abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 1 april 2013 @ 17:26:17 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_124761095
Paolo Di Canio (Rome, 9 juli 1968) is een voormalig Italiaans voetballer en huidig voetbalcoach.

Paolo heeft een afwisselende carrière gehad, waarin hij verschillende prijzen heeft gewonnen en geselecteerd is geweest voor de nationale ploeg, maar waarin hij ook een onderwerp van controverse is geweest, zoals na het aanvallen van een scheidsrechter tijdens een wedstrijd, en recent is hij beschuldigd van het meermalig maken van een fascistisch gebaar om de zege van zijn team te vieren, onder andere in de Romeinse derby tegen AS Roma. Hij is ook bekend als direct en vurig, en voor zijn flair op en naast het veld. Ook staat hij ervoor bekend een lid van de fanclub ultras (SS Lazio's Irriducibili) te zijn geweest in zijn jeugd, wat redelijk ongewoon is bij profspelers.

In 1985 tekende hij voor Lazio, en bleef er tot 1990, toen hij naar topclub Juventus verhuisde. Daar speelde hij tot 1993, de daaropvolgende seizoenen speelde hij voor Napoli en dan AC Milan. In 1996 ging hij naar Celtic in Schotland, en na dit succesvol seizoen in Glasgow (15 goals in 37 wedstrijden) trok hij naar Sheffield Wednesday en ging spelen in de Premiership.

In het Verenigd Koninkrijk blijft hij herinnerd door een incident op het veld in 1998, waar hij scheidsrechter Paul Alcock omver duwde toen hij tijdens een match van Sheffield tegen Arsenal van het veld werd gestuurd. In januari 1999 tekende hij bij West Ham United, en hielp hen een hoge eindpositie (5de) en een ticket voor de UEFA-cup te behalen. Hij scoorde de BBC Goal of the Season in 2000, met een prachtige volley tegen Wimbledon, een doelpunt dat nog steeds als een van de mooiste in de geschiedenis van de Premiership wordt gezien. In dat seizoen werd hij ook als Hammer of the Year verkozen door de fans van de club.

In 2001 won hij de FIFA Fair Play award. De december daarvoor had hij in een match tegen Everton FC getuigd van grote sportiviteit toen hij een open doelkans onbenut liet, en in de plaats daarvan de bal opraapte omdat de doelman van Everton geblesseerd op de grond lag. FIFA beschreef de actie als een "een speciale handeling van goede sportiviteit". Hij bleef bij West Ham tot 2003, na hun degradatie tekende hij bij Charlton Athletic. In 2004 keerde hij terug naar zijn thuisclub, Lazio, waar hij in de Romeinse derby scoorde, net als 15 jaar eerder. In de zomer van 2006 trok hij naar Cisco Roma, in de Serie C2. Hier speelde hij tot en met het seizoen 2007/2008.

Op tien maart 2008 kondigde Di Canio aan een punt te zetten achter zijn carrière als professioneel voetballer. Hij had al langer veel last van blessureleed en kon het seizoen niet meer afmaken. Hij is voornemens een coachingsdiploma te halen om zo uiteindelijk professioneel trainer te worden. In een interview gaf hij aan dat zijn grootste droom was ooit coach te worden van zijn voormalige club West Ham United. Vanaf seizoen 2011-12 was hij trainer van de Engelse derdeklasser Swindon Town, waar hij maandag 18 februari 2013 zelf zijn ontslag nam. Tevens brak hij donderdag 21 februari 2013 in bij Swindon Town om nog enkele zaken mee te nemen. Op 31 maart heeft Sunderland AFC naar buiten gebracht dat Di Canio een contract van twee en een half jaar bij de club heeft ondertekend.

Loopbaan als speler

1985/86 S.S. Lazio
1986/87 Ternana
1987/90 S.S. Lazio
1990/93 Juventus
1993/94 Napoli
1994/96 AC Milan
1996/97 Celtic
1997/98 Sheffield Wednesday
1998/03 West Ham United
2003/05 Charlton Athletic
2004/06 S.S. Lazio
2006/08 Cisco Roma

Labourtoppoliticus en Brits parlementslid David Miliband is opgestapt als vicevoorzitter van de Premier League-club Sunderland. Hij verlaat de club na de aanstelling van Paolo Di Canio als trainer. De Italiaan was in het verleden vooral opgevallen door fascistische verklaringen. Dat meldt de Britse omroep BBC. De Italiaan Di Canio werd zondag aangesteld als opvolger van de ontslagen Martin O'Neill.

:P

[ Bericht 3% gewijzigd door tong80 op 01-04-2013 17:37:15 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_124761140
pi_124761146
Is dit een 1 april grap? :')
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  maandag 1 april 2013 @ 17:28:13 #4
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_124761158
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:27 schreef mrstylo het volgende:
Is dit een 1 april grap? :')
Hoop van niet. _O_
pi_124761190
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_124761207
beste west ham speler van laatste 20 jaar
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  Trouwste user 2022 maandag 1 april 2013 @ 17:41:14 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_124761579
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:29 schreef Insomnia_ het volgende:
beste west ham speler van laatste 20 jaar
Vergeet Marco Boogers niet :D ;)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_124762126
Di Canio _O_
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  Trouwste user 2022 maandag 1 april 2013 @ 21:16:51 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_124769827
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 17:26 schreef tong80 het volgende:

Labourtoppoliticus en Brits parlementslid David Miliband is opgestapt als vicevoorzitter van de Premier League-club Sunderland. Hij verlaat de club na de aanstelling van Paolo Di Canio als trainer. De Italiaan was in het verleden vooral opgevallen door fascistische verklaringen. Dat meldt de Britse omroep BBC. De Italiaan Di Canio werd zondag aangesteld als opvolger van de ontslagen Martin O'Neill.

En zijn vader is als jongen voor de nazi's vanuit Brussel naar Engeland gevlucht.

pi_124770486
Als je je als club aan zo'n trainer verbindt ga je wel erg ver met je publiciteitsstunts.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 2 april 2013 @ 01:14:34 #11
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_124781005
_O_ _O_
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_124781038
Als hij Sunderland kampioen maakt _O_
pi_124782364
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:16 schreef tong80 het volgende:

[..]

En zijn vader is als jongen voor de nazi's vanuit Brussel naar Engeland gevlucht.

Papa-issues?
  dinsdag 2 april 2013 @ 04:18:12 #14
354441 Passievruchtje
broertje van de passievrucht
pi_124782451
Hoe oostelijker je gaat in Europa, hoe fascistischer het wordt. Di Canio is een nationalist en tevens aanbidder van Mussolini. Dat hij dat gebaar maakte is niet goed te praten, maar we moeten nou niet gaan doen of hij een uitzondering is. In Italië zijn er miljoenen zoals hij; diep nationalistisch en een afkeer tegen negers.

Ik wens hem alle succes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Passievruchtje op 02-04-2013 04:25:05 ]
I love Israel!
pi_124782454
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 04:18 schreef Passievruchtje het volgende:
Hoe Oostelijker je gaat in Europa, hoe fascistischer het wordt. Di Canio is een nationalist en tevens aanbidder van Mussolini. Dat hij dat gebaar maakte is niet goed te praten, maar we moeten nou niet gaan doen of hij een uitzondering is. In Italië zijn er miljoenen zoals hij; diep nationalistisch en een afkeer tegen negers.

Ik wens hem alle succes.
Dat is geen excuus om hem succes te wensen.
  dinsdag 2 april 2013 @ 04:24:34 #16
354441 Passievruchtje
pi_124782461
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 04:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is geen excuus om hem succes te wensen.
Ik vind het stemmingmakerij van die labour-politicus. Een typische sociaaldemocraat; veel correcte pietpraat, weinig inhoud. Di Canio mag die overtuiging hebben, zolang hij er maar geen gehoor aangeeft.
I love Israel!
pi_124782476
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 04:24 schreef Passievruchtje het volgende:

[..]

Ik vind het stemmingmakerij van die labour-politicus. Een typische sociaaldemocraat; veel correcte pietpraat, weinig inhoud. Di Canio mag die overtuiging hebben, zolang hij er maar geen gehoor aangeeft.
Stemmingmakerij? De heer Miliband is Joods dus ik kan me prima zijn morele bezwaren voorstellen met een fascist, die berucht is omdat hij ooit de Hitlergroet heeft bedacht, en dat de heer Miliband vervolgens geen banden wil onderhouden met een club die dit soort personen aantrekt is geen onlogisch gevolg! Zijn sociaal-democratische gedachtegoed en hoge politieke posities zullen zeker ook een rol spelen in zijn overtuiging om niets met dit soort gedachtegoed te maken willen hebben maar het zou eerder hypocriet zijn om net te doen alsof er niets aan de hand is.

Di Canio mag zelf weten hoe hij zich als dom en naïef in een moderne samenleving wilt propaganderen maar dan moet er ook niet gezeken worden als mensen daar openlijk afstand van nemen. Het is wat dat betreft geen onschuldig iets waar deze Di Canio zich mee associeert en prima dat er zo over wordt geklaagd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 04:45:55 #18
354441 Passievruchtje
pi_124782498
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 04:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Stemmingmakerij? De heer Miliband is Joods dus ik kan me prima zijn morele bezwaren voorstellen met een fascist, die berucht is omdat hij ooit de Hitlergroet heeft bedacht, en dat de heer Miliband vervolgens geen banden wil onderhouden met een club die dit soort personen aantrekt is geen onlogisch gevolg! Zijn sociaal-democratische gedachtegoed en hoge politieke posities zullen zeker ook een rol spelen in zijn overtuiging om niets met dit soort gedachtegoed te maken willen hebben maar het zou eerder hypocriet zijn om net te doen alsof er niets aan de hand is.

Di Canio mag zelf weten hoe hij zich als dom en naïef in een moderne samenleving wilt propaganderen maar dan moet er ook niet gezeken worden als mensen daar openlijk afstand van nemen. Het is wat dat betreft geen onschuldig iets waar deze Di Canio zich mee associeert en prima dat er zo over wordt geklaagd.
Ik keur elke vorm van fascisme af, moge dat duidelijk zijn. We weten echter dat er miljoenen fascisten op deze aardbol rondlopen. (islam) Je kan afstand nemen van fascisme, maar moeilijk elke fascist ontlopen. Natuurlijk is dit voor de persoon in kwestie een pijnlijk punt, maar ik vind het niet de juiste oplossing. Hij had beter het voor eens en altijd de wereld uit kunnen helpen door zich te verzoenen met Di Canio, maar goed. Ik ben wellicht een idealist.
I love Israel!
pi_124782509
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 04:45 schreef Passievruchtje het volgende:

[..]

Ik keur elke vorm van fascisme af, moge dat duidelijk zijn. We weten echter dat er miljoenen fascisten op deze aardbol rondlopen. (islam) Je kan afstand nemen van fascisme, maar moeilijk elke fascist ontlopen. Natuurlijk is dit voor de persoon in kwestie een pijnlijk punt, maar ik vind het niet de juiste oplossing. Hij had beter het voor eens en altijd de wereld uit kunnen helpen door zich te verzoenen met Di Canio, maar goed. Ik ben wellicht een idealist.
Ten eerste is het hoogst opmerkelijk dat de Islam wordt vergeleken met het fascisme. Die vergelijking heb ik zelden begrepen maar misschien dat jij daar je licht over kan laten schijnen. Ten tweede kiest Miliband er voor om op geen enkele manier met dit gedachtegoed te maken te willen hebben, dat is zijn goed recht en op basis van zijn invloed binnen die club heeft hij vast deze overgang proberen te voorkomen, dan zou het uiterst hypocriet zijn als je altijd anders hebt beweerd om dan nu plotseling een uitzondering te maken omdat het voetbal betreft, of omdat er miljoenen andere fascisten in de wereld rondlopen, als je overtuigd bent dat dit gedachtegoed dient te worden teruggedrongen dan ga je de strijd aan, en dan tolereer je het niet omdat het er toch is, die fout maakte Chamberlain in '38 ook.
pi_124782511
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 04:45 schreef Passievruchtje het volgende:

[..]

Ten eerste is het hoogst opmerkelijk dat de Islam wordt vergeleken met het fascisme. Die vergelijking heb ik zelden begrepen maar misschien dat jij daar je licht over kan laten schijnen. Ten tweede kiest Miliband er voor om op geen enkele manier met dit gedachtegoed te maken te willen hebben, dat is zijn goed recht en op basis van zijn invloed binnen die club heeft hij vast deze overgang proberen te voorkomen, dan zou het uiterst hypocriet zijn als je altijd anders hebt beweerd om nu plotseling een uitzondering te maken omdat het voetbal betreft, of omdat er miljoenen andere fascisten in de wereld rondlopen, als je overtuigd bent dat dit gedachtegoed dient te worden teruggedrongen dan ga je de strijd aan, en dan tolereer je het niet omdat het er toch is, die fout maakte Chamberlain in '38 ook.
  dinsdag 2 april 2013 @ 05:06:05 #21
354441 Passievruchtje
pi_124782519
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 04:56 schreef DeParo het volgende:
en eerste is het hoogst opmerkelijk dat de Islam wordt vergeleken met het fascisme. Die vergelijking heb ik zelden begrepen maar misschien dat jij daar je licht over kan laten schijnen.
Aparte opmerking. De inhoud van de bronnen van de islam kunnen je die kennis verschaffen. Ze staan namelijk vol met fascistoïde teksten. Ten tweede had je het kunnen merken aan de daden van de islam-aanhangers. Ten derde had je het kunnen merken aan de aanbidding van de persoon Hitler in islamitische kringen en het volprezen Mein Kampf in islamitische landen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 04:56 schreef DeParo het volgende:
als je overtuigd bent dat dit gedachtegoed dient te worden teruggedrongen dan ga je de strijd aan, en dan tolereer je het niet omdat het er toch is,
Tja, die discussie heerst er vandaag de dag ook rondom de islam. Wat dat betreft ben ik het wel weer met je eens. Weet jij of Di Canio echter nog steeds dezelfde overtuigingen erop nahoudt?
I love Israel!
pi_124782535
Met de aanstelling van Di Canio, die tot medio 2015 tekende bij Sunderland, wordt gekozen voor een excentriekeling. Zo liet hij de nodige pizza's aanrukken voor de supporters van Swindon Town om ze te bedanken voor hun hulp het veld sneeuwvrij te maken. De Italiaan betaalde de pizza's uit eigen zak.

..

waarom is deze meneer eigenlijk wel levenslang geschorst dan? en di canio niet
pi_124782543
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 05:06 schreef Passievruchtje het volgende:

[..]

Aparte opmerking. De inhoud van de bronnen van de islam kunnen je die kennis verschaffen. Ze staan namelijk vol met fascistoïde teksten. Ten tweede had je het kunnen merken aan de daden van de islam-aanhangers. Ten derde had je het kunnen merken aan de aanbidding van de persoon Hitler in islamitische kringen en het volprezen Mein Kampf in islamitische landen.

[..]

Tja, die discussie heerst er vandaag de dag ook rondom de islam. Wat dat betreft ben ik het wel weer met je eens. Weet jij of Di Canio echter nog steeds dezelfde overtuigingen erop nahoudt?
Het probleem is absoluut niet dat ik niet op de hoogte van de Islam, ik heb mijn bronnen, het probleem is echter dat ik simpelweg niet inzie hoe op basis daarvan een dergelijke religie als fascistisch kan worden bestempeld. Misschien dwalen we af met dat onderwerp maar ik hoop toch dat je ergens daar wat meer over kan vertellen. Hetzelfde geldt overigens voor je opmerking over 'hun' daden waarmee je net wat te snel generaliseert.

Dat Hitler wordt geprezen in deze kringen zie ik niet als een gevolg van de Islam zelf, integendeel, het is het gevolg van een enorme afkeer van de Joodse staat, wat gedeeltelijk wel weer voortkomt uit religieuze motieven maar wat op zichzelf niet in verband staat met het prijzen van Hitler zover ik dat zie uiteraard.

Wat betreft Di Canio heeft hij aangegeven fascistische idealen te hebben maar niet racistisch te zijn. Het eerste heeft hij in een recent interview met Sunderland TV niet ontkracht en het tweede heeft hij nogmaals bevestigd.

Ik dien hierbij wel aan te merken dat het Italiaanse fascisme op essentiële punten anders is dan Duits fascisme. Het tweede was veel meer gebaseerd op rassenhaat terwijl het eerste veel meer gebaseerd is op een autoritaire politieke structuur gecombineerd met bepaalde natie-afhankelijke waarden. Desalniettemin, de periode van de Tweede Wereldoorlog heeft geleerd dat beide vormen ook opmerkelijk veel gelijkenissen tonen, en de associatie van het een met het ander is mede daarom niet eenvoudig weg te denken. Dat is een gevolg dat Di Canio ook dient te accepteren als hij er openlijk voor uitkomt een fascist te zijn.
pi_124782544
Lees op vi. dat er ooit ook een Nederlander van helmond sport de Hitlergroet bracht, 5 wedstrijden schorsing...
pi_124782546
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 05:32 schreef arjan1212 het volgende:
Met de aanstelling van Di Canio, die tot medio 2015 tekende bij Sunderland, wordt gekozen voor een excentriekeling. Zo liet hij de nodige pizza's aanrukken voor de supporters van Swindon Town om ze te bedanken voor hun hulp het veld sneeuwvrij te maken. De Italiaan betaalde de pizza's uit eigen zak.

..

[ afbeelding ]

waarom is deze meneer eigenlijk wel levenslang geschorst dan? en di canio niet
Dan zou heel Lazio Roma verboden moeten worden, waar ik niet zo op tegen ben overigens, maar Italianen zien dat niet zo zitten. Hetzelfde geldt voor een club als Hellas Verona.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 02-04-2013 05:44:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')