abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125019080
Hallo Forum Fokkers,

Ik ben 21 jaar en heb 3 jaar de opleiding Interactieve Media/Multimedia and Communication Design op HBO niveau gedaan in Amsterdam. Ik weer enorm langzamerhand steeds ongelukkiger en kwam dus tot de conclusie dat de opleiding niks voor mij is. Het was allemaal wat vaag en de vakken die kreeg boeide me totaal niet. Ik wilde sowieso een opleiding doen en ik ben nog jong.

Ik heb al een aantal jaar de opleiding psychologie zeer interessant gevonden en ben nu van plan om mijn droom alsnog uit te laten komen door dit op universitair niveau te doen (ik heb VWO gedaan). Ik heb ook onderzoek naar de opleiding Psychologie gedaan en het lijkt me allemaal zeer interessant. Ik woon dus in Amsterdam en heb een appartement in Oud-Zuid dus ik wil dan ook in Amsterdam studeren.

Mijn vraag is dus wie hier ervaring heeft met de opleiding psychologie op de UvA of VU? Ik leun meer naar de UvA omdat die universiteit toch makkelijker bereikbaar is voor mij. Ik meen dat de locatie van Psychologie vlakbij het Weesperplein is? Maar als mensen slechte ervaring hebben met de UvA en goede ervaringen hebben de VU dan ga ik natuurlijk voor de VU. Ik wil gewoon een goede universiteit. Was namelijk niet heel tevreden over de HvA.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Thanks!
  maandag 8 april 2013 @ 03:21:02 #2
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_125019182
Hoe ga je dat betalen als je stufi op is? Is het niet beter om die andere studie af te maken?
pi_125019533
Je baseert je keuze op wat anderen vinden/denken? In dat geval zou ik eerst je huidige opleiding afmaken zodat je een vangnet hebt op het moment dat psychologie te zwaar / toch niet hetgene is dat je zoekt.
pi_125019542
Hoe kom je aan een appartement in Oud-Zuid?
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_125019572
Beste supermacho91,

Na weer een hele nacht wakker te zijn gebleven doordat de Erasmus Universiteit mij niet meer kent rest mij nog maar 1 advies aan mensen die willen studeren: DOE HET NIET! Begin er niet aan! Het is een hel! Een nachtmerrie die maar niet stopt. Studielink problemen, studeerangst, tentamenangst, angst dat de uni je uitschrijft, bsa angst, taaltoets angst, duo angst....Studeren maakt je kapot. Het is nu 7 uur en ik moet toch echt nog slapen, want ik weiger door die stomme uni lelijk te gaan worden. Alleen zie je hoe mijn hele ritme verwoest is? Als ik nu ga slapen dan ben ik pas rond een uur of 3 wakker....dat betekent dat ik vanavond dus ook niet kan slapen en dus weer tegen een uur of 05 ga slapen.

Supermacho91 ga gewoon een baan in een callcenter zoeken of word stewardess met je vwo diploma. Allemaal veel beter dan jezelf vrijwillig in de studeerhel storten.

Liefs,

Sana.
  maandag 8 april 2013 @ 07:24:33 #6
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_125019632
Ja goed idee, TS. Een studie met weinig perspectief, straks heb je een torenhoge studieschuld en zit je twintig jaar op een houtje te bijten.
pi_125019651
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 07:24 schreef Hi_flyer het volgende:
Ja goed idee, TS. Een studie met weinig perspectief, straks heb je een torenhoge studieschuld en zit je twintig jaar op een houtje te bijten.
Studieschuld? KRIJGEN MENSEN OOK NOG EENS SCHULDEN :'(

IK HAAT STUDEREN :(
  maandag 8 april 2013 @ 08:08:22 #8
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_125019894
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 07:11 schreef sanasoufi het volgende:
Beste supermacho91,

Na weer een hele nacht wakker te zijn gebleven doordat de Erasmus Universiteit mij niet meer kent rest mij nog maar 1 advies aan mensen die willen studeren: DOE HET NIET! Begin er niet aan! Het is een hel! Een nachtmerrie die maar niet stopt. Studielink problemen, studeerangst, tentamenangst, angst dat de uni je uitschrijft, bsa angst, taaltoets angst, duo angst....Studeren maakt je kapot. Het is nu 7 uur en ik moet toch echt nog slapen, want ik weiger door die stomme uni lelijk te gaan worden. Alleen zie je hoe mijn hele ritme verwoest is? Als ik nu ga slapen dan ben ik pas rond een uur of 3 wakker....dat betekent dat ik vanavond dus ook niet kan slapen en dus weer tegen een uur of 05 ga slapen.

Supermacho91 ga gewoon een baan in een callcenter zoeken of word stewardess met je vwo diploma. Allemaal veel beter dan jezelf vrijwillig in de studeerhel storten.

Liefs,

Sana.
wat :') de enige angst die ik heb is dat ik elke ochtend wakker word met het idee dat ik dood en in de hemel ben, zo relaxt is mijn studentenleventje
We zullen zien, zei de blinde.
  maandag 8 april 2013 @ 08:16:07 #9
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_125019970
Hoe voelde je je toen je deze keuze zou moeten gaan maken. En hoe is het contact met je ouders?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Redactie Games maandag 8 april 2013 @ 08:58:24 #10
181272 crew  Noppie2000
pi_125020397
quote:
Ligt compleet aan welke richting je opgaat. Zo slecht is het namelijk niet.
pi_125023466
Zou wel willen weten welke richting je op wilt gaan. In bepaalde richtingen zal je je moeten onderscheiden van je vele medestudenten om een baan op niveau te krijgen. Wat wil je worden na je studie psychologie?
pi_125023646
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 07:03 schreef Sandertje23 het volgende:
Je baseert je keuze op wat anderen vinden/denken? In dat geval zou ik eerst je huidige opleiding afmaken zodat je een vangnet hebt op het moment dat psychologie te zwaar / toch niet hetgene is dat je zoekt.
Dat.
Verder zou ik ook naar de baanzekerheid van een psychologie opleiding kijken. Wat er ervan heb begrepen is de markt nogal verzadigd geraakt.
Met een grafische opleiding vind je veel makkelijker een baan of je begint gewoon voor jezelf.
  maandag 8 april 2013 @ 11:28:36 #13
302853 themole
graaft totaal door.
pi_125023711
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 07:11 schreef sanasoufi het volgende:
Beste supermacho91,

Liefs,

Sana.
:D

Waar gaat dit over. :')
Niet altijd serieus
pi_125025880
Wat een reacties allemaal. Ga jullie even stuk voor stuk af.

@Mishu Ik heb nog geld achter de hand.

@Sandertje23 Waar slaat die reactie op? Mijn keuze bepalen door wat andere vinden? Het enige wat ik wil horen is of mensen ervaring hebben met een van de universiteiten zodat ik wat meer informatie krijg. Ik moet toch ergens beginnen? Al zijn het feiten, bijvoorbeeld dat de een beter georganiseerd is dan de ander.

(Als jij een review leest van weet ik veel de iPhone 5 en blijkt dat het goed is, zeg je dan "Nee, ik koop het niet want ik baseer mijn keuze niet op wat andere vinden"? Ik wil gewoon wat ervaringen horen that's it.)

@NEC-Nijmegen Ouders hebben een appartement gekocht

@sanasoufi Dit lijkt me meer een persoonlijk probleem dan een algemeen bekend probleem.

@Hi_flyer De negativiteit in deze post alleen al...

@trigt013 Misschien was ik nog niet duidelijk genoeg. Maar mijn huidige opleiding maakte mij doodongelukkig. Ik zelf kende iemand die ook in het 3de jaar stopte en dacht toen ook "Maak dat laatste jaartje gewoon ook even af". Maar je weet niet hoe je je voelt als je iets doet dat je niet gelukkig maakt. Ook mijn beeld over mijn toekomst, ik weet gewoon niet wat voor baan ik wil, want het boeide me allemaal niet. Het contact met mijn ouders is zeer goed. Mijn moeder wist dat ze mijn gevoel serieus moet nemen en staat dan ook achter mijn keuze..

@das_phantom Ik zou psycholoog willen worden. Ik heb het gehad met computers (waar ik extreem veel mee werkte met mijn vorige opleiding) als ik maar iets met mensen doe, dan word ik blij :)

@karton2 Het boeit mij niet dat ik met een grafische opleiding veel beter een baan vind. Ik weiger iets te doen waar ik me niet goed bij voel.

Ben verbaasd dat nog niemand geantwoord heeft op mijn vraag :p. Ik ben realistisch, maar ik heb al het een en ander meegemaakt en wil iets doen wat me echt echt leuk lijkt/gelukkig maakt.
pi_125030131
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 12:36 schreef supermacho91 het volgende:
@Sandertje23 Waar slaat die reactie op? Mijn keuze bepalen door wat andere vinden? Het enige wat ik wil horen is of mensen ervaring hebben met een van de universiteiten zodat ik wat meer informatie krijg. Ik moet toch ergens beginnen? Al zijn het feiten, bijvoorbeeld dat de een beter georganiseerd is dan de ander.

(Als jij een review leest van weet ik veel de iPhone 5 en blijkt dat het goed is, zeg je dan "Nee, ik koop het niet want ik baseer mijn keuze niet op wat andere vinden"? Ik wil gewoon wat ervaringen horen that's it.)
quote:
Maar als mensen slechte ervaring hebben met de UvA en goede ervaringen hebben de VU dan ga ik natuurlijk voor de VU.
Hierop. En ik zou hem inderdaad niet kopen voordat ik zelf precies weet wat ik ermee kan en dat doe ik voornamelijk door de hands-on approach.

Ik begrijp precies wat je bedoelt, maar je doet het overkomen nu alsof je naar anderen luistert en niet voor jezelf bepaalt welke universiteit bij jou past. Ga eens een dag meestuderen bij zowel de VU als de UvA. Zo kom je er al snel achter welke universiteit je voorkeur geniet.
pi_125032115
Kijk eens naar de wereldwijde rankings van beide universiteiten en hun studie. Ik heb met zowel de studies als de universiteiten helemaal niks, maar heb voor mijn eigen keuze ook even naar de THE rankings gekeken.
pi_125142897
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 03:21 schreef Mishu het volgende:
Hoe ga je dat betalen als je stufi op is? Is het niet beter om die andere studie af te maken?
Volgens mij is dat niet jouw zaak en TS vroeg niet om je advies in deze :W

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 07:03 schreef Sandertje23 het volgende:
Leuk zo een advies, maar een beetje inhoudelijk antwoord geven op de vraag zou nog leuker zijn ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 07:05 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Hoe kom je aan een appartement in Oud-Zuid?
Offtopic vriend }:|

quote:
Studieschuld hoef je niet af te betalen als je geen baan of hoog genoeg inkomen hebt, verdiep je eerst even in de feiten en regels voor dat je hier bijdehand komt doen :W

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 07:27 schreef sanasoufi het volgende:

[..]

Studieschuld? KRIJGEN MENSEN OOK NOG EENS SCHULDEN :'(

IK HAAT STUDEREN :(
Dank voor je nuttige bijdrage, heb je misschien ook iets te melden waar TS baat bij heeft?

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 08:16 schreef trigt013 het volgende:
Hoe voelde je je toen je deze keuze zou moeten gaan maken. En hoe is het contact met je ouders?
Kom je hier de amateurpsycholoog uithangen of heb je ook echt psychologie gestudeerd? Zo ja, misschien op de VU of UvA? In dat geval kun je de vraag van TS beantwoorden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_125142903
De VU en UvA doen qua psychologie niet veel voor elkaar onder. De UvA is lekker in de binnenstad en veel studenten vinden dat een voordeel, echter voor tentamens moesten ze vaak naar een kil gebouw ergens in het sciencepark en daar was niet iedereen altijd even blij mee.
Op de VU is alles lekker dicht bij elkaar, je hoeft dus niet lang te reizen voor de studentenadministratie en tentamens zijn ook altijd op de campus. Verder is de VU iets kleinschaliger dan de UvA en persoonlijk vind ik dat prettiger, dus ik zou zelf kiezen voor de VU.
Echter als de UvA voor jou dichterbij is en het scheelt echt qua tijd moet je dat gewoon doen. Reistijd lijkt in het begin best mee te vallen maar na verloop van tijd gaat het toch wel irritant worden. Succes met je keuze :)
pi_125143369
Sorry voor de off-topic post.
  donderdag 11 april 2013 @ 08:12:37 #20
8369 speknek
Another day another slay
pi_125143432
Psychologie omdat je iets met mensen wil doen, ooh boy.

Ik geef je minder kans dan iemand die economie gaat doen omdat ie manager wil worden of iemand die rechten gaat doen omdat al het andere hem niks lijkt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_125143451
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:12 schreef speknek het volgende:
Psychologie omdat je iets met mensen wil doen, ooh boy.

Ik geef je minder kans dan iemand die economie gaat doen omdat ie manager wil worden of iemand die rechten gaat doen omdat al het andere hem niks lijkt.
Wat vind jij dan wel een goede studie om te doen?
  donderdag 11 april 2013 @ 08:28:28 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_125143593
Ik vind psychologie een prima studie, ik vind het een verkeerde motivatie. Het is een theoretische, wetenschappelijke studie; volgens mij kun je nog beter een afkeer van mensen hebben zodat je een zekere distantie tot het te bestuderen subject hebt, dan dat je iets met ze wil doen. Daarnaast zit je het grootste gedeelte van de tijd papers te lezen en statistieksommen te maken. Als dan je hoofdmotivatie is iets met mensen doen, ben je sneller weg dan je huidige opleiding.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_125153035
Wat voor soort psycholoog wil je worden?
pi_125153279
M'n zusje heeft de opleiding gevolgd aan de VU. Ik vind het sowieso een pseudo-wetenschap en het is maar net wat je er van maakt.
pi_142346156
Hey :W

Heb je inmiddels al een keuze gemaakt, na een jaar? Kan je er meer over vertellen?

Ik heb zelf een inzage gehad in de keuzegids bachelor, studies worden hier beoordeeld door studenten. De VU en UvA zijn beide universiteiten die je momenteel beter kan vermijden, en dan vooral de UvA, al is de VU vaak niet veel beter. (al hoor ik dat de VU een betere, vrije tolerantere sfeer heeft dan de UvA)
Maar met psychologie is het wel zo dat de UvA ietsje beter is dan de VU.

Psychologie in Leiden is wel een goede studie, en er zitten ook veel buitenlandse meisjes daar, plus ik hoor nooit dat dat een kakstudie is, dus misschien kan je Leiden ook overwegen?

Volgens mij is Erasmus momenteel de top psychologie universiteit, en scoren Utrecht en Maastricht ook heel goed, maar dat is zeker veel te ver voor jou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')