abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 mei 2013 @ 11:17:34 #151
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126165343
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:13 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Maar jij vertelde mij gisteren nog dat je het over een periode van 30 jaar moet bekijken? En nu vertel je mij dat je uit eigen ervaring spreekt over de laatste jaren... :?
ik spreek vooral uit eigen ervaring. maar ik wil aantonen dat er ook al wetenschappers zijn die aangeven dat de klimaat opwarming niet klopt dat de temperatuur zelfs al aan het dalen is.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 11:28:25 #152
303556 ajacied4lf
alors1234
pi_126165771
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:17 schreef tribalwars het volgende:

[..]

ik spreek vooral uit eigen ervaring. maar ik wil aantonen dat er ook al wetenschappers zijn die aangeven dat de klimaat opwarming niet klopt dat de temperatuur zelfs al aan het dalen is.
Apart, je eigen ervaring (wat niet zo lang is, gezien je leeftijd) boven onderzoeken van wetenschappers beschouwen die al tientallen jaren aan het onderzoeken zijn.

Maar oke, als je dat denkt, dan moet je dat vooral blijven doen.
★★★
pi_126179177
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 11:17 schreef tribalwars het volgende:ik spreek vooral uit eigen ervaring. maar ik wil aantonen dat er ook al wetenschappers zijn die aangeven dat de klimaat opwarming niet klopt dat de temperatuur zelfs al aan het dalen is.
Er zijn ook wetenschappers die beweren dat de aarde maar 6000 jaar oud is...
Ik zag op de VU een groot bord hangen waarop geschreven stond: "Aanname op basis van autoriteit is de vloek der mensheid". Daar ben ik het geheel mee eens, iedereen kan namelijk wat zeggen en veel mensen geloven het dan maar 'omdat die persson er voor geleerd heeft'. Waar het echt om gaat is de redenatie dieaan de bewering ten grondslag ligt. En dat ontbreekt nogal vaak bij klimaatontkenners.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_126181140
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:18 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

veel mensen geloven het dan maar 'omdat die persson er voor geleerd heeft'.
1 ding is zeker, Tribalwars neemt van niemand wat aan die ergens voor geleerd heeft. Vage sites en onderbuik gevoelens spelen een veel grotere rol dan wetenschap.

Daar heb ik overigens helemaal geen problemen mee.
Ich hock in meinem Bonker
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:13:27 #155
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126181173
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:18 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

Er zijn ook wetenschappers die beweren dat de aarde maar 6000 jaar oud is...
Ik zag op de VU een groot bord hangen waarop geschreven stond: "Aanname op basis van autoriteit is de vloek der mensheid". Daar ben ik het geheel mee eens, iedereen kan namelijk wat zeggen en veel mensen geloven het dan maar 'omdat die persson er voor geleerd heeft'. Waar het echt om gaat is de redenatie dieaan de bewering ten grondslag ligt. En dat ontbreekt nogal vaak bij klimaatontkenners.
maar de het probleem nu is dat de msm alleen maar bericht geeft over klimaat opwarming. ze laten nooit de andere wetenschappers zien de beweren dat het klimaat niet opwarmt of juist afkoelt.
maar waarom moet je volgens jouw altijd naar wetenschappers luisteren mag je niet meer zelf nadenken tegenwoordig.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 18:17:25 #156
249559 crew  Lavenderr
pi_126181288
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:13 schreef tribalwars het volgende:

[..]

maar de het probleem nu is dat de msm alleen maar bericht geeft over klimaat opwarming. ze laten nooit de andere wetenschappers zien de beweren dat het klimaat niet opwarmt of juist afkoelt.

maar waarom moet je volgens jouw altijd naar wetenschappers luisteren mag je niet meer zelf nadenken tegenwoordig.
Zeker wel. Maar niet in de bronnen waar jij zit te snuffelen.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:20:43 #157
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126181382
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zeker wel. Maar niet in de bronnen waar jij zit te snuffelen.
maar dit vooral eigen ervaring waar ik uitspreken. maar waarom zijn mijn site's dan niet betrouwbaar.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:23:14 #158
303556 ajacied4lf
alors1234
pi_126181441
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:13 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Jawel Tribal, dat komt ook voorbij in de MSM. maar omdat 90% van de wetenschappers het met elkaar eens zijn dat de wereld opwarmt (en daar zijn bewijzen voor), komt dat vaker voorbij in de MSM. :)

Daarnaast zegt Venus nergens dat je zelf niet mag denken. Ze zegt juist: 'je moet niet alles meteen geloven omdat een geleerde het zegt', je moet zelf nog blijven nadenken en onderzoeken wat er van waar is.
★★★
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:24:52 #159
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126181489
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:23 schreef ajacied4lf het volgende:
ar omd
omdat 90% van de wetenschappers beïnvloed wordt door grote bedrijven en bankiers.
daardoor kun de bankiers bepalen wat de wetenschappers publiceren in de msm.
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 18:26:42 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_126181543
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:20 schreef tribalwars het volgende:

[..]

maar dit vooral eigen ervaring waar ik uitspreken. maar waarom zijn mijn site's dan niet betrouwbaar.
Maar lieve schat, je bent 17. Hoeveel ervaring heb jij dan meer dan wetenschappers die er jaren op gestudeerd hebben?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:30:05 #161
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126181658
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar lieve schat, je bent 17. Hoeveel ervaring heb jij dan meer dan wetenschappers die er jaren op gestudeerd hebben?
niet meer.maar daarom hoef ik toch niet alles van de wetenschappers te geloven . maar die 90% wetenschappers worden gesteund door bankiers door middel van geld. dan is het toch wel makkelijk voor die bankiers om te bepalen wat de wetenschappers publiceren in de msm.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:30:21 #162
303556 ajacied4lf
alors1234
pi_126181668
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:24 schreef tribalwars het volgende:

[..]

omdat 90% van de wetenschappers beïnvloed wordt door grote bedrijven en bankiers.
daardoor kun de bankiers bepalen wat de wetenschappers publiceren in de msm.

Dus de foto's die de afgelopen 30 jaar gemaakt zijn met warmtecamera's zijn gephotoshopt?

De beelden die gemaakt worden van de ijskappen op de Noordpool zijn nep?

★★★
pi_126181684
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 7 mei 2013 18:13 schreef tribalwars het volgende:maar de het probleem nu is dat de msm alleen maar bericht geeft over klimaat opwarming. ze laten nooit de andere wetenschappers zien de beweren dat het klimaat niet opwarmt of juist afkoelt.
Misschien dat sommige kranten en tv-stations het zo brengen, maar in de wetenschappelijke wereld spreekt men liever over "Climate change". Goed: de aarde warmt gemiddeld genomen op, maar dat wil niet zeggen dat het overal warmer wordt.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:31:17 #164
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126181698
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:30 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Dus de foto's die de afgelopen 30 jaar gemaakt zijn met warmtecamera's zijn gephotoshopt?

De beelden die gemaakt worden van de ijskappen op de Noordpool zijn nep?

[ afbeelding ]
dat zeg ik niet. maar er kan in werkelijkheid wel minder ijs gesmolten zijn dan ze hier tonen.
wist je dat het ijs op de zuidpool aan het groeien is.
pi_126181776
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:30 schreef tribalwars het volgende:niet meer.maar daarom hoef ik toch niet alles van de wetenschappers te geloven . maar die 90% wetenschappers worden gesteund door bankiers door middel van geld. dan is het toch wel makkelijk voor die bankiers om te bepalen wat de wetenschappers publiceren in de msm.
Zo gauw een onderzoek gepubliceerd wordt gaan andere wetenschappers uit hetzelfde vakgebied die paper helemaal uitpluizen op foutjes en proberen ze om de daarin gepubliceerde resultaten te reproduceren. Je kunt dus niet zomaar wat onzin opschrijven want dan val je onmiddelijk door de mand en is je carriere over..
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:35:50 #166
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126181842
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:33 schreef Venus-Castina het volgende:
ten te reproduceren. Je kunt dus niet zomaar wat onzin opschrijven want dan val je onmiddelijk door de mand en
oke daar heb je een punt mee.
hoeveel wetenschappers ken jij die geloven in de opwarming van de aarde?
ben benieuwd.
oke dan ligt het waarschijnlijk aan de bericht geving van de msm.
pi_126181984
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:35 schreef tribalwars het volgende:
oke daar heb je een punt mee.
hoeveel wetenschappers ken jij die geloven in de opwarming van de aarde?
ben benieuwd.
Tot nu toe iedereen die ik erover heb gesproken. De grond redenatie is niet zo heel ingewikkeld:
- Wij stoten broeikasgassen uit waardoor warmte straling wordt vastgehouden
- Wij veranderen het albedo van het land waardoor het veel meer warmte opneemt (bos wordt gras, gras wordt asfalt, roet op de polen waardoor de ijskappen donkerder worden).
- Wij produceren veel warmte (Denk er eens over na, als die hitte van bijvoorbeeld motoren moet ook ergens naar toe).
- We creeren kunstmatige bewolking (Kijk, daar zijn nu je contrails)

Stuk voor stuk hebben al die dingen een invloed op ons klimaat, dat is gewoon niet te ontkennen.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:45:07 #168
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126182147
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:40 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

Tot nu toe iedereen die ik erover heb gesproken. De grond redenatie is niet zo heel ingewikkeld:
- Wij stoten broeikasgassen uit waardoor warmte straling wordt vastgehouden
- Wij veranderen het albedo van het land waardoor het veel meer warmte opneemt (bos wordt gras, gras wordt asfalt, roet op de polen waardoor de ijskappen donkerder worden).
- Wij produceren veel warmte (Denk er eens over na, als die hitte van bijvoorbeeld motoren moet ook ergens naar toe).
- We creeren kunstmatige bewolking (Kijk, daar zijn nu je contrails)

Stuk voor stuk hebben al die dingen een invloed op ons klimaat, dat is gewoon niet te ontkennen.
alleen met je eerst punt ben ik het niet met je eens.
met de andere punten heb je een punt.
pi_126182221
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:45 schreef tribalwars het volgende:alleen met je eerst punt ben ik het niet met je eens.
Waarom denk je dat het broeikaseffect niet bestaat dan?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:50:44 #170
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_126182328
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:47 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het broeikaseffect niet bestaat dan?
omdat ik het klimaat niet echt meer vindt opwarmen vanaf 2008.
er zijn ook andere manieren om de temperatuur kunstmatig hoog te houden zoals haarp en chemtrails.
ik vind klimaat opwarming meer iets om geld te verdienen voor de elite.
ik vindt wel dat we moeten stoppen met het uitstoten van fossiel brandstoffen.
pi_126182620
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:50 schreef tribalwars het volgende:
omdat ik het klimaat niet echt meer vindt opwarmen vanaf 2008.
er zijn ook andere manieren om de temperatuur kunstmatig hoog te houden zoals haarp en chemtrails.
ik vind klimaat opwarming meer iets om geld te verdienen voor de elite.
ik vindt wel dat we moeten stoppen met het uitstoten van fossiel brandstoffen.
Het spijt me echt, maar nergens heb je een argument opgeschreven dat tegen het broeikaseffect spreekt. Het is een feit dat CO2 een broeikasgas is en het is een feit dat de concentraitie CO2 in de atmosfeer door menselijke invloeden zeer snel stijgt. In feite hebben we eigenhandig de middelste koolstofkringloop stilgelegd.

Al ons weer (enkele ienie minie uitzonderingen daargelaten) speelt zich af in de troposfeer, die loopt tot op 8km hoogte boven de polen en 16km hoogte boven de evenaar. HAARP werkt in op de ionosfeer die (afhankelijk van het tijdstip) tussen de 85 en 800km hoogte ligt. Nu dan, hoe wil je in vredesnaam met HAARP het weer beinvloeden?
Over contrails: die zorgen voor een afkoeling overdag en een opwarming 's nachts. Het nettoresultaat is nagenoeg 0.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:04:39 #172
303556 ajacied4lf
alors1234
pi_126182847
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:31 schreef tribalwars het volgende:

[..]

dat zeg ik niet. maar er kan in werkelijkheid wel minder ijs gesmolten zijn dan ze hier tonen.
wist je dat het ijs op de zuidpool aan het groeien is.
Dat kan, maar feit blijft wel dat het smelt.

Klopt, dat weet ik. Dat komt omdat het water kouder wordt, waar we het gister over hebben gehad.
★★★
pi_126182921
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:30 schreef tribalwars het volgende:

[..]

niet meer.maar daarom hoef ik toch niet alles van de wetenschappers te geloven . maar die 90% wetenschappers worden gesteund door bankiers door middel van geld. dan is het toch wel makkelijk voor die bankiers om te bepalen wat de wetenschappers publiceren in de msm.
90% ik weet niet hoeveel dat er zijn maar een heleboel. Denk jij echt dat die zich allemaal laten omkopen en dat er nooit 1 spijt heeft gekregen? En dus een boekje opendoet over hoe de bankiers wetenschappelijke onderzoeken manipuleren...
Ich hock in meinem Bonker
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:18:31 #174
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_126183484
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:33 schreef tribalwars het volgende:

[..]

ik snap het broeikasffect wel. door dat mensen te veel CO2 uitstoten warmt het klimaat op. dat komt omdat CO2 zorgt ervoor dat de warmte van de zon langer op de aarde blijft hangen daardoor warmt het klimaat op.
meer co2 bekent niet opwarming. Co2 heeft niets met burgers van doen maar met industrie. Daarnaast was er voor ind. revolutie ook al meer co2. Co2-gedoe is een belastingregel meer is het niet.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_126183604
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 19:18 schreef Lambiekje het volgende:
meer co2 bekent niet opwarmin
Bron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')