abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125245866
Hallo allemaal :)

Ben even benieuwd naar jullie mening..

Korte situatieschets:
Ik heb een HBO en WO-master opleiding binnen de zorg. Ik heb dit nooit heel geweldig gevonden en mijn motivatie voor de WO opleiding was eigenlijk dat ik niet zeker wist wat ik nou precies wilde doen na mijn HBO opleiding. Ik zocht nog wat meer verdieping en door de bezuinigingen e.d. kon ik echter niet opnieuw een andere voltijdstudie gaan doen. Daardoor ben ik een pre-master en master gaan doen die aansloot op mijn HBO. Ik ben vorig jaar augustus afgestudeerd en sindsdien werkzoekend en daarnaast op invalbasis werkzaam in de kinderopvang. Naast dat er momenteel erg weinig vacatures zijn binnen het vakgebied waar ik voor ben opgeleid wil ik eigenlijk graag een andere richting op.

Nu heb ik een leuke baan aangeboden gekregen (wel na sollicitatie van mijn kant ;) ) in een totaal andere branche. De baan lijkt me erg leuk maar het salaris viel me eigenlijk toch wel wat tegen. Het gaat om een 40-uurs functie met een bruto salaris van 1700 euro per maand. Het salaris is verder niet meer onderhandelbaar en er staan er genoeg in de rij voor de functie. Het gaat om een contract voor 6 maanden met wellicht doorgroeimogelijkheden in de toekomst.

Samenvatting ;):
HBO + WO opleiding binnen de zorg maar wil er eigenlijk niet in verder. Baan aangeboden gekregen binnen andere branch die me erg leuk lijkt. Het salaris is erg laag: 1700 bruto per maand voor 40 uur per week. Wellicht wel doorgroeimogelijkheden.

Wat zouden jullie doen?
pi_125246009
Al was het netto zou ik het nog niet doen, is bijna vrijwilligerswerk dit.
pindazakje
pi_125246026
Lekker blijven zitten waar je nu zit. Flinke terugval in salaris en maar zes maanden contract in deze tijden. Keuze lijkt me niet moeilijk. ;)
pi_125246074
:') ik begon al met 2300 bruto en had geen vooropleidingsniveau nodig

1700 bruto is een fooi :')
pi_125246079
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:57 schreef omemiloo het volgende:
Lekker blijven zitten waar je nu zit. Flinke terugval in salaris en maar zes maanden contract in deze tijden.
Ik ben nu fulltime beschikbaar maar ik word rond de 12-15 uur per week ingezet. Ik verdien daardoor rond de 400-500 euro per maand. Het is geen vetpot in de kinderopvang helaas ;)
pi_125246122
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:58 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik ben nu fulltime beschikbaar maar ik word rond de 12-15 uur per week ingezet. Ik verdien daardoor rond de 400-500 euro per maand. Het is geen vetpot in de kinderopvang helaas ;)
Vraag om meer uren in je huidige baan.

edit: oh, dit betaalt ook niet echt goed
pi_125246123
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:58 schreef admiraal_anaal het volgende:

Waar zit je nu op als mod?
pindazakje
pi_125246148
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:59 schreef omemiloo het volgende:

[..]

Vraag om meer uren in je huidige baan.
Dat zit er niet in omdat er leegloop is in de kinderopvang ;) daarbij zijn er veel korte diensten aangezien het vaak gaat om buitenschools opvang. Dan werk ik bijv. van 14-18u.

quote:
maar zes maanden contract in deze tijden. Keuze lijkt me niet moeilijk
.
Ik heb nu overigens 1-jarig 0-uren contract.

De nieuwe functie betreft een 'junior' functie binnen een jong bedrijf dat overigens heel snel groeit. Vandaar dat ik wel kansen zie in de toekomst als het goed gaat.
pi_125246330
Hoe oud ben je dan?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:03:59 #10
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_125246342
Waarom zou je er niet voor gaan? Je verdient nu ook niet erg veel en de branche waarin je nu werkt vind je niet echt leuk ...
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_125246362
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe oud ben je dan?
26
pi_125246405
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:03 schreef Sylver_ het volgende:
Waarom zou je er niet voor gaan? Je verdient nu ook niet erg veel en de branche waarin je nu werkt vind je niet echt leuk ...
Ja, geen idee. Ik ga er waarschijnlijk ook wel voor maar een stemmetje in mijn achterhoofd zegt dat het wel érg laag is. Wellicht omdat ze doorhebben dat ik het wel heel graag wil? Aan de andere kant is het voor hen ook wel een gok omdat ze iemand aannemen die totaal geen ervaring heeft en in een totaal andere richting is opgeleid...

Mijn vriend werkt overigens ook fulltime (modaal salaris) dus alles wat ik binnen breng is mooi meegenomen :P
pi_125246491
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 21:58 schreef admiraal_anaal het volgende:

Dat is wel heel erg afhankelijk van de beroepsgroep hè. In de zorg is het gewoon geen vetpot. Hoe het in de branche zit waar TS nu aan de slag kan, daar heb ik geen idee van.

En 1.700 euro is niet veel nee. Maar je moet ergens beginnen. Je kunt wel heel hard roepen dat het te weinig is, maar TS heeft wel wat te doen en ontwikkelt zichzelf, in plaats van grotendeels thuis te zitten en maandelijks minder binnen te halen dan hij zou overhouden bij deze baan.

En tsja, maar een half jaar... het is wel een half jaar. In die opvangtoko heeft ie ook geen zekerheid.
Schip ahoy!
pi_125246936
Je moet ergens beginnen en wie weet kun je bij goed functioneren al binnen korte tijd doorstromen naar een beter betaalde functie.. en zo niet dan heb je weer wat extra werkervaring voor op je cv, staat vast een stuk beter op je cv dan kinderopvang. Dus ik zeg: doen!
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:18:23 #15
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_125246965
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:05 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ja, geen idee. Ik ga er waarschijnlijk ook wel voor maar een stemmetje in mijn achterhoofd zegt dat het wel érg laag is. Wellicht omdat ze doorhebben dat ik het wel heel graag wil? Aan de andere kant is het voor hen ook wel een gok omdat ze iemand aannemen die totaal geen ervaring heeft en in een totaal andere richting is opgeleid...

Mijn vriend werkt overigens ook fulltime (modaal salaris) dus alles wat ik binnen breng is mooi meegenomen :P
Dan zou ik er zeker voor gaan :) Maar goed, persoonlijk doe ik ook liever iets dat ik leuk vind voor een lager salaris, dan dat ik veel geld verdien maar met tegenzin naar het werk ga. Uiteraard wel binnen het redelijke, ik moet er wel van rond kunnen komen :)

Maar is die 1700,- ook weinig voor de branche?
pi_125246997
Je gaat er netto dus wel flink op vooruit, maar je levert er weer flink wat tijd voor in...

Gevoelsmatig zou ik liever fulltime voor weinig werken, dan minimaal voor nog veel minder...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_125247081
Je hebt nu niets plus een groeiend cv gat en je hebt kans op weinig verdienen in iets dat je leuk vindt met groeimogelijkheden. Waar moet je over denken?
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:21:10 #18
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_125247097
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is wel heel erg afhankelijk van de beroepsgroep hè. In de zorg is het gewoon geen vetpot. Hoe het in de branche zit waar TS nu aan de slag kan, daar heb ik geen idee van.

En 1.700 euro is niet veel nee. Maar je moet ergens beginnen. Je kunt wel heel hard roepen dat het te weinig is, maar TS heeft wel wat te doen en ontwikkelt zichzelf, in plaats van grotendeels thuis te zitten en maandelijks minder binnen te halen dan hij zou overhouden bij deze baan.

En tsja, maar een half jaar... het is wel een half jaar. In die opvangtoko heeft ie ook geen zekerheid.
Dat!

Doe het gewoon. Is het nix voor je, dan heb je een ervaring erbij!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_125247344
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:21 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat!

Hallo O+ Elies O+
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:27:11 #20
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_125247383
Wat al gezegd is hierboven!
Het is niet essentieel om rond te komen, dus doe wat je leuk vindt. Zo kun je ervaring opbouwen. Zo te horen is het in beide sectoren maar ff afwachten wat de perspectieven zijn, maar doe wat je leuk vindt en als je toch na 6 maanden ander werk moet zoeken heb je iig werkervaring!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:27:59 #21
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_125247411
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:21 schreef ElisaB het volgende:
Dit zeg ik ook als ik vrouwen aanspreek tijdens het uitgaan :@
  Licht Ontvlambaar zaterdag 13 april 2013 @ 22:29:07 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125247458
Ik zou het doen, de toekomstperspectieven in de kinderopvang worden ook met de dag minder.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:30:33 #23
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_125247506
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:27 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dit zeg ik ook als ik vrouwen aanspreek tijdens het uitgaan :@
:P
pi_125247513
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:29 schreef Sjeen het volgende:
Ik zou het doen, de toekomstperspectieven in de kinderopvang worden ook met de dag minder.
Dit dus, de meeste ouders zoeken nu andere oplossingen
pi_125247731
Daarbij zo verkeerd is het loon niet als je nagaat dat je bij de post.nl op een loontje van 1480 bruto per maand zit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')