abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 april 2013 @ 21:40:44 #1
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_125171614
Het zat er aan te komen met de stijgingen van de laatste maand en zeker de laatste week: De collapse.

Hoe ver denken jullie, dat de Bitcoin zakt om vervolgens weer te stabiliseren?

Even kijkend naar de vorige crash van 2 jaar geleden, waar de Bitcoin een lange tijd rond de 1 euro heeft gehangen en op zijn piek $26/¤20, vervolgens ineenstort naar ¤1 en stabiliseert op ¤3 om vandaaruit weer te stijgen. Vergelijk dit met de huidige situatie met een piek van rond de $250, dan verwacht ik, dat ie zakt naar ¤10, weer kopers trekt tot ¤30 en daar een hele tijd blijft hangen tot de volgende "bubble"

Wat denken jullie?
The best firms advertise the least...
pi_125171682
Gebakken lucht....dus in theorie $0
Even a broken clock is right twice a day.
  donderdag 11 april 2013 @ 21:43:29 #3
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_125171786
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:41 schreef danos het volgende:
Gebakken lucht....dus in theorie $0
Dat is erg overdreven, dan zijn aandelen ook gebakken lucht

EDIT: nog minder waard: Bitcoin kan ook nog gebruikt worden als betalingsmiddel, aandelen is enkel bidden, dan het meer wordt, thats it!
  vrijdag 12 april 2013 @ 00:39:17 #4
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_125181790
Onze vriend Alex Jones bekend, van diverse controversiele documentaires geeft zijn mening over Bitcoin:

pi_125188694
Ik heb niet veel verstand van economische dingen zoals valuta e.d. maar het lijkt me dat een valuta die binnen 3 weken 130 euro in waarde kan stijgen om vervolgens drie dagen na dat hoogtepunt alweer 100 euro gezakt te zijn (op moment van schrijven), niet een stabiele valuta genoemd kan worden. Het kan niet anders, lijkt me, of dergelijke instabiliteit staat het vertrouwen in de weg.

Concreet: stel iemand wil op een bitcoin gedreven site als bv SilkRoad iets kopen, dan moet je met een extreem veranderlijke munt als de bitocin minimaal dezelfde dag (maar het liefst binnen een paar uur) je aankoop doen nadat je je geld over hebt gemaakt op je digitale portemonnee.Want het is niet ondenkbaar dat een dag later de waarde 20% is gezakt. En de verkoper past (volgens mij met een programmaatje dat in real time de koers aan de prijs linkt) a la minute de prijs aan. Dan kan het zo zijn dat je bv 0.75 bitcoin hebt overgemaakt om iets te kopen, maar doordat de bitcoin 20% minder euro´s waard wordt, kost het betreffende product opeens 0.90 bitcoin. Dan moet je alsnog weer wat bitcoin centen bijstorten op je digitale portemonnee. Met als gevolg dat je meer hebt uitgegeven dan je in eerste instantie wilde, plus het feit dat het extra moeite kost.

Nu kan je als koper ook geluk hebben wanneer de koers stijgt - maar termen als ´geluk´ of ´pech´ en ´oplettendheid´ wil je eigenlijk niet verbonden zien met een serieuze valuta. Ik denk wel dat dat de bitcoin nog vele jaren zal blijven bestaan en zal hem zelf ook wel is sporadisch gebruiken. Maar als de onzekerheid, zoals je die nu ziet, inherent is aan het systeem van de bitcoin, dan zie ik niet hoe het ooit een serieuze valuta zal worden die bv bij reguliere sites als bol.com of wehkamp uitgegeven kan worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door lachelkedag op 12-04-2013 11:00:38 ]
pi_125189168
schopje WGR?
pi_125204150
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:43 schreef edcetera het volgende:

[..]

EDIT: nog minder waard: Bitcoin kan ook nog gebruikt worden als betalingsmiddel, aandelen is enkel bidden, dan het meer wordt, thats it!
Bij aandelen zit er nog een onderliggende waarde in de vorm van een bedrijf onder, wat is hier de onderliggende waarde? Precies, niets.
pi_125204215
Wtf is ''Bitcoin'' ?
IT'er in hart en nieren
pi_125204822
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:34 schreef PascalDutch het volgende:
Wtf is ''Bitcoin'' ?
Opvolger van Agecoin
pi_125204842
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:32 schreef danos het volgende:

[..]

Bij aandelen zit er nog een onderliggende waarde in de vorm van een bedrijf onder, wat is hier de onderliggende waarde? Precies, niets.
Helemaal niks, inderdaad.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_125206419
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:34 schreef PascalDutch het volgende:
Wtf is ''Bitcoin'' ?
Hier legt Alexander Klubbing het uit in DWDD: http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/223430

Hoewel ik er zelf wel gebruik van heb gemaakt, snap ik het ook nog steeds niet volledig. Op zich geeft Klubbing een duidelijke uitleg. Wel had hij nog even kunnen uitleggen hoe mensen die een aantal bitcoins hebben, die vervolgens weer om kunnen wisselen in echte euro´s of dollars. Die schakel bleef wat vaag in zijn verhaal, want nu kwam het over alsof wanneer iemand bitcoins cadeau krijgt hij alleen maar dingen kan kopen bij bedrijven die bitcoins aannemen. Dit is dus niet zo omdat je bij een online ´wisselkantoor´ als bv MT.Gox je bitcoins kan inwisselen waarbij je uiteraard wel een paar procent kosten betaalt.
pi_125356870
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:43 schreef edcetera het volgende:

[..]

De euro is ook gebakken lucht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')