Politie hoeft niet voor rood licht te stoppen, niet echt bijzonder dus...quote:Op maandag 4 november 2013 08:56 schreef FRDeventer het volgende:
http://m.youtube.com/watch?v=ImMgUAHqfak
Gistermiddag in Deventer, op beeld te zien dat 3 busjes van de mobiele eenheid dwars door het rode licht rijden. 4e busje doet hetzelfde maar die staat niet op beeld, dat is het busje wat mij weer inhaalde aan het einde. Gingen naar het plaatselijke politiebureau..
Ik vind het knap asociaal.quote:Op maandag 4 november 2013 09:02 schreef exelletor het volgende:
[..]
Politie hoeft niet voor rood licht te stoppen, niet echt bijzonder dus...
Als de politie geen sirene en blauwlicht voert...quote:Op maandag 4 november 2013 09:02 schreef exelletor het volgende:
[..]
Politie hoeft niet voor rood licht te stoppen, niet echt bijzonder dus...
nee hoor, ze hebben altijd een uitzondering.quote:Op maandag 4 november 2013 10:31 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als de politie geen sirene en blauwlicht voert...
Dan moeten ze zich net als iedere andere
weggebruiker aan de regels houden
Ik heb het opgezocht... Maar ik vind dat niet normaal.quote:Op maandag 4 november 2013 10:41 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
nee hoor, ze hebben altijd een uitzondering. Sirene is er alleen om anderen op de hoogte te brengen.
quote:Van welke verkeersregels mag de politie afwijken?
De politie heeft vrijstelling van de meeste artikelen uit het Reglement Verkeersregels & Verkeerstekens (RVV). Wettelijk is vastgelegd dat de politie in bepaalde gevallen de maximumsnelheid mag overtreden. De politie heeft vrijstelling voor:
rijden door rood licht;
rijden over de vluchtstrook;
rijden over andere wegen zoals een trambaan, busbaan en stoep;
overtreden van de maximumsnelheid.
Wanneer de agenten afwijken van de regels moeten zij dit melden aan hun leidinggevende. Daarnaast zijn er twee voorwaarden aan de vrijstelling verbonden: de verkeersveiligheid mag niet in gevaar komen, en het gebruik van de vrijstelling is gezien de situatie noodzakelijk.
Dat is logish.quote:
En tenzij je weet waar ze naar op weg zijn kun je er niet over oordelen..quote:Op maandag 4 november 2013 11:04 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat is logish.
Maar hoe vaak wordt er niet misbruik van gemaakt....
Woon dicht in de buurt van het politiebureau.
Als het 's avonds rustig is op de weg dan zie ik ze toch
heel vaak door het rood rijden
Naar hun lunch of avondeten denk ikquote:Op maandag 4 november 2013 11:35 schreef Peter het volgende:
[..]
En tenzij je weet waar ze naar op weg zijn kun je er niet over oordelen..
Die hebben daarvoor vaak van de gemeenten in hun regio en de provincie een ontheffing. ( Net zoals netbeheerders voor gas- en elektrastoringen)quote:Op maandag 4 november 2013 12:49 schreef JohnB52 het volgende:
Hoe zit het met ambulances? Had laatst een Prius ambulance die door rood reed, en linksaf ging wat niet mocht. Zonder sirene of zwaailicht.
Ze reden rechtstreeks naar het verderop gelegen politiebureauquote:Op maandag 4 november 2013 11:35 schreef Peter het volgende:
[..]
En tenzij je weet waar ze naar op weg zijn kun je er niet over oordelen..
Met een tegenstribbelende verdachte achterin is dat een prima handelswijze.quote:Op maandag 4 november 2013 16:14 schreef FRDeventer het volgende:
[..]
Ze reden rechtstreeks naar het verderop gelegen politiebureau
Zijn wel veel arrestanten als het om 4 busjes mobiele eenheid gaat hè?quote:Op maandag 4 november 2013 16:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Met een tegenstribbelende verdachte achterin is dat een prima handelswijze.
Heb voor de mijne 75 euro per stuk betaald omdat ik er 2 heb genomen. Normaal is die 78 euro bij dutch dashcam uit Apeldoorn. Youtube heeft de beeldkwaliteit van mijn filmpje flink omlaag gegooid maar op de laptop zijn de beelden erg goedquote:Op maandag 4 november 2013 18:32 schreef kingtoppie het volgende:
Hoe duur zijn die dingen? En haal je ze steeds uit je auto ivm inbraak gevoeligheid etc?
Ja zeker, moet kunnen voor dat bedragquote:Op maandag 4 november 2013 20:17 schreef DDriver het volgende:
Hoe lang zijn de kabels voor 12V aansluiting eigenlijk? Is het mogelijk dit via het dak, deurpost en dashboard de kabel netjes weg te werken?
Ik ben er nu naar een op zoek van
* Max. ¤85,-
* Ook goed zicht in het donker
* Automatisch aan en uit met contactsleutel
Is dit een realistisch wensenpakket?
Dualcamara's zijn vaak niet de beste camera's.quote:Edit: Heb nu de X3000 op het oog. Schijnt een dual lens dashcam te zijn. Iemand hier ervaring mee?
De http://dashcamtalk.com/ls300w/ komt inderdaad goed uit de bus jaquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:02 schreef CasB het volgende:
Check de reactie boven je, ga voor de Non Branded LS300W.
http://dutchdashcam.webklik.nl/page/home-pagina (Niet mijn site, ik krijg er geen geld voor, etc.)
wel de goede modus gebruikt? ik heb er nu 2 en die doen het voor mij goed genoeg.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:43 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Hier een nachtbeeld van die 17 euro cam van de Action. Precies wat ik ervan verwachtte![]()
20 dollar dx.comquote:Op maandag 4 november 2013 18:32 schreef kingtoppie het volgende:
Hoe duur zijn die dingen? En haal je ze steeds uit je auto ivm inbraak gevoeligheid etc?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |