abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 maart 2013 @ 03:58:45 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_124595859
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_124595890
Ga eens slapen met je bolle buik!
Wilde zelf niet openen, dat zou valsspelen zijn :P
  donderdag 28 maart 2013 @ 05:19:25 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_124595907
gelukkig kan XM niet slapen :D

Bijna klaar PUff?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 28 maart 2013 @ 08:14:20 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124596583
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 22:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oh *kwartje valt* :')
:P

quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 22:29 schreef Laureline het volgende:
En Vik, verhuisd las ik? Dus geen kans op ontmoetingen bij onze AH meer? En uit elkaar met Mark :o ? Ik zag jullie altijd als twee stokoude figuren nog samen op de bank zitten, weer zo'n perfect stel uit elkaar :P .
:Y Sorry to burst your bubble :P Hij komt nog wel langs hoor :P
Niet meer actief op Fok!
pi_124596595
Morning!

Nog 1 dagje werken en dan lang weekend O+

Hoe is t XM?
Be someone that makes you happy
pi_124596605
:O
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_124596705
Goedemorgen! B-)

O: bakje Turkse yoghurt met muesli
T: 2 kiwi's, appel
L: 2 zuurdesemcrackers, bakje zelfgemaakte tonijnsalade
T: bakje wortel/komkommer/paprika, boterham pindakaas
D: shepherds pie II (draadjesvlees/groente/aardappelpuree)
T: kwark met rode vruchten en wat nootjes
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  donderdag 28 maart 2013 @ 08:26:03 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124596714
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:25 schreef Goodbye het volgende:
Goedemorgen! B-)

O: bakje Turkse yoghurt met muesli
T: 2 kiwi's, appel
L: 2 zuurdesemcrackers, bakje zelfgemaakte tonijnsalade
T: bakje wortel/komkommer/paprika, boterham pindakaas
D: shepherds pie II (draadjesvlees/groente/aardappelpuree)
T: kwark met rode vruchten en wat nootjes
Mooi lijstje :Y
Niet meer actief op Fok!
pi_124596719
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Mooi lijstje :Y
Thanks, ik doe m'n best! :D
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_124596877
Op naar wat hopelijk het laatste tentamen van mijn master is! :o
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_124596905
Goedemorgen!
Loveli, ik heb 1 keer een nieuwjaarsduik gedaan in Scheveningen en dat doe ik nooit meer. Ik ga de zee niet meer in als ie onder de 19 graden is. Mij te koud. B-)

Planning:
O: 3 gebakken eieren met ontbijtspek
L: Ik denk iets met broccoli en zoete aardappels en vlees/vis/vega
T: ? Ik denk iets van mn eigen baksels. :P
S: uurtje kickfit
D: bak kwark met frambozen.
T: nog iets van mn eigen baksels. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_124596919
Succes Chico!

Goede lijst GB.

Eneco :( zo maar weer bellen :r

Bijna week vrij en verhuizen *O*
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  donderdag 28 maart 2013 @ 08:42:40 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124596951
Mijn lijstje maar even. Bedenk me net dat ik brood vergeten ben, maar heb nog drie bth en twee kapjes, dus dat gaat nét goed komen :P.

O: Brinta
T: banaan
L: twee bth kaas, twee bth ham
T: kiwi
T: bth pindakaas
S: 30 min. crosstrainer, 26 min. wandelen/hardlopen
T: appel
D: strikjespasta met veggies

Overigens moet ik idioot veel naar het toilet sinds ik verhuisd ben. Meerdere keren per nacht. Heel irritant, want het is al zo koud. Snap er niets van, want ik drink niet meer dan ik deed toen ik in Den Haag woonde :?
Niet meer actief op Fok!
pi_124597034
Amazon is gemeen. Ze sturen me een mailtje waar zeker 5 kookboeken in staan die ik wil hebben. Waaronder Bread van Paul Hollywood.
Maar ik ga ze niet bestellen! B-)
nu iig niet!
Doe wat je niet durft.
  donderdag 28 maart 2013 @ 08:48:04 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124597054
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Amazon is gemeen. Ze sturen me een mailtje waar zeker 5 kookboeken in staan die ik wil hebben. Waaronder Bread van Paul Hollywood.
Maar ik ga ze niet bestellen! B-)
nu iig niet!
:D Zalando stuurt mij ook mails met de nieuwe Espritcollectie en jurkjes die lijken op jurkjes die ik besteld heb :').
Niet meer actief op Fok!
pi_124597083
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

:D Zalando stuurt mij ook mails met de nieuwe Espritcollectie en jurkjes die lijken op jurkjes die ik besteld heb :').
Leuk he?! :D
Mijn vriend zat een keer te vertellen dat ze gewoon al je klikken kunnen volgen op een website. Volledig logisch natuurlijk, maar ook best eng eigenlijk. :D
Doe wat je niet durft.
pi_124597103
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Mijn vriend zat een keer te vertellen dat ze gewoon al je klikken kunnen volgen op een website. Volledig logisch natuurlijk, maar ook best eng eigenlijk. :D
Ja, dat is dus ook niet helemaal foolproof, want ik krijg telkens een jurkje te zien wat ik al lang besteld heb! O+ :D
  donderdag 28 maart 2013 @ 08:51:57 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124597104
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Klopt :Y. Maar goed, ergens vind ik het wel handig, omdat op het moment dat ik kijk de nieuwste jurkjes vaak al uitverkocht zijn in mijn maat. Nu blijf ik iig op de hoogte. Moet mezelf wel iets meer in bedwang houden, dat wel :P.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator donderdag 28 maart 2013 @ 08:56:38 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124597176
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:42 schreef Viking84 het volgende:
Mijn lijstje maar even. Bedenk me net dat ik brood vergeten ben, maar heb nog drie bth en twee kapjes, dus dat gaat nét goed komen :P.

O: Brinta
T: banaan
L: twee bth kaas, twee bth ham
T: kiwi
T: bth pindakaas
S: 30 min. crosstrainer, 26 min. wandelen/hardlopen
T: appel
D: strikjespasta met veggies

Overigens moet ik idioot veel naar het toilet sinds ik verhuisd ben. Meerdere keren per nacht. Heel irritant, want het is al zo koud. Snap er niets van, want ik drink niet meer dan ik deed toen ik in Den Haag woonde :?
Misschien eens urine inleveren bij de dokter? Klinkt als een blaasontsteking.

Ik ben bang dat ik er ook weer een te pakken heb maar ben te lui om naar de dokter te gaan :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 28 maart 2013 @ 09:01:11 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124597246
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Misschien eens urine inleveren bij de dokter? Klinkt als een blaasontsteking.

Ik ben bang dat ik er ook weer een te pakken heb maar ben te lui om naar de dokter te gaan :')
Echt? :o Heb verder nergens last van ofzo. Zal eens googlen.
Niet meer actief op Fok!
pi_124597250
De blaasontsteking die ik een keer had, deed zo verschrikkelijk veel pijn dat ik echt wel wist dat er iets aan de hand was. >:O
Zijn er ook blaasontstekingen die geen pijn doen dan? :?
Doe wat je niet durft.
  donderdag 28 maart 2013 @ 09:03:06 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124597270
Ja, dat vraag ik me dus ook af, want dr. Google zegt dat het wel pijn doet en dat er maar een beetje uit komt. Dat is bij mij niet zo. Misschien toch onderhuidse verhuisstress ofzo? Ik ben gewend maximaal één keer per nacht wakker te worden, omdat ik moet plassen, maar vannacht ben ik toch wel een keer of drie eraf geweest.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator donderdag 28 maart 2013 @ 09:04:42 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124597295
Nee hoor het hoeft echt niet altijd pijn te doen. Ik heb er zo'n 3 per jaar dus ik weet helaas waar ik het over heb -O- De ene keer doet het schreeuwend pijn maar de andere keer nauwelijks, hoewel ik altijd wel een beetje last heb. Die kleine plasjes is ook niet waar trouwens.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 28 maart 2013 @ 09:04:58 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124597303
Nu ik erover nadenk, drink ik nog wel een paar koppen thee vlak voor het slapen gaan. Dit zou het probleem wel kunnen zijn...
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 28 maart 2013 @ 09:05:25 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124597311
Nou ja, ik kijk het nog even aan. Moet binnenkort toch voor een ander kwaaltje heen, dus zal het dan meteen even vragen.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')