abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 september 2002 @ 14:10:16 #1
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5720026
quote:
Haagse CDA-fractie wil beveiliging tijdens voetbalwedstrijden

DEN HAAG - De Haagse CDA-fractie wil dat voetbalverenigingen voor beveiliging zorgen tijdens risicowedstrijden. Het CDA vindt dat hun eigen wethouder Stolte daarvoor moet zorgen. Dat zegt Joost van der Pol van het CDA naar aanleiding van de schietpartij in het Haagse sportpark Spoorwijk.
Zondagmiddag brak een massale vechtpartij uit tijdens de voetbalwedstrijd Spoorwijk 2 tegen Remo3. Met knuppels ging men elkaar te lijf. Eén van de spelers van Remo liep naar zijn auto en kwam terug met een vuurwapen. Op het veld schoot hij een aantal malen in de lucht. Enkele mensen moesten naar het ziekenhuis voor behandeling.

Op het nieuws was dit al uitgebreider, en op Radio West nog veel langer. Gister is er tijdens die wedstrijd een enorme knokpartij ontstaan tussen de spelers. medewerkers en toeschouwers waarbij op een gegeven moment zelfs knuppels aan te pas kwamen. 1 van die gekken liep toen richting auto, pakte een pistool en begon ermee te dreigen en in de lucht te schieten.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_5720043
Kolere...ga je gezellig een potje voeballuh.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 9 september 2002 @ 14:12:23 #3
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5720059
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:11 schreef MUUS het volgende:
Kolere...ga je gezellig een potje voeballuh.
Lekker een potje schietuh.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 9 september 2002 @ 14:16:23 #4
14623 kEUS
to cow or not to cow.
pi_5720122
Vergeet niet te melden dat remo een allochtonen voetbal club in den haag is, of zou dat stigmatiserend werken.
  maandag 9 september 2002 @ 14:19:09 #5
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5720169
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:16 schreef kEUS het volgende:
Vergeet niet te melden dat remo een allochtonen voetbal club in den haag is, of zou dat stigmatiserend werken.
Dat wou ik expres niet vermelden, omdat er dan waarschijnlijk snel een hoop gezeur+slotje op zou komen... maar het is wel waar. De man van Loosduinen2 vertelde op het nieuws vanochtend geemotioneerd dat het ALTIJD gezeik is met clubs die voor 100% uit Marokkanen/Turken/Antillianen zoals Remo bestaan, en dat ze die gewoon niet meer langs willen hebben.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  † In Memoriam † maandag 9 september 2002 @ 14:20:09 #6
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_5720192
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:16 schreef kEUS het volgende:
Ik heb met mijn voetbalclub met de A-junioren ook problemen gehad daar; we voelden ons bedreigd en geïntimideerd, spelers en supporters. Spelers van het veld gehaald en en we zijn weggegaan. Wel brief aan de KNVB geschreven maar er is uiteindelijk niks door de KNVB mee gedaan.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 9 september 2002 @ 14:22:50 #7
23441 F1-dude
POWDER SNOW RULEZ
pi_5720237
Gezellig voetballen...is toch niks mis mee
Tip of the day: Don't eat yellow snow.
pi_5720242
quote:
Op maandag 09 september 2002 14:12 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Lekker een potje schietuh.

Helemaal leip gewoon die gasten.
Je zal met je kind langs de zijlijn staan..
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 9 september 2002 @ 16:28:12 #9
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5722595
Met dank aan de topicopener van het andere topic. Hier een uitgebreider verhaal:

DEN HAAG | Na afloop van een voetbalwedstrijd aan de Melis Stokelaan in Den Haag is gisteren met een pistool in de lucht geschoten. Een 31-jarige man is aangehouden. Ook elders in het land, in Zoetermeer en Sneek, waren er tijdens voetbalwedstrijden ernstige ongeregeldheden.

Het schietincident in Den Haag had plaats op sportpark Escamp I, kort nadat de scheidsrechter de wedstrijd (tussen de elftallen van Spoorwijk 2 en REMO 3 in de reserve vierde klasse van de afdeling West II van de KNVB) had gestaakt. Hij had hiertoe besloten toen op het veld een ruzie over een vrije trap was uitgemond in een massale vechtpartij.
Op weg naar de kleedkamer ontstond tussen spelers en supporters van beide partijen vervolgens een veldslag waarbij een supporter van REMO met een pistool een aantal keren in de lucht schoot. Hij is aangehouden wegens wegens bedreiging en vuurwapenbezit.
In het tumult bekogelde men elkaar met stenen, stukken rioolpijp en ijzeren voorwerpen. De trainer van Spoorwijk brak z’n neus, een supporter van REMO z’n pols. Nog een supporter van de laatste club moest voor behandeling naar het ziekenhuis.
De voorzitters van beide verenigingen, C. Nolet (Spoorwijk) en M. Alladin (REMO), spraken na afloop hun afschuw uit over de gebeurtenissen. Ze kwamen ‘s middags bijeen om het incident te bespreken. Volgens Nolet was het niet de eerste keer dat een wedstrijd tussen elftallen van Spoorwijk en REMO uit de hand liep. Hij wil hij de KNVB nu vragen of de clubs niet meer tegen elkaar hoeven te spelen.
Het bestuur van REMO wil deze week alle spelers van het eigen elftal spreken. Voorzitter Alladin stelt voor het team uit de competitie terug te trekken, zolang niet vaststaat wat er precies is gebeurd. Bij REMO voetballen voornamelijk mensen van Surinaamse afkomst, bij Spoorwijk zijn de leden grotendeels van Turkse afkomst. De wedstrijd werd gespeeld op de eerste speeldag in de amateurvoetbalcompetitie.
In Zoetermeer werd zaterdag de wedstrijd DWO-DZS na de rust niet meer uitgespeeld. De scheidsrechter durfde niet meer na een reeks intimidaties. Een andere scheidsrechter, een 53-jarige beroepsmilitair van de vliegbasis Leeuwarden, werd zaterdag door een speler met gestrekte arm en twee uitgestoken vingers in de ogen gestoken. Hij besloot het duel echter niet te staken. Dat was zijn eer te na, zei hij.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  maandag 9 september 2002 @ 16:32:22 #10
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_5722687
Godallemachtig, dat geloof je toch niet. Ik heb in de jaren dat ik nog voetbalde ook wel vechtpartijen gezien (de verslechterende sfeer was voor mij een belangrijke reden om te stoppen), maar dit slaat echt alles.
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
pi_5722715
wat een ONWIJS STELLETJE OPGEFOKTE KLOOTZAKKEN. begrijp niet dat er niet meer normaal gevoetbald kan worden....waarom denk je datik van voetbal ben gegaan?!
| Foto's |
pi_5723155
Zijn gewoon achterlijke mensen die hun agressie van heel de week in het weekend tijdens voetbal (en bv uitgaan) kwijt moeten...
pi_5723424
En het CDA denkt hoeveel mensen aan beveiliging nodig te hebben om 1 zo'n exces te kunnen beletten een pistool uit z'n wagen te halen?

Uiteraard is het schandalig wat er gebeurd is, maar ik zie echt niet in op welke wijze zoiets te voorkomen is d.m.v. beveliging, terwijl de voetbalvereniging ondertussen ook nog economisch rendabel moet blijven.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 9 september 2002 @ 18:40:44 #14
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_5724666
En zoals zo vaak in dit soort gevallen denk ik dan:
'HOE KOMT DIE GAST UBERHAUPT AAN EEN PISTOOL!!!'.
Tuurlijk, ik weet ook wel dat je ze achter het gemiddelde grootstedelijk station via een junk kan kopen. Maar waarom doet iedereen dat dan ook?
Laat ze aub eens het vuurwapenbezit in nederland gaan aanpakken.
Life is what you make it.
  maandag 9 september 2002 @ 19:04:06 #15
35693 Mennosson
drinker with a writing-problem
pi_5724982
quote:
Op maandag 09 september 2002 18:40 schreef Schanulleke het volgende:
En zoals zo vaak in dit soort gevallen denk ik dan:
'HOE KOMT DIE GAST UBERHAUPT AAN EEN PISTOOL!!!'.
Tuurlijk, ik weet ook wel dat je ze achter het gemiddelde grootstedelijk station via een junk kan kopen. Maar waarom doet iedereen dat dan ook?
Laat ze aub eens het vuurwapenbezit in nederland gaan aanpakken.
Ja beetje vreemd ook dat in iedere crappy discotheek van Nederland, waar soms maar acht mensen zitten, er al een metaaldetector staat. En bij het stadion dus niet!!
You know what is so funny about this show?
Statler: "I don't know. What is so funny about this show?"
I was asking you.
pi_5725040
Voetbal is oorlog.. Al vind ik dit wel een beetje ver gaan.
-
pi_5733366
quote:
Op maandag 09 september 2002 16:33 schreef MeAndMyself het volgende:
waarom denk je datik van voetbal ben gegaan?!
uhhh...wegens gebrek aan kwaliteit misschien?
ja, dat doen we dus niet!
  dinsdag 10 september 2002 @ 10:10:20 #18
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5733596
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 09:47 schreef MC_White_Sheep het volgende:

[..]

uhhh...wegens gebrek aan kwaliteit misschien?

Was jij zeker, in Zoetermeer? .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 11 september 2002 @ 15:14:37 #19
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_5754924
Een schop omhoog maar weer ff

Vandaag in de Haagsche Courant

quote:
Politie pakt verkeerde na schoten bij voetbal

De politie blijkt afgelopen zondag de verkeerde man te hebben aangehouden na het schietincident tijdens de voetbalwedstrijd Spoorwijk 2-REMO 3. De vergissing ontstond doordat de werkelijke schutter snel zijn shirt aan een ander had gegeven.

De politie heeft dit vanmorgen bevestigd. Volgens een woordvoerder worden momenteel getuigen gehoord om zo snel mogelijk de ware identiteit van de dader te achterhalen. De politie verwacht de schutter op korte termijn alsnog te kunnen aanhouden.
De pistoolschoten vielen nadat een wedstrijd tussen de twee clubs op sportpark Escamp I, was gestaakt na een massale vechtpartij op het veld. Toen de spelers naar de kleedkamer liepen, vlogen zij elkaar opnieuw in de haren. Ook supporters stortten zich in het gevecht. Er vielen drie gewonden. Een speler van REMO onttrok zich aan de veldslag en haalde een pistool uit zijn auto.
Eenmaal terug op het veld, schoot hij daarmee vijf tot zes keer in de lucht. Getuigen gaven de politie even later het rugnummer van de schutter door. De man, een 31-jarige Leidenaar, werd daarop aangehouden en ingesloten. Na enige tijd bleek de politie de verkeerde te hebben aangehouden. De schutter had na het lossen van de schoten zijn shirt met de Leidenaar geruild. Deze is daarop vrijgelaten.
De KNVB) heeft inmiddels besloten dat alle elftallen van Spoorwijk en REMO komend weekeinde niet in actie mogen komen. Leden van de voetbalclubs die betrokken zijn geweest bij de incidenten rond de wedstrijd zullen door de voetbalbond worden geroyeerd.

pi_5755177
Stelletje losers.

Waarom gaan die lui in godsnaam voetballen vraag ik me af.
Leeglopers.

maandag 17 maart 2003 @ 18:37:24 #21
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_9185874
Het begint een gewoonte te worden
quote:
Een voetballer van Texax/DHB uit Den Haag is zondag op het voetbalveld in zijn voet geschoten. De politie hield kort na de schietpartij vier mannen aan, onder wie de vermoedelijke schutter. Gisteravond zaten ze nog altijd vast.

De schietpartij vond plaats na afloop van een wedstrijd tussen de tweede elftallen van Texas/DHB en Juventas. In de eerste helft kregen twee spelers van de beide elftallen het met elkaar aan de stok. Allebei de kemphanen werden daarop door hun trainer gewisseld.

De gewisselde speler van Juventas belde zijn broer, die met drie vrienden naar het voetbalveld kwam. De broer van de ruziënde speler rende schreeuwend het veld in en trok een pistool. De man vuurde minstens zes kogels af, waarbij een speler van Texax/DHB, die niets met de ruzie in de eerste helft te maken had, in zijn voet werd geraakt.

Volgens secretaris Kolb van Texax/DHB is het een wonder dat er niet meer gewonden zijn gevallen. "Er liepen zo'n 25 mensen op het veld. Daar omheen stonden ook mensen en vlakbij waren kinderen aan het spelen. Het is te gek voor woorden."

Vorig jaar september vond er ook al een schietpartij plaats op een Haags voetbalveld. Een lid van de voetbalclub Remo schoot toen vijf maal met een pistool, maar er vielen geen gewonden.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_9185956
Ik zal deze maar naar VBL schoppen
  maandag 17 maart 2003 @ 22:01:16 #23
30919 mitt
Michael Corleone
pi_9191221
Lekkere actie zeg
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  maandag 17 maart 2003 @ 22:38:52 #24
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9192369
Dick Jol (ja die scheidsrechter die regelmatig de groenteboer bezoekt voor andere zaken dat asperges en bloemkool) wordt komend seizoen trainer van Juventa
hoezo offtopic
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
  maandag 17 maart 2003 @ 22:57:37 #25
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_9192909
quote:
Op maandag 17 maart 2003 22:38 schreef CAZZO het volgende:
Dick Jol (ja die scheidsrechter die regelmatig de groenteboer bezoekt voor andere zaken dat asperges en bloemkool) wordt komend seizoen trainer van Juventa
hoezo offtopic
Gezellig, is hij de enige NLer bij die club...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 18 maart 2003 @ 00:04:40 #26
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_9194307
Tsja,het blijven Hagenezen
NAAR HET ANDERE FORUM!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: