Studieschuld? KRIJGEN MENSEN OOK NOG EENS SCHULDENquote:Op maandag 8 april 2013 07:24 schreef Hi_flyer het volgende:
Ja goed idee, TS. Een studie met weinig perspectief, straks heb je een torenhoge studieschuld en zit je twintig jaar op een houtje te bijten.
watquote:Op maandag 8 april 2013 07:11 schreef sanasoufi het volgende:
Beste supermacho91,
Na weer een hele nacht wakker te zijn gebleven doordat de Erasmus Universiteit mij niet meer kent rest mij nog maar 1 advies aan mensen die willen studeren: DOE HET NIET! Begin er niet aan! Het is een hel! Een nachtmerrie die maar niet stopt. Studielink problemen, studeerangst, tentamenangst, angst dat de uni je uitschrijft, bsa angst, taaltoets angst, duo angst....Studeren maakt je kapot. Het is nu 7 uur en ik moet toch echt nog slapen, want ik weiger door die stomme uni lelijk te gaan worden. Alleen zie je hoe mijn hele ritme verwoest is? Als ik nu ga slapen dan ben ik pas rond een uur of 3 wakker....dat betekent dat ik vanavond dus ook niet kan slapen en dus weer tegen een uur of 05 ga slapen.
Supermacho91 ga gewoon een baan in een callcenter zoeken of word stewardess met je vwo diploma. Allemaal veel beter dan jezelf vrijwillig in de studeerhel storten.
Liefs,
Sana.
Ligt compleet aan welke richting je opgaat. Zo slecht is het namelijk niet.quote:Op maandag 8 april 2013 07:24 schreef Hi_flyer het volgende:
Ja goed idee, TS. Een studie met weinig perspectief, straks heb je een torenhoge studieschuld en zit je twintig jaar op een houtje te bijten.
Dat.quote:Op maandag 8 april 2013 07:03 schreef Sandertje23 het volgende:
Je baseert je keuze op wat anderen vinden/denken? In dat geval zou ik eerst je huidige opleiding afmaken zodat je een vangnet hebt op het moment dat psychologie te zwaar / toch niet hetgene is dat je zoekt.
quote:Op maandag 8 april 2013 07:11 schreef sanasoufi het volgende:
Beste supermacho91,
Na weer een hele nacht wakker te zijn gebleven doordat de Erasmus Universiteit mij niet meer kent rest mij nog maar 1 advies aan mensen die willen studeren: DOE HET NIET! Begin er niet aan! Het is een hel! Een nachtmerrie die maar niet stopt. Studielink problemen, studeerangst, tentamenangst, angst dat de uni je uitschrijft, bsa angst, taaltoets angst, duo angst....Studeren maakt je kapot. Het is nu 7 uur en ik moet toch echt nog slapen, want ik weiger door die stomme uni lelijk te gaan worden. Alleen zie je hoe mijn hele ritme verwoest is? Als ik nu ga slapen dan ben ik pas rond een uur of 3 wakker....dat betekent dat ik vanavond dus ook niet kan slapen en dus weer tegen een uur of 05 ga slapen.
Supermacho91 ga gewoon een baan in een callcenter zoeken of word stewardess met je vwo diploma. Allemaal veel beter dan jezelf vrijwillig in de studeerhel storten.
Liefs,
Sana.
quote:Op maandag 8 april 2013 12:36 schreef supermacho91 het volgende:
@Sandertje23 Waar slaat die reactie op? Mijn keuze bepalen door wat andere vinden? Het enige wat ik wil horen is of mensen ervaring hebben met een van de universiteiten zodat ik wat meer informatie krijg. Ik moet toch ergens beginnen? Al zijn het feiten, bijvoorbeeld dat de een beter georganiseerd is dan de ander.
(Als jij een review leest van weet ik veel de iPhone 5 en blijkt dat het goed is, zeg je dan "Nee, ik koop het niet want ik baseer mijn keuze niet op wat andere vinden"? Ik wil gewoon wat ervaringen horen that's it.)
Hierop. En ik zou hem inderdaad niet kopen voordat ik zelf precies weet wat ik ermee kan en dat doe ik voornamelijk door de hands-on approach.quote:Maar als mensen slechte ervaring hebben met de UvA en goede ervaringen hebben de VU dan ga ik natuurlijk voor de VU.
Volgens mij is dat niet jouw zaak en TS vroeg niet om je advies in dezequote:Op maandag 8 april 2013 03:21 schreef Mishu het volgende:
Hoe ga je dat betalen als je stufi op is? Is het niet beter om die andere studie af te maken?
Leuk zo een advies, maar een beetje inhoudelijk antwoord geven op de vraag zou nog leuker zijnquote:Op maandag 8 april 2013 07:03 schreef Sandertje23 het volgende:
Je baseert je keuze op wat anderen vinden/denken? In dat geval zou ik eerst je huidige opleiding afmaken zodat je een vangnet hebt op het moment dat psychologie te zwaar / toch niet hetgene is dat je zoekt.
Offtopic vriendquote:Op maandag 8 april 2013 07:05 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Hoe kom je aan een appartement in Oud-Zuid?
Studieschuld hoef je niet af te betalen als je geen baan of hoog genoeg inkomen hebt, verdiep je eerst even in de feiten en regels voor dat je hier bijdehand komt doenquote:Op maandag 8 april 2013 07:24 schreef Hi_flyer het volgende:
Dank voor je nuttige bijdrage, heb je misschien ook iets te melden waar TS baat bij heeft?quote:Op maandag 8 april 2013 07:27 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Studieschuld? KRIJGEN MENSEN OOK NOG EENS SCHULDEN![]()
IK HAAT STUDEREN
Kom je hier de amateurpsycholoog uithangen of heb je ook echt psychologie gestudeerd? Zo ja, misschien op de VU of UvA? In dat geval kun je de vraag van TS beantwoorden.quote:Op maandag 8 april 2013 08:16 schreef trigt013 het volgende:
Hoe voelde je je toen je deze keuze zou moeten gaan maken. En hoe is het contact met je ouders?
Wat vind jij dan wel een goede studie om te doen?quote:Op donderdag 11 april 2013 08:12 schreef speknek het volgende:
Psychologie omdat je iets met mensen wil doen, ooh boy.
Ik geef je minder kans dan iemand die economie gaat doen omdat ie manager wil worden of iemand die rechten gaat doen omdat al het andere hem niks lijkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |