Dat wou ik zeggen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 21:46 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Denk dat hij de laagste opgemeten temperatuur in het zonnestelsel bedoelt. (buiten het lab)
[..]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8416749.stm
Dit gaat natuurlijk niet goed he. Je pakt eerst een verschil van 30 jaar, dan nog een keer een verschil van 30 jaar en dan kom je met 5 jaar, 3 jaar, 5 jaar ...quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:46 schreef tribalwars het volgende:
Het klimaat heeft schommeling.
Klimaat is ook wel het gemiddelde van de laagste uitschieters en hoogste uitschieters in temperatuur durend over 30 jaar. Maar het klimaat schommelt ook. je hebt koudere en warmer periode''s
de jaren 1940-1970 koud
jaren 1970-2000 warm
2000-2005 heel warm
2005-2008 warm
2008 tot nu koud/normaal
het is normaal dat het klimaat schommelt. en dus de gemiddelde temperatuur ook.
ik wou alleen warmer en kouder periodes aangeven.quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:50 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk niet goed he. Je pakt eerst een verschil van 30 jaar, dan nog een keer een verschil van 30 jaar en dan kom je met 5 jaar, 3 jaar, 5 jaar ...
Daarnaast moet je met gemiddelde temperaturen komen en niet met warm/koud/normaal.
Iets duidelijker: wat is warm? wat is heel warm? wat is normaal? wat is koud?quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:53 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ik wou alleen warmer en kouder periodes aangeven.
van de laatst 100 jaar.
hoe moet ik het je dan laten zien.
zo bijvoorbeeldquote:Op woensdag 8 mei 2013 23:01 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Iets duidelijker: wat is warm? wat is heel warm? wat is normaal? wat is koud?
Oke. Statistisch gezien zou je niet van een periode van 30 jaar ineens terug moeten gaan naar 5 jaar. Als je 30 jaar bekijkt moet je het bij 30 jaar houden.quote:Op woensdag 8 mei 2013 23:04 schreef tribalwars het volgende:
[..]
zo bijvoorbeeld
gemiddeld 10,4
normaal = 10,1 tm 10,7
warm = 10,7- 11,2
heel warm =11,2 en hoger
koud = 9,7-10,1
heel koud =9,7 en kouder
quote:
Heb je ook een bron van die grafiek zou het graag willen lezen.quote:
kwam van een google image search op annual global temperature;quote:Op donderdag 9 mei 2013 18:08 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Heb je ook een bron van die grafiek zou het graag willen lezen.
Waarom zou het deze keer anders zijn dan de andere keren?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:55 schreef tribalwars het volgende:
Ik heb je bron gelezen.
Heb nog een paar vragen voor jouw.
In de vorig eeuwen had je ook warmer en kouder periodes waarom is de huidig opwarming zo dramatisch voor ons?
Wat nou als nou blijkt dat er helemaal geen opwarming is?
Wat nou als C02 helemaal geen effect heeft op klimaat?
Omdat er miljoenen mensen dan onder zeeniveau leven wellicht?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:55 schreef tribalwars het volgende:
In de vorig eeuwen had je ook warmer en kouder periodes waarom is de huidig opwarming zo dramatisch voor ons?
Ik denk dat de CO2 effect heeft, maar ik denk niet dat het dramatisch voor ons is, denk ook niet dat we er veel aan kunnen veranderen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:55 schreef tribalwars het volgende:
Ik heb je bron gelezen.
Heb nog een paar vragen voor jouw.
Wat nou als nou blijkt dat er helemaal geen opwarming is?
Wat nou als C02 helemaal geen effect heeft op klimaat?
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom zou het deze keer anders zijn dan de andere keren?
Als ze drijvende steden maken dan is de stijgende zeespiegel geen probleem. Ik denk dat de globale opwarming vooral gebruikt wordt om geld te verdienen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:56 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik denk dat de CO2 effect heeft, maar ik denk niet dat het dramatisch voor ons is, denk ook niet dat we er veel aan kunnen veranderen.
In de vorige eeuwen waren het de koudere periodes die voor problemen zorgden, al kan dat een Eurocentrisch standpunt zijn, we weten niet hoe het was voor wie rond de evenaar woonde.
Van 950 tot 1100 - 1300 was er een warme periode, de vikingen vestigden zich op Groenland en Ijsland; Europa zag een bevolkingsexplosie, met aantallen die sommige regios pas in de 19de eeuw weer bereikten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Medieval_Warm_Period
De kleine ijstijd zag een uitbreiding van gletsjers in de alpen die dorpen wegvaagden, in IJsland halveerde de bevolking , in Groenland bleef niemand over. Indianen in Amerika kampten met voedseltekorten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Little_Ice_Age
Europa zag meerdere hongersnoden, de eerste in 1315-1317 (meer door slecht weer dan koude veroorzaakt) ,
http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Famine_of_1315%E2%80%931317
Globale afkoeling zou dramatischer zijn dan globale opwarming, toch voor ons in Europa.
Ik zie geen reden om aan het bestaan van de opwarming te twijfelen, de metingen wijzen erop, we kennen het mechanisme van het broeikaseffect, we weten dat CO2 gestegen is. Nog onbekend is de uiteindelijke invloed van feedback mechanismen, waterdamp in de atmosfeer en wolkenvorming, meer plantengroei door meer co2, minder weerkaatsing door minder ijs. Misschien zorgt de opwarming nu voor een ijstijd in 2500?
Ik geloof niet dat we de gevolgen, wat die ook zullen zijn, kunnen vermijden. De globale economie op korte termijn veranderen is een utopie. En zelfs al reduceren we de CO2 uitstoot volgens de doelstellingen van Kyoto, dan nog zal het co2 gehalte van de atmosfeer blijven stijgen. Het zal pas stoppen als we geen brandstof meer hebben. Maar ik denk niet dat de effecten noodzakelijk dramatisch of nadelig voor ons zijn.
(stijging van de zeespiegel lijkt ook geen gevaar voor de huidige generatie)
hoe dan?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Omdat er miljoenen mensen dan onder zeeniveau leven wellicht?
Tuurlijk, zomaar even voor miljoenen miljarden mensen drijvende steden maken. In welke fantasiewereld leef jij?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 08:49 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Als ze drijvende steden maken dan is de stijgende zeespiegel geen probleem. Ik denk dat de globale opwarming vooral gebruikt wordt om geld te verdienen.
Is mogelijk als de rijken wat geld inleveren maar natuurlijk doen ze dat niet dus dat gaat nooit gebeuren. Je hebt een puntquote:Op zondag 12 mei 2013 09:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Tuurlijk, zomaar even voor miljoenen miljarden mensen drijvende steden maken. In welke fantasiewereld leef jij?
Met wat geld ga je die utopie niet verwezenlijkenquote:Op zondag 12 mei 2013 09:44 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Is mogelijk als de rijken wat geld inleveren maar natuurlijk doen ze dat niet dus dat gaat nooit gebeuren. Je hebt een punt
Je denkt echt veel te gemakkelijk over dingen.quote:Op zondag 12 mei 2013 09:44 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Is mogelijk als de rijken wat geld inleveren maar natuurlijk doen ze dat niet dus dat gaat nooit gebeuren. Je hebt een punt
Je hebt een punt!quote:Op zondag 12 mei 2013 11:58 schreef Dven het volgende:
Je denkt echt veel te gemakkelijk over dingen.
Precies maar ik denk dat "wat geld" in dit geval niets heeft te maken met verwezelijken maar met schuld geven aan de slechte rijken.quote:Op zondag 12 mei 2013 11:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Met wat geld ga je die utopie niet verwezenlijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |