abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_125079229

Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.


Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Zie een mooie infographic.
Bekijk ook deze presentatie ^O^.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 50 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 50 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Hoe start ik met bitcoin?
Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client.

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk.

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Bitcoins kopen en verkopen.
Vraag in het topic naar hoe je bitcoins momenteel het beste kan kopen/verkopen *G*.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar. De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slashdoteffect. Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie bitcoincharts.

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum.

Bitcoin in meer detail
Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki. Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie: http://reddit.com/r/bitcoin

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel: http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

Koersverloop:

Logaritmisch:


Lineair:


3-maanden:


Er zijn ook Bitcoin spin-offs, elk met hun eigen unieke kwaliteiten. Een lijst wordt bijgehouden hier: https://bitcointalk.org/index.php?topic=134179.0

"Attentie: De (computertechnische) praktijk van bitcoin mining wordt niet hier maar in DIG besproken." ?
pi_125079461
$2.5mrd.
జ్ఞ‌ా
pi_125079483
జ్ఞ‌ా
pi_125079566
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:56 schreef EugeneKrabs het volgende:
Oja Flattr gaat bitcoins gebruiken: https://bitcointalk.org/index.php?topic=171133.0 :7
*G*.
జ్ఞ‌ా
pi_125079961
dr is weer iemand die van zn geld af moet :)
pi_125080313
Je kan stemmen of Dropbox bitcoin moet accepteren: https://www.dropbox.com/v(...)h-bitcoin-e-currency
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:32:03 #7
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_125080449

Bitcoin Explained door Duncan Elms
pi_125080695
Bitcoin-central ligt ook plat door ddos. :{

Bitcoin_Central twitterde op dinsdag 09-04-2013 om 14:55:04 currently experiencing a massive #ddos, looks like #bitcoin bothers someone. working on getting back up #asap reageer retweet
Bitcoin_Central twitterde op dinsdag 09-04-2013 om 18:13:38 still under #ddos, an alternate URL is available for verified users, e-mail the support to request it reageer retweet
Bitcoin_Central twitterde op dinsdag 09-04-2013 om 18:39:26 alternate URL in service, since the market moved during our downtime we took on ourselves to cancel asks below 170 EUR before reopening <3 reageer retweet


[ Bericht 46% gewijzigd door Tourniquet op 09-04-2013 19:49:40 ]
pi_125081068
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:32 schreef Mender het volgende:

Bitcoin Explained door Duncan Elms
Goeie ^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_125081097
quote:
Zag net een order van een kwart miljoen dollar voorbij komen :o
pi_125081370
Op bitstamp zijn ze nu 12 dollar goedkoper. Nog maar wat bijgehaald :p
pi_125081371
holy shit, wtf, ik kijk ook ff een uurtje niet, zoveel hoger gaat het vandaag niet... wel dus:
high $239,11, now: $235
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_125081516
Ja, what the flying fuck. Ben ik ff een dagje werken, heb ik door de koersstijging van vandaag 2x zoveel "verdiend"* dan met werken. :P

*virtueel uiteraard, resultaten in het heden bieden geen garantie voor de toekomst. :P
pi_125081556
Collega is vandaag voor 4500 Euro ingestapt... In een paar uur al 238 Dollar op winst :P
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:55:58 #15
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_125081582
Ik heb alweer mooi ¤20 verdiend sinds ik gisteren heb gekocht. :)
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_125081618
quote:
Geachte heer MaGNeT,

U heeft een SpaarOnline Rekening met een variabele rente. Op donderdag 11 april 2013 verlagen wij de rente met 0,15% naar 2,0%. Ondanks deze verlaging heeft u op uw spaarrekening nog steeds één van de hoogste rentes van Nederland.

Heeft u nog vragen? Dan kunt u ons telefonisch bereiken op (020) 528 28 28 van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Maar u kunt ons natuurlijk ook een vraag stellen via e-mail: spaaronline@westlandutrechtbank.nl.

Met vriendelijke groet,
WestlandUtrecht Effectenbank
quote:
Beste heer MaGNeT,

We willen je vooraf informeren over de komende rentewijziging. Vanwege ontwikkelingen op de financiële markten is MoneYou genoodzaakt de spaarrente te verlagen.

Renteverlaging MoneYou Spaarrekening
De volgende spaarrente wordt per 29 maart aanstaande verlaagd:
• De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verlaagd van 2,10% naar 2,00%*.
* Variabele rente, effectief op jaarbasis
_O- Banken... :')

Die 2% op jaarbasis haal ik bij MtGox in 20 minuten :')

[ Bericht 14% gewijzigd door TheFreshPrince op 09-04-2013 20:02:39 ]
pi_125081786
gaan we de 2 miljard nog halen vanavond?
pi_125081926
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:00 schreef spiedermann het volgende:
gaan we de 2 miljard nog halen vanavond?
Ik weet het zeker!
pi_125081948
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:46 schreef Taciho het volgende:

[..]

Zag net een order van een kwart miljoen dollar voorbij komen :o
Wowzer.
జ్ఞ‌ా
pi_125081978
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

_O- Banken... :')

Die 2% op jaarbasis haal ik bij MtGox in 20 minuten :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125082001
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:54 schreef Tourniquet het volgende:
Ja, what the flying fuck. Ben ik ff een dagje werken, heb ik door de koersstijging van vandaag 2x zoveel "verdiend"* dan met werken. :P

*virtueel uiteraard, resultaten in het heden bieden geen garantie voor de toekomst. :P
Herkenbaar :+.
జ్ఞ‌ా
pi_125082212
MaGNeT: 2011 "I missed out on the Bitcoin boom, I wish I never sold them cheap and kept them". May 2013 "I missed out on the Litecoin boom, I wished I never sold them cheap and kept them"
pi_125082224
Wat ik eigenlijk schokkender vind, eerst waren er zo'n 10.000 BTC die bijvoorbeeld een muur vormden voor een verdere stijging dan +$20. Die muur wordt steeds kleiner, met zo'n zelfde hoeveelheid zit je nu op $300.

Ok, er moet een boel meer geld voor worden betaald, maar Bitcoin is absoluut, Dollars / Euro's kun je zo bijdrukken...

edit: daartegenover moeten er 20k Bitcoins verkocht worden voor we weer op $200 zitten...
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_125082234


Gezien op bitcoinity vandaag?
జ్ఞ‌ా
pi_125082253
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:09 schreef EugeneKrabs het volgende:
MaGNeT: 2011 "I missed out on the Bitcoin boom, I wish I never sold them cheap and kept them". May 2013 "I missed out on the Litecoin boom, I wished I never sold them cheap and kept them"
-ed :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')