In Sydney moet je het ook meer van de huisfeestjes hebben, dat was tenminste mijn ervaring.quote:Op donderdag 5 september 2013 04:27 schreef star_gazer het volgende:
Ik probeer het nachtleven hier (Sydney) zoveel mogelijk te vermijden. Ofwel aso (bogans), ofwel geforceerd en soms gevaarlijk (kings cross), ofwel houtain en arrogant (doe je trouwkleding maar aan). Het is schreeuwend duur en de geslachtsdiscriminatie is echt extreem.
Nee, feesten kunnen de Aussies niet. Als voorbeeld moet je eens kijken op het muziekfestival 'stereosonic'; er zijn serieus mensen die aan de anabolen gaan voor dit evenementDe sfeer daar is echt diep triest.
Ik pak af en toe een kleine cocktail bar of een leuke backpacker bar, maar daar houd ik het bij. Nee, als je op zoek bent naar een leuk nachtleven, kun je beter naar Melbourne (of Londen) gaan
Tiesto en Avicii zouden voor mij geen namen zijn om naar een festival te gaan. Example, Calvin Harris, Madeon welquote:Op donderdag 5 september 2013 10:44 schreef kalinhos het volgende:
Ik vond Stereosonic echt een bazenfestival trouwens hoor. Ja, er lopen veel opgepompte ventjes maar die kom je in Nederland ook op elk willekeurig festival tegen. Ik vond het verder, in vergelijking met NEderland, echt 10x zo goed geregeld qua alles. Nergens rijen om drinken te halen, nergens te druk, overal gratis water beschikbaar, wc's in overvloed en altijd dichtbij, goede doorstroming NA het evenement.Tel daarbij een prima line up op ( Tiesto Aviici Calvin Harris Example om maar wat te noemen) en je krijgt echt een prima festival.
Ik vond er weinig aan. Te druk (die barrieres bij de main stage maakten het heel lastig), de muziek stond overal op fluisterstand en een te groot deel van het volk had het de druk met zichzelf om zich te vermaken. Ik weet niet, grote festivals hier (Future Musci festival ben ik ook niet kapot van) halen het niet bij Nederland IMHO, maar wellicht heeft dat ook te maken met het feit dat ik van wat stevigere muziek houd. Voordeel hier is dan wel weer dat het over het algemeen mooi weer is.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:44 schreef kalinhos het volgende:
Ik vond Stereosonic echt een bazenfestival trouwens hoor. Ja, er lopen veel opgepompte ventjes maar die kom je in Nederland ook op elk willekeurig festival tegen. Ik vond het verder, in vergelijking met NEderland, echt 10x zo goed geregeld qua alles. Nergens rijen om drinken te halen, nergens te druk, overal gratis water beschikbaar, wc's in overvloed en altijd dichtbij, goede doorstroming NA het evenement.Tel daarbij een prima line up op ( Tiesto Aviici Calvin Harris Example om maar wat te noemen) en je krijgt echt een prima festival.
Dan heb ik toch echt heel andere ervaringen gehad op tasmanie. Juist heel open volk, en vond ook wel meevallen hoe veel mensen dik waren. Ben paar keer uitgegaan en heb geen 1 x iemand zien omvallen, behalve 1x iemand zien kotsen. Natuur op Tasmanie is zoo mooi, daar zijn geen woorden voor.quote:Op maandag 2 september 2013 13:22 schreef mothergoose het volgende:
[..]
schitterende uitzichten/bergen etc ja. maar het volk hier is niet echt relaxed. erg gesloten, veel paupers en bij het uitgaan is iedereen zo strontzat ( dat is blijkbaar normaal hier) dat iedereen continu bijna omvalt en er overal kots ligt.
Dit. De zomer is echt vroeg dit jaar. Ik heb mijn eerste stranddag er al op zitten (afgelopen zaterdag).quote:Op donderdag 5 september 2013 13:42 schreef Levitas het volgende:
Lente.Wat een heerlijk weertje was het vandaag in Sydney
Erger: NAAST iemand zitten met zo'n krijsende wurm.quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:09 schreef anarchitect het volgende:
Het zal vast minder erg zijn dan onze vlucht naar NL met 11 maanden oude baby die niet wilde slapen in de bassinet, of uberhaupt niet in het ding wilde...
Ik heb me wel aangemeld, maar ik denk niet dat ik ga.quote:Op donderdag 12 september 2013 05:39 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dit. De zomer is echt vroeg dit jaar. Ik heb mijn eerste stranddag er al op zitten (afgelopen zaterdag).
Zijn er hier nog mensen die naar Defqon Australia gaan op zaterdag? Gratis entree voor Nederlanders die zich hebben aangemeld bij Q dance
ja en nee. heel open voor een 2 minuten gesprekje met een vreemde, maar daar houdt het dan ook op.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:49 schreef balloetje het volgende:
[..]
Dan heb ik toch echt heel andere ervaringen gehad op tasmanie. Juist heel open volk, en vond ook wel meevallen hoe veel mensen dik waren. Ben paar keer uitgegaan en heb geen 1 x iemand zien omvallen, behalve 1x iemand zien kotsen. Natuur op Tasmanie is zoo mooi, daar zijn geen woorden voor.
Nu weet ik het fijne er niet van, maar ik heb contact met mensen daar en daaruit begrijp ik dat toch wel. En mij werd dus van daaruit aangeraden dit visum te nemen. Zou misschien wat zijn als elke willekeurige toerist het onbeperkt kan verlengen, maar dit is toch een andere situatie. Na een x aantal jaar kunnen ze ´religious worker visa´ aanvragen, ofzoiets. Maar met moeite en sowieso niet gelijk. Nouja, ik weet het fijne er niet van dus. Belangrijkste is dat ik een visa krijg zonder ´no stay´ clausule om de eerste jaren te verlengen. En met die aanvraag had ik wel wat eerder kunnen beginnen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 05:33 schreef anarchitect het volgende:
Lijkt me sterk. Ik zou dat nog maar eens heel goed uitzoeken. Zomaar onbeperkt je visitor visum verlengen gaat je niet lukken. Zou wat zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |