abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125240114
Net gemeten met de GPS in m`n telefoon hoeveel de afstand was bij Auto 1 wat ik kon lezen. Dat was 22,5 meter. Auto 2 kon ik ook lezen (Dus m`n ogen moesten tóch wennen) en dat was 40 meter!
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:27:03 #52
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_125244837
Ik heb hetzelfde hoor. Mijn ogen zijn niet erg goed meer (maar wel goedgekeurd, ik heb ook gewoon een rijbewijs), maar voor bepaalde afstanden heb ik langer nodig voordat mijn ogen gefocust zijn voor die afstand. Verder niet zo veel last van bij het rijden, ik ben ook in één keer geslaagd voor het examen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 13 april 2013 @ 21:35:59 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125245193
Kentekens zijn een probleem maar borden boven de weg niet?
Of word je zo'n bestuurder die op het laatste moment nog moet uitvoegen omdat hij de borden niet kan lezen?

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_125255776
Even wat posts opgeruimd en notes gezet. Het is inderdaad weer een Braddie-topic. Als je daar niet tegen kan laat je hem links liggen. Het is namelijk niet de bedoeling om users af te zeiken en topics om zeep te helpen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 17:42 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik zie op straat als ik buiten loop gewoon prima hoor :) En ik kan ook gewoon prima lezen, en kleine lettertjes zie ik ook prima, maar een kenteken lukt me om de een of andere reden gewoon niet.

Ik heb +2,75 en +3.. dat valt toch allezins mee? Die oogafwijking die ik dacht te hebben was volgens de oogarts niet meer waar te nemen, dus dat kan het ook niet zijn.
Erg apart dat je een plus afwijking hebt en kentekens van een afstand niet kunt lezen. Of je hebt het verkeerd begrepen van de oogarts en je hebt wel een min afwijking (maar aangezien je mét bril die klaarblijkelijk de plus afwijking zou moeten oplossen nog steeds de kentekens niet kan lezen lijkt me dat de sterkte van je glazen in je bril gewoon nog steeds niet kloppen) of ik zou eens even naar een andere gaan.

Een plus afwijking heeft namelijk geen kont te maken met bijziendheid. Ofwel: Met een plusafwijking zie je de dingen van dichtbij niet meer scherp en veraf juist wel.
pi_125255861
quote:
3s.gif Op zondag 14 april 2013 03:00 schreef Anne het volgende:
Even wat posts opgeruimd en notes gezet. Het is inderdaad weer een Braddie-topic. Als je daar niet tegen kan laat je hem links liggen. Het is namelijk niet de bedoeling om users af te zeiken en topics om zeep te helpen.

[..]

Erg apart dat je een plus afwijking hebt en kentekens van een afstand niet kunt lezen. Of je hebt het verkeerd begrepen van de oogarts en je hebt wel een min afwijking (maar aangezien je mét bril die klaarblijkelijk de plus afwijking zou moeten oplossen nog steeds de kentekens niet kan lezen lijkt me dat de sterkte van je glazen in je bril gewoon nog steeds niet kloppen) of ik zou eens even naar een andere gaan.

Een plus afwijking heeft namelijk geen kont te maken met bijziendheid. Ofwel: Met een plusafwijking zie je de dingen van dichtbij niet meer scherp en veraf juist wel.
Ik moest blijkbaar aan m`n glazen wennen... want ik zag het kenteken op een kleine 40 meter afstand opeens prima :) Nouja... prima is relatief, maar ik had 1 lettertje fout..
En aangezien 25 meter gemeten word (Zo ongeveer) maak ik mij daar eigenlijk geen zorgen over..
pi_125255898
Dan klopt er nog steeds iets niet en is het nog steeds raar dat je de kentekens niet kan lezen zónder bril.
Je hebt immers een plus afwijking en dat heeft niks te maken met van een afstand iets niet scherp kunnen zien.
Kun je wel (makkelijk) een boek lezen zonder bril?
pi_125255927
quote:
3s.gif Op zondag 14 april 2013 03:07 schreef Anne het volgende:
Dan klopt er nog steeds iets niet en is het nog steeds raar dat je de kentekens niet kan lezen zónder bril.
Je hebt immers een plus afwijking en dat heeft niks te maken met van een afstand iets niet scherp kunnen zien.
Kun je wel (makkelijk) een boek lezen zonder bril?
Nee... niet echt makkelijk. Het kan wel, maar het is wel moeilijker als met bril.
Het kan ook komen door m`n luie oog wat ik had en Nystagmus (heel vroeger.. was er vanaf volgens de oogarts, altans.. hij merkte het niet meer op bij me)

Ik vertrouw maar op de oog arts.. Die heeft er het meeste verstand van lijkt me, toch?....

Trouwens.

http://www.brilnodig.nl/b(...)illen_vertebril.html

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2013 03:16:14 ]
pi_125256806
BRADDIE BLINDE KIP!!
pi_125258511
Ondanks de hoge leeftijd heb ik met borden op een afstand van 25+ meter geen probleem.
(geen bril dus) Wel met lezen van heel dichtbij (= hele kleine letterjes) :'(
pi_125261678
Een autokenteken lezen op 25 meter lukt mij bijna altijd wel, maar als ik op school achterin de klas zit dan kan ik bijna nooit lezen wat er op het bord staat :D
En sommige kentekens zijn gewoon duidelijker dan andere kentekens..
pi_125262954
Ik moest mijn examinator vertellen dat ik het kenteken van de auto die hij aanwees absoluut niet kon lezen. Maar dat had niet met mijn ogen te maken. De examinator was een kop groter als mij en kon over een obstakel heen kijken, wat ik niet kon waardoor ik de hele kentekenplaat gewoon onmogelijk kon zien. Dus bood ik maar aan om het kenteken van die andere auto die nog 10 meter verder stond voor hem op te noemen.

Op 25 meter iets niet scherp kunnen zien is gewoon levensgevaarlijk in het verkeer. Op de snelweg leg je elke seconde al meer meters af (zolang er geen file staat, uiteraard)
  maandag 15 april 2013 @ 12:48:03 #62
65918 IBAZ
broeinest
pi_125306750
In welke regio ga jij straks rondrijden?
pi_125308725
Al die mensen die er overheen lezen :')

Ik kan het prima zien, lag aan m`n bril.
pi_125310445
Zeg dat je dislekties bent, klaar slotje.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_125519390
Eergister rijles gehad :D Ging top. Bij het CBR geweest, kentekens kon ik allemaal lezen, kenteken van een auto op 50 meter afstand kon ik óók nog lezen :D

Een kleine 40 lessen had ik nodig volgens hem :)
pi_125519474
en begon hij weer " Kan je dat kenteken lezen? " "nee meneer" *rijd iets naar voren* " En nu? " " ehh... Nee helaas niet " * Rijd weer wat naar voren* " Kan je het nu ?.." "nee meneer" *rijd iets naar voren* " En nu? " "nee meneer" *rijd iets naar voren* " En nu? " "nee meneer" *rijd iets naar voren* BAM "nu zit je in z'n kofferbak lul" "sorry meneer"
:P
pi_125519569
Troll.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 20 april 2013 @ 13:15:54 #68
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_125520213
Hoe ver kom jij dan met hulpmiddelen bij de testen bij de opticien?
Weet niet precies hoe dat zit maar ik kon met bril het 110% rijtje lezen.
pi_125521651
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 april 2013 12:47 schreef Nemephis het volgende:
en begon hij weer " Kan je dat kenteken lezen? " "nee meneer" *rijd iets naar voren* " En nu? " " ehh... Nee helaas niet " * Rijd weer wat naar voren* " Kan je het nu ?.." "nee meneer" *rijd iets naar voren* " En nu? " "nee meneer" *rijd iets naar voren* " En nu? " "nee meneer" *rijd iets naar voren* BAM "nu zit je in z'n kofferbak lul" "sorry meneer"
:P
Nee.
Eerst gingen gewoon bij mij voor een auto kenteken op lezen (meter of 20.. zonder problemen)
Daarna vanuit een rijdende auto op een meter of 40, dat ging wat moeilijker.
Daarna zijn we naar het CBR gereden en hebben we gekeken of ik die borden kon lezen (hangen op 25 meter afstand) geen enkel probleem.
En later ben ik even op een plekje gaan staan naast de auto en heb ik op 50 meter afstand een kenteken kunnen lezen zonder problemen.

En m`n instructeur(Ik citeer) : " :D :D :D *schud hand* Gefeliciteerd jongen, heerlijk he om alles goed te kunnen zien?, je rijd ook met véél meer zekerheid, en als je zo door blijft vorderen kunnen er hééél wat uren van je les pakket af :D :D :D "

Dus ik ben blij :)
pi_125546450
quote:
Dus ik ben blij :)
Dat zei Jos Verstappen ook in het begin :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')