Ik zou dan een kleine diesel nemen, VW polo 1.4 TDI ofzoquote:Op zaterdag 13 april 2013 15:27 schreef Braddie het volgende:
Wegenbelasting.. naja 250 per kwartaal als maximum!
Een diesel hoeft niet...quote:Op woensdag 2 april 2014 00:04 schreef ecktebaas123 het volgende:
Als snelheid je niet boeit kan je ook voor de 1.4 gaan, rijden iets zuiniger dan de 1.6
Ik ben het met je eens dat je onderhoud mee moet rekenen, maar 300-400 euro per maand voor een oude dertien-in-een-dozijn middenklasser is wel heel erg ruim. Als je dat twee maanden achter elkaar kwijt bent zou ik heel snel naar een andere zoeken.quote:Op woensdag 2 april 2014 00:13 schreef Catch22- het volgende:
En die 300-400 pm aan onderhoud dan?
Koop gewoon iets simpels dat rijdt. Dan maakt dat paaltje wat je over het hoofd gaat zien ook noet uit. En kan je wennen aan het geld dat een auto rijden kost.
Maargoed, je haalt je rijbewijs toch nooit dus waar hebben we het over.
dat riep hij eerder in dit topicquote:Op woensdag 2 april 2014 00:18 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat je onderhoud mee moet rekenen, maar 300-400 euro per maand voor een oude dertien-in-een-dozijn middenklasser is wel heel erg ruim. Als je dat twee maanden achter elkaar kwijt bent zou ik heel snel naar een andere zoeken.
http://www.autoweek.nl/fo(...),5235856#msg-5235856quote:Ben sinds een kleine 2 weken weer aan het rijlessen en het TTT komt steeds dichterbij.
Nou heb ik besloten om als ik mijn TTT heb gehaald meteen mijn eerste auto te kopen.
Er was in de famillie keuze uit 2 auto`s waar ik in zou kunnen/mogen rijden zodra ik mijn rijbewijs heb.
`99 Fiat Seicento S:
Leuk autotje, ziet er mooi uit, is verschrikkelijk oncomfortabel, pedalen zitten te dicht op elkaar (Heb maat 47) is mij te klein (Zit met mijn knieén tegen het stuur en mijn hoofd op 5 cm na tegen het dak)
`95 Volkswagen Golf III
Vind ik persoonlijk de leukste van de 2, maar ook hier weer, het is een enorm oncomfortabele auto, na een rit van 30 minuten kom ik er gebroken uit.. Hij heeft al ruim 3 ton gelopen, en mijn vader rijd er in dus hij is redelijk afgetrapt (Hij koopt altijd 500 euro auto`s en rijd er dan nog mee lang nadat de APK is verlopen)
Nouja, lang verhaal kort, fijn dat mijn ouders deze auto`s ter beschikking stellen, vind het heel aardig van ze, thanks but no thanks.
Dus ik heb er even heel goed over nagedacht heb me er redelijk in verdiept, en ben tot de conclusie gekomen dat mijn eerste auto een:
Citroen BX gaat worden.
Ik vind het qua styling echt een pracht van een wagen, de keren dat ik er in heb meegereden zijn me nog heel erg bijgebleven, enorm comfortabel, bijna zwevend, lekker veel hoofd/beenruimte, en het belangrijkste, ze wegen onder de 1000kg.
Nou weet ik dat BXen gedoe hebben met die Hydropneumatische vering, althans.. die bollen dus.
Heb opgezocht dat het vervangen van de bollen zo rond de 225-250 euro nieuw zit bij Garage Van Beers hier, dus dat is (vind ik) nog wel te overzien.
Anyways.
Mijn budget voor een BX is 1000 euro, daar heb je volgens mij wel een redelijk knappe BX voor.
Budget voor onderhoud is per maand rond de 150-200 euro.
En verder zal ik natuurlijk de BX vertroetelen als over het m`n "Kind" is, klinkt gek, maar dan wil ik hem ook wel zo lang mogelijk in originele staat op de weg houden (Ik hou absoluut niet van subwoofers, spoilers, bodykits, verlagings setjes, etc)
Maargoed, aan die hele lange verhaal zit ook een keer zijde.
Is het verstandig? Zo`n BX als eerste auto?.. Want ik zit nu wel heel leuk zo`n lang verhaal te typen en te zeggen dat ik er een wil en ook (waarschijnlijk) ga kopen, maar .... Wat is nou echt een kwaal van de BX op het veersysteem na?
Groot onderhoud laat ik overigens bij de Citroen garage doen en klein onderhoud laat ik door mijn vader doen of mijn opa smiling smiley
Wie o wie kan mij wat meer vertellen over de BX en de voor/nadelen van zo`n auto.
(En ja, ik heb in het verleden ook topics geopend dat ik graag die en die auto wilde, maar ik ben er nu 100% zeker van, het word een BX. Die auto spreekt me énorm aan, en het zijn heerlijke wagens om te zien en om in te rijden)
Naja, iemand is niet verplicht om een advies op te volgen he. Net zo min als dat iemand verplicht is om advies te geven. Beide gebeurt vanuit vrije wil en ik vind persoonlijk niet dat daar verwachtingen of eisen aan horen te hangen.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:27 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Precies. Iedere keer steken mensen tijd en moeite in goedbedoelde adviezen, maar daar wordt vervolgens niets mee gedaan.
quote:Op woensdag 2 april 2014 09:27 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Precies. Iedere keer steken mensen tijd en moeite in goedbedoelde adviezen, maar daar wordt vervolgens niets mee gedaan.
quote:Op woensdag 2 april 2014 09:45 schreef Oceanview het volgende:
Mazda Demio, ruim, licht en rijdt zuinig.
Is dit geen goed advies dan?quote:Op woensdag 2 april 2014 09:55 schreef Meike26 het volgende:
Goed, ik ben er zelf ook ingetuind, maar :
[..]
[..]![]()
ik hoef geen Daihatsu Move, een tandje groter zou fijner zijn...quote:Op woensdag 2 april 2014 17:43 schreef Grielen het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m794931976
Ruim binnen het budget (je hebt nog ¤301 om leuke velgen te kopen)
5deurs: Check
Niet overdreven snel: Check
Ruimte: Als je in je eentje in de auto zit heb je meer ruimte dan je ooit nodig zou hebben.
Comfort: Comfortabeler dan een fiets of OV
Geen station: Geen station.
Hij heeft zelfs een trekhaak!
Ach, dat ik niet meer serieus word genomen zo onderhand snap ik ook wel hoor, i.v.m al mijn oude topics waarin ik zonder echt een doel gewoon vroeg om auto`s, en er waren een aantal topics waar in ik inderdaad aangaf een auto te kopen, maar dat ging niet door i.v.m geld en dergelijke.. Nu ben ik bloed serieus en wil ik gewoon een fatsoenlijke auto aanschaffen.quote:Op woensdag 2 april 2014 09:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja, iemand is niet verplicht om een advies op te volgen he. Net zo min als dat iemand verplicht is om advies te geven. Beide gebeurt vanuit vrije wil en ik vind persoonlijk niet dat daar verwachtingen of eisen aan horen te hangen.
Ik vind het zelf ook bijvoorbeeld leuk om naar auto's te kijken, terwijl ik er momenteel geen geld voor heb, en dus geen serieuze intentie om er een te kopen. Maar toch kijk ik wat rond en vraag ik af en toe eens om meningen/advies over bepaalde auto's. Mag dat dan ook niet?
ik zou zo een ford alleen met TDCI motor nemenquote:Op woensdag 2 april 2014 18:24 schreef NieuweNier het volgende:
Waarom mag een station eigenlijk niet? Het is veel praktischer dan een sedan of coupe en rijdt prettiger en is ruimer dan een hatchback.
Ik zou een Ford Focus of Mondeo aanraden. Doordat ze veel verkocht zijn, zijn ze tweedehands goedkoop. Ook zijn ze betrouwbaar en staan ze erom bekend leuk te hoeken.
"Leuk te hoeken" ik hoef geen scheurijzer, als de auto mij maar van A > B brengt.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:24 schreef NieuweNier het volgende:
Waarom mag een station eigenlijk niet? Het is veel praktischer dan een sedan of coupe en rijdt prettiger en is ruimer dan een hatchback.
Ik zou een Ford Focus of Mondeo aanraden. Doordat ze veel verkocht zijn, zijn ze tweedehands goedkoop. Ook zijn ze betrouwbaar en staan ze erom bekend leuk te hoeken.
Heb je je rbw al gehaald? Niet kut bedoeld ofzo, pure interesse.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:28 schreef Braddie het volgende:
[..]
"Leuk te hoeken" ik hoef geen scheurijzer, als de auto mij maar van A > B brengt.
Een station is niks voor mij, heb absoluut niks met stations, ruimte gaat mij voornamelijk om been ruimte voor/achter, en als er maar een paar koffers mee kunnen of een paar muziek instrumenten, ik persoonlijk zie de meerwaarde van een station niet, ook omdat ze meestal de 1200 kilo wel overschrijden.. En dan word het mij te duur.
En wat hier boven al gemeld werd, een Focus 1,6 is leuk, maar binnen mijn budget alleen met ruim 2 ton op de teller, dat is alleen fijn als het een Tdci blok is, en dan gaat de wegenbelasting weer flink omhoog, dus dat schiet niet op..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |