abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125202712
Binnenkort mag ik weer voor de zoveelste keer in een soort re-integratie traject, nadat de uitvoerder van WSW failliet gegaan was wilt het werkvoorzieningsschap af van SWers die ze eigenlijk nooit passend werk hebben kunnen bieden, laat staan werk.

Dus nu zijn ze een samenwerking verband gestart met andere bedrijven die de wet WSW ook uitvoeringen, deze bedrijven staan nou niet bepaald positief bekend, ze worden zelfs beschuldig van fraude en cashen voornamelijk belasting geld maar resultaten ho maar.

Na goed men wil mij dus proberen aan werk te helpen, met dit re-integratie bedrijf heb ik al ervaring en ze vinden helemaal geen werk voor je, je komt gewoon inpak werkzaamheden voor ze uit te voeren. Het is dat men zegt het is niet vrijblijvend, want dit re-intergratie bedrijf deugt gewoon niet.

Ik noem de naam niet, maar ze gebruiken twee woorden aan elkaar, eentje begint met de W en het twee woord met de M en eindigt op een R, ze zijn in hele land actief en het moeder bedrijf heeft een Engels naam beginnend met een F en eindigt op een R.

Zijn er hier ook mensen die vanuit een wajong, WSW, of uitkering situatie door de gemeente, of het werkvoorzieningschap gedumpt worden bij dit soort bedrijven? Waar we zogenaamd aan het werk geholpen zouden moeten worden, terwijl er bijna geen succes verhalen zijn, de SP heeft daar wel eens onderzoeken naar gedaan.

Zo ja dan hoor ik graag jullie ervaringen.

Maar goed zolang ik zittend kan werken, vind ik het wel prima, ik ga beslist niet schoffelen ofzo, maar als ik inpak werkzaamheden moet uitvoeren dan zij het zo, ik besef immers ook dat het in andere landen nog ergere is en dit is ook maar weer tijdelijk.

Ik hoop alleen niet dat me weer bij dit bedrijf een mes voor de keel gehouden word door een van die criminelen die daar ook geplaatst worden, ja je hoort het goed de arbeidsgehandicapten en criminelen worden gewoon bij elkaar geplaatst, ik denk niet dat dit veranderd is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Diqiu-Long op 12-04-2013 19:35:06 ]
pi_125202769
Dat je dagboek je verhaal niet wilt hebben betekend nog niet dat je het dan zomaar op FOK! moet flikkeren.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_125202916
Ik dacht dat FOK hier uitermate voor geschikt is, volgens mij zitten hier genoeg mensen die wel eens in een re-integratie traject gezeten hebben.
pi_125203006
Dat noemen we gewoon dwangarbeid. Maar ja.
pi_125203008
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:43 schreef vosss het volgende:
Dat je dagboek je verhaal niet wilt hebben betekend nog niet dat je het dan zomaar op FOK! moet flikkeren.
Dan lees je het toch lekker niet, trollface
pi_125203111
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:52 schreef The_Avatar het volgende:
Dat noemen we gewoon dwangarbeid. Maar ja.
Nouja ik krijg wel minimumloon betaald hoor, dat is hun redenatie om maar te doen met ons wat ze willen, ik heb een WSW indicatie en ben 100% arbeidsongeschikt.

Maar mijn WSW werkgever heeft duidelijk gefaald en heeft nu vanzoiets wij kunnen niks meer met je dus geven ze mij case aan dat bedrijf wat ik omschrijf.
pi_125203800
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 17:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik leen aan niemand, in mijn familie ben ik juist de persoon met geld.
:{ Dan gaat het niet helemaal goed in the family, of wel :)
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:23:59 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_125203871
Heb je ook een vraag, of wilde je alleen je verhaal kwijt?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:40:29 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125204386
Wat weerhoudt je ervan om gewoon te gaan schoffelen? da's erg rustgevend en zinvol :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_125204426
Welk groot bedrijf bedoelt hij nou? Ik zit al een kwartier na te denken 8)7

W...... - M......r
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:43:24 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125204456
in mijn omgeving hebben we erg postitieve ervaringen met IBN groep en met GO!. We outsourcten regelmatig inpakwerk naar ze en dat gaf erg veel voldoening voor beide partijen :).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_125204627
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:43 schreef Maanvis het volgende:
in mijn omgeving hebben we erg postitieve ervaringen met IBN groep en met GO!. We outsourcten regelmatig inpakwerk naar ze en dat gaf erg veel voldoening voor beide partijen :).
gratis werk is altijd positief ja.
pi_125204640
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:43 schreef Maanvis het volgende:
IBN groep
Uh maar gaf het ook voldoening voor de mensen die het moeten uitvoeren? Dat zo'n persoontje op kantoor jullie op belt en zegt dat ze blij zijn met het werk dat ze voor jullie mogen doen zegt nog niks over de mensen die het werk daadwerkelijk moet doen.
  vrijdag 12 april 2013 @ 18:50:39 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_125204694
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:49 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Uh maar gaf het ook voldoening voor de mensen die het moeten uitvoeren? Dat zo'n persoontje op kantoor jullie op belt en zegt dat ze blij zijn met het werk dat ze voor jullie mogen doen zegt nog niks over de mensen die het werk daadwerkelijk moet doen.
Gast ik heb die mensen zelf begeleid (moest hun werk controleren/instrueren), waren allemaal mensen die anders kansloos waren op de arbeidsmarkt en die nu een zinvol bestaan leiden omdat ze toch kunnen werken.
Een gedicht over Maanvis
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 april 2013 @ 18:54:13 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125204806
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:23 schreef ElisaB het volgende:
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_125204845
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:23 schreef ElisaB het volgende:
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zijn er hier ook mensen die vanuit een wajong, WSW, of uitkering situatie door de gemeente, of het werkvoorzieningschap gedumpt worden bij dit soort bedrijven?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 april 2013 @ 18:59:15 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125204976
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:55 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

[..]

Zijn er hier ook mensen die vanuit een wajong, WSW, of uitkering situatie door de gemeente, of het werkvoorzieningschap gedumpt worden bij dit soort bedrijven?
die zijn er beslist, en nu?
pi_125205027
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:59 schreef Sjeen het volgende:

[..]

die zijn er beslist, en nu?
Dat is toch zijn vraag ?

Met zo'n stom antwoord kan je 99% van de topics wel sluiten.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 april 2013 @ 19:04:03 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125205175
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:00 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Dat is toch zijn vraag ?

Met zo'n antwoord kan je 99% van de topics wel sluiten.
nou nee, 99% van de topics hier in WGR vragen voor informatie of een mening hoe iets aan te pakken. Deze vraag kan beantwoord worden met 'ja' (of 'nee')... En dan?
pi_125206292
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

nou nee, 99% van de topics hier in WGR vragen voor informatie of een mening hoe iets aan te pakken. Deze vraag kan beantwoord worden met 'ja' (of 'nee')... En dan?
Dan deel je ervaring met dit soort trajecten, ik zal er wel even bij zetten dat ik graag de ervaringen hoor van andere.

Op ja en nee antwoorden zit ik inderdaad ook niet te wachten. Ik heb dat stukje tekst ook nog vet gemaakt, zodat men ook begrijpt wat de vraagstelling is.
pi_125207039
Maar waarom voel jij je te goed om in te pakken?

Als je niet wilt hoeft het niet hoor, maar dat moet je ook niet je handje op houden voor de uitkering.
pi_125207364
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:53 schreef jatochneetoch het volgende:
Maar waarom voel jij je te goed om in te pakken?

Als je niet wilt hoeft het niet hoor, maar dat moet je ook niet je handje op houden voor de uitkering.
Het is niet dat ik me daar te goed voor voel, maar het heeft helemaal niks met re-integratie te maken, re-integratie houdt in dat ze je aan een baan helpen.

Wat zij eigenlijk gewoon doen is belasting geld binnen harken en vervolgens geen resultaat leveren, dat casht ja lekker een groep mensen die onder behoudt van uitkering voor je werken.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 april 2013 @ 20:02:14 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_125207444
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:00 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Het is niet dat ik me daar te goed voor voel, maar het heeft helemaal niks met re-integratie te maken, re-integratie houdt in dat ze je aan een baan helpen.

Wat zij eigenlijk gewoon doen is belasting geld binnen harken en vervolgens geen resultaat leveren, dat casht ja lekker een groep mensen die onder behoudt van uitkering voor je werken.
Hoe is inpakwerk geen baan dan?
pi_125207647
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:02 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hoe is inpakwerk geen baan dan?
Het is tijdelijk werk, uiteindelijk zit je toch weer thuis, het doel is dat zij je aan een echte baan helpen, je bent daar niet om productief te zijn, het solliciteren en dergelijk zou voor het werk moeten gaan.

Op internet en ook rapporten van de SP enzo lees je dat er heel veel mis is met deze bedrijven. Het zou juist de bedoeling zijn dat je echt uitstroomt naar echt werk, dat gebeurt namelijk niet echt bij re-integratie bedrijven.
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:15:22 #25
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')