abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 april 2013 @ 04:50:35 #1
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_124904310
quote:
Donorregistratie gaat BNN aan het hart. Dus brengt Patrick Lodiers in het programma Hart Nodig nabestaanden van donoren in contact met de ontvangers van het orgaan. Een unieke ontmoeting, omdat orgaandonatie zich normaal gesproken in de anonimiteit afspeelt. De identiteit van zowel de donor als de ontvanger wordt door medici afgeschermd. Maar wat als de ontmoeting wel plaatsvindt? Patrick Lodiers brengt twee mensen met een bijzonder verhaal bij elkaar. Hart Nodig is vanaf 4 april iedere donderdag om 22.20 uur te zien bij BNN op Nederland 1.
Volgens presentator Patrick Lodiers is een donorprogramma, bijna zes jaar na uitzending van De Grote Donorshow, nog altijd hard nodig om mensen bewust te maken van het belang van donorregistratie. Patrick: ‘In Hart Nodig laten we zien wat een enorm positieve impact een nieuw orgaan heeft voor een doodziek iemand. Donoren verdienen een standbeeld: helden zijn het!’
In de eerste aflevering van Hart Nodig ontmoet Patrick de 43-jarige Benjamin. Hij heeft vijf jaar geleden een nieuw hart gekregen, na vier jaar doodziek geweest te zijn en drie jaar op de wachtlijst te hebben gestaan voor een harttransplantatie. Margret en Arno verloren vijf jaar geleden door een verkeersongeluk hun oudste dochter Nina. Zij was toen zestien. Margret, Arno en de broer en zus van Nina doneerden haar organen. Benjamin was de gelukkige ontvanger van haar hart en leeft nu - dankzij Nina's hart - een bijna normaal leven. Nu, vijf jaar na het ongeluk en de harttransplantatie, ontmoeten Benjamin en de nabestaanden van Nina elkaar.
Hart Nodig is ontwikkeld en geproduceerd door Talpa en is mede mogelijk gemaakt door donadona.nl. Stichting Donadona is een onafhankelijk platform dat contact legt tussen nabestaanden van orgaandonoren en getransplanteerden. Meer informatie over Hart Nodig is te vinden op hartnodig.bnn.nl.
Wat vinden jullie van dit programma? Goed idee of gewoon niet doen?
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  vrijdag 5 april 2013 @ 04:52:05 #2
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_124904315
Heb net de eerste aflevering gezien en het is mooi gemaakt en ik hoop dat Den Haag hierdoor wakker geschud wordt dat A dit gewoon mogelijk moet zijn om elkaar te ontmoeten en B dat die donorregels eindelijk eens goed aangepast worden!
Sporten voor Sophia
  vrijdag 5 april 2013 @ 04:57:24 #3
400599 edwinnummer90000
weet allemaal edwin truukjes
pi_124904324
Nou , er is wel een etihsche discussie altijd over de vraag, waneer ga je een lever uit een bijna dood persoon halen, als je het te laat doet is de lever dood, als je te vroeg doet, kan de donor mischien nog gered worden... Maar een show is geen slecht idee... het is zoals het is, zonder show en MET show...

[ Bericht % gewijzigd door Mike op 05-04-2013 11:31:25 ]
De zoveeelste edwin, saai hey..
  vrijdag 5 april 2013 @ 05:03:37 #4
400599 edwinnummer90000
weet allemaal edwin truukjes
pi_124904335
Mn neefje was een knappe man, maar kreeg een oto ongeluk, en brak zijn nek, en was opeens 90% verlamd , .... toen belde ik zijn broer en zei,, "hey weet je, voor de prijs van twee jappenertjes ( goedkope kut otos ) heb je een draagmoeder en jou broer die verlamd is heeft ws nog goed sperma,,, Maar mn familie vond het idee "te gek" en ik kreeg geen enkele mail terug....
De zoveeelste edwin, saai hey..
  vrijdag 5 april 2013 @ 07:22:47 #5
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_124904612
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 04:57 schreef edwinnummer90000 het volgende:
Nou , er is wel een etihsche discussie altijd over de vraag, waneer ga je een lever uit een bijna dood persoon halen, als je het te laat doet is de lever dood, als je te vroeg doet, kan de donor mischien nog gered worden... Maar een show is geen slecht idee... het is zoals het is, zonder show en MET show...
Onzin....die discussie is er niet.

[ Bericht % gewijzigd door Mike op 05-04-2013 11:31:30 ]
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_124905582
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 04:57 schreef edwinnummer90000 het volgende:
Ik denk dat heel veel mensen het fijne van wanneer organen uberhaupt gedoneerd mogen worden niet weten. Ik wel (helaas uit ervaring). Zo is het heel belangrijk dat de persoon die doneert op de intensive care of in het ziekenhuis overlijdt, of in leven wordt gehouden. Als de persoon in de ambulance is overleden, mag het al niet meer. Thuis? Mag ook niet. Van alle donoren kan misschien 1 op de 1000 mensen echt hun organen doneren. Op de intensive care kunnen ze alles begeleiden zonder dat er orgaanschade optreedt. En geloof me, dat doen ze echt niet lichtzinnig hoor. Voordat van iemand die bv. hersendood is de organen worden uitgenomen wordt een stuk of 5x getest of er echt geen hersenactiviteit meer is.

MAW: een lever halen ze niet uit een bijna-dood persoon als die persoon ook nog maar enige indicatie van leven vertoont.
pi_125136521
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:07 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ik denk dat heel veel mensen het fijne van wanneer organen uberhaupt gedoneerd mogen worden niet weten. Ik wel (helaas uit ervaring). Zo is het heel belangrijk dat de persoon die doneert op de intensive care of in het ziekenhuis overlijdt, of in leven wordt gehouden. Als de persoon in de ambulance is overleden, mag het al niet meer. Thuis? Mag ook niet. Van alle donoren kan misschien 1 op de 1000 mensen echt hun organen doneren. Op de intensive care kunnen ze alles begeleiden zonder dat er orgaanschade optreedt. En geloof me, dat doen ze echt niet lichtzinnig hoor. Voordat van iemand die bv. hersendood is de organen worden uitgenomen wordt een stuk of 5x getest of er echt geen hersenactiviteit meer is.

MAW: een lever halen ze niet uit een bijna-dood persoon als die persoon ook nog maar enige indicatie van leven vertoont.
Verbeter me als ik het fout heb hoor, maar is dit ook niet per orgaan verschillend. Het ene orgaan kan net wat langer zonder zuurstof als ik me niet vergis. Maar dat weet k niet zeker.

Ik ga in ieder geval kijken of ik de aflevering nog terug kan kijken, ben erg benieuwd.
Mijn vader is zelf getransplanteerd en soms ben ik ook wel nieuwschierig naar de nabestaanden van de donor.

Ik heb respect voor iedereen, of hij nu donor wilt worden of niet. Zelf ben ik wel donor daar voel ik me goed bij. Mijn vriend niet en dat vind ik niet erg. Dat is zijn wil. Zelfs al weet ik hoe hard een donor nodig is. Klinkt misschien stom, maar ik kan daar niets negatiefs over voelen. Wel vind ik het goed dat dit soort programmas worden gemaakt. Veel ogen worden misschien geopend en worden over de streep getrokken om toch donor te worden.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_125144350
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:07 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Verbeter me als ik het fout heb hoor, maar is dit ook niet per orgaan verschillend. Het ene orgaan kan net wat langer zonder zuurstof als ik me niet vergis. Maar dat weet k niet zeker.

Ik ga in ieder geval kijken of ik de aflevering nog terug kan kijken, ben erg benieuwd.
Mijn vader is zelf getransplanteerd en soms ben ik ook wel nieuwschierig naar de nabestaanden van de donor.

Ik heb respect voor iedereen, of hij nu donor wilt worden of niet. Zelf ben ik wel donor daar voel ik me goed bij. Mijn vriend niet en dat vind ik niet erg. Dat is zijn wil. Zelfs al weet ik hoe hard een donor nodig is. Klinkt misschien stom, maar ik kan daar niets negatiefs over voelen. Wel vind ik het goed dat dit soort programmas worden gemaakt. Veel ogen worden misschien geopend en worden over de streep getrokken om toch donor te worden.
Ik dacht dat het niet zozeer was om het feit dát een orgaan zonder zuurstof kon zitten, maar het feit dát het zonder zuurstof heeft gezeten. Die risico's willen ze niet lopen. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik deze info allemaal heb gekregen toen mijn moeder hersendood werd verklaard.. Niet je helderste moment.
  zaterdag 20 april 2013 @ 11:18:51 #9
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_125517454
http://gemi.st/15486589 nieuwe uitzending!
Sporten voor Sophia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')