abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125166121
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_125167178
D: diepvries zalm en zuurkool

:D
Worry is a misuse of imagination
pi_125167990
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:07 schreef Probability het volgende:
D: diepvries zalm en zuurkool

:D
Aparte combi! :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  donderdag 11 april 2013 @ 20:25:19 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_125168068
TT
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_125168131
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  donderdag 11 april 2013 @ 20:26:55 #6
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_125168138
Lijst
Gewoon veel maar gezond.

Dit weekend wordt een drama, 2 x ontbijtbuffet, zo'n hele uitgebreide met warm buffet ook, 1 x wokken, 1 x grieks buffetten, bier, bier en wijn... *O*
Zin in
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 11 april 2013 @ 20:27:52 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_125168182
quote:
De tweede! Wow, mooi
pi_125168185
En speciaal voor Perr in de herhaling:

pi_125168718
Naah, zitten jullie Perr beetje belachelijk te maken.. :o das toch heul niet lief!
Ze heeft mooie lijstjes en sport ook nog eens veel!
  donderdag 11 april 2013 @ 20:42:41 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_125168814
quote:
Leuk. De eerste.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_125168864
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:42 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Leuk. De eerste.
Dat!
pi_125168882
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:40 schreef the85mc het volgende:
Naah, zitten jullie Perr beetje belachelijk te maken.. :o das toch heul niet lief!
Niet belachelijk, die postte ik laatst over mezelf ook hoor. :+
  donderdag 11 april 2013 @ 20:45:15 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_125168941
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:40 schreef the85mc het volgende:
Ja, dat moet ook
pi_125169044
Om tien over 9 een aflevering van Zembla over waarom je geen wietkweker in je huis wil.

Verder heb ik braaf krachttraining gedaan, daarna een uur kickfit. Dacht ik dat mijn hoofdpijn weg was, maar valt het in de praktijk toch nog tegen.
Weet niet of het ga redden om om half 11 de Spice Girls documentaire te kijken! :o
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 20:49:04 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_125169086
Tweede broodloze dag is weer goed bevallen *O* Geen opgeblazen gevoel, buikpijn en last van mijn darmen meer :o Misschien ben ik toch wat meer gluten intollerant dan ik zelf toe wil geven :X :')

Lijstje:

O: Bak yoghurt met frambozen en blauwe bessen
T: Kopje verkeerde koffie
L: Gebakken ei met kaas, restje salade van gisteren (veldsla, tomaat, mozzarella, spekjes)
T: Appel, blikje tonijn, paar cashewnoten
D: Spaghetti bolognese met geraspte kaas

Volgens calorieënteller kom ik op 2000 calorieën maar voor mijn gevoel is het minder :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_125169154
quote:
3s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Om tien over 9 een aflevering van Zembla over waarom je geen wietkweker in je huis wil.

Verder heb ik braaf krachttraining gedaan, daarna een uur kickfit. Dacht ik dat mijn hoofdpijn weg was, maar valt het in de praktijk toch nog tegen.
Weet niet of het ga redden om om half 11 de Spice Girls documentaire te kijken! :o
Goed bezig! *O*
pi_125169297
Jeetje, wat ouderwets, Wehkamp vraagt 5,95 euro bezorgkosten. :') Ga wel even speuren of ze hem ergens anders ook aanbieden.
pi_125169303
Ik vind Perr altijd wel netjes eten eigenlijk. :@
TT was dus als grapje...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_125169421
Ik was ook niet geheel serieus... :+ Ben beetje moe, op tijd slapen zo.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 21:01:43 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_125169651
Grmbl, ben ik net een tijdje actief Airmiles aan het sparen zodat ik daar een keer met korting een vliegticket voor kan kopen, stapt Transavia uit het Airmiles programma :(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Vis een optie? donderdag 11 april 2013 @ 21:11:34 #21
70532 loveli
N
pi_125170126
Deze week heeft Transavia ook korting zonder airmiles.
crap in = crap out
pi_125170267
de kassamuts bij AH had tegen mij gezegd dat ze mijn bonuskaart en airmiles gekoppeld had, bijna een jaar geleden. nu bleek vorige week dat dat helemaal niet was. dus ik heb een jaar lang geen miles gekregen op de huismerkproducten etc. narf.
Kwak
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 21:17:14 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_125170381
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:11 schreef loveli het volgende:
Deze week heeft Transavia ook korting zonder airmiles.
Ik wilde het volgend jaar gebruiken voor onze grote reis :)

quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 21:14 schreef kwakz0r het volgende:
de kassamuts bij AH had tegen mij gezegd dat ze mijn bonuskaart en airmiles gekoppeld had, bijna een jaar geleden. nu bleek vorige week dat dat helemaal niet was. dus ik heb een jaar lang geen miles gekregen op de huismerkproducten etc. narf.
Dat is wel balen! Bij mij heeft ze het wel goed gedaan, de miles worden steeds netjes bijgeschreven. Gaat best hard als je tankt bij de Shell en boodschappen haalt bij de appie!
  donderdag 11 april 2013 @ 21:21:36 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_125170570
quote:
17s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:27 schreef Goodbye het volgende:
En speciaal voor Perr in de herhaling:

[ afbeelding ]
Zo voel ik me ook :D Heb zonet voor de derde keer gesport deze week dus UITERAARD verwacht ik al 5 kilo lichter te zijn *)

Ik ben benieuwd wanneer sporten weer zo normaal is dat ik niet de behoefte voel iedere keer dat ik geweest ben te melden :') :D Al is het wel on topic natuurlijk, dat wel :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_125171139
Zie het nu ook van zembla. Bak ellende.
Prob, met zo'n hobby heb je toch heul geen bijbaantje nodig :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')