abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124871935
Jaren en jaren gelden heb ik ooit eens wat ontwerpjes op cafepress gezet. Nooit meer naar omgekeken en eigenlijk helemaal vergeten. Nu krijg ik vandaag in de brievenbus een cheque vanuit amerika van cafepress met het duizelingwekkende bedrag van 70 dollar erop. Ik heb alleen geen idee hoe ik deze cheque kan verzilveren en of dit uberhaupt de moeite waard is met aftrek van bankkosten.
ik heb een zakelijke rekening bij de abn amro
ik heb een priverekening bij de ing

iemand een idee hoe dit werkt en wat het kost?
pi_124872152
Je kan bij je eigen bank je cheque innen. Zijn ze niet meer zo blij mee, maar ze moeten het wel doen. Meestal zit er een behoorlijk kosten plaatje bij.

ING Zakelijk zegt dat het je ¤5 kost plus 0,1% vd bedrag (min ¤10, max ¤75)

Rest heb ik niet opgezocht, maar weet wel dat het ook redelijk wat tijd kan duren.
pi_124872313
Zoals je in de FAQ zou kunnen lezen is FHF nu niet direct (of eigenlijk helemaal niet) de juiste plaats hiervoor. Maar op deze website staat alles uitgelegd over het verzilveren van cheques. Succes! :+
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  donderdag 4 april 2013 @ 12:55:35 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_124872339
Zie ING prive

Samenvatting : je moet de cheque (bij voorkeur aangetekend) versturen, met op de achterkant je rekening-gegevens.

Voor bedragen tot EUR 50.000 kost het EUR 5 + 0,1% van het bedrag met een minimum van EUR 10 en een maximum van EUR 50, voor grotere cheques EUR 25 + 0,1 % van het bedrag met een maximum van EUR 75.

Voor jou zou het dus EUR 5 + 0,001 * EUR 70 = EUR 5,07 kosten, dus het minimum van EUR 10, plus de verzendkosten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_124872359
Trouwens, als het wel je bedoeling was dit in FHF te plaatsen, mag ik die cheque dan hebben? Moet binnenkort nog wat dollarbetalingen doen namelijk :7
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_124874987
staat de cheque op je naam? Zo niet kan je hem wellicht ruilen met iemand die naar de US gaat voor vakantie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')