abonnement Unibet Coolblue
pi_124977412

- Michał Bartosiewicz, My little schizofrenia

Wat is schizofrenie?

Schizofrenie is een ziekte van (bepaalde delen van) de hersenen waarbij gebleken is dat iemand psychotisch (wat is psychose) kan worden en niet meer goed kan functioneren. Met 'niet goed meer functioneren' wordt bedoeld dat iemand minstens een half jaar minder goed functioneert dan men op grond van z'n talenten, opvoeding, opleiding en kansen zou mogen verwachten. Men spreekt van "een knik in de levenslijn".
Voor het functioneren geldt dat men de situatie moet kunnen vergelijken met vroeger.
Psychotisch is men als men, gedurende een maand, door verstoring van de waarneming (hallucinaties), het denken (verstoorde gedachtegang en wanen) en/of het gedrag (schokkerige bewegingen, zich terugtrekken, verwaarlozing), het contact met de realiteit (ten dele) verliest.
Hallucinaties zijn waarnemingen zonder dat de zintuigen geprikkeld worden en komen het meeste voor in de vorm van een stem of meerdere stemmen die vaak commentaar geven op wat degene die hallucineert net denkt of aan het doen is. Hallucinaties kunnen ook de andere zintuigen betreffen, zoals de reuk, de smaak, de tast-/aanrakingszin en het gezichtsvermogen. Vaak ziet men wel aan iemand of hij of zij hallucineert. Familieleden merken dat iemand zit te luisteren naar iets wat zij niet kunnen horen.

Verstoorde gedachtegang blijkt direct wanneer we iemand niet meer kunnen volgen omdat wat gezegd wordt onlogisch is, onsamenhangend of verward. Het is een heel nare ervaring om te merken dat op deze manier geen echt contact meer mogelijk is.
Wanen zijn denkbeelden of overtuigingen die onjuist zijn. Iemand is er bijvoorbeeld van overtuigd dat hij of zij afgeluisterd wordt door de televisie of dat de dingen die men op de televisie ziet een speciale boodschap voor betrokkene inhouden.

Verstoorde bewegingen worden vaak ervaren als bewegingen die door iemand anders gedaan worden. Soms is er verminderde beweging, tot volledige stilstand toe. De patiënt heeft er meestal geen verklaring voor en als als hij die wel heeft, dan zien we de verstoorde gedachten: "Buitenaardse krachten hebben chips in mijn hersenen geplaatst waardoor zij precies weten wat ik denk en waardoor zij mij kunnen bewegen."

Bij verstoord sociaal gedrag leeft de patiënt vaak teruggetrokken en dreigt men sociaal geïsoleerd te raken. Ook zelfverwaarlozing en vervuiling zou je hier onder kunnen rekenen. Zwerven over straat, in zichzelf lopen te praten of juist zomaar tegen iemand beginnen te schreeuwen is ook verstoord sociaal gedrag. Voor familieleden en vrienden is het meestal snel duidelijk of iemand "verstoord" gedrag heeft.

Om goed in kaart te brengen om welke ziekteverschijnselen (symptomen) het gaat onderscheidt men zgn. positieve en negatieve symptomen.

Positieve symptomen zijn verschijnselen die aanwezig zijn en er niet horen te zijn. Hieronder vallen:

• wanen
• hallucinaties
• vreemd gedrag

Negatieve symptomen zijn verschijnselen die ontbreken waar ze wel zouden moeten zijn. Hieronder vallen:

• geen of weinig gevoelsmatige betrokkenheid (afgevlakt affect, apathie)
• geen spontane deelname aan een gesprek (apathie)
• geen of weinig vermogen om initiatieven te nemen (avolitie, apathie)
• weinig wilskracht/doorzettingsvermogen (apathie)
• onvermogen om ergens plezier aan te beleven (anhedonie, apathie)
• geen of weinig deelname aan sociale interacties (apathie)
• weinig aandacht en concentratievermogen

Negatieve symptomen kunnen aan een eerste psychose vooraf gaan. Ze worden dan vaak niet herkend als symptomen van schizofrenie. De diagnose "schizofrenie" kan pas worden gesteld als er een psychotische episode van een maand (geweest) is en iemand minstens een half jaar minder goed kan functioneren.

Bron: http://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/schizofrenie.php

[ Bericht 4% gewijzigd door Demon_from_heaven op 09-04-2013 17:06:55 (wilde wat afwisseling) ]
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_124977430
Deel 10 alweer, verbaasd me toch nog steeds. We zijn toch niet bepaald een SC topic.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_124977459
Mwoah, met vlagen wel :)

Ik ben al tante, al zeven keer. Maar ik ben ietsiepietsie ouder :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_124977488
Ja, ach, ik ben 1 keer bijna papa geweest, maar laten we daar maar niet over beginnen :+
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_124977510
Ik ben moeder geworden toen ik heel jong was, mij shockeer je niet zo makkelijk. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_124977559
Shockeren gaat het mij ook niet om, dat doe ik namelijk graag.

Alleen vond ik "Ik ben 3 weken zwanger" "Oh, ik ben niet meer zwanger" toch wel schokkend genoeg. En dan vragen mensen zich af waarom ik vrouwen zo vaak afwijs :P
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_124977606
Oh zo één

Mijn vent trok ook wel even wit weg, hoor. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Messina op 07-04-2013 02:10:17 (Smileymessup) ]
Je raekt an de dinge geweun.
pi_124977662
Ach, maar ik zit er ook totaal niet op te wachten; me op een kind richten, een partner, of überhaupt iets. Ik wil eerlijk gezegd over een paar jaar het land uit en minstens 10.000 kilometer richting het oosten gaan.
Als ik met een kind zou zitten, wat moet ik daarmee, hoe kan ik daar überhaupt iets aan bieden. En daarbij komt da tik iedereen altijd uitgebreid heb lopen te vertellen dat ik het zo belangrijk vind dat mensen adopteren, en dan kom ik zelf met een kind aan :P
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 02:14:13 #9
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124977681
D_F_H, het kan wel wat minder met dat gezuip, niet? Denk toch aan je gezondheid plus alle accijnzen...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124977767
Accijns voor tabak zijn volgens mij een stuk meer; compleet onterecht.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_124977873
Heb net een paar mexicano's op :@

Ik frituur te veel de laatste tijd, 15 kilo aangekomen sinds begin dit jaar....
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_124977895
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 02:25 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Heb net een paar mexicano's op :@

Ik frituur te veel de laatste tijd, 15 kilo aangekomen sinds begin dit jaar....
Wat is je BMI dan? :)

quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 02:26 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Eet ze.Rook ze
Thanks :@
Frituurpan staat aan
Je raekt an de dinge geweun.
pi_124978014
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 02:27 schreef Messina het volgende:

[..]

Wat is je BMI dan? :)

21,8 volgens voedingscentrum, eerder was het dus... 18
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_124978042
Ik zit op 24.

Was ooit 37+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_124978049
Ja ach, ik zou 20 toch echt niet verkeerd vinden, heb ook niet echt spieren ofzo :P
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_124978070
Ik zou dan 65 kilo moeten wegen. Ik zie er met 70 al uit alsof ik terminaal ben :X
Je raekt an de dinge geweun.
pi_124978085
Ik zou dan 80 moeten wegen en vind mezelf met 87 al zwaar te dik :P
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_124978101
Ben jij zo'n lange lat? :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_124978113
Ja, ach, best wel :P

Al was er laatst iemand waar ik ruzie mee had die alsnog een kop groter was :')
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_124978124
Ik kom nauwelijks vrouwen tegen die groter zijn dan ik (1.82)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_124978140
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 02:45 schreef Messina het volgende:
Ik kom nauwelijks vrouwen tegen die groter zijn dan ik (1.82)
Ik ken ze wel, tot 1.87

Nu date ik dan weer voornamelijk dudes en die zijn dan vreemdgenoeg altijd weer onder de 1.70
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_124978181
En ik maar miepen dat ik te groot ben :P

Ik ken wel een flink aantal mannen die kleiner zijn dan ik idd!

Nou ja, ik ga nog even op de bank hangen en hopelijk in slaap vallen. Heb er een hard hoofd in, tis druk in m'n hoofd...

Nn! :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_124978225
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 02:37 schreef Messina het volgende:
Ik zit op 24.

Was ooit 37+
Mijn Bmi is 26,3 en toch kun je mijn ribben tellen. Bullshit dus. Ben niet eens echt gespierd kom al jaar niet meer in de sportschool. ;) Iemand van 2 meter mag 79 kilo wegen nou dan ben je echt vel over bot. Met 85 kilo was ik destijds al skinny boy, zou me er geen reet van aantrekken dus. >:)
pi_124978373
Juist, oke, nu ik toch weer genoeg achter m'n mik heb; en ik was na 6 biertjes toch echt van plan te stoppen; ga ik toch maar kijken naar het type video waar ik het liefste naar kijk

Teruste ^O^
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_124979038
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 02:01 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Deel 10 alweer, verbaasd me toch nog steeds. We zijn toch niet bepaald een SC topic.
Deel 1 werd geopend in 2007 he. ;)

Zoals Messina al zei is het af en toe wel een beetje een SC. :+

Zondag = chilldag. Ik ga vanmiddag kijken hoe mijn cluppie (hopelijk!) gaat winnen. :)
  zondag 7 april 2013 @ 10:41:22 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124980286
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 02:01 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Deel 10 alweer, verbaasd me toch nog steeds. We zijn toch niet bepaald een SC topic.
nee we zijn geen SC!
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_124983471
Misschien dat ik hier niet echt thuis hoor, maar ik heb zelf last van paranoia (in periodes) en ik hoor dingen die er niet zijn. Ik slik hier haldol voor. Zit nu weer in een mindere periode. Ik vroeg me eigenlijk af of er mensen zijn hier die studeren? En hoe doen jullie dat? Mijn studie lijdt er namelijk heel erg onder.
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 13:03:35 #28
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124983605
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 12:58 schreef liev123 het volgende:
Misschien dat ik hier niet echt thuis hoor, maar ik heb zelf last van paranoia (in periodes) en ik hoor dingen die er niet zijn. Ik slik hier haldol voor. Zit nu weer in een mindere periode. Ik vroeg me eigenlijk af of er mensen zijn hier die studeren? En hoe doen jullie dat? Mijn studie lijdt er namelijk heel erg onder.
Logisch. Haldol is vette bende. Althans dat vond ik. Heb het rond mijn 21e geslikt en het beviel helemaal niet mag ik wel zeggen. Daarna nooit meer gebruikt. Succes!
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zondag 7 april 2013 @ 13:07:24 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124983716
er zijn wel betere middelen dan haldol denk ik, praat er eens over met je behandelaar, haldol is echt een paardenmiddel met aardig wat bijwerkingen... maar op een of andere manier populair bij de Nederlandse psychiatrie (omdat het ook zo lekker sedeert, voornamelijk)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_124983762
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:03 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Logisch. Haldol is vette bende. Althans dat vond ik. Heb het rond mijn 21e geslikt en het beviel helemaal niet mag ik wel zeggen. Daarna nooit meer gebruikt. Succes!
Waar had jij precies last van toen je haldol slikte?
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 13:17:08 #31
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124983988
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 13:09 schreef liev123 het volgende:

[..]

Waar had jij precies last van toen je haldol slikte?
Rare stand van de ogen, zwikkende enkels, kwijlen, mentale afwezigheid. impotentie, darmklachten, spierzwakte en ik ben er vast een paar vergeten. Haldol is nog uit de jaren 60. Toen ze nog met kanonnen op muggen schoten en het er niet zoveel toe deed of de patiënt zich er wel prettig bij voelde. Is er geen werkend alternatief of heb je reeds alles geprobeerd? Kan me niet voorstellen dat er niets effectievers/efficiënters is dan die ouwe troep die je nu voorgeschreven krijgt....
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124984010
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 12:58 schreef liev123 het volgende:
Misschien dat ik hier niet echt thuis hoor, maar ik heb zelf last van paranoia (in periodes) en ik hoor dingen die er niet zijn. Ik slik hier haldol voor. Zit nu weer in een mindere periode. Ik vroeg me eigenlijk af of er mensen zijn hier die studeren? En hoe doen jullie dat? Mijn studie lijdt er namelijk heel erg onder.
Ik studeer met 15mg abilify. Maar een kleine hoeveelheid dus, maar het werkt voor mij. Ik heb wel 5 jaar over mijn studie gedaan, maar ben nu met mijn scriptie bezig, dus eindelijk ga ik het afsluiten. Ik heb ook mindere periodes, vooral met het inleveren van opdrachten en tentamens dat ik erg veel stress krijg en dat ik me dan niet meer kan concentreren (ik ben totaal niet stressbestendig). Daarom duurde het ook 5 jaar om het af te maken. :)
pi_124984959
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:17 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Rare stand van de ogen, zwikkende enkels, kwijlen, mentale afwezigheid. impotentie, darmklachten, spierzwakte en ik ben er vast een paar vergeten. Haldol is nog uit de jaren 60. Toen ze nog met kanonnen op muggen schoten en het er niet zoveel toe deed of de patiënt zich er wel prettig bij voelde. Is er geen werkend alternatief of heb je reeds alles geprobeerd? Kan me niet voorstellen dat er niets effectievers/efficiënters is dan die ouwe troep die je nu voorgeschreven krijgt....
Ik ben begonnen met haldol. Toen ging het een tijdje beter en adviseerde mijn huisarts me om te stoppen. Dat heb ik toen ook gedaan. Maar door stress is het weer terug gekomen. Hij adviseerde me 5 mg haldol te nemen, maar dan ben ik echt een zombie. Ik slik nu twee mg en nog steeds merk ik dat ik me niet kan concentreren en eigenlijk vooral in bed wil liggen om te slapen. Heb dus nog geen andere medicijnen geprobeerd. Durf eigenlijk ook niet zo goed, want ben bang dat de bijwerkingen nog erger zullen zijn. Misschien toch maar eens met mijn psychiater over praten.
pi_124985065
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:17 schreef Helgen het volgende:

[..]

Ik studeer met 15mg abilify. Maar een kleine hoeveelheid dus, maar het werkt voor mij. Ik heb wel 5 jaar over mijn studie gedaan, maar ben nu met mijn scriptie bezig, dus eindelijk ga ik het afsluiten. Ik heb ook mindere periodes, vooral met het inleveren van opdrachten en tentamens dat ik erg veel stress krijg en dat ik me dan niet meer kan concentreren (ik ben totaal niet stressbestendig). Daarom duurde het ook 5 jaar om het af te maken. :)
Waar heb jij precies last van als ik vragen mag? En heb je nog andere medicijnen gehad voor abifily? En wat zijn de bijwerkingen van abifily voor jou? Sorry voor de vele vragen ;)
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 13:49:21 #35
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124985141
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 13:44 schreef liev123 het volgende:

[..]

Ik ben begonnen met haldol. Toen ging het een tijdje beter en adviseerde mijn huisarts me om te stoppen. Dat heb ik toen ook gedaan. Maar door stress is het weer terug gekomen. Hij adviseerde me 5 mg haldol te nemen, maar dan ben ik echt een zombie. Ik slik nu twee mg en nog steeds merk ik dat ik me niet kan concentreren en eigenlijk vooral in bed wil liggen om te slapen. Heb dus nog geen andere medicijnen geprobeerd. Durf eigenlijk ook niet zo goed, want ben bang dat de bijwerkingen nog erger zullen zijn. Misschien toch maar eens met mijn psychiater over praten.
Wordt zeker tijd dat je er op zijn minst een gesprek over hebt, ongeacht de afloop. Maar er moet iets beters zijn. Ga anders maar aan de speed :X 8)7 8-) Alless beter dan dit. Wat experimenteren hoort erbij als psychiatrisch patiënt en de zelfmedicatie dient niet geschuwd te worden. O-)
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zondag 7 april 2013 @ 13:54:16 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124985346
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:49 schreef Salmannassar het volgende:

[..]
Ga anders maar aan de speed :X 8)7 8-) Alless beter dan dit. Wat experimenteren hoort erbij als psychiatrisch patiënt en de zelfmedicatie dient niet geschuwd te worden. O-)
nee! , dat doen we dus niet hier, zulk soort adviezen zijn niet gewenst, laatste waarschuwing salm...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 13:56:19 #37
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124985444
quote:
3s.gif Op zondag 7 april 2013 13:54 schreef Re het volgende:

[..]

nee! , dat doen we dus niet hier, zulk soort adviezen zijn niet gewenst, laatste waarschuwing salm...
Ok Ok, ik dwing hem toch niet :? . Heb er zelf als anti-zombie middel veel serieuze baat bij gehad. Cross my heart.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zondag 7 april 2013 @ 13:58:06 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124985530
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:56 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Ok Ok, ik dwing hem toch niet :? . Heb er zelf als anti-zombie middel veel serieuze baat bij gehad. Cross my heart.
er wordt hier gewoon niet gesproken over geëxperimenteer met drugs, legaal of niet :), huisregelement
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 13:58:53 #39
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124985571
In R&P specifiek bedoel je?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
  zondag 7 april 2013 @ 14:01:21 #40
262 Re
Kiss & Swallow
pi_124985675
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:58 schreef Salmannassar het volgende:
In R&P specifiek bedoel je?
en elders op FOK!, alleen UVT, maar laten we het gewoon niet doen :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 14:03:36 #41
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124985758
Ok, gesnopen. Zal me dopepropaganda voor me houden voortaan. O-)
Zal niet meevallen want ik ga zo ongeloofelijk lekker op drukz. w/ _O_ _O- 8)7
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124985829
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 13:47 schreef liev123 het volgende:

[..]

Waar heb jij precies last van als ik vragen mag? En heb je nog andere medicijnen gehad voor abifily? En wat zijn de bijwerkingen van abifily voor jou? Sorry voor de vele vragen ;)
Ik heb schizofrenie, dus het hele plaatje van wantrouwen, paranoia, hallucinaties en wanen. Ik heb eerst zyprexa gebruikt, maar daar kwam ik 20 kilo van aan in korte tijd, daarna ben ik naar abilify gegaan, waar ik in het begin bewegingsdrang van kreeg (maar mijn klachten gingen wel weg), dus veel bewegen met armen en benen, maar dat trok uiteindelijk ook weg. Nu heb ik wel een tik overgehouden dat ik heel veel wiebel en beweeg (het is meer dat ik het nu gewoon gewend ben), maar ik heb dat liever dan mijn positieve symptomen.
Wel dus soms concentratieproblemen als ik stress krijg. Stress zorgt ook voor een hogere psychosegevoeligheid en mijn concentratieproblemen horen daarbij. Ik heb dus een lage dosering, dus misschien met hogere dosering heb je minder concentratieproblemen, maar weer meer bijwerkingen.
pi_124985897
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:56 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Ok Ok, ik dwing hem toch niet :? . Heb er zelf als anti-zombie middel veel serieuze baat bij gehad. Cross my heart.
Ben een vrouw overigens :p
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 14:09:17 #44
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124985954
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 14:07 schreef liev123 het volgende:

[..]

Ben een vrouw overigens :p
Gefeliciteerd! Wou dat ik hetzelfde kon zeggen..
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124986019
Hallo ik ben zo goed als nieuw hiet wat reageren betreft , Ik heb een vraagje ,Ik ben gediagnostiseert schietsofreen en ik heb een uitkering weetjen jullie wat voor teruggavens vrijstellingen extras kan krijgen met een wajong?
pi_124986044
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:10 schreef partyboy1981 het volgende:
Hallo ik ben zo goed als nieuw hier wat reageren betreft , Ik heb een vraagje ,Ik ben gediagnostiseert schiezofreen en ik heb een uitkering weten jullie wat voor teruggavens vrijstellingen extras ik kan krijgen met een wajong?
pi_124986180
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 12:58 schreef liev123 het volgende:
Misschien dat ik hier niet echt thuis hoor, maar ik heb zelf last van paranoia (in periodes) en ik hoor dingen die er niet zijn. Ik slik hier haldol voor. Zit nu weer in een mindere periode. Ik vroeg me eigenlijk af of er mensen zijn hier die studeren? En hoe doen jullie dat? Mijn studie lijdt er namelijk heel erg onder.
Overigens, ik neem aan dat je met een studieadviseur oid heb gepraat, en met de hoofddocent van de studie? Je kan dan vaak bijvoorbeeld langer te tijd krijgen met opdrachten als je aangeeft dat je je niet goed voelt. Ik weet niet wat voor studie je doet, maar op kleine studies is dat wel makkelijker dan op een grote studie denk ik. Al is het maar omdat grote studies vaak tentamens hebben die je tóch moet doen en geen uitstel voor kan krijgen. Ik doe zelf een talenstudie en we moeten heel vaak essays of andere opdrachten inleveren, waar ik dan wel weer uitstel voor aan kan vragen.
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 14:16:04 #48
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124986196
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:10 schreef partyboy1981 het volgende:
Hallo ik ben zo goed als nieuw hiet wat reageren betreft , Ik heb een vraagje ,Ik ben gediagnostiseert schietsofreen en ik heb een uitkering weetjen jullie wat voor teruggavens vrijstellingen extras kan krijgen met een wajong?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124986490
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 14:15 schreef Helgen het volgende:

[..]

Overigens, ik neem aan dat je met een studieadviseur oid heb gepraat, en met de hoofddocent van de studie? Je kan dan vaak bijvoorbeeld langer te tijd krijgen met opdrachten als je aangeeft dat je je niet goed voelt. Ik weet niet wat voor studie je doet, maar op kleine studies is dat wel makkelijker dan op een grote studie denk ik. Al is het maar omdat grote studies vaak tentamens hebben die je tóch moet doen en geen uitstel voor kan krijgen. Ik doe zelf een talenstudie en we moeten heel vaak essays of andere opdrachten inleveren, waar ik dan wel weer uitstel voor aan kan vragen.
Ik ben bij de studieadviseur geweest en die gaf aan dat ze eigenlijk niet zoveel voor me kon doen. Ze verwees me door naar ene meneer die studenten begeleidt die moeizaam gaan met hun studie. Maarja hulpverlening heb ik al veel..en je zult het toch zelf moeten doen. Als ik me niet kan concentreren doordat ik allerlei rare gedachtes krijg, dan kan geen hulpverlener daar wat aan doen denk ik.
pi_124986521
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:09 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Wou dat ik hetzelfde kon zeggen..
Echt?
pi_124987206
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 14:24 schreef liev123 het volgende:

[..]

Ik ben bij de studieadviseur geweest en die gaf aan dat ze eigenlijk niet zoveel voor me kon doen. Ze verwees me door naar ene meneer die studenten begeleidt die moeizaam gaan met hun studie. Maarja hulpverlening heb ik al veel..en je zult het toch zelf moeten doen. Als ik me niet kan concentreren doordat ik allerlei rare gedachtes krijg, dan kan geen hulpverlener daar wat aan doen denk ik.
Je kan sowieso een jaar extra studiefinanciering krijgen als je een brief van de dokter of psychiater meeneemt, studieadviseur kan je dat helpen aanvragen. Dat is toch niet niets, alle beetjes helpen :)
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 14:45:04 #52
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124987257
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 14:25 schreef liev123 het volgende:

[..]

Echt?
Echt...Ruilen?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_124989055
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:43 schreef Helgen het volgende:

[..]

Je kan sowieso een jaar extra studiefinanciering krijgen als je een brief van de dokter of psychiater meeneemt, studieadviseur kan je dat helpen aanvragen. Dat is toch niet niets, alle beetjes helpen :)
Oh daar heeft ze het helemaal niet over gehad..ik ben ondertussen wel al tweedejaars masterstudent, dus misschien dat dat ook niet meer gaat.
pi_124989080
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:45 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Echt...Ruilen?
Nee, ik zou geen man willen zijn haha.
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 15:34:50 #55
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124989323
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 15:29 schreef liev123 het volgende:

[..]

Nee, ik zou geen man willen zijn haha.
Precies...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_125007346
Zo, ik heb mijn eerste biertje tot een kwartier geleden weten uit te stellen. Dat in tegenstelling tot mijn favoriete literaire citaat: "Ik kan alles weerstaan behalve verleiding."* En dan ga ik zo Game of Thrones kijken.

* The picture of Dorian Gray - Oscar Wilde
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  † In Memoriam † maandag 8 april 2013 @ 07:54:30 #57
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125019802
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 21:44 schreef Karboenkeltje het volgende:
Zo, ik heb mijn eerste biertje tot een kwartier geleden weten uit te stellen. Dat in tegenstelling tot mijn favoriete literaire citaat: "Ik kan alles weerstaan behalve verleiding."* En dan ga ik zo Game of Thrones kijken.

* The picture of Dorian Gray - Oscar Wilde
En, was het spannend? En goedzo, met dat biertje! Misschien komt van uitstel ooit afstel...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_125026544
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 12:58 schreef liev123 het volgende:
Misschien dat ik hier niet echt thuis hoor, maar ik heb zelf last van paranoia (in periodes) en ik hoor dingen die er niet zijn. Ik slik hier haldol voor. Zit nu weer in een mindere periode. Ik vroeg me eigenlijk af of er mensen zijn hier die studeren? En hoe doen jullie dat? Mijn studie lijdt er namelijk heel erg onder.
Ik ben jaren geleden gestopt met mijn studie (nou ja, 'studie'..) omdat ik psychotisch was. Daarna nooit meer iets voor school gedaan, omdat het gewoon helemaal niet meer ging.

Ik vind het wel knap als mensen gewoon door blijven studeren, ondanks psychische problemen. :)
  † In Memoriam † maandag 8 april 2013 @ 13:56:23 #59
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125028566
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 13:01 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik ben jaren geleden gestopt met mijn studie (nou ja, 'studie'..) omdat ik psychotisch was. Daarna nooit meer iets voor school gedaan, omdat het gewoon helemaal niet meer ging.

Ik vind het wel knap als mensen gewoon door blijven studeren, ondanks psychische problemen. :)
Dat kan jij ook. Behalve als je ervan overtuigd bent dat je dit niet kunt. Heb het op een bepaalde manier omgedraaid en studeer dankzij mijn psychische problemen (ervaringsdeskundige)
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_125028721
Je kunt een bipolaire stoornis niet vergelijken met schizofrenie.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_125036347
Ik weet niet precies wat een bipolaire stoornis inhoud, maar toen ik psychotisch was was er echt niks te beginnen met mij... Ondenkbaar dat ik toen verder was gegaan met school.
pi_125037339
Een goede vriend van mij heeft een bipolaire stoornis. Ook een zware stoornis met stemmingswisselingen, maar dat is dan ook wat het is, manische-depressiviteit. Is inderdaad niet te vergelijke met schizofrenie aangezien schizofrenie zich kenmerkt met psychotische episode(s). In vergelijking met een bipolaire stoornis zijn er alleen overeengekomen met negatieve symptomen van schizofrenie zoals stemmingswisselingen en catatonie.

Over stemmingswisselingen gesproken, ik heb weer een enorm slechte stemming. Vannacht had ik een droom waarin ik door wanen en hallucinaties werd gedwongen de halve woonwijk in brand te steken. Enigszins beangstigend, vooral aangezien ik me vaag kan herinneren dat de opdrachtgever in de droom dezelfde was als een paar weken terug. Dood en verderf in mijn dromen, het houd niet op.
Eerder keek ik altijd wel graag horrorfilms, maar dan eigenlijk alleen in periodes dat ik me goed voelde. Als ik me niet zo geweldig voel vind ik het alleen maar eng, terwijl als ik me goed voel ik ze alleen maar grappig, leuk en mooi vind. Bagger angst gevoelens gaan maar niet weg. Geen zin om straks weer als 1 of andere inbreker door mijn eigen huis te lopen en de straat niet meer op te durven.
Maar goed, volgende week krijg ik de uitslag van dat onderzoek. Ik vind zo'n moment opnamen toch nooit echt overtuigend maar goed. Ben eigenlijk wel een beetje nerveus en ook wel bang voor die uitslag; dat er ofwel uit komt dat er weinig aan de hand is, of dat ik nu daadwerkelijk 1 of ander zwaar label opgeplakt krijg.

Geen zin in psychiatrie, uiteindelijk schrijven ze alleen maar pillen voor en kijken ze toe hoe je langzaam aftakelt. Dat is mijn ervaring althans.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat mijn omgeving vooral heel boos en teleurgesteld is dat ik dingen niet kan, i.p.v. dat ze blij zijn dat ik toch probeer alles op te pakken. Ik ben bezig met school, ben opzoek naar werk, ben veel met vrienden en toch hoor ik alleen maar dat ik al een baan had moeten hebben en m'n school 2 jaar geleden af had moeten maken. Nu voel ik me ook boos en teleurgesteld, maar dan richting hun. Pff, ik wil eigenlijk naar een compleet nieuwe omgeving, met andere mensen.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_125037814
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 17:31 schreef Demon_from_heaven het volgende:
*knip*
Waardoor komt je negatieve stemming? Is er een aanleiding voor? Ik ben de laatste tijd heel jankerig, voel me alleen op de wereld. Toch is er vaak wel een aanleiding te vinden (de reactie erop is alleen veel groter dan het bij gezonde mensen zal zijn).
Ook ik heb de laatste weken extreem gewelddadige nachtmerries. Niet elke nacht. Ik slaap al ruim twee jaar op de bank daardoor (troost van poesjes, TV aan laten staan, etc., dat helpt een beetje).

Is het geen idee om een paar boeken over schizofrenie te kopen en uit te lenen onder familie en vrienden? Zo heb ik het gedaan. De beste twee vind ik "Leven met schizofrenie" en "Als je houdt van iemand met een psychische ziekte". Het heeft een boel vooroordelen bij mensen weggenomen.

Nu moet je ook weten dat mensen altijd zullen blijven miepen om iets. Er is altijd wel iets wat je in hun ogen beter zou kunnen doen of gedaan had moeten hebben.
Je raekt an de dinge geweun.
  † In Memoriam † maandag 8 april 2013 @ 17:51:35 #64
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125038066
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 17:42 schreef Messina het volgende:

[..

Nu moet je ook weten dat mensen altijd zullen blijven miepen om iets. Er is altijd wel iets wat je in hun ogen beter zou kunnen doen of gedaan had moeten hebben.
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_125038202
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 17:42 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, totaal niet. Merk wel dat ik al iets van een week geen zin meer heb in eten en andere "genotsmiddelen" ook al een tijdje. Alcohol de afgelopen dagen ook weinig zin in, maar toch wel wat gedronken, omdat ik eigenlijk niet zo goed meer wist wat te doen. Vandaag zit ik echt helemaal vast. Het koste me moeite om een boterham en een bak koffie te pakken en opstaan en iets doen lukt eigenlijk ook niet. In mijn hoofd denk ik "Ik ga een boek pakken en lekker lezen dan voel ik me straks beter", maar uiteindelijk kan ik mezelf er nog niet toe zetten om m'n arm op te tillen. En dat komt niet uit luiheid of iets dergelijks want ik voel me aardig beroerd en heb de tv ook uitgezet puur omdat ik geen reden zag 'm aan te hebben.
Het is zelfs niet te doen om iets te ondernemen waar ik ook daadwerkelijk zin in heb. Wil ik lekker naar m'n vrienden toe, zit ik 20 minuten later nog voor m'n pc die inmiddels al tijden uit staat. Ik weet niet echt wat ik met mezelf aan moet.

Maar goed, om terug te komen op het begrip van de familie; daarom ben ik ooit begonnen met schrijven, maar uiteindelijk kreeg ik van iedereen te horen "Oh nee toch, heb je dat allemaal gedaan?! Wat erg!" en hoe vaak ik ook zei dat het fictie was, ze geloofde me gewoon niet. Daarom schrijf ik niet meer, mensen zijn gek, gekker dan ik.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  † In Memoriam † maandag 8 april 2013 @ 18:02:23 #66
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125038442
quote:
7s.gif Op maandag 8 april 2013 17:55 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, totaal niet. Merk wel dat ik al iets van een week geen zin meer heb in eten en andere "genotsmiddelen" ook al een tijdje. Alcohol de afgelopen dagen ook weinig zin in, maar toch wel wat gedronken, omdat ik eigenlijk niet zo goed meer wist wat te doen. Vandaag zit ik echt helemaal vast. Het koste me moeite om een boterham en een bak koffie te pakken en opstaan en iets doen lukt eigenlijk ook niet. In mijn hoofd denk ik "Ik ga een boek pakken en lekker lezen dan voel ik me straks beter", maar uiteindelijk kan ik mezelf er nog niet toe zetten om m'n arm op te tillen. En dat komt niet uit luiheid of iets dergelijks want ik voel me aardig beroerd en heb de tv ook uitgezet puur omdat ik geen reden zag 'm aan te hebben.
Het is zelfs niet te doen om iets te ondernemen waar ik ook daadwerkelijk zin in heb. Wil ik lekker naar m'n vrienden toe, zit ik 20 minuten later nog voor m'n pc die inmiddels al tijden uit staat. Ik weet niet echt wat ik met mezelf aan moet.

Maar goed, om terug te komen op het begrip van de familie; daarom ben ik ooit begonnen met schrijven, maar uiteindelijk kreeg ik van iedereen te horen "Oh nee toch, heb je dat allemaal gedaan?! Wat erg!" en hoe vaak ik ook zei dat het fictie was, ze geloofde me gewoon niet. Daarom schrijf ik niet meer, mensen zijn gek, gekker dan ik.
De gem. NL´er is knettergek...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_125039449
quote:
7s.gif Op maandag 8 april 2013 17:55 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Maar goed, om terug te komen op het begrip van de familie; daarom ben ik ooit begonnen met schrijven, maar uiteindelijk kreeg ik van iedereen te horen "Oh nee toch, heb je dat allemaal gedaan?! Wat erg!" en hoe vaak ik ook zei dat het fictie was, ze geloofde me gewoon niet. Daarom schrijf ik niet meer, mensen zijn gek, gekker dan ik.
Ik heb het vaak geprobeerd, maar schrijven over mijn psychose is één van de dingen die me niet lukken. Meestal komt er een verward werk uit, allemaal losse dingen die samen geen verhaal vormen. Waar niemand iets van begrijpt, juist omdat ze het niet meegemaakt hebben. Juist omdat ik het ook niet kan plaatsen als verhaal in mijzelf. Ik heb inmiddels geleerd dat dit een onderdeel van trauma is, het niet kunnen ordenen van gebeurtenissen die in de traumaperiode zijn geweest. Het meest dichtbij dat ik ben gekomen om mijn psychose te beschrijven is door mijn hallucinaties als metaforen te gebruiken. Maar de taal blijft lelijk. Mijn beste gedicht over die tijd plaats ik wel hieronder, gaat over mijn toenmalige vriendin waarvan de verliefdheid mij tot waanzin dreef, maar die me toen heeft geholpen hulp te zoeken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben zelf nog heel erg bezig met de tijd dat ik psychotisch was, en ik schijn het niet los te kunnen laten.

En verder: mensen zijn inderdaad knettergek :)
pi_125040476
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 17:42 schreef Messina het volgende:

[..]

Waardoor komt je negatieve stemming? Is er een aanleiding voor? Ik ben de laatste tijd heel jankerig, voel me alleen op de wereld. Toch is er vaak wel een aanleiding te vinden (de reactie erop is alleen veel groter dan het bij gezonde mensen zal zijn).
Ook ik heb de laatste weken extreem gewelddadige nachtmerries. Niet elke nacht. Ik slaap al ruim twee jaar op de bank daardoor (troost van poesjes, TV aan laten staan, etc., dat helpt een beetje).

Is het geen idee om een paar boeken over schizofrenie te kopen en uit te lenen onder familie en vrienden? Zo heb ik het gedaan. De beste twee vind ik "Leven met schizofrenie" en "Als je houdt van iemand met een psychische ziekte". Het heeft een boel vooroordelen bij mensen weggenomen.

Nu moet je ook weten dat mensen altijd zullen blijven miepen om iets. Er is altijd wel iets wat je in hun ogen beter zou kunnen doen of gedaan had moeten hebben.
Schiet me te binnen dat ik Morgen ben ik een leeuw, Hoe ik mijn schizofrenie overwon van A. Lauveng nog eens moet gaan lezen. Boek ligt hier nog steeds, kan me alleen heel slecht concentreren de afgelopen tijd.
pi_125040774
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 18:31 schreef Helgen het volgende:

[..]

Ik heb het vaak geprobeerd, maar schrijven over mijn psychose is één van de dingen die me niet lukken. Meestal komt er een verward werk uit, allemaal losse dingen die samen geen verhaal vormen. Waar niemand iets van begrijpt, juist omdat ze het niet meegemaakt hebben. Juist omdat ik het ook niet kan plaatsen als verhaal in mijzelf. Ik heb inmiddels geleerd dat dit een onderdeel van trauma is, het niet kunnen ordenen van gebeurtenissen die in de traumaperiode zijn geweest. Het meest dichtbij dat ik ben gekomen om mijn psychose te beschrijven is door mijn hallucinaties als metaforen te gebruiken. Maar de taal blijft lelijk. Mijn beste gedicht over die tijd plaats ik wel hieronder, gaat over mijn toenmalige vriendin waarvan de verliefdheid mij tot waanzin dreef, maar die me toen heeft geholpen hulp te zoeken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben zelf nog heel erg bezig met de tijd dat ik psychotisch was, en ik schijn het niet los te kunnen laten.

En verder: mensen zijn inderdaad knettergek :)
Heel erg mooi gedicht!
  † In Memoriam † maandag 8 april 2013 @ 19:07:22 #70
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125040874
quote:
0s.gif [b]Op maandag 8 april 2013 18:31 schreef Helgen het volgende:[/b

Ik ben zelf nog heel erg bezig met de tijd dat ik psychotisch was, en ik schijn het niet los te kunnen laten.

En verder: mensen zijn inderdaad knettergek :)
Dat je er heel erg mee bezig bent is logisch want het is nogal ingrijpend, Het loslaten komt geleidelijk, met de jaren slijt het...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_125041511
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 18:31 schreef Helgen het volgende:

(...)
Het punt van mijn verhaal was dan ook meer het rationaliseren van iets wat helemaal niet rationeel is. Vertellen over dingen die niet kloppen alsof ze heel realistisch en echt zijn. Proberen gevoelens te uiten van angst en pijn door daadwerkelijk een reden te geven; echt of niet echt. Mijn hoofdpersonage had dan ook heel vaak in een dialoog dat hij er ineens dingen bij haalde die nergens op sloegen en waarvan geen reden was om het erbij te halen. Daarbij hoorde ook dat er vaak geen touw aan vast te knopen was en er eigenlijk geen duidelijk verhaal in zat. Het enige wat er gebeurde was dat de hoofdpersoon geobsedeerd was met de echtheid van zijn hallucinaties en de verklaring van de wereld daar omheen.

Nu even naar vrienden toe, zorgen op 0 proberen te brengen; iets wat me eigenlijk nooit lukt.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_125070181
Hoe was het bij je vrienden, Demon? :)

Wat mij een enorme rust heeft gegeven, is...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om de simpele reden dat ik me niet meer wil bezighouden met politiek. De boeken van Marx liggen zelfs in een donker hoekje in me kamer te verstoffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2013 14:49:10 ]
pi_125071340
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 19:07 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Dat je er heel erg mee bezig bent is logisch want het is nogal ingrijpend, Het loslaten komt geleidelijk, met de jaren slijt het...
Klopt, ik merk na 6 jaar wel dat ik er op een andere manier mee bezig ben. Maar het blijft een duidelijke aanwezigheid hebben in mijn leven. De eerste drie jaar kon ik bijna niet nadenken over mijn psychotische periode, nu kan ik veel meer reflecteren.
pi_125071430
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:48 schreef Gewas het volgende:
(...)
Beetje het zelfde als elke dag, ben er dan ook vaak, omdat ik weet dat als ik een paar dagen niet ga ik helemaal geen behoefte meer heb het huis uit te gaan. En na een tijdje zit ik dan alleen de hele dag achter de pc en later kom ik m'n bed niet uit.

Ik ben juist een paar maanden geleden lid geworden van de PvdA, eerder was ik lid van het CJB (Communistische Jongeren Beweging), maar dat was.... ja, anders.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  † In Memoriam † dinsdag 9 april 2013 @ 15:29:12 #75
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125071452
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:25 schreef Helgen het volgende:

[..]

Klopt, ik merk na 6 jaar wel dat ik er op een andere manier mee bezig ben. Maar het blijft een duidelijke aanwezigheid hebben in mijn leven. De eerste drie jaar kon ik bijna niet nadenken over mijn psychotische periode, nu kan ik veel meer reflecteren.
Als het goed is heb je tussen de bedrijven door iig wel veel over jezelf geleerd. En "zelfkennis is de basis van alle kennis"..
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_125071537
In mijn hoofd spint trouwens al dagen weer een verhaallijn rond en een opbouw voor een nieuw verhaal, misschien een boek. Alleen ben ik net toen ik van plan was te gaan schrijven bezig gegaan m'n FOK!-account te pimpen :')
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_125071595
Liefs voor jullie allemaal.

Ik heb vandaag niets te vertellen.
Je raekt an de dinge geweun.
  † In Memoriam † dinsdag 9 april 2013 @ 15:39:14 #78
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125071767
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:33 schreef Messina het volgende:
Liefs voor jullie allemaal.

Ik heb vandaag niets te vertellen.
Liefs terug
De dag is nog niet om...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_125074019
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:33 schreef Messina het volgende:
Liefs voor jullie allemaal.

Ik heb vandaag niets te vertellen.
Liefs terug. Niets te vertellen als in: "Het gaat allemaal zijn gangetje" of: "Ik heb niets positiefs te melden dus zeg ik maar niets."?

Hier gaat het wel okee, op werk niet al teveel gedaan. Op een of andere manier voelt weinig doen op werk tegelijk beter en slechter dan thuis lamballen. Beter omdat ik toch meer afleiding van mijn stemmen heb dan als ik thuis zit en slechter omdat ik daar zit om me nuttig te voelen. En dan heb ik me dus voorgenomen om morgen wat te oefenen.

Nu even het alcoholgebruik uitstellen tot na het eten. En dat eten gaat een festijn worden want ik heb hier op FOK! tips gevraagd over wat ik kan doen met een blikje tonijn.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_125074765
Dat laatste.
Als ik een smiley moet kiezen die het dichtst in de buurt van mij bui zit; }:|
Je raekt an de dinge geweun.
pi_125074830
In ieder geval beter dan: 9.gif
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_125075013
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:03 schreef Karboenkeltje het volgende:
In ieder geval beter dan: [ afbeelding ]
Daar hang ik nu zo'n beetje elke dag.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_125075621
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:01 schreef Messina het volgende:
Dat laatste.
Als ik een smiley moet kiezen die het dichtst in de buurt van mij bui zit; }:|
  † In Memoriam † dinsdag 9 april 2013 @ 17:47:39 #84
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125076443
Voel me bijna schuldig dat het met mij zo lekker gaat....Hier vallen de puzzelstukjes vanzelf in elkaar alsof het zo moet zijn en altijd zal zijn. Toch ben ik niet manisch...Vreemd. Stemming: *O*
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_125189374
Weekend! *O*

Hebben jullie nog plannen?

Ik ga Bach luisteren. :D
pi_125189480
Ik ga me hoogstwaarschijnlijk een beetje vervelen en een paar films kijken onder het genot van een biertje. Ik moet nog wel even een zooi bierblikjes platstampen en in een vuilniszak gooien zodat mijn RIBW-dame een wat opgeruimder huis aantreft.

Waarom ben ik niet verrast dat er Bach geluisterd gaat worden.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_125190071
Ik ga vanmiddag ook een paar pilsjes drinken. ^O^

Oh, en over Bach... Ik vind het altijd heel leuk om rondjes te lopen in m'n kamer als de muziek van Bach aanstaat. Het is net alsof deze muziek tegen je praat. :)
pi_125256407
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:24 schreef Gewas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
/bigsmile

O+

Nog steeds niet super, wel iets beter.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_125257477
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 03:47 schreef Messina het volgende:

[..]

/bigsmile

O+

Nog steeds niet super, wel iets beter.
Hey Messina :*

Dat klinkt in ieder geval al beter.

Het schijnt ook een mooie (warme) dag te worden vandaag, dus dat is ook positief. :)
pi_125259214
Ik heb vannacht gedroomd dat ik een SS soldaat was, en dat ik met een andere soldaat door de stad liep om te controleren of mensen zich wel aan de regels hielden.

Wie verzint dit soort dromen? ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † zondag 14 april 2013 @ 14:22:24 #91
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125265270
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 10:44 schreef Gewas het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat ik een SS soldaat was, en dat ik met een andere soldaat door de stad liep om te controleren of mensen zich wel aan de regels hielden.

Wie verzint dit soort dromen? ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel eens 'normaal' gedroomd ?
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_125299804
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 14:22 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Wel eens 'normaal' gedroomd ?
Ik heb zelden normale dromen.

Overigens heb ik een enorm kutweekend gehad. Echt waardeloos.
  † In Memoriam † maandag 15 april 2013 @ 11:47:25 #93
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125304448
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 07:57 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik heb zelden normale dromen.

Overigens heb ik een enorm kutweekend gehad. Echt waardeloos.
Dat spijt mij voor je. Volgend weekend beter...
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_125360009
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:47 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Dat spijt mij voor je. Volgend weekend beter...
Bedankt.

Afgelopen dagen heb ik het gevoel tegen een muur te praten (op het FOK!forum), weinig positieve energie te vinden hier. Behalve het gebruikelijke gezeur van mensen.
pi_125360871
Heb ik dit wel eens hier laten horen?


Harrie Jekkers is een held. :)

Dit heb ik toentertijd leren kennen door een toenmalige lerares van mijn school.

Trots op De Haag. _O_

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2013 17:45:38 ]
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:58:02 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_125361409
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:20 schreef Gewas het volgende:

[..]

Bedankt.

Afgelopen dagen heb ik het gevoel tegen een muur te praten (op het FOK!forum), weinig positieve energie te vinden hier. Behalve het gebruikelijke gezeur van mensen.
da's een beetje FOK! eigen af en toe natuurlijk, en ach zelf loop ik ook wel eens tegen wat muren op hier, dan is het enige waar ik energie uit haal dat ik toch maar wel lekker even van mij af heb kunnen schrijven wat mijn gevoel is :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_125361985
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:58 schreef Re het volgende:

[..]

da's een beetje FOK! eigen af en toe natuurlijk, en ach zelf loop ik ook wel eens tegen wat muren op hier, dan is het enige waar ik energie uit haal dat ik toch maar wel lekker even van mij af heb kunnen schrijven wat mijn gevoel is :)
Dat is waar natuurlijk, Re. :) Van je afschrijven is ook fijn. Thanks voor je reactie.

Ik moet nu snel naar beneden, want ik ga kipnuggets bakken.
pi_125362280
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:20 schreef Gewas het volgende:

[..]

Bedankt.

Afgelopen dagen heb ik het gevoel tegen een muur te praten (op het FOK!forum), weinig positieve energie te vinden hier. Behalve het gebruikelijke gezeur van mensen.
Hey hey, je weet mijn PM te vinden toch :@

Ik vind 't jammer dat Harrie Jekkers niets (of in ieder geval geen cabaret) meer doet.

Er komen weer blaadjes aan de bomen! Echt! *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_125385254
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 18:24 schreef Messina het volgende:

[..]

Hey hey, je weet mijn PM te vinden toch :@

Ik vind 't jammer dat Harrie Jekkers niets (of in ieder geval geen cabaret) meer doet.

Er komen weer blaadjes aan de bomen! Echt! *O*
Hey Messina,

Harrie Jekkers woont nu geloof ik in Spanje, ver weg van de publiciteit.

Lekker dat het lenteweer nu echt is begonnen. :)
pi_125385266
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:44 schreef Gewas het volgende:
Heb ik dit wel eens hier laten horen?


Harrie Jekkers is een held. :)

Dit heb ik toentertijd leren kennen door een toenmalige lerares van mijn school.

Trots op De Haag. _O_
Prachtig ja. _O_

Gisteren toch weer een beetje gecrashed, zat er al aan te komen want maandag ging het al flink mis hier. Ik moet ook beter opletten dat ik op die momenten niet meer ruzie ga maken met degenen die juist belangrijk voor me zijn. Hoe doen jullie dat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')