abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124997816
Hallo,

15 jaar geleden heb ik mijn nichtje een flink bedrag geleend, dit is geregeld met behulp van een notaris, wat terug betaald moest worden in maximaal 10 jaar.

Mijn nichtje zou dit geld gebruiken voor een lange reis, dit liep echter anders omdat ze iemand in Griekenland ontmoette en ze daar 6 jaar is blijven plakken, hierna is ze via vele omwegen twee jaar geleden beland in york.

Al die tijd heeft ze niks betaald, terwijl er is afgesproken dat ze na maximaal 5 jaar MOET beginnen met betalen van een x bedrag per maand, dit mag ook eerder en over de maximaal 5 jaar word wel rente gerekend, ik heb mij de groots mogelijke moeite gedaan om te achterhalen waar zij woont, inclusief een griekse, turkse en britse advocaat en een rechtszaak tegen mijn tante.

Niks mocht helpen, echter mijn tante staat contractueel borg voor de lening en ik kan gebruik maken van die borgstelling in de volgende gevallen:

1.Indien de dochter niet in staat is tot betaling of hier geen recht meer toe heeft.(onder curatele, handelsonbekwaam).
2.Indien de dochter niet betaald en ik op alle mogelijke manieren haar heb gecontacteerd waarvan minimaal 2 aangetekende brieven.
3.Indien de dochter niet betaald en er geen of niet geldig adres in nederland bekend is.
4.Indien de dochter niet betaald en naar het buitenland verhuist is zonder kennisgeving van adres of in de buitenland is verhuist zonder kennisgeving, en ik op geen manier haar adres kan achterhalen.

Gezien optie 4 van toepassing is, heb ik een advocaat op mijn tante afgestuurd en na veel gezeik heeft ze iets getekend wat neer komt op een schuld bekentenis.
Echter heeft niks te makken, haar loon is net genoeg om haarzelf+ haar zoon met vrouw en kinderen te onderhouden, en al het geld wat ze binnen krijgt word meestal dezelfde dag weer uitgegeven(zo moeder zo dochter), daarnaast zaten we met het probleem dat ze na mijn brief extra`s cash liet uitbetalen waardoor er geen beslag mogelijk is dat in combinatie met het feit dat loonbeslag niet mogelijk is maakt dat ik nog steeds geen geld heb.

Nu wil het geval dat mijn opa vorig jaar is overleden en de zaken nu zijn afgehandeld, ze krijgt een flinke erfenis waarmee ze 3kwart kan aflossen, daarnaast is ze ook erfgenaam van mijn vader en van hem krijgt ze ook nog een flinke erfenis+ een deel van opa`s erfenis, mijn vader had namelijk recht op 1/5 deel van opa`s erfenis en dat deel moet nu dus gedeeld worden door 9, haar 1/9e deel is groot genoeg om de rest af te lossen.

Ze heeft mij echter laten weten dat ze niet van plan is om mij te betalen en dat ze alles van de rekening willen halen zodra ze het binnen heeft, ik ben bang dat mijn advocaat pas beslag kan leggen als het op de rekening staat, en daardoor zou ik achter het net kunnen grijpen.

Ik wil graag weten of het mogelijk is om beslag te leggen op het erfdeel en dus beslag leggen op haar deel voordat het overgemaakt is? Daarnaast wil ik de familie dwingen om de schulden die mijn tante had bij mijn vader en opa(op 50 gulden na nooit wat terug betaald) niet te verrekenen met de erfenis zoals hun graag willen, kan dat?

[ Bericht 3% gewijzigd door icloud op 07-04-2013 18:55:31 ]
pi_124997954
En dat vraag je op FOK! en niet aan de advocaat die je in eerste instantie al op de moeder af stuurde?

^O^
Ich hock in meinem Bonker
pi_124998065
quote:
5s.gif Op zondag 7 april 2013 18:47 schreef Blaadjes het volgende:
En dat vraag je op FOK! en niet aan de advocaat die je in eerste instantie al op de moeder af stuurde?

^O^
Na jaren lang hier dag in dag uit mee bezig zijn, wil ik wel eens advies van iemand die niet achter mijn centen aan zit, en mij niet wilt uitzuigen.

Mijn advocaat wil de komende jaren gaan procederen, goeie vent doet zijn werk perfect maar zijn gedachten zijn vooral bij de aankomende rekening en de bijbehorende euro`s.
pi_124998223
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:50 schreef icloud het volgende:

[..]

Na jaren lang hier dag in dag uit mee bezig zijn, wil ik wel eens advies van iemand die niet achter mijn centen aan zit, en mij niet wilt uitzuigen.

Mijn advocaat wil de komende jaren gaan procederen, goeie vent doet zijn werk perfect maar zijn gedachten zijn vooral bij de aankomende rekening en de bijbehorende euro`s.
Wat ik niet begrijp is waarom je (veel) geld uitleend aan familie die het niet als noodzaak nodig heeft en nog veel belangrijker waarom zet je iemand garant die nota bene zichzelf amper kan onderhouden van haar loon. Maargoed eea zal wel in goed vertrouwen zijn afgesloten.
pi_124998286
beter geschikt voor WGR lijkt me.

Moderator, verhuis dit topic naar de experts.
  zondag 7 april 2013 @ 18:57:15 #6
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_124998363
Wat een lap tekst. De gemiddelde Fok!ker leest dat echt niet door.
Kapitein Høken was een monster kearl
pi_124998486
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:54 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Volgens mij zijn jouw gedachte ook alleen maar bij euro's maargoed.

Wat ik niet begrijp is waarom je (veel) geld uitleend aan familie die het niet als noodzaak nodig heeft en nog veel belangrijker waarom zet je iemand garant die nota bene zichzelf amper kan onderhouden van haar loon.
In de tijd dat ik het uitleende was ze net afgewezen voor het conservatorium waar ze al mee bezig was van kleins af aan en had ze een goede universitaire studie afgerond, Archeologische wetenschap(onder dwang) geloof ik in belgie, het was een aardige meid en nooit problemen mee gehad, en ze moest er gewoon tussen uit, ze moest alles op een rijtje zetten en had de droom om een wereldreis te maken, prima ik kon het financieren dus waarom niet....

Toen ze het mij vroeg zag ik dus ook geen redenen om het niet te doen mits het formeel werd geregeld, niemand had er op gerekend dat dit zou gebeuren, alles zag er goed uit en ze zou gewoon gaan werken na dat jaar(en zo typ was het wel, totaal niet haar moeder).

Mijn tante staat borg omdat ze toen nog getrouwd was en tenminste nog een koopwoning had, inmiddels zijn we 4 mannen en 3 huwelijken verder en woont ze in een huurhuis.

[ Bericht 5% gewijzigd door icloud op 07-04-2013 19:06:44 ]
pi_124999091
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:57 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Wat een lap tekst. De gemiddelde Fok!ker leest dat echt niet door.
Dan blijf je vooral weg uit WGR. :{w

Een interessant topic. :)
  zondag 7 april 2013 @ 19:17:04 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_124999198
Schopje naar wgr
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_125000392
Graag geen offtopic zoals hierboven, daarvan hebben we genoeg at fok
pi_125000935
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 18:59 schreef icloud het volgende:

[..]

In de tijd dat ik het uitleende was ze net afgewezen voor het conservatorium waar ze al mee bezig was van kleins af aan en had ze een goede universitaire studie afgerond, Archeologische wetenschap(onder dwang) geloof ik in belgie, het was een aardige meid en nooit problemen mee gehad, en ze moest er gewoon tussen uit, ze moest alles op een rijtje zetten en had de droom om een wereldreis te maken, prima ik kon het financieren dus waarom niet....

Toen ze het mij vroeg zag ik dus ook geen redenen om het niet te doen mits het formeel werd geregeld, niemand had er op gerekend dat dit zou gebeuren, alles zag er goed uit en ze zou gewoon gaan werken na dat jaar(en zo typ was het wel, totaal niet haar moeder).

Mijn tante staat borg omdat ze toen nog getrouwd was en tenminste nog een koopwoning had, inmiddels zijn we 4 mannen en 3 huwelijken verder en woont ze in een huurhuis.
Succes ermee. Kan je vrij weinig advies geven.. hoewel ik ga er even vanuit dat de schade in de tienzuidenden euro's gelopen is (wel veel voor een reisje maargoed), anders kun je misschien beter het verlies nemen denk ik.. Of iig die advocaat eruit schoppen en zelf mee verder gaan ;). Dat zal die advocaat misschien minder snel roepen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sport_Life op 07-04-2013 20:12:23 ]
  zondag 7 april 2013 @ 19:59:50 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_125001159
De vraag is natuurlijk; hoeveel gaat die advocaat je kosten in verhouding tot wat het op gaat leveren.
Where law ends, tyrrany begins.
  zondag 7 april 2013 @ 20:04:35 #13
107525 Caithlinn
Still me....
pi_125001420
Zou je dit niet beter via een (gerechts)deurwaarder kunnen spelen dan via een advocaat? Of moet je dan eerst een gerechtelijk bevel hebben?

Nou ja, er zitten hier iig mensen die daar meer verstand van hebben :)
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
pi_125001757
Dit is wel een ingewikkelde casus, maar heeft ze in nederland een bankrekening? Huis? Vorderingen?
Generaal?? Pardon??
pi_125002058
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:10 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Dit is wel een ingewikkelde casus, maar heeft ze in nederland een bankrekening? Huis? Vorderingen?
Dat maakt niet uit, gezien haar moeder nu een schuldbekentenis heeft getekend dus wat betreft is mijn nichtje voltooid verleden tijd.

De deurwaarder komt niet heel ver gezien haar rekeningen leeg of geplunderd worden, daarom wil ik dus beslag laten leggen op haar aankomende deel van de erfenis, en dus al in beslag nemen voordat zij het gekregen heeft.
pi_125002467
Kan je geen antwoord geven op je vraag, maar succes en hopelijk is de rest van je familie wat socialer dan je tante en nichtje.
  zondag 7 april 2013 @ 20:36:36 #17
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  zondag 7 april 2013 @ 23:52:57 #18
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_125015509
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:16 schreef icloud het volgende:
Dat maakt niet uit, gezien haar moeder nu een schuldbekentenis heeft getekend
Het zou mij niets verbazen als tante en nichtje nog wel contact hebben. Goed dat je vanaf het begin zo zakelijk bent gebleven.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_125015704
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 23:52 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Het zou mij niets verbazen als tante en nichtje nog wel contact hebben. Goed dat je vanaf het begin zo zakelijk bent gebleven.
Dat is 100% zeker en beide maken er geen geheim van, op de begrafenis heb ik mijn nichtje nog gesproken en toen vertelde ze idd dat haar moeder een aantal keer was komen logeren en dat ze wekelijks bellen , ik heb nog naar het geld en haar adres gevraagd maar dat kreeg ik niet, we zouden het wel bespreken bij de familieraad(dag na de begrafenis bedoeld om alles af te handelen), 3 keer raden wat er gebeurde, moeders kwam met een briefje aan met een adres en dochter was gevlogen na een bezoekje aan york(tijdens mijn vakantie) bleek het adres een rustcentrum te zijn.
  maandag 8 april 2013 @ 00:02:14 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125015887
Je vader is al overleden?
Waarom is zij erfgenaam van je vader?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 april 2013 @ 00:07:55 #21
179075 hugecooll
pi_125016069
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 00:02 schreef Leandra het volgende:
Waarschijnlijk omdat ze zijn zus was
pi_125016085
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 00:02 schreef Leandra het volgende:
ja, mijn vader vond het belangenrijk dat zijn complete familie meedeelde in de vreugde daarom krijgt zowel zijn 5 kinderen als zijn 4 nog levende broers en zussen +nog wat tantes/ooms en de de 3 zussen van opa een deel namelijk 1/17 deel, dit heeft hij bij de notaris geregeld.

In het oorspronkelijke plan was het zelfs 1/35 ste deel maar dat heeft hij kort voor zijn dood aangepast door alle overleden familie te schrappen.
  maandag 8 april 2013 @ 00:11:01 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125016155
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 00:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat ze zijn zus was
Dat is geen reden als hij kinderen heeft, en die heeft hij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_125016185
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 00:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

wel als je een testament laat maken.
  maandag 8 april 2013 @ 00:12:00 #25
179075 hugecooll
pi_125016191
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 00:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bedoelde meer dat het niet heel onlogisch is, niet dat het automatisch zo gaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')