quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:01 schreef TheFastOne het volgende:
Het was een gure Deense avond, Sejt was voelde zich niet lekker, maar wilde toch iets goeds doen voor de mensheid. Hij kwam op het lumineuze idee om het leven van zijn geliefde Fok!kers een impuls te geven. 20 Januari, 21:06:52 is dan ook een tijdstip wat het leven van velen drastisch heeft veranderd.
Bogdan Drazic was zijn eigen creatie. Vele aanvallers liggen nog huilend in hun bed. Garrus, Petr en Óscar waren ook al vlug aanwezig en waren ook voorbestemd de prachtige wegen van het FM-landschap te bewandelen.
Menig uurtje spendeerde Sejt op zijn zolderkamertje(zoals een echt Fok!ker betaamt) om zijn creatie te perfectioneren. De hulp van Djurres kwam als geroepen en zo ontstond het beruchte forum waar de vorderingen van een ieder werden gepost. Massacreur bleek niet bepaald een charmeur op het voetbalveld, terwijl Thad al blij was wanneer hij een plukje gras zag. Jeboi had aanvankelijk nog flink wat werk te doen in het krachthonk, maar nadat hij hier enigszins in geslaagd was bleek hij een ware vleugelflitser te zijn. Machientje werd een heuse voetbalreiziger, met als hoogtepunt misschien wel zijn transfer naar de Europese topclub FC Porto. Thad trainde nog steeds. Hij werd ongelooflijk sterk, maar speeltijd was nog niet in zicht.
Iedereen houdt zielsveel van de bal, maar er was één ding dat ze allemaal gemeen hadden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De helden gaan echter over een aantal jaar al met pensioen, en een nieuwe generatie staat al klaar om hen te vervangen. Jeboi Lindgrinaldinaldinhão, Rasmus Kjærgaard, Lee Min-Hyung en Sjaak de Sloper zijn al vanaf jongs af aan aan het trainen om professioneel voetballer te worden. Allemaal hebben ze 1 ding gemeen: Hun liefde voor Sejt
Welkom in het grote Fok! als speler topic. Dit idee is opgedaan op het Managers United forum. Toen vroegen we ons af hoe Fok! users het zouden doen als speler door middel van de FM Editor?!
Word jij de wereldvoetballer van de komende jaren? Of zal je roemloos ten onder gaan in de Jupiler League?
Hou de ontwikkeling van de Fok! spelers in de gaten hier: http://www.forcedinduction.nl/
Ronde 1 is geëindigd op 2 februari 2013. De savegame kan je hier downloaden.
Ronde 2 is inmiddels ook klaar en ronde 3 loopt inmiddels.
In Football Manager wordt een aparte database aangemaakt met de aangemelde users als speler. Zodra alle spelers ingeladen zijn, gaat de host als werkloze manager op vakantie. Elk half jaar wordt een update gegeven van ons als spelers. Hoe doe je het qua prestaties, je waarde en je carrière?
In de FM Editor word je aangemaakt als speler met een aantal vooraf bepaalde eigenschappen. Denk aan de club die je zelf kan kiezen, een aantal eigenschappen (attributes) en andere details. Zie de rest van deze OP voor de regels en verdelingen.
De database zal de grootste voetballanden in Europa bevatten en starten in Nederland in juli 2012. Het kan dus zijn dat je in Zuid Amerika belandt na een aantal seizoenen, of dat je onderin de Italiaanse serie B bengelt. Dit is afhankelijk van jouw keuzes aan het begin.
We zijn nu alweer met ronde 3 bezig.
Iedereen krijgt gelijke kansen in dit spel. Elke speler krijgt een vaste waarde voor zijn potentieel.
Elk jaar wordt er een update gegeven van de eigenschappen van elke speler. Al deze screens kan je vinden op ons speciale “Fok! als speler” forum, zoals je hierboven vind.
Elk half jaar ingame laten we een snel overzicht zien van alle spelers, inclusief aantal goals, vorm, waarde en assists.
Tussendoor mag je kleinere updates aanvragen, mits met mate. De spelleider moet het spel wel kunnen laten lopen en niet alleen screens posten.
Hoe zit het met onze abilities dan? PA staat voor Potential Ability (wat je kan halen) en CA staat voor Current Ability. (wat je nu bent)
Tijdens het inschrijven moet je 1 van de volgende scenario's kiezen en daar een club voor kiezen om bij te beginnen.
Scenario A: Je bent net 17 jaar geworden met een CA op 90 en PA op 170. Je mag per categorie 35 punten besteden en je begint bij een club in één van deze competities.
Scenario B: Je bent net 17 jaar geworden met een CA op 90 en PA van -9. Je mag per categorie 35 punten besteden en je begint bij een club in één van deze competities.
Scenario C: Je bent net 18 jaar geworden met een CA op 100 en PA op 170. Je mag per categorie 40 punten besteden en je begint bij een club in één van deze competities.
Scenario D: Je bent net 18 jaar geworden met een CA op 100 en PA van -9. Je mag per categorie 40 punten besteden en je begint bij een club in één van deze competities.
Scenario E: Je bent net 19 jaar geworden met een CA op 110 en PA op 170. Je mag per categorie 45 punten besteden en je begint bij een club in één van deze competities.
Scenario F: Je bent net 19 jaar geworden met een CA op 110 en PA van -9. Je mag per categorie 45 punten besteden en je begint bij een club in één van deze competities.
Dit is vergelijkbaar met de grotere talenten in Europa. Hoe je je als talent ontwikkelt, is echter volledig afhankelijk van je keuze aan het begin. Waar kom je aan spelen toe en ontwikkel je je het beste?
Bekijk de volgende lijst van Preferred Moves voor de vertaling Nederlands-Engels:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inschrijving geschiedt helemaal via http://forcedinduction.nl/forumdisplay.php?fid=5 !! Lees de eerste post daar aandachtig als je je wilt inschrijven.
Maak je inschrijving als geregistreerde user, als je je inschrijving wilt kunnen wijzigen. Een ongeregistreerde user kan zijn topic niet meer wijzigen!
Aan het einde van het seizoen 2019/2020 worden alle carrières bekeken. Wie heeft de hoogste waarde? Wie speelt bij een wereldclub en wie heeft er een hoofdprijs gewonnen? Wie van ons is een wereldster geworden?
1. Ik speel nooit FM. Mag ik meedoen?
Jazeker. Iedereen is welkom. Vul de gegevens in met een reply en vraag eventueel als iets niet duidelijk is.
2. Ik heb de deadline gemist! Kan ik nog meedoen?
Helaas, de database wordt aangemaakt aan het begin van het spel. Je zult moeten wachten op de volgende keer dat iemand een game aanmaakt.
3. Moet ik mijn eigen naam invullen?
Nee. Voor mijn part speel je als Kees Koekenbakker. Als je jezelf maar kunt herkennen!
4. Hoe werkt de PA (Potential Ability) in FM?
Dit was mij ook lang niet duidelijk. Maar deze site (http://games-footballmana(...)tential-ability.html) geeft een goede uitleg.
5. Waarom mag mijn speler niet ouder zijn dan 21?
Onder de 21 is het makkelijker spelen door het verdelen van de PA. Ook zou de speler wat oud worden als we tot 2020 spelen. Dus praktisch leek mij dit het beste.
6. Waar meten we mee aan het einde?
Een voetballer kan niet op 1 eigenschap of resultaat beoordeelt worden, dus zullen we naar het totaalplaatje moeten kijken.
7. Deze OP is saai!
Als je een expert bent in Paint / Photoshop zie ik graag wat illustraties tegemoet! Daarnaast is alle feedback welkom.
8. Iedereen kiest dezelfde club! Wat nu?
Dit is tricky. Het wordt één database, waar men dus samen kan komen te spelen. Tot de deadline mag je wel je speler aanpassen en dus ook de club. Als je aanpast, gaarne de hele inschrijving opnieuw plaatsen voor overzicht.
9. Mijn speler heeft ineens mindere attributes! Hoe kan dit?
Ook al vult de host je opgegeven waardes voor attributes in, dan nog kan het zo zijn, dat Football Manager het wat aanpast. Dit naar aanleiding van je CA en/of PA. Dit is niet te voorkomen; het gebeurt echter voor iedereen en wordt daardoor niet als oneerlijk gezien.
Ronde 1: Gesloten (archief)
Ronde 2: Gesloten (archief)
Ronde 3: Gesloten (archief)
Ronde 4: ActiefI love my mispoken words.
Je doet het toch keigoed manquote:Op zaterdag 6 april 2013 21:46 schreef Aguero het volgende:
In totaal 37 punten beter geworden in 4 jaar, niet bijzonder veel volgens mij.
Hoogtepunt voorbijquote:Op zaterdag 6 april 2013 21:52 schreef xminator het volgende:
Ah joh, Rush is al begonnen met afbouwen-7 oid.
20 punten erbij en nu een waarde van 11 miljoen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:39 schreef Sejt het volgende:
Iedereen heeft weer een update: http://forcedinduction.nl/forumdisplay.php?fid=3
Van Basten is een geweldenaar.quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:59 schreef SiebeJ het volgende:
20 punten erbij en nu een waarde van 11 miljoen.
Sorry deuk
7 punten op 1 skill in 1 seizoen?quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:14 schreef Bow het volgende:
+14 sinds de laatste, waarvan 7 technical. Werd tijd dat Claude daar wat meer puntjes zou halen
nee 1 categorie. Op strenght is Claude-Zack sinds de eerste screen wel 10 punten gegroeidquote:Op zaterdag 6 april 2013 22:20 schreef aleco99 het volgende:
[..]
7 punten op 1 skill in 1 seizoen?Damn ouwe das veel
ohja tuurlijkquote:Op zaterdag 6 april 2013 22:25 schreef Bow het volgende:
[..]
nee 1 categorie. Op strenght is Claude-Zack sinds de eerste screen wel 10 punten gegroeid
Vanavond niet meer, helaas.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:27 schreef aleco99 het volgende:
Hey Sejt, heb je vanavond toevallig nog meer updates of morgen weer een nieuwe dag?
Relaxed dat je het ff hebt overgenomen iig!
Ik 40 punten in 4 jaar, maar wel op cruciale punten zoals Marking, Heading, Anticipation, Decisions etcetera. Daarbij ook veel bij fysieke statsquote:Op zaterdag 6 april 2013 21:46 schreef Aguero het volgende:
In totaal 37 punten beter geworden in 4 jaar, niet bijzonder veel volgens mij.
Alleen in de voorbereiding. Tijdens de competitie speelt hij constant bij de reserves.quote:Op zondag 7 april 2013 10:50 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Zondagochtendupdates!![]()
Heeft Koller alweer een wedstrijdje mee mogen doen?
achja, maakt weinig meer uit. Koller genomineerd voor Faalhaas van de ronde?quote:Op zondag 7 april 2013 10:52 schreef Sejt het volgende:
Blessure nieuwe tegenvaller voor Jan.
[ afbeelding ]
Zometeen. Even door m'n inbox items en dan geef ik een stand update.quote:Op zondag 7 april 2013 11:07 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Kun je zo een tussenstandje geven? Gaat niet echt lekker met Crewe of wel?
Thanks! Gaat een stuk beter met Crewe nu. Het is alleen wel jammer van Kollerquote:Op zondag 7 april 2013 11:52 schreef Sejt het volgende:
Ik hou even een pauze. Later vandaag meer updates.
Komt door al die boetes van gele en rode kaartenquote:Op zondag 7 april 2013 15:08 schreef Racerblade het volgende:
[..]
En het laagste salaris van iedereen
geen minuut gespeeldquote:Op zondag 7 april 2013 15:04 schreef Sejt het volgende:
Shortlists per 31 december 2016: http://forcedinduction.nl/showthread.php?tid=293&pid=3025#pid3025
Mee eens.quote:Op zondag 7 april 2013 15:43 schreef BankAardappel het volgende:
Gaat best aardig met Crewe nu! FA Cup winnen en Europa in zeg ik!
sorryquote:Op zondag 7 april 2013 16:04 schreef Sejt het volgende:
Vroege rode kaart maakt missie kansloos voor Preston.
[ afbeelding ]
een wonderquote:Op zondag 7 april 2013 17:41 schreef Katth het volgende:
2 rode kaarten bij Crewe en Raamlos staat nog op het veld?
quote:Op zondag 7 april 2013 15:34 schreef Sejt het volgende:
Preston ronde verder in return ondanks dat Koos iemand omver rijdt.
[ afbeelding ]
Je kunt Koos ook inhuren voor feestjes. Dan trekt ie ook nog een leuk pakkie aanquote:Op zondag 7 april 2013 17:44 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Met zijn nieuwste messcherpe rolstoelwielen.
En dan te bedenken dat die eerste kansloze manager van Preston hem niet eens mee nam als wissel.quote:Op zondag 7 april 2013 17:47 schreef Wrijfhout het volgende:
Die Stackpole is zeker een mooie jongen ofzo of een gladjakker en de jury die de cijfers geeft zijn allemaal vrouwen, hoezo heeft die altijd zo'n hoog cijfer
quote:Op zondag 7 april 2013 17:52 schreef Sejt het volgende:
The big game! Sheffield naar finale FA Cup!!
[ afbeelding ]
7.98 gemiddeld.quote:Op zondag 7 april 2013 15:04 schreef Sejt het volgende:
Shortlists per 31 december 2016: http://forcedinduction.nl/showthread.php?tid=293&pid=3025#pid3025
Wow nicequote:Op zondag 7 april 2013 17:52 schreef Sejt het volgende:
[ afbeelding ]
Knappe winst van hun, wie nu man city??quote:Op zondag 7 april 2013 17:52 schreef Sejt het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 7 april 2013 17:55 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
Knappe winst van hun, wie nu man city??
Lijkt me duidelijk...quote:Op zondag 7 april 2013 17:57 schreef CarlosJacques het volgende:
Wat is de stand in the BPL? Als City hoog genoeg staat voor Europees voetbal dan gaat Sheffield dus sowieso Europa in.
Bazen.quote:Op zondag 7 april 2013 17:52 schreef Sejt het volgende:
[ afbeelding ]
Allebei aangereden door Koos.quote:Op zondag 7 april 2013 18:01 schreef Sejt het volgende:
Preston heeft zo z'n tactieken...
[ afbeelding ]
Komend seizoen knallenquote:Op zondag 7 april 2013 18:05 schreef Wrijfhout het volgende:
Oei maar 6 punten van plek 3 af ook nog, scheelt niks
Arme Koller, als enige geen enkele wedstrijd gespeeld.quote:Op zondag 7 april 2013 18:18 schreef Sejt het volgende:
Fok! shortlists seizoen 2016/2017: http://forcedinduction.nl/showthread.php?tid=293&pid=3026#pid3026
quote:Op zondag 7 april 2013 18:20 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Arme Koller, als enige geen enkele wedstrijd gespeeld.
Daar zeg je me wat ja.quote:Op zondag 7 april 2013 18:25 schreef CarlosJacques het volgende:
Overigens wat me opvalt, Koller, Killpatrick en Nijs zitten alledrie nu al zonder contract, en laten dat nu precies degenen zijn die afgelopen seizoen het minste in actie zijn gekomen. Zit waarschijnlijk wel een verband tussen, clubs stellen volgens mij liever een speler op die nog wel eigendom van de club is.
Hoe bedoel je zonder contract, Koller staat nog jaren onder contract toch?quote:Op zondag 7 april 2013 18:25 schreef CarlosJacques het volgende:
Overigens wat me opvalt, Koller, Killpatrick en Nijs zitten alledrie nu al zonder contract, en laten dat nu precies degenen zijn die afgelopen seizoen het minste in actie zijn gekomen. Zit waarschijnlijk wel een verband tussen, clubs stellen volgens mij liever een speler op die nog wel eigendom van de club is.
Ik denk dat er wat mis is gegaan met de einddatum van hun contracten. Kijk maar:quote:Op zondag 7 april 2013 18:28 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
Hoe bedoel je zonder contract, Koller staat nog jaren onder contract toch?
Koller z'n contract is al einde seizoen 2014 afgelopen. Vandaar dat ie ook helemaal niks meer waard is. De enige reden waarom ie nog bij de club is omdat zijn toekomst al vast ligt, in 2031 vertrekt hij naar een andere club. Anders was ie allang transfervrij weggegaan.quote:Op zondag 7 april 2013 18:28 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
Hoe bedoel je zonder contract, Koller staat nog jaren onder contract toch?
Precies. Rest van de ronde zal hij en de andere 2 een maand-tot-maand contract hebben.quote:Op zondag 7 april 2013 18:29 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Koller z'n contract is al einde seizoen 2014 afgelopen. Vandaar dat ie ook helemaal niks meer waard is. De enige reden waarom ie nog bij de club is omdat zijn toekomst al vast ligt, in 2031 vertrekt hij naar een andere club
Echt, jezus dat database aanmaken is ook niet echt wat voor mijquote:Op zondag 7 april 2013 18:29 schreef Sejt het volgende:
[..]
Ik denk dat er wat mis is gegaan met de einddatum van hun contracten. Kijk maar:
Koller:
[ afbeelding ]
Willekeurige andere spelen van Fok!:
[ afbeelding ]
Kan gebeuren, maar het verklaart in ieder geval de situatie rond die spelers.quote:Op zondag 7 april 2013 18:31 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
Echt, jezus dat database aanmaken is ook niet echt wat voor mijMaar dan is het wel logischer dat Koller nooit mee mag doen ja...
Toch kwa stats ziet ie er helemaal niet zo mega goed uit. Hij haalt die ziekelijk goede scores vooral op z'n passing 18 en teamwork 15. Prima keus.quote:Op zondag 7 april 2013 18:40 schreef Aguero het volgende:
[..]
Wat een speler, volgend seizoen voor de 9 gemiddeld.
Heb de komende dagen nog geen computer hier waarop ik dat zou kunnen doen, waarschijnlijk krijg ik hem dinsdagavond weer terug. Maar de vraag is dan of het nog zin heeft om het aan te passen. Die spelers zullen wel een flinke achterstand hebben onderhand...quote:Op zondag 7 april 2013 18:32 schreef CarlosJacques het volgende:
Je kan dat eventueel aanpassen met FMRTE als je durft.
Beter iets dan niets hequote:Op zondag 7 april 2013 18:49 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
Heb de komende dagen nog geen computer hier waarop ik dat zou kunnen doen, waarschijnlijk krijg ik hem dinsdagavond weer terug. Maar de vraag is dan of het nog zin heeft om het aan te passen. Die spelers zullen wel een flinke achterstand hebben onderhand...
De game kan toch ook gewoon ff naar iemand gestuurd worden die FMRTE wel heeft? Dat zou eventueel vandaag nog kunnen. Lijkt me dan handiger...quote:Op zondag 7 april 2013 18:50 schreef SiebeJ het volgende:
Als je niet voor FMRTE wil betalen, kan je ook kijken of FMEL het wel doet. Ik weet dat je daar wel de financiën mee aan kan passen, misschien ook de contract?
http://www.fmscout.com/a-fm-editor-live-2013.html
Jep. Iemand moet gewoon die save even laden en dan kun je het aanpassen. Dan opslaan en de save weer terug sturen.quote:Op zondag 7 april 2013 18:51 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
De game kan toch ook gewoon ff naar iemand gestuurd worden die FMRTE wel heeft? Dat zou eventueel vandaag nog kunnen. Lijkt me dan handiger...
Gelukkig worden keepers vaak pas op latere leeftijd beterquote:Op zondag 7 april 2013 18:52 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Jep. Iemand moet gewoon die save even laden en dan kun je het aanpassen. Dan opslaan en de save weer terug sturen.
Zou voor Preston ook wel gunstig zijn. Killpatrick is echt een hele goede keeper maar staat ook bijna niet in de basis.
quote:Op zondag 7 april 2013 19:58 schreef Sejt het volgende:
Ik koop FMRTE wel. Met FMLE kan je geen contracten aanpassen.
Eventueel kan Djurres nog gedoneerd geld overmaken, maar zo'n klein bedrag naar een buitenlandse rekening overmaken is niet optimaal.
Dan kunnen we altijd nog een nieuwe ronde starten.quote:Op zondag 7 april 2013 20:29 schreef xminator het volgende:
Ik denk dat het beter is om een nieuwe ronde te starten...
Straks krijgen we een corrupted savegame door FMRTE oid en is alles voor niets geweest.
Lijkt me makkelijker om het gewoon te proberen, dan meteen een nieuwe ronde te starten. Dat kan altijd nog en is bovendien erg veel extra werk.quote:Op zondag 7 april 2013 20:29 schreef xminator het volgende:
Ik denk dat het beter is om een nieuwe ronde te starten...
Straks krijgen we een corrupted savegame door FMRTE oid en is alles voor niets geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |