Vergeet Marco Boogers nietquote:Op maandag 1 april 2013 17:29 schreef Insomnia_ het volgende:
beste west ham speler van laatste 20 jaar
En zijn vader is als jongen voor de nazi's vanuit Brussel naar Engeland gevlucht.quote:Op maandag 1 april 2013 17:26 schreef tong80 het volgende:
Labourtoppoliticus en Brits parlementslid David Miliband is opgestapt als vicevoorzitter van de Premier League-club Sunderland. Hij verlaat de club na de aanstelling van Paolo Di Canio als trainer. De Italiaan was in het verleden vooral opgevallen door fascistische verklaringen. Dat meldt de Britse omroep BBC. De Italiaan Di Canio werd zondag aangesteld als opvolger van de ontslagen Martin O'Neill.
Papa-issues?quote:Op maandag 1 april 2013 21:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
En zijn vader is als jongen voor de nazi's vanuit Brussel naar Engeland gevlucht.
Dat is geen excuus om hem succes te wensen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:18 schreef Passievruchtje het volgende:
Hoe Oostelijker je gaat in Europa, hoe fascistischer het wordt. Di Canio is een nationalist en tevens aanbidder van Mussolini. Dat hij dat gebaar maakte is niet goed te praten, maar we moeten nou niet gaan doen of hij een uitzondering is. In Italië zijn er miljoenen zoals hij; diep nationalistisch en een afkeer tegen negers.
Ik wens hem alle succes.
Ik vind het stemmingmakerij van die labour-politicus. Een typische sociaaldemocraat; veel correcte pietpraat, weinig inhoud. Di Canio mag die overtuiging hebben, zolang hij er maar geen gehoor aangeeft.quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is geen excuus om hem succes te wensen.
Stemmingmakerij? De heer Miliband is Joods dus ik kan me prima zijn morele bezwaren voorstellen met een fascist, die berucht is omdat hij ooit de Hitlergroet heeft bedacht, en dat de heer Miliband vervolgens geen banden wil onderhouden met een club die dit soort personen aantrekt is geen onlogisch gevolg! Zijn sociaal-democratische gedachtegoed en hoge politieke posities zullen zeker ook een rol spelen in zijn overtuiging om niets met dit soort gedachtegoed te maken willen hebben maar het zou eerder hypocriet zijn om net te doen alsof er niets aan de hand is.quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:24 schreef Passievruchtje het volgende:
[..]
Ik vind het stemmingmakerij van die labour-politicus. Een typische sociaaldemocraat; veel correcte pietpraat, weinig inhoud. Di Canio mag die overtuiging hebben, zolang hij er maar geen gehoor aangeeft.
Ik keur elke vorm van fascisme af, moge dat duidelijk zijn. We weten echter dat er miljoenen fascisten op deze aardbol rondlopen. (islam) Je kan afstand nemen van fascisme, maar moeilijk elke fascist ontlopen. Natuurlijk is dit voor de persoon in kwestie een pijnlijk punt, maar ik vind het niet de juiste oplossing. Hij had beter het voor eens en altijd de wereld uit kunnen helpen door zich te verzoenen met Di Canio, maar goed. Ik ben wellicht een idealist.quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Stemmingmakerij? De heer Miliband is Joods dus ik kan me prima zijn morele bezwaren voorstellen met een fascist, die berucht is omdat hij ooit de Hitlergroet heeft bedacht, en dat de heer Miliband vervolgens geen banden wil onderhouden met een club die dit soort personen aantrekt is geen onlogisch gevolg! Zijn sociaal-democratische gedachtegoed en hoge politieke posities zullen zeker ook een rol spelen in zijn overtuiging om niets met dit soort gedachtegoed te maken willen hebben maar het zou eerder hypocriet zijn om net te doen alsof er niets aan de hand is.
Di Canio mag zelf weten hoe hij zich als dom en naïef in een moderne samenleving wilt propaganderen maar dan moet er ook niet gezeken worden als mensen daar openlijk afstand van nemen. Het is wat dat betreft geen onschuldig iets waar deze Di Canio zich mee associeert en prima dat er zo over wordt geklaagd.
Ten eerste is het hoogst opmerkelijk dat de Islam wordt vergeleken met het fascisme. Die vergelijking heb ik zelden begrepen maar misschien dat jij daar je licht over kan laten schijnen. Ten tweede kiest Miliband er voor om op geen enkele manier met dit gedachtegoed te maken te willen hebben, dat is zijn goed recht en op basis van zijn invloed binnen die club heeft hij vast deze overgang proberen te voorkomen, dan zou het uiterst hypocriet zijn als je altijd anders hebt beweerd om dan nu plotseling een uitzondering te maken omdat het voetbal betreft, of omdat er miljoenen andere fascisten in de wereld rondlopen, als je overtuigd bent dat dit gedachtegoed dient te worden teruggedrongen dan ga je de strijd aan, en dan tolereer je het niet omdat het er toch is, die fout maakte Chamberlain in '38 ook.quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:45 schreef Passievruchtje het volgende:
[..]
Ik keur elke vorm van fascisme af, moge dat duidelijk zijn. We weten echter dat er miljoenen fascisten op deze aardbol rondlopen. (islam) Je kan afstand nemen van fascisme, maar moeilijk elke fascist ontlopen. Natuurlijk is dit voor de persoon in kwestie een pijnlijk punt, maar ik vind het niet de juiste oplossing. Hij had beter het voor eens en altijd de wereld uit kunnen helpen door zich te verzoenen met Di Canio, maar goed. Ik ben wellicht een idealist.
Ten eerste is het hoogst opmerkelijk dat de Islam wordt vergeleken met het fascisme. Die vergelijking heb ik zelden begrepen maar misschien dat jij daar je licht over kan laten schijnen. Ten tweede kiest Miliband er voor om op geen enkele manier met dit gedachtegoed te maken te willen hebben, dat is zijn goed recht en op basis van zijn invloed binnen die club heeft hij vast deze overgang proberen te voorkomen, dan zou het uiterst hypocriet zijn als je altijd anders hebt beweerd om nu plotseling een uitzondering te maken omdat het voetbal betreft, of omdat er miljoenen andere fascisten in de wereld rondlopen, als je overtuigd bent dat dit gedachtegoed dient te worden teruggedrongen dan ga je de strijd aan, en dan tolereer je het niet omdat het er toch is, die fout maakte Chamberlain in '38 ook.quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:45 schreef Passievruchtje het volgende:
[..]
Ik keur elke vorm van fascisme af, moge dat duidelijk zijn. We weten echter dat er miljoenen fascisten op deze aardbol rondlopen. (islam) Je kan afstand nemen van fascisme, maar moeilijk elke fascist ontlopen. Natuurlijk is dit voor de persoon in kwestie een pijnlijk punt, maar ik vind het niet de juiste oplossing. Hij had beter het voor eens en altijd de wereld uit kunnen helpen door zich te verzoenen met Di Canio, maar goed. Ik ben wellicht een idealist.
Aparte opmerking. De inhoud van de bronnen van de islam kunnen je die kennis verschaffen. Ze staan namelijk vol met fascistoïde teksten. Ten tweede had je het kunnen merken aan de daden van de islam-aanhangers. Ten derde had je het kunnen merken aan de aanbidding van de persoon Hitler in islamitische kringen en het volprezen Mein Kampf in islamitische landen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:56 schreef DeParo het volgende:
en eerste is het hoogst opmerkelijk dat de Islam wordt vergeleken met het fascisme. Die vergelijking heb ik zelden begrepen maar misschien dat jij daar je licht over kan laten schijnen.
Tja, die discussie heerst er vandaag de dag ook rondom de islam. Wat dat betreft ben ik het wel weer met je eens. Weet jij of Di Canio echter nog steeds dezelfde overtuigingen erop nahoudt?quote:Op dinsdag 2 april 2013 04:56 schreef DeParo het volgende:
als je overtuigd bent dat dit gedachtegoed dient te worden teruggedrongen dan ga je de strijd aan, en dan tolereer je het niet omdat het er toch is,
Het probleem is absoluut niet dat ik niet op de hoogte van de Islam, ik heb mijn bronnen, het probleem is echter dat ik simpelweg niet inzie hoe op basis daarvan een dergelijke religie als fascistisch kan worden bestempeld. Misschien dwalen we af met dat onderwerp maar ik hoop toch dat je ergens daar wat meer over kan vertellen. Hetzelfde geldt overigens voor je opmerking over 'hun' daden waarmee je net wat te snel generaliseert.quote:Op dinsdag 2 april 2013 05:06 schreef Passievruchtje het volgende:
[..]
Aparte opmerking. De inhoud van de bronnen van de islam kunnen je die kennis verschaffen. Ze staan namelijk vol met fascistoïde teksten. Ten tweede had je het kunnen merken aan de daden van de islam-aanhangers. Ten derde had je het kunnen merken aan de aanbidding van de persoon Hitler in islamitische kringen en het volprezen Mein Kampf in islamitische landen.
[..]
Tja, die discussie heerst er vandaag de dag ook rondom de islam. Wat dat betreft ben ik het wel weer met je eens. Weet jij of Di Canio echter nog steeds dezelfde overtuigingen erop nahoudt?
Dan zou heel Lazio Roma verboden moeten worden, waar ik niet zo op tegen ben overigens, maar Italianen zien dat niet zo zitten. Hetzelfde geldt voor een club als Hellas Verona.quote:Op dinsdag 2 april 2013 05:32 schreef arjan1212 het volgende:
Met de aanstelling van Di Canio, die tot medio 2015 tekende bij Sunderland, wordt gekozen voor een excentriekeling. Zo liet hij de nodige pizza's aanrukken voor de supporters van Swindon Town om ze te bedanken voor hun hulp het veld sneeuwvrij te maken. De Italiaan betaalde de pizza's uit eigen zak.
..
[ afbeelding ]
waarom is deze meneer eigenlijk wel levenslang geschorst dan? en di canio niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |