abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 april 2013 @ 10:42:18 #1
400717 Vader67
BeunDeHaas BV
pi_124980293
Hallo mede-forum-gebruikers !

Even een mededeling voor degene die IKEA-Tundra laminaat hebben:
IKEA heeft blijkbaar een andere fabrikant voor het laminaat gecontracteerd, het laminaat is
veranderd t.o.v. de "oude" serie.
Zelf ben ik hier tegenaan gelopen tijdens een verhuizing.
Ongeveer 1 1/2 jaar geleden in ons oude huis de vloer vervangen door dit laminaat, en nu tijdens een verhuizing heb ik hetzelfde laminaat bijgekocht.
Zelfde merk/kleur/bestelnummer, maar toch ander laminaat.

De "groef en het mes" zijn veranderd !!!!!
Bij het "oude" laminaat zit deze in het midden, maar bij de "nieuwe" zit deze boven/onder.
De lange zijde van het laminaat past wel in elkaar, maar de korte (kopse) kanten niet !!!!
Géén probleem als je goed uitkomt bij b.v. de overgang naar andere ruimtes, anders zal je moeten werken met overgangprofielen.

LET HIER DUS OP ALS JE NIEUW LAMINAAT (BIJ)KOOPT EN DEZE WILT GEBRUIKEN I.C.M. EEN EERDER GEKOCHTE PARTIJ !!!!!

Nergens heb ik hier informatie over gevonden op het internet of bij Ikea in de winkel, contact gezocht met Ikea, maar nog géén oplossing hiervoor.
pi_124981138
Had dan ook gewoon Slatten gekocht jongen!
pi_124982097
Wanneer de lange zijde wel gewoon in elkaar past zie ik het probleem niet zo. Eerst je oude laminaat opmaken tot je daarmee geen volledige lengte meer kunt maken en vervolgens verder gaan met de nieuwe lading. Of omgekeerd natuurlijk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')