abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124944227
Jahoor, ik me dus net scheren, schoot ik uit over mijn lip, rats, zo een plakje eruit.
Nou is het alleen zo dat we vandaag met de hele familie weggaan (verjaardag) en dat er waarschijnlijk ook redelijk wat friet gegeten gaat worden.
Zoals de meesten weten is wondje + zout niet heel fijn dus vroeg ik me af wat ik het beste kan doen?
Ik ga natuurlijk niet met een pleister op mijn lip lopen.. Is er misschien iets wat ik er op kan smeren ofzo zodat het sneller heelt?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_124944251
Lip geneest snel, niks mee doen.
pi_124944256
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 08:38 schreef Dannoe het volgende:
Lip geneest snel, niks mee doen.
Ook binnen 4 uur? :P
pi_124944262
Durf ik niet te zeggen, maar er niks mee doen is het beste.
pi_124944285
Doe er een vloeitje op.
Wel even eraf halen voor je naar die verjaardag gaat. B-)
pi_124944307
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 08:45 schreef Aldo-MC het volgende:
Doe er een vloeitje op.
Wel even eraf halen voor je naar die verjaardag gaat. B-)
Helaas, die heb ik niet.
Wat doet dat dan?
  zaterdag 6 april 2013 @ 08:52:05 #7
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_124944320
Niet lachen vandaag, dan scheurt het weer open.

En vloeitje gaat het bloeden tegen, droogt de wond sneller van.
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
pi_124944322
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 08:49 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Helaas, die heb ik niet.
Wat doet dat dan?
Dan heb je ook vast geen aluin in huis? :P
Vloeitje zit arabische gom in, en nog wat stoffen die het bloeden helpen stelpen. Weet niet precies maar ze doen dat al eeuwen zo.
pi_124944445
Behalve als je je hele lip hebt opengehaald van links naar rechts zal een klein sneetje allang dicht zijn over een paar uur.
  zaterdag 6 april 2013 @ 09:11:17 #10
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_124944468
Meestal is een wondje op je lip snel weg ja. In ieder geval niet te veel aan frunniken :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_124944588
Je kunt er altijd nog een zalfje op doen kijk ff in de la van je moeder
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_124944778
Geen zout op je patat/friet doen.
  zaterdag 6 april 2013 @ 10:00:21 #13
351155 Katinka78
Kleine katootje
pi_124944894
een vloeitje of parfumloos toiletpapier op doen.
  zaterdag 6 april 2013 @ 10:33:15 #14
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_124945297
Alles wat je er aan doet maakt het erger. Gewoon afblijven. :7
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
  zaterdag 6 april 2013 @ 11:27:53 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_124946228
Als je zoute dingen eet dan schroeit het zout de boel dicht ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_124946401
http://www.tezs.nl/pagina/21/lip-tattoos

^O^ :+

Kun je weinig aan doen,, gewoon maar afblijven en rustig laten genezen en nee, het is niet weer helemaal weg binnen 4 uur. :') Wondjes in dat deel genezen snel maar niet zo snel. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator zaterdag 6 april 2013 @ 12:09:31 #17
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_124947251
Zalfje aansmeren. Maar het beste is laten zijn zoals het is en zien hoe het geneest.

Dat zal helaas niet vandaag gebeuren. Zeg maar een dikke week
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_124948359
Zo'n klein rond lippleistertje op doen (wat ze voor een koortslip gebruiken) dat kan heel aardig camoufleren.
Bovendien geneest een wond die vochtig wordt gehouden onder zo'n speciaal pleistertje beter (zie hiervoor verhhandeling op de hansplast- site)
pi_124948442
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:51 schreef novel het volgende:
Zo'n klein rond lippleistertje op doen (wat ze voor een koortslip gebruiken) dat kan heel aardig camoufleren.
Bovendien geneest een wond die vochtig wordt gehouden onder zo'n speciaal pleistertje beter (zie hiervoor verhhandeling op de hansplast- site)
Dacht ik ook aan maar zitten daar geen stoffen in die een koortslip bestrijden? Zou ik eerder een blarenpleisterjte nemen, daar zit geen zeker geen geneesmiddel in.
Optimist tot in de kist
pi_124948692
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 12:54 schreef trovey het volgende:

[..]

Dacht ik ook aan maar zitten daar geen stoffen in die een koortslip bestrijden? Zou ik eerder een blarenpleisterjte nemen, daar zit geen zeker geen geneesmiddel in.
In al dat soort pleisters zit volgens mij iets wat genezing bevordert, en ze houden de wond vochtig. Misschien zit er ook wat anti-viraals in, maar dat zal toch geen kwaad doen?.
pi_124948722
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 13:04 schreef novel het volgende:

[..]

In al dat soort pleisters zit volgens mij iets wat genezing bevordert, en ze houden de wond vochtig. Misschien zit er ook wat anti-viraals in, maar dat zal toch geen kwaad doen?.
Geen idee, ik weet wel dat blarenpleisters ook de wond verzorgen maar dat er zeker niet extra's inzit.
Optimist tot in de kist
pi_124949155
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 13:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Geen idee, ik weet wel dat blarenpleisters ook de wond verzorgen maar dat er zeker niet extra's inzit.
Even willekeurig wat opgezocht:

"Zovipatch is een ultradunne transparante koortslip pleister die je koortslip beschermt en die in alle fases van een koortslip gebruikt kunnen worden. Het helpt de genezing te bevorderen en draagt comfortabel"

Dus ook als er alleen nog genezing nodig is, lees ik hierin.
Die blarenpeisters zijn groter (en dikker)

Je kunt ook een transparante pleister gebruiken. Maar die moet je maar net kwijt kunnen - ik weet niet waar het zit.

"Invisible Protection Hansaplast
12 pleisters (diverse) 19 x 72mm (kun je nog wat vanaf knippen, het kussentje zelf is vierkant) en 39 x 39mm"

Ik heb er net eentje gedragen op een gemeen brandwondje. Het 'vervaagt 'de wond en is tamelijk onopvallend. En het heelt erg snel, moet ik zeggen

(Zo, genoeg reclame gemaakt - anders wil ik commissie ;) )

[ Bericht 1% gewijzigd door novel op 06-04-2013 13:27:52 ]
pi_124951553
het is gvd patat!
pi_124963092
Goed, het was dus inderdaad niet geheeld dus friet eten was een feest. Verder onbewust nog op zitten bijten ook. Tja, kut.
pi_124963298
bestel friet zonder zout en ga huilen in de ballenbak.

problem solved
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')