Gewoon omdat er teveel op mij afkomt, ben bang dat al mij spullen op straat worden gezet en dat ik onder dwang uit de woing wordt gezit, ook al betaal ik de huur, als maandag as de opzegging niet ongedaan gemmakt kan worden weet ik geen raad. ik leesd dat sommige woingstichtihgen kosten rekene (wil ik gerust betalen) maar de meeste schrijven opgezegd is opgezegd,quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:37 schreef Holenbeer het volgende:
Hakuna, waarom reageer je erg selectief?
Laat dit een wijze les zijn.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:45 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Gewoon omdat er teveel op mij afkomt, ben bang dat al mij spullen op straat worden gezet en dat ik onder dwang uit de woing wordt gezit, ook al betaal ik de huur, als maandag as de opzegging niet ongedaan gemmakt kan worden weet ik geen raad. ik leesd dat sommige woingstichtihgen kosten rekene (wil ik gerust betalen) maar de meeste schrijven opgezegd is opgezegd,
Wat nu? Hier heb ik geen controlle over.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Misschien dat hulpverlenende instanties toch eens in moeten grijpen, als dit uiteindelijk toch niet met een sisser af gaat lopen.. nu kan TS hulp als begeleid wonen en dergelijke nog weigeren, dus dat schiet ook niet op. Blijf je dit soort gedonder houden...
Omdat je het zo lief vraagtquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:07 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Leg dit eens beter uit, ik heb deze mail gisteren opgesteld en die zal maandagmorgen gelezen worden als hun de mails gaan checken.
-Hakuna- moet ervoor zorgen dat de tweede verklaring de verhuurder bereikt vóórdat (of gelijktijdig) hij de opzegging heeft ontvangen. Dit betekent dat als de eerste verklaring (opzegging huur) per post is verstuurd, -Hakuna- alleen nog telefonisch of per e-mail de eerste verklaring kan intrekken; anders is hij te laat.quote:-Hakuna- zegt in een emotionele bui zijn huurovereenkomst schriftelijk op. Nu hij weer enigszins bij zinnen is, wil hij de verklaring intrekken, aangezien hij nog geen nieuwe woonruimte heeft gevonden.
Ben via marktplaats funa en jaap aan het lijken naar eenvoudige huurwoingen, maar die zijn erg duur en ze stellen zelfs bij eenvoudige 1 slaapkamer appartmenten nog hoge inkomeseisen ed.quote:
Dus in princiepe is de mail die ik op dezelfde dag (12 april) gestuurd heb met het verzoek tot annuleren rechtsgeldig en kan ik het alsnog als ongedaan beschouwen. Sorry ik spreek al die juridsiche en ambtelijke taal niet.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Omdat je het zo lief vraagt
De rechtshandeling komt pas tot stand als de verklaring de persoon tot wie zij gericht is, heeft bereikt (art 3:37 lid 3 BW). Dit geldt natuurlijk ook als men schriftelijk reageert. De rechtshandeling komt in dat geval eveneens pas tot stand op het moment dat de verklaring, bijvoorbeeld de brief, de wederpartij heeft bereikt. Dit noemt men de ontvangsttheorie.
Het kan voorkomen dat een contractpartij die reeds heeft aangegeven al dan niet op het aanbod van de wederpartij te zullen ingaan, alsnog op zijn standpunt wil terugkomen. Dit is in principe mogelijk zolang de eerste verklaring de wederpartij nog niet heeft bereikt. De wet zegt het aldus: intrekking van een bepaalde verklaring moet om haar werking te hebben die persoon eerder dan of gelijktijdig met de eerste verklaring bereiken (art 3:37 lid 5 BW)
[..]
-Hakuna- moet ervoor zorgen dat de tweede verklaring de verhuurder bereikt vóórdat (of gelijktijdig) hij de opzegging heeft ontvangen. Dit betekent dat als de eerste verklaring (opzegging huur) per post is verstuurd, -Hakuna- alleen nog telefonisch of per e-mail de eerste verklaring kan intrekken; anders is hij te laat.
Aangezien jij dit hebt gedaan, heb je je opzegging dus ongedaan gemaakt voor deze je verhuurder heeft bereikt.
Ik heb de opzegging persoonlijk op kantoor gedaan en daar het opzeggingsformulier getekend met datumquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:51 schreef hugecooll het volgende:
Kort gezegd moet je er dus voor zorgen dat jouw e-mailtje sneller bij je verhuurder aankomt dan je brief
Je kan voor de zekerheid ook nog even op hun antwoordapparaat inspreken als ze die hebben.
Gast, je hebt ook helemaal een officieel formulier ondertekend, op het kantoor notabene.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:52 schreef -Hakuna- het volgende:
Ik heb op 12 april rond 14 uur op kantoor de opzeggingsforumnier getekend met datum
op
Ik heb op 12 april rond 22 uur de mail gestuurd met het verzoek tot aannuleren.
Zou die mail worden geaccepteerd als een ongedaan maken?
Wat een giller dit he, het wordt steeds mooierquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:53 schreef hugecooll het volgende:
Wacht. Je hebt op 12 april rond 14 uur op kantoor een opzeggingsformulier getekend.
Het kantoor van je verhuurder?
Ja eh, dan komt die intrekking dus niet eerder aan he
Ja, als het niet zo triest zou zijn...quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:54 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Wat een giller dit he, het wordt steeds mooier
Daar gaat m'n tijdquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:54 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Als ik de geschiedenis een beetje hoor, kan ik me zomaar voorstellen dat de woningbouw de kans aangrijpt om nu op een makkelijke manier van hem af te komenquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:53 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Gast, je hebt ook helemaal een officieel formulier ondertekend, op het kantoor notabene.
Wát denk je nou.
Ikzelf, als ik de woningbouw was, zou me beroepen op velen wetten enzo. En niks ongedaan maken. ik vermoed dat jij buren meer tot last bent dan je onderbuurvrouw jou tot last is....
En niet geheel onterecht....quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:55 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Als ik de geschiedenis een beetje hoor, kan ik me zomaar voorstellen dat de woningbouw de kans aangrijpt om nu op een makkelijke manier van hem af te komen
Ik kan me er iets bij voorstellenquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:55 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Als ik de geschiedenis een beetje hoor, kan ik me zomaar voorstellen dat de woningbouw de kans aangrijpt om nu op een makkelijke manier van hem af te komen
^^ Inderdaad. Geef vooral geen volledige informatie TS!quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:54 schreef Mirjam het volgende:
[..]
^^ En terecht als ik dit zo lees. Ik denk dat ze heel blij zijn weer een probleemhuurder kwijt te zijn, voor jou (letterlijk) 100 anderen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:55 schreef Nagelschaartje het volgende:
Het zou me inderdaad niks verbazen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:55 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik heb al eens eerder in januari jl op kanttoor dezelfde woing opgezegt en wild eik terug naar de oude flat waar ik nog als herstruktureerder inzat, dat kon, maar het eerste gedeelte vanhet verhuisgeld was ik dan kwijt maar kon het probleemloos annuleren, ook al kwam de bevesitigng 3 dagen later, deze kon ik als ongeschrven beschouwen, maar weet niet als het nu nog een keer zo kan en gaat .quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:53 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Gast, je hebt ook helemaal een officieel formulier ondertekend, op het kantoor notabene.
Wát denk je nou.
Ikzelf, als ik de woningbouw was, zou me beroepen op velen wetten enzo. En niks ongedaan maken. ik vermoed dat jij buren meer tot last bent dan je onderbuurvrouw jou tot last is....
Ik denk niet dat ze bezig blijven, maar je kan het in ieder geval proberen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:58 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ik heb al eens eerder in januari jl op kanttoor dezelfde woing opgezegt en wild eik terug naar de oude flat waar ik nog als herstruktureerder inzat, dat kon, maar het eerste gedeelte vanhet verhuisgeld was ik dan kwijt maar kon het probleemloos annuleren, ook al kwam de bevesitigng 3 dagen later, deze kon ik als ongeschrven beschouwen, maar weet niet als het nu nog een keer zo kan en gaat .
Ze gavenb wel aan dat ze nog een bemiddelende rol willen spelen als ik via een andere woingstichting een woing op zeer korte termijn zou aanvaarden, maar ik sta nergens anders ingeschrven, alleen maar 3 maanden bij de huidige verhuurder.
Ze zitten niet om werk verlegen ofzo he? Ik kan me écht serieus voorstellen dat ze nu denken 'ja doei'.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:58 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Ik heb al eens eerder in januari jl op kanttoor dezelfde woing opgezegt en wild eik terug naar de oude flat waar ik nog als herstruktureerder inzat, dat kon, maar het eerste gedeelte vanhet verhuisgeld was ik dan kwijt maar kon het probleemloos annuleren, ook al kwam de bevesitigng 3 dagen later, deze kon ik als ongeschrven beschouwen, maar weet niet als het nu nog een keer zo kan en gaat .
Ze gavenb wel aan dat ze nog een bemiddelende rol willen spelen als ik via een andere woingstichting een woing op zeer korte termijn zou aanvaarden, maar ik sta nergens anders ingeschrven, alleen maar 3 maanden bij de huidige verhuurder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |