Het getal dat je buiten de haakjes hebt vermenigvuldig je met de getallen binnen de haakjes. a(4a^2+1) geeft dus 4a^3 + a. Bij a^2(4a^2+1) krijg je 4a^4 + a^2. 2b^2(2b^2+3) geeft 4b^4 + 6b^2 en 4c^2 gebeurt niets mee. Zo te zien heb je het goedquote:Op maandag 8 april 2013 01:07 schreef Puntenslijpsel het volgende:
klopt mijn a(4a^2+1)^2 + 2b(2b^2+3)^2 +4c^2 dan? of is het a^2(4a^2+1) + 2b^2(2b^2+3) +4c^2 ? of nog iets anders?
Ik heb begin dit jaar moeten switchen naar art, maar ben nog een psych minor, as well as a business minor, en voor beiden moet ik dit statistiek vak volgen, maar dit is dus een refreshment voor... alle wiskunde denk ikquote:Op maandag 8 april 2013 01:15 schreef wyccie het volgende:
PS, je bent toch Psychology major?![]()
Nu snap ik de kinderen die op school altijd zeiden dat je dat soort wiskunde in het dagelijks leven niet nodig hebt en waarom je dat dus zou moeten leren.
Volgens mij kon ik dit vroeger wel, maar ja, niet nodig, dus dan blijft het niet hangen.
okayquote:Op maandag 8 april 2013 01:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het getal dat je buiten de haakjes hebt vermenigvuldig je met de getallen binnen de haakjes. a(4a^2+1) geeft dus 4a^3 + a. Bij a^2(4a^2+1) krijg je 4a^4 + a^2. 2b^2(2b^2+3) geeft 4b^4 + 6b^2 en 4c^2 gebeurt niets mee. Zo te zien heb je het goed
Jij wel, maar mijn uitleg klopte niet helemaal. Ik was bezig met mijn post te typen toen je je antwoord neerplempte (zit 22 seconden tussen), vandaarquote:
kloptquote:Op maandag 8 april 2013 01:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Jij wel, maar mijn uitleg klopte niet helemaal. Ik was bezig met mijn post te typen toen je je antwoord neerplempte (zit 22 seconden tussen), vandaar
Dat is handig als je het helemaal uitschrijft, dan zie je het denk ik vanzelf. a^2 = a*aquote:Op maandag 8 april 2013 01:18 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
kloptik maakte me al zorgen
Nog een vraagje dan. Hoe vermenigvuldig je een som als a^2 • 4a^2 • 343a^3 ?
ah nee ik snap het. dus de exponenten bij elkaar optellen en de som verder gewoon doen?quote:Op maandag 8 april 2013 01:21 schreef ß het volgende:
[..]
Dat is handig als je het helemaal uitschrijft, dan zie je het denk ik vanzelf. a^2 = a*a
Als je het niet ziet wil ik het ook verder uitleggen.
ik snap niet hoe ik 1/b^2 krijgquote:Op maandag 8 april 2013 01:37 schreef ß het volgende:
Hier wil je b aan 1 kant van het = teken hebben en de rest aan de andere kant van het = teken. Dit doe je door aan beide kanten te delen door g^5 en v. Dan krijg je dus c^2da / ef^2g^5v = 1/b^2
dan draai je alle tellers en de noemers om zodat je van die 1/ aan de rechterkant afkomt. Dan hou je b^2 over.
Dan doe je over beiden de wortel dan heb je rechts alleen nog b, en links zet je het hele zooitje onder 1 grote wortel.
en als je wortel trekt uit een breuk, dan draait ie om?quote:Op maandag 8 april 2013 01:44 schreef ß het volgende:
Ja, als je onder de streep hetzelfde hebt als boven de streep valt dat tegen elkaar weg en blijft er 1 over. Je zet dus wat je boven de streep weg wil hebben er ook onder. Je moet het dan aan de linkerkant van het = teken ook eronder zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |