Ja, dat scheelt echt inderdaad. Zoiets wil je natuurlijk het liefst client-sided houden, dus dan is dit de perfect oplossing waarschijnlijk.quote:Op donderdag 9 mei 2013 20:00 schreef Tijn het volgende:
Grootste voordeel van localStorage is dat het niet bij elke request heen en weer van client naar server wordt gestuurd. En natuurlijk het feit dat je er meer dan 4 KB in op kunt slaan.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | 100 45 95 40 120 12 12 10 50 1060 72 30 10 760 441 108 48 90 30 10 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | <?php $con=mysqli_connect("tralal","tralal","tralalal","tralala"); // Check connection if (mysqli_connect_errno()) { echo "Failed to connect to MySQL: " . mysqli_connect_error(); } $result = mysqli_query($con,"SELECT * FROM shop_transactions WHERE ItemID='264'"); while($row = mysqli_fetch_array($result)) { $prijs = $row['Price']; echo $prijs; echo "</br>"; } ?> |
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:17 schreef Juicyhil het volgende:
SELECT AVG(Price) FROM shop_transactions
WHERE ItemID='264'
1 2 3 4 5 6 7 | $result = mysqli_query($con,"SELECT AVG(Price) FROM shop_transactions WHERE ItemID='264'"); while($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo $row; echo "</br>"; } |
Maak er eens AVG(Price) As prijs FROM... van.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:21 schreef Berend. het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Ben nog niet erg bekend met php, uitkomst van het script is ''array'' , wat doe ik fout?
Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /var/www/diamond/index.php on line 11quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:22 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maak er eens AVG(Price) As prijs FROM... van.
En $row['prijs']
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $result = mysqli_query($con,"SELECT AVG price FROM shop_transactions WHERE ItemID='264'"); while($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo $row['$price']; echo "</br>"; } ?> |
Dat werkt, erg bedankt. Ik moet zeggen dat ik had verwacht dat het bedrag lager zou zijn, maargoed.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:28 schreef Juicyhil het volgende:
SELECT AVG(Price) AS prijs FROM shop_transactions WHERE ItemID='264'
floor() omlaag afronden of ceil() omhoog afrondenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:32 schreef Berend. het volgende:
[..]
Dat werkt, erg bedankt. Ik moet zeggen dat ik had verwacht dat het bedrag lager zou zijn, maargoed.
Nu staan er nog veel komma's achter, hoe fix ik dat?
39.80050089413238
Werkt top, thanks!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:34 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
floor() omlaag afronden of ceil() omhoog afronden
1 | SELECT * FROM table WHERE column1 > SUBDATE(NOW(), INTERVAL 8 DAY) AND DAYOFWEEK(column1) >= 1; |
1 | $result = mysqli_query($con,"SELECT AVG(Price) AS prijs FROM shop_transactions WHERE ItemID='264' AND Quantity='1' > SUBDATE(NOW(), INTERVAL 8 DAY) AND DAYOFWEEK(column1) >= 1;"); |
(Zie laatste regel in tekst, de ; Na weghalen werkt het script nog steeds niet.)quote:$result = mysqli_query($con,"SELECT AVG(Price) AS prijs FROM shop_transactions WHERE ItemID='264' AND Quantity='1' > SUBDATE(NOW(), INTERVAL 8 DAY) AND DAYOFWEEK(column1) >= 1;");
1 | AND Quantity='1' > SUBDATE(NOW() |
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[ code verwijderd ]
lijkt me een duidelijke syntax fout, daar moet je 100% zeker een error over krijgen.
1 2 3 | <?php $result = mysqli_query($con,"SELECT AVG(Price) AS prijs FROM shop_transactions WHERE ItemID='264' AND Quantity='1' > SUBDATE(NOW), INTERVAL 8 DAY) AND DAYOFWEEK(Price) >= 1;"); ?> |
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '), INTERVAL 8 DAY) AND DAYOFWEEK(Price) >= 1' at line 1quote:Op vrijdag 10 mei 2013 22:56 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja dat is begrijpelijk, als je SQL niet klopt geeft mysqli_query (blijkbaar) false terug. Wat is je SQL error?
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:01 schreef KomtTijd... het volgende:
...oh je hebt er nu een syntaxfout bij gemaakt door het openingshaakje van NOW() weg te halen...
mysql errors beginnen altijd bij het karakter waar de fout zit.
1 2 3 | <?php $result = mysqli_query($con,"SELECT AVG(Price) AS prijs FROM shop_transactions WHERE ItemID='264' AND Quantity='1' > SUBDATENOW(), INTERVAL 8 DAY) AND DAYOFWEEK(Price) >= 1;"); ?> |
1 2 3 | <?php $result = mysqli_query($con,"SELECT AVG(Price) AS prijs FROM shop_transactions WHERE ItemID='264' AND Quantity='1' > SUBDATE NOW(), INTERVAL 8 DAY) AND DAYOFWEEK(Price) >= 1;"); ?> |
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:06 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat zit je dan ook allemaal te veranderen? Kijk naar de error die je krijgt. Daar zit je fout. Niet ergens anders.
1 2 3 | <?php SELECT AVG(Price) AS prijs FROM shop_transactions WHERE ItemID='264' AND Quantity='1' > SUBDATE(NOW), INTERVAL 8 DAY() AND DAYOFWEEK(Price) >= 1 ?> |
De plek waar dat [stukje query] begint, dáár zit je fout! Het eerste karakter! Niet ergens anders!quote:check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '[stukje query]'
1 | SELECT AVG(Price) AS prijs FROM shop_transactions WHERE ItemID='264' AND Quantity='1' AND datumkolom > SUBDATE(NOW(), INTERVAL 8 DAY) AND DAYOFWEEK(datumkolom) >= 1 |
1 2 3 4 5 | "SELECT AVG(Price) AS prijs FROM shop_transactions WHERE ItemID='264' AND Quantity='1' > SUBDATE NOW(), INTERVAL 8 DAY) AND DAYOFWEEK(Price) >= 1;" |
Dankjewel, nu werkt die perfect. Ik moet zelf nog veel van syntaxes leren.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:16 schreef Rockfire het volgende:
SELECT AVG(Price) AS prijs FROM shop_transactions WHERE ItemID='264' AND Quantity='1' AND datumkolom > SUBDATE(NOW(), INTERVAL 8 DAY) AND DAYOFWEEK(datumkolom) >= 1
Je moet leren debuggen. Niet leren copy-pasten.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:19 schreef Berend. het volgende:
[..]
Dankjewel, nu werkt die perfect. Ik moet zelf nog veel van syntaxes leren.
Wat KomtTijd zegt is wel waar:quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:19 schreef Berend. het volgende:
[..]
Dankjewel, nu werkt die perfect. Ik moet zelf nog veel van syntaxes leren.
Heb je op zijn minst gekeken naar het verschil tussen jouw query en die van mij? Zodat je ook begrijpt wat je fout deed?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:19 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je moet leren debuggen. Niet leren copy-pasten.
Ja, elk haakje dat geopend wordt moet ook gesloten worden. Right?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:46 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Wat KomtTijd zegt is wel waar:
[..]
Heb je op zijn minst gekeken naar het verschil tussen jouw query en die van mij? Zodat je ook begrijpt wat je fout deed?
Doe nou die originele query nog eens runnen. En KIJK NAAR DE ERROR.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:49 schreef Berend. het volgende:
[..]
Ja, elk haakje dat geopend wordt moet ook gesloten worden. Right?
Ja, dat. Maar kijk ook hier eens naar:quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:49 schreef Berend. het volgende:
[..]
1 | Quantity='1' > SUBDATENOW() |
Origineel was dat ook de enige fout, voordat hij random haakjes begon weg te halen en toe te voegen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat. Maar kijk ook hier eens naar:
[ code verwijderd ]
Ik begrijp niet wat hier staat en MySQL ook niet
Kijk nou eens goed! Er is wel wat meer verschil dan alleen maar haakjes die je niet goed had gedaan:quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:49 schreef Berend. het volgende:
[..]
Mijn query (met de verschillen dikgedrukt en onderstreept):quote:SELECT AVG(Price) AS prijs
FROM shop_transactions
WHERE ItemID='264'
AND Quantity='1' > SUBDATE(NOW), INTERVAL 8 DAY()
AND DAYOFWEEK(Price) >= 1
quote:SELECT AVG(Price) AS prijs
FROM shop_transactions
WHERE ItemID='264'
AND Quantity='1'
AND datumkolom > SUBDATE(NOW(), INTERVAL 8 DAY)
AND DAYOFWEEK(datumkolom) >= 1
1 | RewriteRule project/(.*) project.php?id=$1 |
http://httpd.apache.org/docs/2.2/programs/apachectl.htmlquote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:12 schreef boem-dikkie het volgende:
Ja had ik.
En ik heb de fout gevonden. Ik had ook nog een persoonlijke .conf in /apache2/users staan. Blijkbaar zat daar een typfout of iets dergelijks in. Heb hem opnieuw getypt en nu werkt het.
Hmm, ik heb inderdaad geen tabel shops, maar is dat wel nodig?quote:Op zondag 12 mei 2013 02:06 schreef Tijn het volgende:
En in de kolom "shop" in de tabel "prices" sla je dan id's op van winkels die in je tabel "shops" staan?
Je moet drie tabellen hebben:quote:Op zondag 12 mei 2013 09:24 schreef Maringo het volgende:
Lijkt mij dat je winkels niet elk een eigen tabel geeft maar met ids werkt en dat je met views regelt wie wat mag zien.
Dit inderdaad. Volgens mij had ik Tijn zn bericht ook verkeerd begrepen.quote:Op zondag 12 mei 2013 09:55 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Je moet drie tabellen hebben:
Product
ID, EAN, Title, Image, Description, (en wat je nog meer wilt)
Shop
ID, Name, Address, Description (...)
ProductPrice (ProductID & ShopID zijn een samengesteld primary key)
ProductID
ShopID
Price
Je kan product price nog uitbreiden met datum (dit moet dan ook in de samengesteld sleutel worden opgenomen), zodat je per product, per winkel de prijs verschuiving over tijd kunt volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |