komen melden dat TS voor jou heeft afgedaan, dan heb jij voor het nut van dit topic afgedaan.quote:Op maandag 15 april 2013 11:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Beetje krom, vind je ook niet?
Nee, ik zal geen constructieve bijdragen meer leveren, maar dat betekent niet dat ik geen kritische posts meer zal zetten.
Wat is het nut van topic dan? Voor TS is dit topic een vraagbaak en dagboek. Voor mij is het leesvoer. Misschien dragen mijn posts op een of andere manier wel bij (onwaarschijnlijk), maar dat is niet meer de reden dat ik de posts zet. TS zal waarschijnlijk toch wel zijn plan trekken. Daar ben ik wel van overtuigd. Maar om mij proberen de mond te snoeren vind ik nogal wat.quote:Op maandag 15 april 2013 11:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kritisch kan ook constructief zijn. Maar als jij het nodig acht om hier te komen melden dat TS voor jou heeft afgedaan, dan heb jij voor het nut van dit topic afgedaan.
Ik snoer je de mond niet, ik reageer kritisch op je. En nu heb ik het wel gehad met je.quote:Op maandag 15 april 2013 11:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat is het nut van topic dan? Voor TS is dit topic een vraagbaak en dagboek. Voor mij is het leesvoer. Misschien dragen mijn posts op een of andere manier wel bij (onwaarschijnlijk), maar dat is niet meer de reden dat ik de posts zet. TS zal waarschijnlijk toch wel zijn plan trekken. Daar ben ik wel van overtuigd. Maar om mij proberen de mond te snoeren vind ik nogal wat.
Misschien een mod die iets zinnigs daarover te zeggen heeft...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |