abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 september 2013 @ 04:27:49 #276
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_130837848
Ik probeer het nachtleven hier (Sydney) zoveel mogelijk te vermijden. Ofwel aso (bogans), ofwel geforceerd en soms gevaarlijk (kings cross), ofwel houtain en arrogant (doe je trouwkleding maar aan). Het is schreeuwend duur en de geslachtsdiscriminatie is echt extreem.

Nee, feesten kunnen de Aussies niet. Als voorbeeld moet je eens kijken op het muziekfestival 'stereosonic'; er zijn serieus mensen die aan de anabolen gaan voor dit evenement :') De sfeer daar is echt diep triest.

Ik pak af en toe een kleine cocktail bar of een leuke backpacker bar, maar daar houd ik het bij. Nee, als je op zoek bent naar een leuk nachtleven, kun je beter naar Melbourne (of Londen) gaan :)
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_130837978
Bar333 vond ik wel aardig in sydney. :P
  donderdag 5 september 2013 @ 09:16:22 #278
164283 Luco
Buongiorno!
pi_130839638
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 04:27 schreef star_gazer het volgende:
Ik probeer het nachtleven hier (Sydney) zoveel mogelijk te vermijden. Ofwel aso (bogans), ofwel geforceerd en soms gevaarlijk (kings cross), ofwel houtain en arrogant (doe je trouwkleding maar aan). Het is schreeuwend duur en de geslachtsdiscriminatie is echt extreem.

Nee, feesten kunnen de Aussies niet. Als voorbeeld moet je eens kijken op het muziekfestival 'stereosonic'; er zijn serieus mensen die aan de anabolen gaan voor dit evenement :') De sfeer daar is echt diep triest.

Ik pak af en toe een kleine cocktail bar of een leuke backpacker bar, maar daar houd ik het bij. Nee, als je op zoek bent naar een leuk nachtleven, kun je beter naar Melbourne (of Londen) gaan :)
In Sydney moet je het ook meer van de huisfeestjes hebben, dat was tenminste mijn ervaring.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_130840944
Was trouwens op de uni of sydney aanwezig. Veel opschudding over de nieuwe directeur. Krijgt steeds meer geld binnen, maar lonen leraren gaan niet of nauwelijks omhoog en er zijn teveel leerlingen voor dit aantal leraren ( waarvan er onlangs heel veel ontslagen zijn en veel geen baanzekerheid hebben voor de komende jaren). Die vent bouwt liever mooie gebouwtjes voor de campus en verdient zelf 1miloen/jaar
pi_130841623
Ik vond Stereosonic echt een bazenfestival trouwens hoor. Ja, er lopen veel opgepompte ventjes maar die kom je in Nederland ook op elk willekeurig festival tegen. Ik vond het verder, in vergelijking met NEderland, echt 10x zo goed geregeld qua alles. Nergens rijen om drinken te halen, nergens te druk, overal gratis water beschikbaar, wc's in overvloed en altijd dichtbij, goede doorstroming NA het evenement.Tel daarbij een prima line up op ( Tiesto Aviici Calvin Harris Example om maar wat te noemen) en je krijgt echt een prima festival.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 5 september 2013 @ 10:45:41 #281
164283 Luco
Buongiorno!
pi_130841655
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:44 schreef kalinhos het volgende:
Ik vond Stereosonic echt een bazenfestival trouwens hoor. Ja, er lopen veel opgepompte ventjes maar die kom je in Nederland ook op elk willekeurig festival tegen. Ik vond het verder, in vergelijking met NEderland, echt 10x zo goed geregeld qua alles. Nergens rijen om drinken te halen, nergens te druk, overal gratis water beschikbaar, wc's in overvloed en altijd dichtbij, goede doorstroming NA het evenement.Tel daarbij een prima line up op ( Tiesto Aviici Calvin Harris Example om maar wat te noemen) en je krijgt echt een prima festival.
Tiesto en Avicii zouden voor mij geen namen zijn om naar een festival te gaan. Example, Calvin Harris, Madeon wel :9
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  donderdag 5 september 2013 @ 11:16:31 #282
77130 star_gazer
pi_130842560
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:44 schreef kalinhos het volgende:
Ik vond er weinig aan. Te druk (die barrieres bij de main stage maakten het heel lastig), de muziek stond overal op fluisterstand en een te groot deel van het volk had het de druk met zichzelf om zich te vermaken. Ik weet niet, grote festivals hier (Future Musci festival ben ik ook niet kapot van) halen het niet bij Nederland IMHO, maar wellicht heeft dat ook te maken met het feit dat ik van wat stevigere muziek houd. Voordeel hier is dan wel weer dat het over het algemeen mooi weer is.

Subsonic vind ik trouwens wel een leuk festival :)

[ Bericht 6% gewijzigd door star_gazer op 05-09-2013 11:26:16 ]
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_130846298
Lente. _O_ Wat een heerlijk weertje was het vandaag in Sydney :9~
  vrijdag 6 september 2013 @ 23:40:31 #284
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_130905494
Wij vertrekken vandaag naar Nederland voor 4 weekjes vakantie, ik heb er zin in maar wou dat ik de vlucht kon overslaan! M'n Australische schoonouders gaan deze keer mee op reis, dus wish me luck... :)
pi_130909577
Het zal vast minder erg zijn dan onze vlucht naar NL met 11 maanden oude baby die niet wilde slapen in de bassinet, of uberhaupt niet in het ding wilde...
  zondag 8 september 2013 @ 13:12:20 #286
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_130944800
Absoluut, die ervaring zullen wij hopelijk ook over niet al te lange tijd mogen meemaken...
pi_131036987
Even een vraagje:

Ik wil de Australische overheid bellen mbt mijn belasting. In de brief staat 'phone us on 13 28 61' en vaker in brief komen ze met 6cijferige telefoonnummers. Hoe kan ik dat nummer bellen vanuit Nederland?

Ik kan er niks over vinden op het internet.

edit: Laat maar, ben er al achter

[ Bericht 7% gewijzigd door balloetje op 10-09-2013 21:27:02 ]
pi_131037538
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:22 schreef mothergoose het volgende:

[..]

schitterende uitzichten/bergen etc ja. maar het volk hier is niet echt relaxed. erg gesloten, veel paupers en bij het uitgaan is iedereen zo strontzat ( dat is blijkbaar normaal hier) dat iedereen continu bijna omvalt en er overal kots ligt.
Dan heb ik toch echt heel andere ervaringen gehad op tasmanie. Juist heel open volk, en vond ook wel meevallen hoe veel mensen dik waren. Ben paar keer uitgegaan en heb geen 1 x iemand zien omvallen, behalve 1x iemand zien kotsen. Natuur op Tasmanie is zoo mooi, daar zijn geen woorden voor.
  woensdag 11 september 2013 @ 10:29:39 #289
186094 Floria
Ghost of shark
pi_131052474
Wij worden over twee wk overgevlogen naar Melbourne en Sydney om te kijken of we het zien zitten om daar te gaan wonen ^O^ Even een weekje.... :X
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  donderdag 12 september 2013 @ 05:39:20 #290
77130 star_gazer
pi_131084868
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:42 schreef Levitas het volgende:
Lente. _O_ Wat een heerlijk weertje was het vandaag in Sydney :9~
Dit. De zomer is echt vroeg dit jaar. Ik heb mijn eerste stranddag er al op zitten (afgelopen zaterdag).

Zijn er hier nog mensen die naar Defqon Australia gaan op zaterdag? Gratis entree voor Nederlanders die zich hebben aangemeld bij Q dance :7
-
  donderdag 12 september 2013 @ 05:40:47 #291
77130 star_gazer
pi_131084870
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 08:09 schreef anarchitect het volgende:
Het zal vast minder erg zijn dan onze vlucht naar NL met 11 maanden oude baby die niet wilde slapen in de bassinet, of uberhaupt niet in het ding wilde...
Erger: NAAST iemand zitten met zo'n krijsende wurm.

Op de een of andere manier zijn mensen min of emer immuun voor het gejank van de eigen baby (zullen wel feromonen zijn ofzo). maar de baby van een ander....
-
pi_131088584
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 05:39 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Dit. De zomer is echt vroeg dit jaar. Ik heb mijn eerste stranddag er al op zitten (afgelopen zaterdag).

Zijn er hier nog mensen die naar Defqon Australia gaan op zaterdag? Gratis entree voor Nederlanders die zich hebben aangemeld bij Q dance :7
Ik heb me wel aangemeld, maar ik denk niet dat ik ga.
Heb het weekend na Defqon AUS de halve marathon @ Sydney Running Festival.

Ten eerste is het niet echt verstandig om de hele dag en nacht te stampen/ op m`n benen te staan met zo`n afstand een weekend erna. Net zo min is de alcohol die op die dag genuttigd zal worden.
Daarnaast kan ik het me eigenlijk niet veroorloven om de hele dag op een festival te staan (i.c.m het hotel dat ik heb geboekt voor Syd Run Fest, de inschrijvingskosten, etc.)

Maar ik heb wel verdomd veel zin in een feestje á la Defqon :(

[ Bericht 2% gewijzigd door Levitas op 12-09-2013 11:06:28 ]
pi_131093989
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 20:49 schreef balloetje het volgende:

[..]

Dan heb ik toch echt heel andere ervaringen gehad op tasmanie. Juist heel open volk, en vond ook wel meevallen hoe veel mensen dik waren. Ben paar keer uitgegaan en heb geen 1 x iemand zien omvallen, behalve 1x iemand zien kotsen. Natuur op Tasmanie is zoo mooi, daar zijn geen woorden voor.
ja en nee. heel open voor een 2 minuten gesprekje met een vreemde, maar daar houdt het dan ook op.

en misschien ga ik gewoon naar de slechte tenten uit hehe
pi_132266765
Wilde even zeggen dat die site van de IMMI echt een doolhof is. Wat een gerotzooi om een simpel visa aan te vragen.. :{ Had er duidelijk eerder mee moeten beginnen.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  donderdag 17 oktober 2013 @ 22:50:17 #295
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_132280333
Naar wat voor visum ben je op zoek dan?
pi_132281185
Ik heb het wel gevonden, uiteindelijk, maar ook de bijlages e.d... het valt me gewoon een beetje tegen. :P Ik dacht, je vraagt dat aan dan zit het wel goed. Maar moest van alles nog doorgeven over situatie thuis e.d. En zoeken waar je dat dan weer moet invoeren. Het moest een electronisch visum (visitor) zijn die verlengbaar moet zijn, want misschien wil ik in Australië blijven. Nou goed, gaat hopelijk wel lukken. :7
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 04:15:12 #297
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_132284855
Ga je proberen werk te zoeken op je tourist visa? Kijk wel uit met cv e.d. In je bagage dan, anders kan immi daar op het vliegveld wel eens moeilijk over doen. Je mag op een tourist VISA absoluut niet werken!
pi_132284955
Nee, ik ga er niet werken. Of tenminste.. niet voor geld. Beetje aparte situatie: ik wil er misschien monnik worden. Het geldt niet als baan, omdat je er niets mee verdient. Er wonen daar monniken uit het buitenland die er al tientallen jaren elke keer hun visa verlengen. Maar er kon natuurlijk niet gegarandeerd worden dat dat voor iedereen lukt. Het scheen dat de elektronische visa het makkelijkst te verlengen was, dus vandaar.
pi_132284958
Lijkt me sterk. Ik zou dat nog maar eens heel goed uitzoeken. Zomaar onbeperkt je visitor visum verlengen gaat je niet lukken. Zou wat zijn.
pi_132285044
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 05:33 schreef anarchitect het volgende:
Lijkt me sterk. Ik zou dat nog maar eens heel goed uitzoeken. Zomaar onbeperkt je visitor visum verlengen gaat je niet lukken. Zou wat zijn.
Nu weet ik het fijne er niet van, maar ik heb contact met mensen daar en daaruit begrijp ik dat toch wel. En mij werd dus van daaruit aangeraden dit visum te nemen. Zou misschien wat zijn als elke willekeurige toerist het onbeperkt kan verlengen, maar dit is toch een andere situatie. Na een x aantal jaar kunnen ze ´religious worker visa´ aanvragen, ofzoiets. Maar met moeite en sowieso niet gelijk. Nouja, ik weet het fijne er niet van dus. Belangrijkste is dat ik een visa krijg zonder ´no stay´ clausule om de eerste jaren te verlengen. En met die aanvraag had ik wel wat eerder kunnen beginnen. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')