abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 april 2013 @ 02:52:04 #201
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_125058605
quote:
Mooi dinkie wel. :D
quote:
10s.gif Op maandag 8 april 2013 22:26 schreef KaMo het volgende:

Kijk eens aan, deze Aftermovie is ook weer af.

Hopelijk volgend jaar op een BMD :P

Jammer alleen van de 3x crop, dat maakt de lenskeuze wel erg moeilijk!
Lekkere pacing en fijne filmlook! Nice ! ^O^
Zou alleen als je alles in het Engels styled ook '5th of April' of 'April 5th' gebruiken i.p.v. '5 April' :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 9 april 2013 @ 03:11:35 #202
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_125058660
quote:
10s.gif Op maandag 8 april 2013 22:26 schreef KaMo het volgende:

Kijk eens aan, deze Aftermovie is ook weer af.

Hopelijk volgend jaar op een BMD :P

Jammer alleen van de 3x crop, dat maakt de lenskeuze wel erg moeilijk!
O zkr mooi!

Zijn hier eigenlijk mensen met een eigen bedrijfje? Ben een beetje rond aan het kijken maar hulp is zeker welkom.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 9 april 2013 @ 06:48:13 #203
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_125058905
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 03:11 schreef whY... het volgende:

[..]

O zkr mooi!

Zijn hier eigenlijk mensen met een eigen bedrijfje? Ben een beetje rond aan het kijken maar hulp is zeker welkom.
Ik ben sinds kort zzp'er (fotografie), bevalt prima! Was allemaal veel minder gedoe dan ik vantevoren had gedacht, zeker geen spijt van. Vooral aankopen doen in europa is fijn: doordat je geen btw hoeft te betalen in het buitenland (bijvoorbeeld engeland) scheelt dit flink (en hoef je niet een jaar te wachten voordat je het terugkrijgt, zoals bij aankopen in nederland). Laatst voor ongeveer 1000 pond aan studio flitsers aangeschaft, scheelde dus zo'n 200 pond :P
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 9 april 2013 @ 06:52:38 #204
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_125058924
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 06:48 schreef Susteren het volgende:

[..]

Ik ben sinds kort zzp'er (fotografie), bevalt prima! Was allemaal veel minder gedoe dan ik vantevoren had gedacht, zeker geen spijt van. Vooral aankopen doen in europa is fijn: doordat je geen btw hoeft te betalen in het buitenland (bijvoorbeeld engeland) scheelt dit flink (en hoef je niet een jaar te wachten voordat je het terugkrijgt, zoals bij aankopen in nederland). Laatst voor ongeveer 1000 pond aan studio flitsers aangeschaft, scheelde dus zo'n 200 pond :P
Ik ben dus ook aan het kijken voor zzp, volgens mij kan de aanvraag echt vanuit je bureau stoel. Helaas ben ik zo een persoon die altijd een soort beren op de weg ziet... naja niet echt beren maar een zwart gat omdat ik het niet 'ken'. Ik snap gewoon niet hoe je dat btw enzo moet doen en wat er verplicht enzo. Kvk helpt gelukkig goed met zijn site :)
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 9 april 2013 @ 06:54:09 #205
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_125058932
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 06:52 schreef whY... het volgende:

[..]

Ik ben dus ook aan het kijken voor zzp, volgens mij kan de aanvraag echt vanuit je bureau stoel. Helaas ben ik zo een persoon die altijd een soort beren op de weg ziet... naja niet echt beren maar een zwart gat omdat ik het niet 'ken'. Ik snap gewoon niet hoe je dat btw enzo moet doen en wat er verplicht enzo. Kvk helpt gelukkig goed met zijn site :)
Geloof me, je snapt er meer van dan ik ;) . Het enige wat ik doe is bij elke opdracht een btw factuur maken, de rest doet het administratiekantoor.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  dinsdag 9 april 2013 @ 08:15:33 #206
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_125059436
*O* Ik ga gewoon eerdaags de stap maken. Ik heb de website geregistreerd, twitter, youtube en vimeo aangemaakt.

Trouwens, mag ik eens een dagje meelopen? Gewoon om even te kijken? Bijv. bij Susteren, of Stefan? Pm/dm is ook goed.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_125059452
Even een vraag over microfoons.

Ik sta op het punt om een microfoon te kopen, waarbij in de beschrijving staat:
quote:
Voltage supply DC: 1.5v - 10v
Betekent dit dat deze kan worden gevoed door een camera (geen DSLR, maar Sony videocamera) via de mic. ingang? Of heeft deze externe voeding nodig? Het is er één van het type: Electret Condenser.
  dinsdag 9 april 2013 @ 08:22:34 #208
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_125059492
Bij condenser altijd even oppassen dat het geen phantom nodig heeft. 1.5 volt is niet zo veel, 10 volt zal je Sony niet geven waarschijnlijk. Je zou via google een uitgebreide spec kunnen zoeken van je camera.

edit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 08:18 schreef GSMboy het volgende:
Even een vraag over microfoons.

Ik sta op het punt om een microfoon te kopen, waarbij in de beschrijving staat:

[..]

Betekent dit dat deze kan worden gevoed door een camera (geen DSLR, maar Sony videocamera) via de mic. ingang? Of heeft deze externe voeding nodig? Het is er één van het type: Electret Condenser.
edit edit: :P , ik kom op 2.4 volt voor een random Sony maar misschien moet je even aangeven welke je hebt of zelf even zoeken.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_125059542
Ik heb al gekeken op de site van de fabrikant (heb een Sony CX-570), maar kon daar niet wat vinden over de voeding via de microfooningang..

Het betreft een microfoon met een 3,5 mm jack.
What do you think, is dit gelijk aan het voltage van de accu, of een andere spanning die er door een mic. ingang gaat?

[ Bericht 16% gewijzigd door GSMboy op 09-04-2013 08:33:52 ]
  dinsdag 9 april 2013 @ 08:39:16 #210
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_125059705
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 08:26 schreef GSMboy het volgende:
Ik heb al gekeken op de site van de fabrikant (heb een Sony CX-570), maar kon daar niet wat vinden over de voeding via de microfooningang..

Het betreft een microfoon met een 3,5 mm jack.
What do you think, is dit gelijk aan het voltage van de accu, of een andere spanning die er door een mic. ingang gaat?
Nee dat is niet dezelfde spanning als door de accu. Je zou het kunnen testen door een kapotte headphone af te knippen en de jack in de cam en de twee uiteinde op een multimeter aan te sluiten. Maar ja dan moet je dat wel allemaal hebben.

Je gaat het bestellen he? Dan kan je het ook niet uitproberen... Hmm zal nog ff zoeken voor je.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_125059735
Kijk, en die spullen heb ik helaas niet. ;(
Ik ben benieuwd, via Google wordt ook ook niet veel wijzer.
  dinsdag 9 april 2013 @ 08:58:42 #212
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_125060032
Als de accu 8.4 volt geeft kom je iig niet op 10 volt.

Ik word er zelf helaas ook niet wijzer uit. Je kan het in theorie gewoon bestellen en wanneer het thuis is bezorgd het testen. Werkt het niet dan beroep je je op de colportagewet (of iets soort gelijks) met de 8 dagen bedenk tijd.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 9 april 2013 @ 08:58:58 #213
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_125060040
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 08:15 schreef whY... het volgende:
*O* Ik ga gewoon eerdaags de stap maken. Ik heb de website geregistreerd, twitter, youtube en vimeo aangemaakt.

Trouwens, mag ik eens een dagje meelopen? Gewoon om even te kijken? Bijv. bij Susteren, of Stefan? Pm/dm is ook goed.
Ik was laatst ook bij een seminar van de KvK op een eenmanszaakje te beginnen. Twijfel nog. Vrijdag komen wat vrienden langs die ook al iets begonnen zijn. Nog wat meer inlichten. :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 9 april 2013 @ 09:00:52 #214
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_125060060
Vet!

Ik ben ook stom ook eigenlijk... mijn moeder werkt voor haarzelf (adviesbureau) mijn stiefbroer is zzpér (wordende soort van, voor een festival/marketing zaakje) en mijn opa was groenteboer xD Dus waar zal ik dan de kennis vandaan moeten halen :|W ~O>
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 9 april 2013 @ 09:02:56 #215
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_125060098
Ugh, die seminars van de KvK. Zit je vier uur lang opgesloten met droeftoeters die blije dozen op de braderie willen verkopen die na drie uur het verschil tussen omzet en inkomensbelasting niet snappen en alleen maar domme vragen stellen die op hun eigen infantiele situatie betrekking hebben.

Was in mijn geval in ieder geval een waste of time.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 9 april 2013 @ 09:05:11 #216
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125060126
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 08:58 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Ik was laatst ook bij een seminar van de KvK op een eenmanszaakje te beginnen. Twijfel nog. Vrijdag komen wat vrienden langs die ook al iets begonnen zijn. Nog wat meer inlichten. :)
Waarom twijfel je, als je opdrachten hebt moet je een btw nummer hebben en een kvk nummer. Je krijgt gewoon inkomen uit overige zaken, onder de 1300 btw hoef je ws niet eens omzetbelasting te betalen en je kan investeringen in 5 jaar afschrijven.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 9 april 2013 @ 09:06:32 #217
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125060149
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 april 2013 09:02 schreef nietzman het volgende:
Ugh, die seminars van de KvK. Zit je vier uur lang opgesloten met droeftoeters die blije dozen op de braderie willen verkopen die na drie uur het verschil tussen omzet en inkomensbelasting niet snappen en alleen maar domme vragen stellen die op hun eigen infantiele situatie betrekking hebben.

Was in mijn geval in ieder geval een waste of time.
Je zat bij mij tijdens zon seminair zeker, ik snapte er ook geen reet van en vroeg ook maar de bekende weg, dat was 3 jaar terug

Zon seminair is verhelderend
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_125060372
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 08:58 schreef whY... het volgende:
Als de accu 8.4 volt geeft kom je iig niet op 10 volt.

Ik word er zelf helaas ook niet wijzer uit. Je kan het in theorie gewoon bestellen en wanneer het thuis is bezorgd het testen. Werkt het niet dan beroep je je op de colportagewet (of iets soort gelijks) met de 8 dagen bedenk tijd.
Is in het buitenland via ebay. Ik heb de verkoper gemaild, kijken wat die er van vindt.
pi_125061445
ZZP-er? vergeet niet dat je vanaf dat moment geen recht meer hebt op uitkeringen zoals WW en zo. Dus je gaat echt op eigen benen staan, ook als je ziek bent geen vangnet of je moet een (dure) verzekering afsluiten. Voldoende zicht op inkomsten? doen!

Microfoon die spanning nodig heeft, als het om phantoom voeding gaat dan zal het altijd een mic met XLR aansluiting zijn. Mini Jack zal nooit gebruikt worden als er 'stroom' nodig is.
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:21:09 #220
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125061589
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:15 schreef ervani het volgende:
ZZP-er? vergeet niet dat je vanaf dat moment geen recht meer hebt op uitkeringen zoals WW en zo. Dus je gaat echt op eigen benen staan, ook als je ziek bent geen vangnet of je moet een (dure) verzekering afsluiten. Voldoende zicht op inkomsten? doen!


Ik denk dat anderen hier zzp'er worden en n eigen bedrijfje beginnen door elkaar halen

Je kunt heel goed n bedrijfje starten met kvk en btw nummer zonder zzp'er te zijn

Met kvk en btwnummer af en toe een opdrachtje naast je studie of werk kan prima, je komt niet aan je uren dus bent geen zzp er maar hebt wel inkomsten af en toe

Dus ik denk dat je gewoon een bedrijfsnaam moet zoeken, inschrijven kvk en aanvragen btw nummer

Ik heb 7 jaar een bedrijfje gehad met kvk en btw voordat ik zzp'er werd
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:41:41 #221
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_125062132
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 09:05 schreef Stefan het volgende:

[..]

Waarom twijfel je, als je opdrachten hebt moet je een btw nummer hebben en een kvk nummer. Je krijgt gewoon inkomen uit overige zaken, onder de 1300 btw hoef je ws niet eens omzetbelasting te betalen en je kan investeringen in 5 jaar afschrijven.
Ja nou dat soort statistieken mis ik soms nog. Ze gaan bij de KvK uit dat iets full time gaat doen. Maar ik zit dus gewoon in een luxe positie dat dit gewoon een hobby is waaraan ik kan verdienen. De feiten hierover vind je niet altijd zo snel.

Maar wat mij tegenhoudt is gewoon dat ik niet het beeld weet wat er gebeurd als ik me inschrijf.
Ik heb 2 weken terug mijn belastingen gedaan. Dat was 5 minuten werk. Ik huur, verdien niks extra's, geen aparte dingen , geen kinderen, niet getrouwd. Dus zo klaar.
En als ik me inschrijf gaat dat veranderen en dat houdt me tegen, want ik weet niet hoe het er dan uit gaat zien en waar ik op moet letten

Ik wil ook niet te veel romslomp voor een simpele hobby waarbij je al zegt, misschien onder de 1300 verdien per jaar.

quote:
9s.gif Op dinsdag 9 april 2013 09:02 schreef nietzman het volgende:
Ugh, die seminars van de KvK. Zit je vier uur lang opgesloten met droeftoeters die blije dozen op de braderie willen verkopen die na drie uur het verschil tussen omzet en inkomensbelasting niet snappen en alleen maar domme vragen stellen die op hun eigen infantiele situatie betrekking hebben.

Was in mijn geval in ieder geval een waste of time.
Viel wel mee moet ik zeggen, maar ik ben zelf ook een nitwit in belastingen en dat soort zaken. Alleen was dit een algemene seminar maar met beperkte diepgang in geldzaken.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:44:00 #222
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125062192
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:41 schreef Boy_Snakeye het volgende:

Ze gaan bij de KvK uit dat iets full time gaat doen.
Daar zijn ze bij nooit van uitgegaan en daar gaat de KvK helemaal niet over. Schrijf je in, je krijgt een btw nummer daar tegenwoordig ook meteen en doe voor 1 april aangifte (omzet en inkomsten)

Als je slechts soms een factuur stuurt heb je er geen omkijken naar
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:45:20 #223
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125062230
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:41 schreef Boy_Snakeye het volgende:
De feiten hierover vind je niet altijd zo snel.

Er is maar een paar feiten van belang
Je moet een KvK nummer en een BTW nummer hebben en je doet aangifte
Als je weinig inkomen hebt kan je omzetbelasting ook 1x per jaar mocht je dat willen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:47:25 #224
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_125062299
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:41 schreef Boy_Snakeye het volgende:


Maar wat mij tegenhoudt is gewoon dat ik niet het beeld weet wat er gebeurd als ik me inschrijf.
Ik heb 2 weken terug mijn belastingen gedaan. Dat was 5 minuten werk. Ik huur, verdien niks extra's, geen aparte dingen , geen kinderen, niet getrouwd. Dus zo klaar.
En als ik me inschrijf gaat dat veranderen en dat houdt me tegen, want ik weet niet hoe het er dan uit gaat zien en waar ik op moet letten

Ik wil ook niet te veel romslomp voor een simpele hobby waarbij je al zegt, misschien onder de 1300 verdien per jaar.

Je mag niet eens factureren zonder btw nummer, tenzij je 1x per jaar ofzo wat doet

Als je een eenmalig of incidenteel freelanceklusje doet dan ben je dus geen ondernemer voor de btw, heb je geen btw-nummer en factureer je zonder btw.
Neem je echter vaker klussen aan, dan ben je verplicht je bij de belastingdienst aan te melden als startende ondernemer, word je waarschijnlijk btw-plichtig, krijg je een btw-nummer en moet je mét btw factureren.


maar dan kan je dus ook geen btw terugvragen
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:41:06 #225
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_125064117
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:44 schreef Stefan het volgende:

[..]

Daar zijn ze bij nooit van uitgegaan en daar gaat de KvK helemaal niet over.
Bedoel dan bij een Seminar ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door Boy_Snakeye op 09-04-2013 11:51:52 ]
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')