abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5720920
Beste mensen,

Er zijn in het Gooi een aantal fotoclubs, en ik ben er in mijn woomplaats (H'sum) wel eens bij eentje wezen kijken, maar ik voelde mij er toch niet helemaal op mijn gemak. Ten eerste was de gemiddelde leeftijd erg hoog, en ten tweede werd er nogal raar gekeken naar mijn digitale camera, zelfs toen ze de mooie 20x30cm afdrukken gezien hadden. Kortom: geen plek voor mij.
Toch wil ik meer leren over fotografie. Technisch weet ik mijn weg wel tussen de sluitertijden en diafragma's en hun effecten, maar ik wil beter worden in dingen als compositie en spelen met licht en zo.

Ik heb een vraag en een voorstel:

Vraag: weet iemand in het Gooi een fotoclub waar jonge mensen zitten en die digitale camera's geaccepteerd heeft? Ik heb -uiteraard- geen enkele moeite met conventionele camera's, beide systemen hebben andere eigenschappen en die diversiteit vind ik juist leuk.

Voorstel: als zo'n club er nog niet is, is er dan veel animo om zoiets op te richten? Ik wil er geen 'echte' club van maken met voorzitter en secretaris en zo, maar meer een los verband van gelijkgestemden. Misschien kunnen we eens in de zoveel tijd eens een foto-excursie doen o.i.d. Ik sta voor alle suggesties open.

Je kunt hier posten of me mailen op jharingman@hotmail.com

pi_5726504
Nou dat lijkt me duidelijk.....

Maar voor de zekerheid toch een schopje.

pi_5853688
Ik geef het nog niet op.

Ergens in midden-Nederland dan misschien?

zondag 9 maart 2003 @ 21:34:58 #4
3878 Vork
Manisch creatief
pi_8990729
-kick to fotografie-
pi_8990887
quote:
Op zondag 9 maart 2003 21:34 schreef Vork het volgende:
-kick to fotografie-

Thanks Vork - jij bent rap zeg!
  maandag 10 maart 2003 @ 09:32:44 #6
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_8998972
Ik heb even gemailed met een vriend van mij die fotograaf is, zodra ik wat hoor dan laat ik het weten.

ps: ik en die vriend van mij wonen ook in Hilversum

maandag 10 maart 2003 @ 10:21:43 #7
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_8999781
Ik woon ook in Hilversum en: ik ben geinteresseerd!
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  maandag 10 maart 2003 @ 22:20:39 #8
19592 Cadsel
Shivella*nl
pi_9021969
Op de herengracht zit een foto acedemie. Ik weet niet of je dat wat aanspreekt ?
kijk op: Shivella voor mijn FotoAlbum
pi_9026713
Iets als die foto-academie in Amsterdam is niet helemaal wat ik bedoel... misschien een beetje te hoog gegrepen (althans voor mij). Ik ben gewoon een hobbyist die wel eens wat verder wil komen met mijn digitale camera. Technisch weet ik het allemaal wel, maar als ik naar veel van mijn foto's kijk dan mist er gewoon iets en ik weet niet wat (ja, misschien creativiteit).

De 'club' (tussen aanhalingstekens want ik heb niet de tijd en de intentie om er een echte club van te maken) zie ik zo voor me als een los verband van digicam bezitters uit H'sum en omstreken die eens in de zoveel tijd eens bij elkaar komen en op strooptocht gaan om foto's te maken. Ik hoop dat als TheMarco meegaat een klein beetje van zijn talent uitstraalt naar mij
Voordeel is ook dat Hilversum vol staat met mooie gebouwen (Dudok ) en ook de natuur in en om Hilversum mag gezien worden. En dan misschien eens in de zoveel tijd een opdrachtje of zo.... 'Oud Hilversum', 'Verrassend Hilversum', dat soort dingen komt dan in mij op, maar suggesties zijn meer dan welkom!!

Ik wacht ff tot er wat meer reacties zijn, en dan kunnen we misschien een mailing listje beginnen of zo.

dinsdag 11 maart 2003 @ 01:47:17 #10
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9026740
Leuk initiatief!

Woon helaas niet echt in Hilversum dus blijf lekker lurken

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_9026809
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 01:47 schreef Dagobert het volgende:
Leuk initiatief!

Woon helaas niet echt in Hilversum dus blijf lekker lurken

Ik wil het echt niet eclusief voor Hilversummers houden hoor! Iedereen is welkom, hoe meer zielig hoe meer vreugd enz. De openingspost ging over Hilversum en omstreken omdat ik wilde weten of er zoiets in de buurt was. Maar ik denk dat het i.v.m. reistijd wel handig is om niet vanuit bv. Groningen te komen
pi_9027885
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 01:55 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Ik wil het echt niet eclusief voor Hilversummers houden hoor! Iedereen is welkom, hoe meer zielig hoe meer vreugd enz. De openingspost ging over Hilversum en omstreken omdat ik wilde weten of er zoiets in de buurt was. Maar ik denk dat het i.v.m. reistijd wel handig is om niet vanuit bv. Groningen te komen

Maareh, hij woont aan de overkant van de Oceaan, Canada toch he?
pi_9033366
Goh zoiets zou ik nou heel tof vinden, maar helaas woon ik in engeland.

Veel succes ermee in ieder geval.

dinsdag 11 maart 2003 @ 19:16:53 #14
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9044238
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 08:30 schreef DutchBlood het volgende:

[..]

Maareh, hij woont aan de overkant van de Oceaan, Canada toch he?

Yeps en voor dat ik hier kwam woonde ik in Groningen

*lastpak dat ik ben*

Als ik terug kom verhuis ik naar Enschede, ietjes dicherbij, maar nog steeds te ver.

*Verder lurkt*

pi_9046048
Verander dan ff op je profiel je woonplaats.....
  dinsdag 11 maart 2003 @ 20:25:02 #16
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9046155
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 20:21 schreef DutchBlood het volgende:
Verander dan ff op je profiel je woonplaats.....
Goed idee

Tada!

Nu weer ontopic over de fotoclub Hilversum en omstreken

pi_10360646
Ik ben ook geinteresseerd in een fotoclub waar ook digitaal in verweven is. Op dit moment ben ik nog lid van de deventer fotokring maar ik werk al in Amsterdam en zal over een tijdje in hilversum gaan wonen. Ik was al op zoek naar fotoclubs in de buurt en schrok van het berichtje over de gemm. leeftijd. dit was ook altijd zo in Deventer. Nu is daar een heel gezellig gemengd publiek. (zie ook: www.deventerfotokring.nl). Zodra je meer informatie hebt over het eventueel op te starten clubje doe ik graag mee. Je kan me bereiken via estherdekreek@planet.nl of via mijn website: www.estherdekreekfotografie.nl.

groetjes!
Esther

zondag 11 mei 2003 @ 22:31:49 #18
32960 Bart68
FOK! 'm ALL!!
pi_10362317
Goed dat er weer recentelijk gereageerd is op dit onderwerp. Als er iets georganiseerd gaat worden meld ik me bij deze aan. Wat je kan doen natuurlijk is een dag afspreken om met een aantal Hilversummers en/of andere geinteresseerden er op uit te gaan. Dan heb je nog geen club ofzo maar wellicht een interessante dag. Een idee? (bartman_1968@yahoo.com)
Death is more universal than life; everyone dies but not everyone lives.
pi_10365073
We kunnen natuurlijk eens gewoon met een paar man op pad gaan, dat lijkt me wel leuk! Ik denk dat we I-Marco ook wel meekrijgen, die woont ook in Hilversum.

Een zaterdag of een zondag of een zondag lijkt me het handigst? Ik ga er van uit dat de meeste FOK/FOT-bezoekers werken of naar school gaan.

Het is dan misschien ook leuk om een doel/thema te hebben, ik merk aan mezelf dat mijn foto's interessanter worden (minder oninteresant is mischien een betere uitdrukking ) als ik een doel heb.

Suggesties daaromtrent zijn welkom in dit topic, misschien een eerste tip:

"Hilversum, contrast tussen heden en verleden"

pi_10365359
Misschien een losse flodder, maar is het een leuk idee om een web/mailring op te zetten waar mensen hun foto's uitwisselen?
the world is ours
pi_10366905
hmm kwoon wel in de buurt van H'sum (Bussum) maar ben denkik nog ff een jaar of 10 te jong wat t voor mij niet helemaal interessant zou maken (al is het idee leuk). Ik hou t maar op foto's hier in de buurt en t buitenland
| Foto's |
  maandag 12 mei 2003 @ 09:32:39 #22
39059 QOnline
Jolijt alom
pi_10367810
Hmz... zonde dat ik in Eindhoven woon...
  maandag 12 mei 2003 @ 21:32:59 #23
32960 Bart68
FOK! 'm ALL!!
pi_10385435
quote:
We kunnen natuurlijk eens gewoon met een paar man op pad gaan, dat lijkt me wel leuk! Ik denk dat we I-Marco ook wel meekrijgen, die woont ook in Hilversum.
Lijkt me een goed plan! We kunnen idd een thema afspreken.
quote:
"Hilversum, contrast tussen heden en verleden"
Best een goed idee, alleen al omdat de gemeente Hilversum goed is met het afbreken van oude gebouwen. Kunnen we nu nog vastleggen.
Death is more universal than life; everyone dies but not everyone lives.
pi_10386649
quote:
Op maandag 12 mei 2003 00:57 schreef boozeroony het volgende:
Misschien een losse flodder, maar is het een leuk idee om een web/mailring op te zetten waar mensen hun foto's uitwisselen?
Nee, helemaal geen losse flodder. Ik vind het wel een goed idee.

Hoe zou je zoiets opstarten?

pi_10405164
Ja, best leuk om met een stel op pad te gaan. Verlies mij dan niet uit het oog want ik ben bijna nog niet bekend in Hilversum en het zou zo lullig zijn als ik dagen blijf ronddwalen......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')