.Neovo. | zaterdag 30 maart 2013 @ 08:54 |
Ok. Fiat Punto mk2a 1.2 16V uit mei 2003 Motorcode 188A5000 Bij het uitlezen kreeg ik de eerste keer een foutcode P0302. Na het wissen ervan en de motor weer gestart te hebben kreeg ik als melding dat 3 van de 4 cilinders een misfire hadden. Freeze Frame data momenteel niet bij de hand. Maar zowel bij warme als koude motor doet ie het. Bougies zijn vervangen voor nieuwe. Bougiekabels zijn goed Bobine moet nog nagekeken worden. Staat vandaag op de planning Timing is gecontroleerd door mijn vader, hij zegt dat alles op tijd staat. Ik neem aan dat hij daar gelijk in heeft, aangezien hij al 30 jaar in de autotechniek zit _________________________________________________________________________________ Wat is er gebeurd? Donderdagochtend reed ik weg in mijn trouwe Fiat Punto. Ineens begon het ding tijdens het wegrijden op 3 poten te lopen. Vrijwel direct ging het MIL knipperen wat dus betekend dat ik mijn katalysator aan het slopen was. Ben weer teruggekeerd naar huis en heb de auto aan de kant gezet. Die avond heb ik met m'n vader de bougies vervangen. Het leek goed te gaan erna, maar daarna ging ie alsnog op 3 cilinders lopen. Reacties zoals "Fiat ![]() "Italiaanse hokken zijn onbetrouwbaar!" mogen achterwege blijven. Iemand een idee? | |
ellevehC86 | zaterdag 30 maart 2013 @ 09:04 |
"Fiat ![]() "Italiaanse hokken zijn onbetrouwbaar!" | |
jitzzzze | zaterdag 30 maart 2013 @ 09:08 |
Dat + hoe is het met je timing? Staat die nog goed op tijd? | |
kikoooooo | zaterdag 30 maart 2013 @ 09:09 |
Fiat ![]() | |
quo_ | zaterdag 30 maart 2013 @ 09:24 |
Koppakking lek. | |
.Neovo. | zaterdag 30 maart 2013 @ 09:28 |
Hoop van niet. Hij verbruikt geen koelvloeistof. | |
.Neovo. | zaterdag 30 maart 2013 @ 09:29 |
Ja, die staat op tijd. Staat ook in de OP | |
Dromer | zaterdag 30 maart 2013 @ 09:58 |
Fiat ![]() | |
niboo | zaterdag 30 maart 2013 @ 10:21 |
hi heb jij compresie test gedaan ,het can ook dat een injector nietgoed werkt ,,of de computer ![]() | |
.Neovo. | zaterdag 30 maart 2013 @ 11:02 |
Nee, dat nog niet, ik kan niet alles thuis testen. ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 30 maart 2013 @ 11:21 |
het is de bobine natuurlijk! | |
Av- | zaterdag 30 maart 2013 @ 12:03 |
Bobine is zeer waarschijnlijk. Controleer die eerst eens. | |
.Neovo. | zaterdag 30 maart 2013 @ 13:25 |
De bobine is het niet. Is vervangen en de auto deed precies hetzelfde. | |
.Neovo. | zaterdag 30 maart 2013 @ 13:28 |
Maar van een stukje isolatietape van nog geen 50 cent gaat de motor ineens beter lopen ![]() Bleken dus toch de bougiekabels te zijn. Er zit een heel klein gaat in het rubber waardoor de vonk niet meer naar de bougie ging | |
Bananenvlaflip | zaterdag 30 maart 2013 @ 13:35 |
bijna Self Healing Italian Technology | |
.Neovo. | zaterdag 30 maart 2013 @ 13:45 |
Goed spul dus. Tsja, de kabels zijn ongeveer 30.000 km vervangen, had niet verwacht dat ze nou al op zouden zijn. De motor zelf doet het nu prima. Wat een verschil ![]() Trouwens, wij hebben meerdere Fiat's gehad en naast normaal onderhoud nooit problemen mee gehad. | |
Tomatenboer | zaterdag 30 maart 2013 @ 14:47 |
Precies, al die Fiat haters hier. ![]() Elektronisch is het soms niet al te best overigens, maar motorisch kwamen ze uit 2 verschillende onderzoeken laatst betrouwbaarder uit de bus dan de meeste Duitse merken. ![]() | |
2cv | zaterdag 30 maart 2013 @ 23:56 |
Auto's lopen niet op cilinders, ze rijden op wielen. | |
ZwartmetSuiker | maandag 1 april 2013 @ 11:20 |
Eerste wat ik dacht waren idd de bougiekabels. Hoe dacht jij in eerste instantie dan dat die nog goed waren? | |
.Neovo. | maandag 1 april 2013 @ 11:27 |
Nou, omdat we ze nagekeken hadden en ze allemaal nog vonkten. Dus gingen we ervan uit dat dat nog goed was. Later controleerden we het nog een keer, vonkten ze ook. Maar toen zagen we ineens een vonk uit de kabel springen. Motor uitgezet en bleek er in de kabel een heel klein gaatje te zitten, ongeveer net zo groot als een punt van een naald. Daardoor sloeg de vonk over op het blok, en niet meer in de bougie. | |
YoshiBignose | maandag 1 april 2013 @ 21:19 |
M'n iQ loopt ook op 3 cilinders ![]() | |
klawie | maandag 1 april 2013 @ 21:25 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
.Neovo. | maandag 1 april 2013 @ 21:30 |
Joh, ik zag laatst een Punto Twinair rijden met 2 cilinders. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 1 april 2013 @ 21:36 |
ik heb er laatst 1 op de bak gezet want 1 bobine kapot ![]() | |
.Neovo. | maandag 1 april 2013 @ 21:37 |
Tsja, als we toch aan het downsizen zijn ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door .Neovo. op 02-04-2013 09:56:20 ] | |
sturmpie | dinsdag 2 april 2013 @ 00:23 |
lekke bougiekabel ![]() ![]() | |
.Neovo. | dinsdag 2 april 2013 @ 07:42 |
Ja, ze adviseerden mij ook om er bougievonkjes bij te kopen. Wel handig, dus heb ik dat ook gedaan | |
fathank | dinsdag 2 april 2013 @ 07:53 |
Toch wel een.doosje blauwe racevonkjes he ![]() | |
.Neovo. | dinsdag 2 april 2013 @ 08:53 |
Uiteraard. Die groene werken niet zo fijn. | |
fathank | dinsdag 2 april 2013 @ 08:57 |
Eco rommel ![]() | |
Snowballed | dinsdag 2 april 2013 @ 09:01 |
![]() | |
Anne | dinsdag 2 april 2013 @ 09:24 |
Okeee, alle standaard grapjes die eigenlijk niet grappig zijn zijn inmiddels gemaakt. | |
2cv | dinsdag 2 april 2013 @ 20:45 |
Ik zal nieuwe grapjes verzinnen. | |
Mirgeam | dinsdag 2 april 2013 @ 21:01 |
mijn peugeot loopt ook op 3 cilinders, niks meer aan doen ![]() zucht, grap was al gemaakt ![]() |